Въздушно окачване при е53 - аномалии

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 28.09.2007
Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от cucibg » 05 Сеп 2016, 23:17

klintan66 написа:Мерси , колега! Ще отида там.
Цена гледам на сайта 400лв на брой, това ли е ?

Май да там някаде беше
А и имаше някаква отсъпка ако правиш двете не си спомням
Пазари се :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 11 Сеп 2016, 14:56

Днес покарах малко по един черен път и доста по планински път с много завои. Колата е много стабилна , не се накланя.
Когато тръгнах от нас имаше почти 4 см разлика между двете предни колела. Когато се прибрах едва 2-3 мм. Компресора изобщо не се чува , но явно се включва. Някакво мнение ?

Копчетата за вдигане и сваляне не реагират в 99 от 100 опита.Всъщност за сваляне никога не е са реагирали. Но днес сутринта като натиснах нагоре се надигна и така остана. Повече не реагираха бутоните. Но след карането се беше изравнила и свалила на нормално.

Колеги дайте мнения - диагнозата в сервиз на бмв е - "Ами или компресор или термосензор или бушон или възглавници или нещо друго "
Направи ми впечатление , че грешката прегряване, в диапазон от 1 минута, веднъж показа 42 градуса и след това 28.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 16 Сеп 2016, 21:39

Колега , vlado6669 , ти позна проблема! :bchug:

Беше сензор за ниво НО парадокса е , че даваше грешка за преден десен а се оказа преден ляв .
Системата е такава , че сигнала от левия минава през десния и така той се записва.
По конкретно се гледа напрежението на сензорите , което е около 2V . Моя преден ляв беше 3V и така другите 3 се стремят да го "догонят". Съответно компресора прегрява и системата спира да работи.
Освен това , режима на окачването е сменен от автоматичен на ръчни настройки.

Обяснявам на разговорен език и дано да съм полезен на някой.

А за въздушното окачване мога да кажа само, че днес не ми се слизаше от колата от кеф.
Последна промяна klintan66 на 23 Сеп 2016, 23:41, променена общо 1 път
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 17 Сеп 2016, 20:06

За съжаление днес отново има изненада.
Бутона за нагоре-надолу не е активен. Изгаснал е . Колата стои нормално и вози отлично но дотук.
Няма абсолютно никакви грешки .

Ориентираме се към модула за управление на окачването , но няма да е днес.
За всяка насока ще съм благодарен.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 23 Сеп 2016, 23:40

Ето новата грешка - compressor temperature rises not when compressor is active

Термосензора е сменен с нов, но отново записа същата грешка.

Някой с някакви идеи? :help:
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 28 Сеп 2016, 22:27

Колеги , никой никога ли не е имал проблем с въздушното качване?

Смениха ми главата на цилиндъра на компресора в Сматик.
Вече не записва грешка в системата НО въпреки това колата вози твърдо като строителна количка.
Вдига се с бутона нагоре , сваля се до долу , но за сега е това. Колата стои в средно положение.
Пича в Сматик вика- въобразяваш си , и каза че повече от това не знае и не може да направи.
Е какви да си въобразявам като на магистралата подскачах като футболна топка?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 28.09.2007
Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от cucibg » 29 Сеп 2016, 0:26

Колега когато е в движение колата винаги е на средно положение
Не можеш да я караш свалена или вдигната всъщност можеш но само бавно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 29 Сеп 2016, 7:19

Да, така е колега.
И когато я сваля или вдигна сама минава в средно положение когато превиша 50 км/н. т.е до тук системата работи.

Няма грешки вече , закачаха я и на GT1 и също няма грешки. Където отида хората вдигат рамене.
Въпроса е ,че вози твърдо като каруца буквално. Гумите са мишелин чисто нови. 2.2 ат
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Решен Проблем Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 17 Дек 2016, 18:02

Да се разпиша с решението. Може да е полезно за някой.

За диагностика и гледане минах през няколко сервиза и много народ вдигна ръце. Минус много левчета. Резултат никакъв.
Четене по форуми , наши и чужди. Отново никъде нищо, което да ме ориентира.
Какви направих ?
Свалих компресора и го разглобих и разгледах защо ще грее? Глава бутало , сегмент като нови.
Насочих се към дехидратора.
Дехидратора е пълен с топчета, които обират влагата а от двата си края има надупчени метални шайби и филтърна хартия.
Изсипах топчетата и ги сложих в микровълновата за около 1-2 минути. Първо пробвах с няколко. :lol:

Когато опитах да надуя през хартията ми се стори мнооого запушена. На вид нищо и няма но явно с времето набита с прах.
Случайно имах подходяща.Изрязах и в двата края смених хартията. Тя е и като филтър за системата.

Сглобих, изтрих грешките, и всичко ток. Вече не записваше грешки а компресора работеше по-малко и много по-рядко.
Стигнах до извод, че щом филтъра е бил запушен , компресора е работил по-дълго и компютъра е записвал грешка.
Но след като леко застуди колата отново климаше по малко, когато я загасях и се изправяше, когато запалех, но усещах ,че не трябва да е така.
Реших да обърна внимание и на акумулатора, защото при едно палене за миг се появи надпис - "ситемата на окачването не е активна" и изгасна.
Свалих го и го занесох да се освежи. Реално по стандарт му нямаше нищо. От 700А имаше 500 и нещо .Не помня колко.
След зареждането му и монтажа колата се изпъна като струна. Изтрих грешката КАНбус , която беше записала и явно мърдаше от нея тук там по 1-2 см.

С две думи - филтър и акумулатор.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 21.03.2010
Пол: Мъж

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от cekatapolude » 29 Яну 2017, 8:35

Здравейте,
за да не отварям нова тема пиша тук.
Имам следния въпрос, вие чувате ли възглавниците да надуват често?
При мен ги чувам сутрин да надуват винаги. Надуват като се качи някой в колата (което май е нормално),а на моменти просто когато си решат. Въпроса ми е, това нормално ли е, или мойте изпускат от някъде малко и за това компресорите надуват?

поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 03 Фев 2017, 16:53

На диагностика показва ли някакви грешки , колега?
С колко възглавници е колата. 2 или 4?

Нивото с колко пада 1-2-5 см ?

Моя съвет е да прегледаш датчиците за ниво като начало и да подобриш контактите със спрей.
Не би трябвало да се движи всеки ден нагоре надолу.

Все пак ако е хоризонтална през деня не я мисли.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 21.03.2010
Пол: Мъж

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от cekatapolude » 03 Фев 2017, 17:12

klintan66 написа:На диагностика показва ли някакви грешки , колега?
С колко възглавници е колата. 2 или 4?

Нивото с колко пада 1-2-5 см ?

Моя съвет е да прегледаш датчиците за ниво като начало и да подобриш контактите със спрей.
Не би трябвало да се движи всеки ден нагоре надолу.

Все пак ако е хоризонтална през деня не я мисли.



На диагностика показа само някакво реле на подгревна свещ или нещо такова.
Колата е само със задни възглавници.

Относно колко пада нивото, на око почти не е мръднала, не мога да преценя.
Като цяло най-дългото надуване до сега е било не повече от 4 секунди може би. Обикновенно надува около 2-3 секунди при първо палене и това е. Рядко се случва като се качи някой отзад да надува, може би трябва да поддържа някаква височина и си сама си регулира височината. Аз поне така си го обяснявам, но все пак исках съвет, тъй като това ми е първата кола на въздух.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 04 Фев 2017, 16:04

Точно така е , колега , при сядане отзад или товар се вдига сама до зададено ниво.
Щом не пада всичко е наред. :yes:
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 28.09.2007
Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s

Re: Решен Проблем Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от cucibg » 18 Мар 2017, 22:11

klintan66 написа:Да се разпиша с решението. Може да е полезно за някой.

За диагностика и гледане минах през няколко сервиза и много народ вдигна ръце. Минус много левчета. Резултат никакъв.
Четене по форуми , наши и чужди. Отново никъде нищо, което да ме ориентира.
Какви направих ?
Свалих компресора и го разглобих и разгледах защо ще грее? Глава бутало , сегмент като нови.
Насочих се към дехидратора.
Дехидратора е пълен с топчета, които обират влагата а от двата си края има надупчени метални шайби и филтърна хартия.
Изсипах топчетата и ги сложих в микровълновата за около 1-2 минути. Първо пробвах с няколко. :lol:

Когато опитах да надуя през хартията ми се стори мнооого запушена. На вид нищо и няма но явно с времето набита с прах.
Случайно имах подходяща.Изрязах и в двата края смених хартията. Тя е и като филтър за системата.

Сглобих, изтрих грешките, и всичко ток. Вече не записваше грешки а компресора работеше по-малко и много по-рядко.
Стигнах до извод, че щом филтъра е бил запушен , компресора е работил по-дълго и компютъра е записвал грешка.
Но след като леко застуди колата отново климаше по малко, когато я загасях и се изправяше, когато запалех, но усещах ,че не трябва да е така.
Реших да обърна внимание и на акумулатора, защото при едно палене за миг се появи надпис - "ситемата на окачването не е активна" и изгасна.
Свалих го и го занесох да се освежи. Реално по стандарт му нямаше нищо. От 700А имаше 500 и нещо .Не помня колко.
След зареждането му и монтажа колата се изпъна като струна. Изтрих грешката КАНбус , която беше записала и явно мърдаше от нея тук там по 1-2 см.

С две думи - филтър и акумулатор.


Здравей на кое казваш дехидратор днес свалих компресора да го разгледам от две части е цилиндъра е в черната буталото в сивата а кое е дехидратора да го проверя и него
Мерси :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Въздушно окачване при е53 - аномалии

Мнение от klintan66 » 20 Мар 2017, 15:42

Тялото с баркода съдържа гранули , а в двата края има филтърна хартия, която с времето се е замърсила и не пропуска достатъчно.
Аз я смених с нова, която сам изрязах.
При разглобяване препоръчвам една тава за да изпаднат гранулите в нея. Има и една пружина, която притиска.
Иска малко търпение. Не е трудно.
При сглобяване на цилиндъра също е важно да е равномерно затягането и поставянето на гарнитурата и след това да се провери налягането, което създава компресора.
Аз проверих с INPA. До колкото знам налягането трябва да е над 13 до около 15-16 Atm.
Има ремонтен комлект в ибеи на семеринг и уплътненние за буталото. Има и някаква смазка но аз не я сложих. Семеринга е тефлонов така ,че...

-__________________ ____ BMW X5 E53 4 corner.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook