Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от stocky » 05 Сеп 2014, 10:20

Можеш ли да кажеш с какво приложение си гледал за активна регенерация? Или си следил само температурата на DPF?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от adovet » 05 Сеп 2014, 11:13

stocky написа:Можеш ли да кажеш с какво приложение си гледал за активна регенерация? Или си следил само температурата на DPF?

бмвлат

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 05 Сеп 2014, 12:48

А възможно ли е да е от датчика, който мери налягането и да лъже компютъра, че стойностите са големи? Има ли начин как да се тества дали показва вярно?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от adovet » 05 Сеп 2014, 13:07

Daz написа:А възможно ли е да е от датчика, който мери налягането и да лъже компютъра, че стойностите са големи? Има ли начин как да се тества дали показва вярно?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

на място би трябвало да ти дава стойности от 5-6 до към 10-12. В движение в зависимост от товара на двигателя до около 100 макс.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 05 Сеп 2014, 13:20

Да на място са 6-7, но каъо тръгна показва към 150. Това означава ли, че при набиране показва грешно? Защото на диагностиката ми изписва, че самият датчик не е наред.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от adovet » 05 Сеп 2014, 14:41

Daz написа:Да на място са 6-7, но каъо тръгна показва към 150. Това означава ли, че при набиране показва грешно? Защото на диагностиката ми изписва, че самият датчик не е наред.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Според мене ти дава грешка за дпфа не за датчика и както казваш за това налягане със сигурност е запушен. махай всичко и не се занимавай с глупости. Моя слагах добавки чистих механично и нищо - след 1 седмица същата работа

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Самоков
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530XD 2006

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от kikobuzz » 05 Сеп 2014, 21:31

Колега, имам абсолютно същия проблем като твоя. Пролетта го почиствах в София при Винаров - ефект никакъв, само джоба ми олекна. Преди три дни колата изгуби мощност и почна ходенето по мъките.
Пак го почистваха с препарат. Карах я помагистралата със 120 с включена регенерация и това не погна.
Втората употреба не е алтернатива. Пред дилемата съм да го премахна или да си купя нов от Англия(там цената му е наполовина)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 06 Сеп 2014, 8:26

Понеже изписваше нещо от сорта, че back pressure sensor не работил както трябва и за това мисля, че може да е от него. А грешката, че филтъра е запушен беше с друг надпис.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 06 Сеп 2014, 12:10

kikobuzz написа:Колега, имам абсолютно същия проблем като твоя. Пролетта го почиствах в София при Винаров - ефект никакъв, само джоба ми олекна. Преди три дни колата изгуби мощност и почна ходенето по мъките.
Пак го почистваха с препарат. Карах я помагистралата със 120 с включена регенерация и това не погна.
Втората употреба не е алтернатива. Пред дилемата съм да го премахна или да си купя нов от Англия(там цената му е наполовина)

Това за кой двигател говориш? Ти ме отчая тотално с това почистване.. Май и аз ще го махам въпреки, че не ми се искаше, но такава голяма сума за някакъв си филтър не ми се дава. Няма да я карам тая кола вечно.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.08.2014
Местоположение: St. Zagora
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 3.0D 218

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от pet77 » 07 Сеп 2014, 8:03

Колега аз си мисля, че със сваляне и почистване ще се оправи.Извън колата с препарат така ще се види какво правиш.Моята е над 200хил. Х3 218кс от скоро я имам и е от Германия там как процедират незнам.Преди 3-4 дни купих добавка за ДПФ все още нямам проблеми но профилактично ще слагам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от deank » 09 Сеп 2014, 18:46

Daz написа:Да на място са 6-7, но каъо тръгна показва към 150. Това означава ли, че при набиране показва грешно? Защото на диагностиката ми изписва, че самият датчик не е наред.


И в DIS и в Rheingold забелязах, че максимално допустимите стойности за налягане са следните (за М57 / 3.0d в E60/E65):

Idle (на място) - Max 65 mbar
2000 rpm (на място) - Max 150 mbar
4000 rpm (или при cut-off, с педал натиснат до kick-down) - Max 250 mbar

При мен на място (idle) стойността е между 12 и 20 (по едно време докато чаках в задръстването на България залепи на 33 mbar). На 2000 оборота е около 58 mbar, а кътофа не съм го пробвал, но утре ще проверя. При пуснат климатик налягането се увеличава с 2-3 mbar - тестовете трябва да се правят на спрян климатик и на P.

Ще се опитам да вдигна над 600'C за температурата на изгорелите газове, за да видя дали ще се случи нещо - за краткия маршрут днес и с много ръчкане успях да ги докарам до 480'С.

Онзи ден бях при Милен (Napsters) и той пусна ръчно режима на регенерация, но нямах време да обикалям по магистралата, за да завърша regen цикъла.
Последна промяна deank на 10 Сеп 2014, 7:33, променена общо 1 път
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 20.08.2014
Местоположение: St. Zagora
Пол: Мъж
Кара: BMW X3 3.0D 218

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от pet77 » 09 Сеп 2014, 22:00

Вчера и на мен ми светна ДДЕ,и на диагностиката показа, че ДПФ няма регенерация,причина термостат,на извън града едвам вдига 80-81 и когато варна газта слиза на 75-76градуса и днес го смениха сега даржи 90-91,маисторчето каза,че това е причината за да няма регенерация.Стоиностите били 40 мбара нещо такова маи разбрах не било много зле и в петак сутрин сменям маслото на скоростите+масло на раздатка и ще ходим на изван градско за принудителна регенерация и трябвало да се получи.В петак ще пиша за резултата,а колегата,ако е разрешил проблема да сподели абе,ако нестава ще го изкормим и пак ще варви каде ще ходи. :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 13 Сеп 2014, 10:30

Аз смених датчика за налягането на изгорелите газове, защото мислих, че показва грешно, но проблема си остана. Сега с новия датчик на място показва към 10, а на място при 2000 оборота показва към 20-25 мисля, че беше. А в движение при 4000 оборота мисля, че беше към 290 mbar. Уж си показва в границите, а проблема остава. Възможно ли е този авариен режим да се включва от друго? Видях, че турбината й се задава 2,8 бара от компютъра на колата (заедно с атмосферния), а в реални стойности като се натовари и скача до 3 бара. Възможно ли е от нея да се включва тази авария и да ми забива мощността?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от adovet » 13 Сеп 2014, 10:52

Daz написа:Аз смених датчика за налягането на изгорелите газове, защото мислих, че показва грешно, но проблема си остана. Сега с новия датчик на място показва към 10, а на място при 2000 оборота показва към 20-25 мисля, че беше. А в движение при 4000 оборота мисля, че беше към 290 mbar. Уж си показва в границите, а проблема остава. Възможно ли е този авариен режим да се включва от друго? Видях, че турбината й се задава 2,8 бара от компютъра на колата (заедно с атмосферния), а в реални стойности като се натовари и скача до 3 бара. Възможно ли е от нея да се включва тази авария и да ми забива мощността?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

290 е доста над нормата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем със запушен DPF филтър x3 e83

Мнение от Daz » 15 Сеп 2014, 9:22

А каква всъщност е нормата, която трябва да е? Говоря за двигател 3.0sd с битурбото. Защото по-нагоре в темата са дадени стойностите за 3.0d. Предполагам има разлика в натоварванията. Защото един приятел има същия двигател (3.0сд) и като я настъпи му показва към 300 и малко, но няма този проблем, който се получава при мен.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook