Бързо обслужване на дизела.
Модератор: Технически модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Бързо обслужване на дизела.
всичко хубаво колега,но този ФИБРАН бърка яко е очите
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Бързо обслужване на дизела.
bobi_81xx написа:всичко хубаво колега,но този ФИБРАН бърка яко е очите
Ти "ФИБРАН" на живо виждал ли си ?
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Бързо обслужване на дизела.
Ilko Ivanov написа:bobi_81xx написа:всичко хубаво колега,но този ФИБРАН бърка яко е очите
Ти "ФИБРАН" на живо виждал ли си ?
..добре де... извинявам се не е ФИБРАН някъква изолация е !!!става въпрос ,че на всичкото,което е направил колегата тази изолация много грози пейзажа !!!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Бързо обслужване на дизела.
Georgi_G написа:Боримечка,
Нещо специфично около почистването на ЕГР-а? Или директно сваляне, накисване, измиване, отцеждане, сглобяване и газ?
Аз да си питам отново,
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Да, извинявам се за забавянето, но имах здравословен проблем и не бях влизал скоро във форума. За чистенето на EGR-а и смукателния колектор като цяло съм писал тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=303766#p3362520
Нищо специфично при чистенето не си спомням, освен ужасната мръсотия, която изкарах от колектора... Дизелът наистина заработи някак по-леко и равно, но само след една година свалих колектора отново и вътре беше същата работа, ако не и по-зле. Поне при мен ефектът беше краткотраен. Може би причината е, че колата се кара съвсем "пенсионерски" и двигателят рядко вдига над 2000 оборота. Може и горивото да не е достатъчно качествено или да има и друга причина... Във всеки случай - не мисля да повтарям тази трудна, бавна и изключително мръсна процедура.
За "фибрана" - ОК, разбрах че ви дразни, лесно ще го махна от капака, работата е за минута. Това е някаква изолация, която се слага под ламинирания паркет, купих я от строителен магазин. До момента не е направила никакъв проблем и дори има ефект - донакъде като шумоизолация, донякъде - като топлоизолация на капака. Не разбирам защо висящата като парцал, омазана и смачкана оригинална изолация или голата ламарина на капака не дразнят естетическото чувство на по-изтънчените колеги...
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=303766#p3362520
Нищо специфично при чистенето не си спомням, освен ужасната мръсотия, която изкарах от колектора... Дизелът наистина заработи някак по-леко и равно, но само след една година свалих колектора отново и вътре беше същата работа, ако не и по-зле. Поне при мен ефектът беше краткотраен. Може би причината е, че колата се кара съвсем "пенсионерски" и двигателят рядко вдига над 2000 оборота. Може и горивото да не е достатъчно качествено или да има и друга причина... Във всеки случай - не мисля да повтарям тази трудна, бавна и изключително мръсна процедура.
За "фибрана" - ОК, разбрах че ви дразни, лесно ще го махна от капака, работата е за минута. Това е някаква изолация, която се слага под ламинирания паркет, купих я от строителен магазин. До момента не е направила никакъв проблем и дори има ефект - донакъде като шумоизолация, донякъде - като топлоизолация на капака. Не разбирам защо висящата като парцал, омазана и смачкана оригинална изолация или голата ламарина на капака не дразнят естетическото чувство на по-изтънчените колеги...
Excellent! Steven is my name!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Бързо обслужване на дизела.
Borymeckata написа:Да, извинявам се за забавянето, но имах здравословен проблем.........
За "фибрана" - ОК, разбрах че ви дразни, .
Много благодаря и дано всичко е наред със здравето,
А за "фибрана", я не си го слагай на сърце, дразнел бил........ Не виждам проблем да си го оставиш, ако си върши работата за която е поставен. Нали не караш с отворен капак?! Пожелавам ти да го отваряш най-много 2-3 пъти месечно за проверка на нива или доливане на течност за чистачки. А на кой не му харесва да не си го слага или гледа и толкова!
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: Бързо обслужване на дизела.
Borymeckata написа:Такааа... Насочвам се към лявата страна на мотора:
Развивам трите 6-милиметрови болтчета:
И свалям капака на кутията на въздушния филтър:
Още няколко болтчета:
И капачката за маслото:
И вдигам кутията на филтъра:
Ето я на пода на гаража, до кутията на филтъра на купето:
Филтърният елемент се вади лесно:
И ето я кутията без него - празна:
Дебитомерът отвътре, откъм филтъра:
Сега трябва да сваля дебитомера. Развивам двата болта, които държат тръбата към турбото:
Откачвам тръбата от дебитомера:
И я измъквам от самата турбина (по-точно от компресора) и от еднин отвор, който сякаш идва от отдушника на картерните газове:
Ето и тръбата - при другите пластмаси на пода:
Дебитомерът от външната страна - откъм компресора:
Това се вижда от компресорът - егати, изглежда ми се ужасно омаслен...
Като го гледам как се е олял с масло - май скоро ще даде фира този компресор. Ще има тема: Да надникнем в турбината (посмъртно)... Куплунгът на дебитомера:
Откачвам го с пръсти:
Развивам двете болтчета, които държат дебитомера към кутията на филтъра:
И дебитомерът е долу. Опитах малко да забърша маслото от компресора с един парцал - без особен успех:
Ето го дебитомерът - свален. Май е капсулован и не се разглобява повече от това:
Тук съм го приготвил за почистване:
Напръсках обилно със спрея през решетката, доколкото можах:
Тук май се вижда някаква метална пластинка - напръсках и нея обилно със спрея:
Нарочно бях сложил един бял лист отдолу - да видя какво ще изтече от дебитомера. На практика нямаше почти никакво замърсяване - течността от спрея си течеше съвсем чиста. Имаше само няколко черни точки по листа, но дори не бях сигурен дали са излезли отвътре... Е, колкото се е изчистил - толкова. Оставих дебитомера да се отцеди и изсъхне:
Това пише отстрани на дебитомера:
Докато съхне - извадих от кутията новия "спортен" въздушен филтър:
И прочетох инструкцията за монтаж - нищо особено не пише:
Но първо реших да проверя масления сепаратор на картерните газове...
Къде се намира въздушния филтър на Х5 Е70 колеги? И как се сваля?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Това ... ??
http://tis.bmwcats.com/document/repair/E70/g13:a3000:w13058/t1372/
http://tis.bmwcats.com/doc1081469/
Проверих за Е70 с двигател М57Т2 (не знам твоят как точно се води като модел) и изглежда съвсем същото, като на моите снимки, Колега.
http://tis.bmwcats.com/document/repair/E70/g13:a3000:w13058/t1372/
http://tis.bmwcats.com/doc1081469/
Проверих за Е70 с двигател М57Т2 (не знам твоят как точно се води като модел) и изглежда съвсем същото, като на моите снимки, Колега.
Excellent! Steven is my name!
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: Бързо обслужване на дизела.
Ще разбера като сваля капака на двигателя и започна да разглобявам А ти спортния филтър от къде го взе и за колко колега?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
От Ибея си го купих:
http://www.ebay.com/itm/K-N-AIR-FILTER-FOR-BMW-X5-30d-E70-2007-03-2010-E-2657-/310789669614?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item485c8202ee#ht_1153wt_1135
Трябва да потърсиш не по модела на колата, а по модела на филтъра Е-2657 - може да излезе и доста по-евтин за този двигател.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=bmw+x5+e70+30d+K%26N+air+filter&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.XK%26N+air+filter+E-2657&_nkw=K%26N+air+filter+E-2657&_sacat=0
Ноооо ... не очаквай някакви чудеса от този филтър. Аз имам чувството, че сякаш ми вдигна малко разхода, може и да греша, разбира се. С филтъра трябва да си купиш и комплекта за почистване.
http://www.ebay.com/itm/K-N-AIR-FILTER-FOR-BMW-X5-30d-E70-2007-03-2010-E-2657-/310789669614?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item485c8202ee#ht_1153wt_1135
Трябва да потърсиш не по модела на колата, а по модела на филтъра Е-2657 - може да излезе и доста по-евтин за този двигател.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=bmw+x5+e70+30d+K%26N+air+filter&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.XK%26N+air+filter+E-2657&_nkw=K%26N+air+filter+E-2657&_sacat=0
Ноооо ... не очаквай някакви чудеса от този филтър. Аз имам чувството, че сякаш ми вдигна малко разхода, може и да греша, разбира се. С филтъра трябва да си купиш и комплекта за почистване.
Excellent! Steven is my name!
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: Бързо обслужване на дизела.
Доколкото разбирам от снимките като свалиш капака на двигателя при теб се намира в ляво до капачката за наливане на маслото, така ли? Защото един колега ми изпрати линк, но там доколкото разбрах го дават отзад.
http://www.chadspictures.com/automotive ... er-06.html
http://www.chadspictures.com/automotive ... er-06.html
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Не знам Колега, явно зависи от годината и двигателя - дали е М57 или N57...
Excellent! Steven is my name!
Re: Бързо обслужване на дизела.
Здравей колега , колата ми е сива и няма да се личи изолационния фибран който мисля да сложа ! Та въпроса ми е как е фибранта почти след половин година каране.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
fanti55 написа:Здравей колега , колата ми е сива и няма да се личи изолационния фибран който мисля да сложа ! Та въпроса ми е как е фибранта почти след половин година каране.
Никакви изменения, както съм го сложил - така е и в момента. Преди време леко го изрязах по контура, за не смачква допълнително гумените уплътнения под капака.
Excellent! Steven is my name!
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани