Спортен режим на автоматика (SD)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от Borymeckata » 27 Авг 2014, 11:04

Колеги, споделете информация за този "спортен режим", моля. Значи буташ лоста наляво и ... какво става? В книжката на колата нищо не пише, само че "... тази позиция се препоръчва при по-агресивен стил на шофиране". Аз го пробвах няколко пъти и останах с впечатление, че просто превключва при по-високи обороти на двигателя. И само това ли е? Нещо друго променя ли се?

Вие в какви случаи използвате спортния режим? Какви предимства ви дава? Всякаква информация по въпроса ще бъде интересна...
Excellent! Steven is my name!

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от ! Алекс » 27 Авг 2014, 11:26

Аз дали съм го ползвал 2-3 пъти и то от интерес.Последния път беше при преминаване на прохода на Обзор.Според мене за такива проходи донякъде има логика да се кара на този режим.Двигателя е в оборот както се казва и му е по-леко а и спестява донякъде доста смяната на предавки на кутията което не е за пренебрегване.Имам в предвид че на отиване към Албена през прохода си карах на D и нормално кутията си сменя предавките на около 2-2.5 к. но след като превключи на по-голяма и след известно време реша да ускоря леко веднага ми връща 1 надолу а при Спорт режима това се случва много по-рядко и при ускорение реагира веднага както се казва.Иначе някаква друга промяна не съм усетил и аз :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 12.03.2011
Пол: Мъж

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от saka07 » 27 Авг 2014, 11:30

Колеги мене ми е любопитно как се разбира дали колата има лънч контрол.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от DiGital » 27 Авг 2014, 12:00

Нямаш лънч контрол....а тоя спортен режим щемусе нарадвате набързо....като почне да сменя след 4500 когато няма никой в гумите :)
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 19.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 323ciA
Мечтае да кара: BMW E92 M3

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от cecko93 » 27 Авг 2014, 12:11

Колеги, мога да споделя малко опит за спортния режим на Е46 обаче, бензин. Значи на D колата определено е по-мудна, в смисъл такъв, че работи на максимално ниски обороти 1.5-4. При кикдаун също не го вкарва винаги след 4000 оборота. Мисля си, че и торк конвертора "пързаля" предавките по-бавно. На спортен ми вдига точките на смяна и при еднакво подаване на газ както на D, се реже яко, влиза в оборот и много по-бързо изкарва самите предавки(това с "пързалянето", което го написах по-горе). Определено колата става по-динамична в DS. Имам наблюдение само при бензин, при дизел незнам как стоят нещата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от saleene » 27 Авг 2014, 15:37

Ще се радвам ако помогна, аз карам X640D, така че не мога да коментирам на 6 степенна скоростна кутия (в моята е 8 степенна с "лопатки на волана") .Има DS режим , когато е в този режим дърпа като влак (все пак 306 кончета са) :D и предавките се сменят ръчно само с най-леките докосвания.
Иначе на нормално "D" няма такъв режим за който пита колегата в смисъл че като се бутне лоста в ляво минава на режим спорт но и на ръчна смяна на предавките (става и от лоста и от "лопатките на волана" ) а и това "ръчно" е само на книга при забавяне на едно положение пак си сваля или качва предавки в зависмост от случая.
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от gentata » 27 Авг 2014, 17:43

Разликата е че предавките се превключват на по-високи обороти и съответно по-голяма мощност на двигателя от там каляската :) става доста по-пъргава от колкото е на D.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от Kris » 27 Авг 2014, 21:51

И друго нещо което колегите са пропуснали, след като я "понатиснеш" и е във високи обороти и върнеш педала на газта не сменя веднага на по-висока предавка, а те държи в обороти. Както и свалянето на предавките се усеща повече, а като си на D и тръгнеш да спираш плавно пак ги връща, но е малко като все едно е по инерция колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от hummer » 27 Авг 2014, 22:04

А може ли да се кара на DS продължително време, на магистрала например ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от Kris » 27 Авг 2014, 23:59

hummer написа:А може ли да се кара на DS продължително време, на магистрала например ?

Губи се смисъла, даже ако не се лъжа ще харчи повече защото ще е в по-високи обороти (това съм го пробвал). Мисля че след 5-та примерно има овърдрайв ли се казваше или някакъв такъв -драйв беше който не е цяла предавка, но ти смъква малко оборотите при каране на по-висока скорост с постоянно темпо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от hummer » 28 Авг 2014, 0:52

Че няма смисъл е ясно,но вреди ли това на атоматика ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от vlado6669 » 28 Авг 2014, 4:33

По принцип по-високо налягане, температура и обороти не помагат на нищо, включая и скорости, но чак вреди е силна дума :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от Borymeckata » 28 Авг 2014, 7:44

Kris написа:И друго нещо което колегите са пропуснали, след като я "понатиснеш" и е във високи обороти и върнеш педала на газта не сменя веднага на по-висока предавка, а те държи в обороти. Както и свалянето на предавките се усеща повече, а като си на D и тръгнеш да спираш плавно пак ги връща, но е малко като все едно е по инерция колата.

Значи ако разбирам правилно - спирачният ефект на двигателя ще се усеща повече? Следващия път на спускане ще бутна лоста наляво, да видя дали ще има разлика...

А при вас наистина ли се изписва "DS" на дисплея? Щото на моя излиза SD - аз си го превеждам като "sport drive". И още един въпрос - някой ми обясняваше, че това било не само "спортен", но и "зимен" режим, за движение по сняг. Има ли нешо вярно, в смисъл - дали ще даде някакви преимства, ако на сняг караш на "спортния" режим?

Kris написа: ... Мисля че след 5-та примерно има овърдрайв ли се казваше или някакъв такъв -драйв беше който не е цяла предавка, но ти смъква малко оборотите при каране на по-висока скорост с постоянно темпо.

Овърдрайвът заключва торка, така че въртенето от двигателя се предава директно (1:1) на скоростната кутия. Прави се за икономия при движение на последната предавка. Как точно става - нямам представа, въпреки че гледах разни схеми... На RAV4 (бензинов автоматик) съм виждал специално копче на лоста (OD) - за принудително заключване на торка.
Изображение
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от stocky » 28 Авг 2014, 9:00

Аз съм с 19-ка кутия и съответно говоря за нея. Шифт лок или овърдрайв според мен са едно и също и на кутиите, с които са мойте коли, си се активира от трета предавка нагоре. Зимата предпочитам да карам на SD по завои, защото колата е по-жива и не се успива, реално това е лично предпочитание и не е никакъв зимен режим. При спиране на SD реди предавките и по-надолу от трета, докато на D под трета рядко слиза при нормални обстоятелства.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Спортен режим на автоматика (SD)

Мнение от adovet » 28 Авг 2014, 9:05

При мене има лопатки на волана и отделен бутон sport като може и да се бута на страни лоста и става DS. Като включа sport волана става една идея по тегав, почва да превключва доста по бързо предавките и на по високи обороти, също и педала на газта е доста по чувствителен.

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook