BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвети

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 E83

BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвети

Мнение от tpetrakiev » 25 Фев 2017, 19:03

Здравейте колеги! От 2008 имам джипката и досега доста ядове бера. Първо смених кутия заради дефекти в партидата, после последва раздатката а след това смяна на ангренажната верига. Веригата смених на 125000 км, колата сега е на 159000. Преди няколко дни пътувах на магистралата с равни обороти на темпомат, наложи ми се да изпреваря и подадох газ. Мотора развъртя до около 4000 оборота прекъсна и последва загуба на мощност. Усещайки, че нещо не е наред освободих от скорост и колата угасна. След това пробвах да запаля но стартера не можа да превърти мотора. Дали става дума за блокирал двигател? Ако е така как да го разбера със сигурност?
Мотора N47 е трагичен уви :( Дали може да се смени мотора с някой от здравите БМВ мотори? Дали може да се сложи бензинзинов агрегат от друг блъснат автомобил заедно с кутия и компютър? Някакви съвети?
Ceco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от astrapower » 27 Фев 2017, 9:20

Здрасти колега, то за моженето може всичко, но дали е ценово оправдано. Смяната на двигател (друг модел) не е съвсем безоблачна процедура или поне трябва да имаш автомобил "донор" от който да "пренасяш" необходимите части. Не съм убеден че си заслужава като цяло... След като си сменил верига на 125к км. смениха ли ангренажните колела, те също се износват. Бях чел в един бюлетин и за износване на колелото, което е отлято заедно с коляновия вал и не подлежи на смяна, освен ако не смениш целия колянов вал, и мисля беше до определена партида, след което променят конструкцията и отделят зъбното колело от вала. След като си сменил веригата преди 30-40 к. км смениха ли зъбните колела и обтегача ...? Помисли върху варианта да отремонтираш качествено твоя мотор, при все че не е на голям пробег и да забравиш за грижите следващите поне 200к. км.... Успех!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 E83

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от tpetrakiev » 27 Фев 2017, 10:16

astrapower Благодаря за отговора! Колебая се как да постъпя...Колата се оказа доста проблемна. Серията 2008 се отличава с проблемна скоростна кутия, раздатка, дефектния N47 мотор и слабо турбо. Колата е закупена нова от Бова Кар във Бургас. Разбирай всичко освен мотора вече съм правил :). Колата е безупречно подържана с оригинални части. Когато веригата се чу смених всичко от-до по нея, без изключение. За това се чудих какво да я правя колата понеже следва ремонт за доста пари и в крайна сметка пак си оставам със същия скапан мотор който след 50 000 отново трябва да излезе от купето за смяна на верига. Нещо важно от личен опит промяната на зъбните колела не променя ситуацията със веригата, проблема остава. Когато бях в сервиза за смяна имаше няколко мотора на парчета. Хората бяха сменили всичко като мен и си бяха помислили, че са решили проблема...да ама не :( По тази причина си мислих да сменя мотор + кутия + компютър с някой от здравите мотори на марката. Събирам съвети...нали знаеш като се счупи каруцата пътища много :)))
Ceco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от astrapower » 01 Мар 2017, 9:24

Здравей колега, не подозирах че проблема е чак толкова сериозен или поне касае коли със сериозен пробег или неясна поддръжка, каквито са повечето "нов внос". Има голяма тема тук във форума и я четох няколко пъти, защото гледах коли 2007-2008 г. от фейслифта и разбира се най-често срещания мотор N47. Моята също е реколта 2008 май месец, но с M57T2 - 3.0d мотора, засега колата си се държи както подобава. Взех я преди година и няколко месеца и на почти 200к км. от близък, смених вериги, обслужих всичко каквото имаше за обслужване, навъртях и 12к км. и засега съм доволен, покрива на 90% изискванията ми за автомобил :) Интересното при теб е че дори след подмяна на всичко по ангренажа пак се появява проблема...........нали уж са оправили профила на зъбите н аколелата и незнам си още какво, и след подмяна на целия ангренаж би трябвало да изкара поне още 100к км....Много гаден проблем честно казано..и това при кола за близо 100к лв. Ясно е че колите вече се проектират и правят от финасовите отдели на корпорациите, но това на нищо не прилича ....дане може да иззкара 200к км.....без да "роди" извинявам се израза. Така по-темата, както казваш колата ти е перфектно поддържана и искаш да си я караш още поне няколко години, има вариант за суап на мотора. При добра оферта от UK, може и да се вместиш в прилични финансови граници, но трябва добре да помислиш дали си заслужава цялото упражнение. При все че няма да е същия мотор....отново регистрации, трябва да се проучи старателно. Незнам дали съм прав, но си мисля, че най-малко главоболия би имал при замяна с по стария M47 (доста масов и доказал се във времето), все пак е 4 цилиндров и би следвало да се вмъкне с най-малко преправявния, при този вариант би могло да се мине и без кола-донор. Пожелавам ти успех каквото и да решиш, и да споделиш ... !

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 E83

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от tpetrakiev » 01 Мар 2017, 12:47

Благодаря много! Надявах се да отворя тема и повече хора да се включат в нея за да може да сме полезни и за други хора с този проблем. Несъмнено ще има такива, защото мотора се вгражда в 1-ва, 3-та, 5-та серия и Х3. Днес отворихме мотора и още от картера взеха да падат парчета което ясно говори за случката. Но като цяло Е83 в тази конфигурация е много проблемна кола. Първо се счупи кутията на около 55-56000 км, оказа се, че има дефекта партида кутий в този период, след това раздатката която даде дефект към 75-80000 по спомен. Сега колата е на 159000 и раздатката пак показва, че има проблеми /не знам какви защото мотора я превари/ и така. За варианта с 3.0 дизел и 3.0 бензин мотора знам, че положението е по-добре защото колата не тежи на мотора а двигателите са здрави. По тази причина за чудех дали да не сменя мотора. Има блъснати коли с читави мотори на по 50-60 000 км за 5-6000 евро в Германия. Ще се консултирам и като имам читава информация ще пиша.
Ceco

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от msi200 » 01 Мар 2017, 18:29

Ако колата е поддържана само в официален сервиз, от БМВ няма ли да поемат част от ремонта?
I love the sound of V8 in the morning...

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 E83

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от tpetrakiev » 01 Мар 2017, 21:51

Оказаха се превъртели основни и биелни лагери. Мотора естествено е на парчета. Ремонта е обречена кауза. Ако има как ще го кача да видите как изглежда :)). Като свалихме картера мотора изтече барабар с маслото.
Колеги направих малко проучване сред собственици на марката, все хора около мен. Общото е, че всички сме взимали нови коли между 2007-2010 и сме горе-долу на едно дефедже. Та изводите са:
1) Кола само произведена в Германия!!! Още като се поръчва колата това трябва да се изиска! По възможност да се купи от там.
2) Моторите на БМВ в този период са плачевни. За 3.0 дизел и бензин със сигурност са по-добре, но там където бях аз имаше тъкмо 3 вече на парчета...така, че за мотора N47 е абсолютно сигурно, че е дърво а другите явно на късмет :)))
Не хеитвам марката. Имам желязна тройка от 95 година 318 tds. Няма такава здрава кола! Но новите са зле :(

Филма със замяна на мотора няма да се получи. Не е рентабилен и има много проблеми по регистрацията.
Слагам същия мотор втора ръка и колата поема на пазара.

БМВ нищо няма да поемат.

Съжалявам колеги за негативния тон. Аз самия не мога да проумея как такава марка е възможно да е по-зле от по-евтини марки ама на...може.
Последна промяна tpetrakiev на 03 Мар 2017, 17:30, променена общо 1 път
Ceco

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от Borymeckata » 02 Мар 2017, 12:45

tpetrakiev написа:Та изводите са:
1) Кола само произведена в Германия!!!
...

Колега, мисля, че няма БМВ Х3, произведено в Германия. Първите две години ги правят в Грац, Австрия. После - в Щатите.

Чета темата и съм направо потресен - как може толкова да изпуснат качеството? Да беше инцидентно - разбирам, но май има система и доста коли са така? Моят варел го взех на бартер от врачански джамбазин (смятайте...), беше буквално от първите бройки на модела (януари 2004-та), с "трошливата" кутия GM5 и на незнайни километри. Нищо не съм гледал, защото нищо не разбирах тогава, дори не знаех, че правят Х3 (мислех всички "джипки" на БМВ за Х5). И за 5 години каране съм сменил по двигателя двата термостата, шайбата на коляновия вал, две подгревателни свещи, четките и задния лагер на генератора. Купих му нов ремък, но си го карам в багажника и чакам да се скъса стария... Нищо по окачването, нищо по трансмисията, нищо по спирачките. Какви лагери, какви колянови валове, какви вериги... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 20.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 E83

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от tpetrakiev » 02 Мар 2017, 13:10

До 2004 се водят здрави, ела да видиш какво става после ;). Прилагам и няколко снимки...не мога да кача всички.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ceco

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от astrapower » 02 Мар 2017, 14:01

Явно е въпрос на късмет или партида, но за N47 е ясно- доказано проблемен мотор......наистина това не нормално. Никой вече не чака да минават щайгите по половин милион километра, ама и това на перфектно обслужвана кола на 150-на к км. да се предаде мотора..... таз моята я взех на 204к.....какво да чакам :)
Относно суап на мотора като цяло си е приключение с доста неизвестни, немалко хвърлени средства, а и кауза с неясен резултат. Може би си взел най-правилното решение в случая. Боримечка мисля че Х3-ките Е83 са сглобявани само в Грац в заводите на Магна Щаер до 2010 г. , в щатите правят Х5 от онова поколение. От октомври 2010 г. новия модел F25 се произвежда в Южна Каролина, поне това открих в уикипедия-та :)

ПС: Ясно е че всичко ново вече е с качество под въпрос и пресметнат ресурс, но все пак това не е кола за 20 к. лв......нещо не ми се връзва "премиум" да се си хвърля мотора на няма и 200к. км. но пък е факт (нямам предвид само мотора на колегата). Предполагам повечето от Вас са се замисляли за удължените сервизни интервали, дали пък точно това не е причината. Някак не мога да се съглася, че автомобила трябва да се сервизира на 25-30к км....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от laviatan » 02 Мар 2017, 14:25

Колко хора ще имат проблеми не е истина ... 2/3 от Х3-ките /фейс/ които си накупиха познати и поначало на пазара са с този мотор :confused:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от astrapower » 02 Мар 2017, 14:46

Логично Лави, 4 цилиндров дизел, добра тяга с нисък разход и уж добър автомат :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от bigdady » 02 Мар 2017, 15:05

Нормално е всеки преди покупка на кола да се поразрови най-малкото в интернет за конкретния модел. Ако го направи веднага ще разбере за какво иде реч и ще си спести доста главоболия.
Лично аз предотвратих една такава покупка на една приятелка беше харесала е90 с този мотор и щеше да го купува и добре, че ме попита и се отказа и и намерихме 2.0д 163.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от astrapower » 02 Мар 2017, 15:23

Прав си донякъде, но когато купуваш нова кола както в случая на колегата....през 2008 г. едва ли е имало много отзиви на собственици със скъсани вериги и проблемни кутии....това става малко по напред във времето след като се понатрупат километрите и в следствие най-вече от удължените сервизни интервали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: BMW X3 2008 2.0 diesel N47 блокирал мотор моля за съвет

Мнение от laviatan » 02 Мар 2017, 15:50

astrapower написа:Прав си донякъде, но когато купуваш нова кола както в случая на колегата....през 2008 г. едва ли е имало много отзиви на собственици със скъсани вериги и проблемни кутии....това става малко по напред във времето след като се понатрупат километрите и в следствие най-вече от удължените сервизни интервали.

За съжаление си на 100% прав :yes:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook