Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Мисля че е нормално максимум до към 120-130. Поне при мене като почваше да отива над тези норми и почваше да регенерира
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Чета темата и си мисля - възможно ли е някой датчик в DPF-а да даде дефект в резултат на това миене? Ако филтърът се сваля и се почиства извън колата - тогава не би трябвало да има проблеми, защото датчиците се откачат. Но като се мие, докато е монтиран на колата? Все пак се използват някакви силни химикали, отделя се нагар или кой знае какви отпадъци, меже би се и надува... Всичко това как се отразява на датчиците във филтъра?
Excellent! Steven is my name!
- pet77
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Както казах,че ще пиша когато маисторът си свърши работата- даже изчаках няколко дни за да видя дали няма да светне пак.Та на компютърът показваше 40 мбара и каза,че не е много зле но само с търкане на грешка не се получи оставих колата за 2-3 часа при него беше навъртял 90 км казва че доста си е поиграл.Пускала се регенерация за 2-3 секунди но спирала и така доста пати но все пак успя да я накара да си завърши цикъла 2 пъти и когато се върна беше на 10 мбара по неговите думи проблема е в това да се накара да я заварши без грешка.За сега е нормално да се надявам.
- pet77
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Daz написа:А каква всъщност е нормата, която трябва да е? Говоря за двигател 3.0sd с битурбото. Защото по-нагоре в темата са дадени стойностите за 3.0d. Предполагам има разлика в натоварванията. Защото един приятел има същия двигател (3.0сд) и като я настъпи му показва към 300 и малко, но няма този проблем, който се получава при мен.
Според мен проблемът ти е в това да го накарат да си направи пълната регенерация да се почисти ,и след това вече тои ще си я прави сам,както ми го обясни маисторът аз разбирам, че проблема е софтуерен абсолютно нищо не е пипал по самия ДПФ.От ауспуха миришише адски зле, ако помиришеш веднага ти се насълзяват очите незнам защо така но сега на нищо не мирише.
- kikobuzz
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530XD 2006
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Моят проблем отпадна. Купих филтър втора употреба, но ми откраднаха ми колата...
Така че някой ако търси филтър аз съм насреща.
Така че някой ако търси филтър аз съм насреща.
- pet77
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Daz написа:Здравейте! Колата е 3.0sd x3 e83. Проблема ми, е че DPF филтърът (или т.нар. филтър за твърди частици) е вече запушен. Вързахме колата към диагностика и показа записана грешка, че филтърът е запушен. Разбрах го след като на няколко пъти при изпреварване колата влиза в авариен режим и ми отнема мощността - на 3500 оборота едвам вдига от 70 на 80км/ч. Сега ми е голяма дилема в главата какво да го правя този филтър. Ясно, че подмяна с нов няма да е. Въпроса е дали да го чистя с препарати и заслужава ли си или след 6 месеца пак ще се задръсти, или направо да го махна заедно с катализатора. Но ме притеснява да не започне да пуши като някой барутник. Предложиха ми препарати, които го изчистват до голяма степен, но струват около 300лв. И тук ми изниква въпроса лесен ли е достъпа до самите сонди, през които се вкарват тези препарати или трябва да се разглобява доста докато се стигне до тях (и най-вече до тази отпред)? Другия вариянт, който ми предложиха е направо да премахна филтъра заедно с катализатора и да се препрограмира софтуерно също около 300лв. Но ме притеснява дали ще започне да пуши при настъпване и до каква степен? Някой имал ли си е такъв проблем и как го е решил? Така или иначе тези пари ще се дават, но ви пиша за съвет какво е най-оптималното решение. Заслужава ли си чистене с химикали или направо премахване.
Наистина ще съм ви благодарен за помощта!!!! ( А ако сте и от Варна ще има и почерпка )
Здравеите,колега какво направи с този ДПФ махна ли го или одстрани проблема.При мен уж се оправи и след няма 1000км пак светна ДДЕ.
колегата ДАЗ какво се случи с твоя ДПФ оправили го или го отстрани?при мен пак в начална позиция 700 км и пак светна маи ще го махам,ще пробваме още веднаж с регенерация и ако не стане в маднес и аут.
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Пробвах с химикали да го изчистя, но не стана. Смених датчика за изгорелите газове, но пак не се оправи. Почнах да се съмнявам за скоростната кутия и за това смених маслото - има подобрения, но проблема с набирането си остана. Вчера се прибрах от почивка. Проблема се увеличава и започва все по-често да го прави. Дори и от 120км/ч като настъпах да изпреваря, оборотите скочиха изведнъж на около 3500-4000 понеже сваля предавка, но едвам стигнах до 130км/ч, а двигателя се скъса да ръмжи. Незнам от какво може да е вече този проблем, а започва да се задълбочава.... В сервиза не могат да открият проблема. Утре смятам да отида през бмв да ми пуснат диагностика да ми кажат откъде се получава това губене. Скоростите си се сменят без проблем, но просто няма тяга. Все едно прескача и двете турбини.. А докато съм настъпал педала след около 5-6 сек се оправя и рязко си дръпва както трябва да е.. Но за тия 5-6 сек едвам вдигам с 10км/ч.. Някой може ли да даде компетентно мнение от какво може да е този проблем с набирането? Че съм почти сигурен, че и в БМВ няма да го открият..
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
А възможно ли е проблема да е в турбото
- pet77
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Колега мисля,че тоз ДПф тотално се е запушил не прави регенерация и турбото не се разварта,и ще се строши отиди при някои които се занимава сомо с БМВ или ако минаваш покраи Стара Загора ще ти дам тел. да се чуеш с един маистор които сама бмв прави или ходи в МАДНЕС Пловдив тези разбират до колкото съм чел и слушал.Някоя лампа свети ли на таблото на мен ми светва ДДЕ и ако продалжава така да не си прави регенерацията сама ще го махам ДПФа де.
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
rafa224 написа:А възможно ли е проблема да е в турбото
Ами мисля, че не е. Защото когато вдигне към 3500-4000 оборота държи така 5-6 секунди, набира си но супер бавно, и после изведнъж си отлепя. Тоест турбото си бачка. А и при тръгване от място никога не ми го прави този проблем и турбините си работят както трябва. Само при определени ситуации се появява. Тоест нещо явно спира колата и прескача турбините за няколко секунди, но след като мине известно време и се оправя от самосебе си без да съм пуснал педала за газта Най-опасното, е че го прави при различна скорост и в момента, в който реша да изпреваря някой за кратко разстояние и като я направи тази мизерия и трябва да се върна обратно зад него в лентата, защото набира адски бавно, а двигателя ръмжи все едно карам с 200... Точно за това пиша за този проблем, защото по сервизите не могат да разберат от какво е. И ако някой се е сблъсквал с подобно нещо, ще съм адски благодарен да ме насочи към кое да гледам.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Добре де, аз явно нещо не разбирам, но щом двигателят се форсира, а колата не ускорява - това ми прилича на проблем с трансмисията, най-вероятно - с торка. Поправете ме ако греша... Не разбирам също какво означава, че "турбото си бачка", но "прескача турбините за няколко секунди". Ако само турбокомпресорите имат проблем (а всичко останало по колата работи изправно), то двигателят изобщо няма да вдигне оборотите... Поне така си го представям, може и да греша.
Excellent! Steven is my name!
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Ами искам да кажа, че в момента, в който настъпя да изпреваря някого, колата си сваля една скорост надолу както си е нормално, вдига обороти и започва да набира, но набира адски бавно. След около 5-6 секунди бавно набиране изведнъж от самосебе си отлепя и дръпва рязко както би трябвало да дръпне още при настъпването на педала.
- pet77
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 20.08.2014
- Местоположение: St. Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0D 218
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
И все пак аз си мисля за ДПФа,ти провериха ли на компа колко е запушен този филтар за тварди частици.И нека се пробва в движение така ще се види как работят турбините и дебитомер има може от други хиляда поблема да е,но би било добре ако някои те насочи.
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
Последно от БМВ ми казаха, че е датчика преди катализатора. Защото аз сменях този, който е след понеже той даваше грешка. А сега с официална диагностика ми казаха, че проблема е другия. Въобще не работил и компютъра не го е отчитал. Затова се полачавала тази загуба на мощност. Поръчал съм го. Тия дни ще се смени и ще се види дали ще изчезне проблема, но ме съмнява... А като цяло датчиците по системата за изгорелите газове били общо 5..
Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83
От БМВ се оказаха прави Смених датчика, който ми бяха открили като проблем (температурен датчик на изгорелите газове) и се оправи за сега проблема. Изчезна тази загуба на мощност. А като си помисля, че заради тоя датчик се бях засилил да махам филтър и катализатор ... Направо съм очуден от един прост датчик какви проблеми възникват... Пиша това мнение, за да може ако други имат проблеми подобни на моя да си проверят първо датчиците и след това да тръгват по по-тежкото.
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани