Торк (хидросъединител)
Модератор: Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Торк (хидросъединител)
Колега , от това което описваш ,моето мнение е ,че все още си далеч от ремонт.
Когато кутията не работи правилно както беше при мен не е необходимо да се заглеждаш в обороти или да се заслушваш в звуци.
Ако решиш мога да ти дам тел на майстора, който ремонтира моята кутия, за консултация.
Когато кутията не работи правилно както беше при мен не е необходимо да се заглеждаш в обороти или да се заслушваш в звуци.
Ако решиш мога да ти дам тел на майстора, който ремонтира моята кутия, за консултация.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- PETROVIT
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 6.02.2017
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 E83 3.0D 2004
Re: Торк (хидросъединител)
Здравейте,
При проблем с торка е задължително да се ремонтира и кутията. Друг вариант няма. Ако се смени само, торка и маслото, след време се стига отново до ремонт, но този път на торка и кутията.
Ремонта на торка + кутия, мехатроник е около 3 200 лева (това е крайна цена с масла, труд и смяна на соленоиди за управление на торка и общото налягане на кутията).
При проблем с торка е задължително да се ремонтира и кутията. Друг вариант няма. Ако се смени само, торка и маслото, след време се стига отново до ремонт, но този път на торка и кутията.
Ремонта на торка + кутия, мехатроник е около 3 200 лева (това е крайна цена с масла, труд и смяна на соленоиди за управление на торка и общото налягане на кутията).
Re: Торк (хидросъединител)
PETROVIT написа:Здравейте,
При проблем с торка е задължително да се ремонтира и кутията. Друг вариант няма. Ако се смени само, торка и маслото, след време се стига отново до ремонт, но този път на торка и кутията.
Колега, може ли да обясниш защо.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Торк (хидросъединител)
PETROVIT написа:Здравейте,
При проблем с торка е задължително да се ремонтира и кутията. Друг вариант няма. Ако се смени само, торка и маслото, след време се стига отново до ремонт, но този път на торка и кутията.
Ремонта на торка + кутия, мехатроник е около 3 200 лева (това е крайна цена с масла, труд и смяна на соленоиди за управление на торка и общото налягане на кутията).
За 2000-2500 съм съгласен ама чак 3200???
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- PETROVIT
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 6.02.2017
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 E83 3.0D 2004
Re: Торк (хидросъединител)
Здравейте,
Темата за кутиите е много обширна и разбира се подхода към всяка кутия е индивидуален. Тъй като тук става въпрос за ГМ кутия, основния им проблем е торка. По принцип, може да се рециклира, но трябва да е в добър сервиз и хубави части, а това вдига цената(БМВ препоръчва нов - 3 200 лева само торк, кутия с торк 8700 без отстъпки). След като започнат първите симптоми за развален торк, вече е късно за кутията. През това време тя е работила с маслото, което е общо за торка и кутията. Започнало е началнотото приплъзване на дисковете на спирачките за скоростите и съответно тяхото бързо износване (възможно е след първите симптоми да се измине 10 15 хиляди километра преди пълния блокаж). Разбира се буталата в мехатроника също са поразени от вече абразивното масло (дори и да се смени само маслото, процеса на прецакване на кутията не се спира, а се отлага временно). Следствие на това мехатроника също подлежи на ремонт (замяна с буталата), както и проверка на всички соленоиди.
Затова написах около 3200 лева. Това не е задължителна цена, разбира се. Има случаи, в които се налага смяна само на определени соленоиди, които вече са поставени отвън кутията, за да не се сменя целия мехатроник. Така или иначе темата е много обширна и сложна.
Аз съм на мнение, че за да стане качествен ремонт се изисква, горепосочените стъпки като задължителни. За съжаление е възможно, някой "майстор", да каже, че това се налага, а това да не е така.
Темата за кутиите е много обширна и разбира се подхода към всяка кутия е индивидуален. Тъй като тук става въпрос за ГМ кутия, основния им проблем е торка. По принцип, може да се рециклира, но трябва да е в добър сервиз и хубави части, а това вдига цената(БМВ препоръчва нов - 3 200 лева само торк, кутия с торк 8700 без отстъпки). След като започнат първите симптоми за развален торк, вече е късно за кутията. През това време тя е работила с маслото, което е общо за торка и кутията. Започнало е началнотото приплъзване на дисковете на спирачките за скоростите и съответно тяхото бързо износване (възможно е след първите симптоми да се измине 10 15 хиляди километра преди пълния блокаж). Разбира се буталата в мехатроника също са поразени от вече абразивното масло (дори и да се смени само маслото, процеса на прецакване на кутията не се спира, а се отлага временно). Следствие на това мехатроника също подлежи на ремонт (замяна с буталата), както и проверка на всички соленоиди.
Затова написах около 3200 лева. Това не е задължителна цена, разбира се. Има случаи, в които се налага смяна само на определени соленоиди, които вече са поставени отвън кутията, за да не се сменя целия мехатроник. Така или иначе темата е много обширна и сложна.
Аз съм на мнение, че за да стане качествен ремонт се изисква, горепосочените стъпки като задължителни. За съжаление е възможно, някой "майстор", да каже, че това се налага, а това да не е така.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Торк (хидросъединител)
PETROVIT написа:Здравейте,
Темата за кутиите е много обширна и разбира се подхода към всяка кутия е индивидуален. Тъй като тук става въпрос за ГМ кутия, основния им проблем е торка. По принцип, може да се рециклира, но трябва да е в добър сервиз и хубави части, а това вдига цената(БМВ препоръчва нов - 3 200 лева само торк, кутия с торк 8700 без отстъпки). След като започнат първите симптоми за развален торк, вече е късно за кутията. През това време тя е работила с маслото, което е общо за торка и кутията. Започнало е началнотото приплъзване на дисковете на спирачките за скоростите и съответно тяхото бързо износване (възможно е след първите симптоми да се измине 10 15 хиляди километра преди пълния блокаж). Разбира се буталата в мехатроника също са поразени от вече абразивното масло (дори и да се смени само маслото, процеса на прецакване на кутията не се спира, а се отлага временно). Следствие на това мехатроника също подлежи на ремонт (замяна с буталата), както и проверка на всички соленоиди.
Затова написах около 3200 лева. Това не е задължителна цена, разбира се. Има случаи, в които се налага смяна само на определени соленоиди, които вече са поставени отвън кутията, за да не се сменя целия мехатроник. Така или иначе темата е много обширна и сложна.
Аз съм на мнение, че за да стане качествен ремонт се изисква, горепосочените стъпки като задължителни. За съжаление е възможно, някой "майстор", да каже, че това се налага, а това да не е така.
Ако си ремонтирал колега и си доволен от майстор, дай препоръки.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- PETROVIT
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 6.02.2017
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 E83 3.0D 2004
Re: Торк (хидросъединител)
Здравейте,
Ако се разровите из нета, ще намерите имена на майстори. Аз лично съм правил кутия при Хаги от Пловдив. Той не ги прави лично, но хората му работят много добре и съм доволен от резултата.
http://www.avtomatichni-skorosti.com/
За София Джемини, но има и други места за, които има добри отзиви.
Все пак да допълня, че правенето на стар автоматик крие рискове и за мен това е временно решение, дори и със сменени дискове, торк, мехатроник и т.н. Става въпрос само за ГМ кутиите.
Дано да съм помогнал.
Ако се разровите из нета, ще намерите имена на майстори. Аз лично съм правил кутия при Хаги от Пловдив. Той не ги прави лично, но хората му работят много добре и съм доволен от резултата.
http://www.avtomatichni-skorosti.com/
За София Джемини, но има и други места за, които има добри отзиви.
Все пак да допълня, че правенето на стар автоматик крие рискове и за мен това е временно решение, дори и със сменени дискове, торк, мехатроник и т.н. Става въпрос само за ГМ кутиите.
Дано да съм помогнал.
Re: Торк (хидросъединител)
Update: година по-късно
Най-накрая оставих Х3-ката за за рециклиране на торка. Имаше вариант да сваля торка, да го пратя за рециклиране и като се върне да го монтирам. Мислех Дан ходя до Варна Обаче това е нож с две остриета, особено при GM5 кутиите. Това не го твърда от мой опит, а от ревенето по наши и чужди материали и форуми. Защо? Защото като "тръгне" торка 1) стружките задръстват системата и 2) системата (т.нар) си е стара и вече има отделни компоненти, които са поизносени. Това е от теорията, която сигурно сте чели вече.
Сега на практика при мен: звъни ми майстора след като вече бях оставил колата и казва: "ти май доста си я покарал така колата", на което аз отвръщам - около година Реално и аз съм за "е-не" (бой), обаче колата я карам само през уикендите и 95% извънградско и все отлагах, факт. Феродо в торка нямаше, не беше останало! Триел се метал в метал, от което идват стружките в цялата кутия и клапанното тяло.
Трябва да отбележа, че кутията сменяше перфектно, без удари, тласъци, придърпване и т.н. с изключение на това, че торк конвектора приплъзваше при 80км/ч, основно при изкачване.
Реших да се отвори цялата кутия, не само торка. Цената обаче е друга и с право. Майсторът е направил пълна ревизия, като е сменил дискове, бутала, гумени уплътнения и нещо по клапанното тяло, което не разбрах какво беше, и шлайфане на маслената помпа.
Извинявам се качеството на снимките - снимах от неговия телефон.
Най-накрая оставих Х3-ката за за рециклиране на торка. Имаше вариант да сваля торка, да го пратя за рециклиране и като се върне да го монтирам. Мислех Дан ходя до Варна Обаче това е нож с две остриета, особено при GM5 кутиите. Това не го твърда от мой опит, а от ревенето по наши и чужди материали и форуми. Защо? Защото като "тръгне" торка 1) стружките задръстват системата и 2) системата (т.нар) си е стара и вече има отделни компоненти, които са поизносени. Това е от теорията, която сигурно сте чели вече.
Сега на практика при мен: звъни ми майстора след като вече бях оставил колата и казва: "ти май доста си я покарал така колата", на което аз отвръщам - около година Реално и аз съм за "е-не" (бой), обаче колата я карам само през уикендите и 95% извънградско и все отлагах, факт. Феродо в торка нямаше, не беше останало! Триел се метал в метал, от което идват стружките в цялата кутия и клапанното тяло.
Трябва да отбележа, че кутията сменяше перфектно, без удари, тласъци, придърпване и т.н. с изключение на това, че торк конвектора приплъзваше при 80км/ч, основно при изкачване.
Реших да се отвори цялата кутия, не само торка. Цената обаче е друга и с право. Майсторът е направил пълна ревизия, като е сменил дискове, бутала, гумени уплътнения и нещо по клапанното тяло, което не разбрах какво беше, и шлайфане на маслената помпа.
Извинявам се качеството на снимките - снимах от неговия телефон.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Торк (хидросъединител)
Още малко снимки:
:
Днес, след като взех колата от сервиза, ходих до Хисаря и за моя радост проблемните симптоми ги нямаше. Засега съм доволен, да видим!
Цена, за който се интересува: 2К
:
Днес, след като взех колата от сервиза, ходих до Хисаря и за моя радост проблемните симптоми ги нямаше. Засега съм доволен, да видим!
Цена, за който се интересува: 2К
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани