Случай с повишена трудност: N62B48 бензин в маслото !!!

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.06.2008

Случай с повишена трудност: N62B48 бензин в маслото !!!

Мнение от valvolin » 02 Авг 2015, 1:01

Зравейте.Пиша рядко и предимно чета.Пасивен потребител съм :)
Нека ви запозная с историята на моята кола.
BMW X5 2004/07 4.8is 137000km-взета лично от Германия от първи соственик.
Колата я взех 2013г. обслужена в Германия но не в BMW.С маслото което беше(за съжаление вече нямам спомен за марката и вискозитета му) нямах никакви признаци на консумация на масло.След 10000км. в БГ ,сложих Castrol EDGE 10W-60 от което бях доволен с изключение на това че се наложи до следващата смяна да долея около 2-3 литра!При смяната му обаче в масленият филтър беше изпанала ена част от помпата:
Изображение
Това е клапан който не позволява на маслото от главите да се стича напълно обратно в картера и пази мотора от така нареченият сух старт.
Ето и официален бюлетин от BMW:
Untitled.jpg

Може да се кара и без него,не е проблем.
С това масло колата пропушваше много рядко и малко ,и то в редки случаи,след работа на празен ход(докато чакам на светофар например) и при първото подаване на газ изпуска малко дим,но много малко и много рядко!
При смяната на Castrol-а с новото MOTUL X CLEAN 8100 5W-40 забелязах че е доста черно маслото за 10000км.
При смяната на маслото смених и VCC мембрантите защото имах съмнение че пропушването идва от тях въпреки че нямаха видими дефекти старите.
Сложих и фюлеринова добавка защото имам някой повдигач който много ме дразнеше как се обажда при студен старт.
След всичките тези неща колата работеще нормално както обикновенно без никакъв дим повече от ауспуха каквото и да правех.Палеше тихо при студен старт.Изобщо всичко беше наред но след около седмица колата започна да пуши и то доста стабилно.В крайна сметка се оказа че има бензин в маслото и то не малко щом маслото беше отишло над максимума!
Колата влезна пак в сервиза където стигнахме до заключението че може да е от някоя дюза или от клапан регулатора за връщащият бензин който за разлика от повечето коли не е на бензиновата рейка а е вграден в бензиновият филтър.
Пратихме дюзите на тест и сменихме бензиновият филтър,който беше сменян последно 2010г. с нов оригинален.Колата я сглобихме и след само около 30км. пробег и проверка от моя страна установих че бензина пак се е мушнал в маслото :banghead:
Нещо важно!След като изгася колата и натисна винтила за тестване на налягането на бензина (който се намира на бензиновата рейка) бензин има както и трябва да е.Тествам след около 2-3 часа - също има бензин но след като престои цяла нощ на другият ден бензин йок-няма никой.Налягането на безиновата система е равно на атмосферното. :dunno:

Свещите са керемидени
Компресията е сравнително еднаква около 11 на всички цилиндри.
Дюзите са чисти (а и са били чисти преди да ги свалим) и работят коректно и еднакво.
Няма грешки и разни други тестове и живи данни...всичко изглежда наред.
Не губи антифриз.
Не тече масло.
Работи равномерно и няма загуба на мощност.
Не трака,не хлопа,не стърже....

В допълнение и това:
20150801_234238.jpg

20150801_234255.jpg

Не знам дали има връзка но определено и това трябва да оправя като гледам белезите на тая верига и оптегачите и са за подмяна.

Който може нека даде някаква идея или съвет а може и направо решение на тази загадка.

За правопис моля не ме съдете.За мен сега са важни финикийските знаци а не препинателните :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 5.06.2010
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: Печка
Детайли за колата: Малка печка

Re: Случай с повишена трудност: N62B48 бензин в маслото !!!

Мнение от weedminer » 16 Фев 2016, 14:35

Здрасти колега, какво се оказа в крайна сметка?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.06.2008

Re: Случай с повишена трудност: N62B48 бензин в маслото !!!

Мнение от valvolin » 22 Яну 2018, 2:27

Оказа се в крайна сметка ,че някоя от дюзите започва да не се затваря или да остава в някъкво междинни положение ,но само след като се нагрее (като загрее мотора) и от там повече бензин в цилиндара,отмиване на маслото от сегментите и бензина влиза в картера...

ПРОБЛЕМЪТ СЕ РЕШИ СЪС СМЯНА НА ВСИЧКИТЕ 8 ДЮЗИ !!!

Поръпах си ги от Германия директно понеже е по-евтино от колкото да ги купя от тук ?!? 1000 и нещо пари бяха,на помня точно.След като ги сложихме вече нямаше и помен от бензин в маслото.Колата обаче продължаваше да пуши и с моят майстор предплложихме, че може или да са ми заминали гумичките на клапаните от толкова бензин в маслото ,или да се е набило повечко изгоряло масло по изпускателната система(колектори и катализатори) ,и решихме да я покарам известно време, ама по-така, яко за да изкара всичко от колектори и катализатори......Да, ама не.Нищо не се промени особенно, и колата пак започваше да си пуши след като вдигне над 70 градуса на маслото.
От там, какво ще правим - ще сменяме гумички.Отваряме мотора за гумички а три от цилиндрите се оказа че са със стабилни надирания и всичко приключи за този мотор.
От толкова размотаване от майстор на майстор и каране насам-натам с това бензиново не-масло на цилиндърчетата им се е*а м*менцето....
Нова драма,такъв мотор, пък и читав - няма намиране.
Ровене,търсене и мноооого четене и разбрах че мога да сложа от E70 N62B48TU ,такъв мотор вече много по-лесно намерих, и то от кола 2007г. При отварянето му ,според моят майстор мотора е на под 100 000км .С леки модификации всичко си заспа.мотора - слънце,дюзите - моите новите.Направо не мога да си позная колата.Оказа се че старият мотор макар и на 130 000км си е бил имал нужда от ремонт на обтегачите на веригите,този не се чува как работи.Много съм доволен.

THE END

П.С. Скъпо струваща историйка ви разказах, за има няма 7 - 8000 лв. :D

Ако някой иска да пита как се слага N62B48TU на мястото на N62B48 с радост ще споделя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.09.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330xd

Re: Случай с повишена трудност: N62B48 бензин в маслото !!!

Мнение от trapera94 » 24 Яну 2018, 9:38

Здравей колега виждам,че си доста запознат с материята на тези двигатели!
Та можеш ли да ме насочиш от какво колата на място почва да пише ? Моята като я оставя на място над 5-10мин освен сега зимата постоянната пара която излиза почва и да мирише на масло и пушека е син оттеннак.
Колата е х5 4.8и е70

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Случай с повишена трудност: N62B48 бензин в маслото !!!

Мнение от vlado6669 » 24 Яну 2018, 12:55

Пуши от спечени маслообирателни гумички на клапаните, детска болест на N62 моторите. Има много теми във форума и нета за тези мотори, използвайте търсачката... Успех!

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook