Бързо обслужване на дизела.
Модератор: Технически модератори
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
И последните, завършващи щрихи от днес. Остана да закача долните кори - под двигателя и скоростната кутия. По принцип, това трябва да се направи на канал, но ме домързя да карам колата в другия гараж. Вариантът беше да вдигна колата на стойки и да пропълзя под нея...
Стойките съм купил от Лидл за 20-тина лева комплекта. Вдигнах предницата с крика и подпрях праговете със стойките:
Ако се чудите на старите джапанки - играят за защита на праговете, да не се наранят от стоманените стойки. Методът изглежда първобитен, но върши работа. Както виждате - отдясно е само стойката, а отляво подпирането е дублирано - стойка и крик. Идеята е за по-голяма сигурност, докато лазя под колата. Разбира се, една от задните гуми съм подпрял с ограничителя:
А имам друг гараж с голям (дълбок и широк) канал и всички удобства за работа, но мързелът е голяма работа... В края на крайщата и тук става, виждате - предните колела са във въздуха:
Хвърлих предните стелки на плочките на пода и пропълзях под колата. Като се замислиш - една от малкото работи, която може да се върши в легнало положение... Първо откачих алуминиевата плоча под мотора и се заех да сложа върху нея шумозаглушаващия слой, който изпрах вчера:
Между престилката и алуминиевата плоча има друга пластмасова кора. Тя също имаше шумоизолация, но беше съвсем съсипана и аз я изхвърлих. Чудих се какво мога да сложа на нейно място...? Купих от строителния магазин някаква изолация, която се монтира под ламинирания паркет. Взех няколко листа от най-дебелите (5мм.), по лев и нещо бяха. Изрязах листа по кората:
Монтирах плочата и кората пред нея, после - двете ламарини около изпускателната тръба и пластмасовата кора под скоростната кутия. Всичко се нареди точно, затегнах винтовете и стана както трябва - доволен съм... Три снимки отпред:
И три от задната страна:
Последно - на предния капак има също една шумоизолираща кора. Реших, че моята е безнадеждно скапана и няма бъдеще:
Измислих на нейно място да монтирам един лист от паркетната изолацията, която купих:
След 10-тина минути игра, ето какво се получи:
Разбира се, мога да изрежа листа изолация по ръбовете на капака и дори - да го подпъхна под тях. Но за момента го оставих по-голям. Също крайщата на листа могат да се залепят към ламарината с двойнолепящо тиксо. Тези дни може да го направя... Запалих двигателя за проба - наистина се чува съвсем тихо, дори вътре в гаража. Всъщност, шумът ми е последна грижа, повече ме интересува дали тези кори и изолации ще дадат някакво отражение върху работната температура на дизела през зимата? Защото миналата зима карах без тях и нещо не ми хареса - стрелката на термометъра стоеше едно деление преди средата на скалата, а и разходът ми се видя висок. Малкият термостат (на ЕГР-а) се оказа дефектен (не затваряше) и го смених с нов, ако и тази зима е същото - вероятно ще се наложи да пипна и големия.
Стойките съм купил от Лидл за 20-тина лева комплекта. Вдигнах предницата с крика и подпрях праговете със стойките:
Ако се чудите на старите джапанки - играят за защита на праговете, да не се наранят от стоманените стойки. Методът изглежда първобитен, но върши работа. Както виждате - отдясно е само стойката, а отляво подпирането е дублирано - стойка и крик. Идеята е за по-голяма сигурност, докато лазя под колата. Разбира се, една от задните гуми съм подпрял с ограничителя:
А имам друг гараж с голям (дълбок и широк) канал и всички удобства за работа, но мързелът е голяма работа... В края на крайщата и тук става, виждате - предните колела са във въздуха:
Хвърлих предните стелки на плочките на пода и пропълзях под колата. Като се замислиш - една от малкото работи, която може да се върши в легнало положение... Първо откачих алуминиевата плоча под мотора и се заех да сложа върху нея шумозаглушаващия слой, който изпрах вчера:
Между престилката и алуминиевата плоча има друга пластмасова кора. Тя също имаше шумоизолация, но беше съвсем съсипана и аз я изхвърлих. Чудих се какво мога да сложа на нейно място...? Купих от строителния магазин някаква изолация, която се монтира под ламинирания паркет. Взех няколко листа от най-дебелите (5мм.), по лев и нещо бяха. Изрязах листа по кората:
Монтирах плочата и кората пред нея, после - двете ламарини около изпускателната тръба и пластмасовата кора под скоростната кутия. Всичко се нареди точно, затегнах винтовете и стана както трябва - доволен съм... Три снимки отпред:
И три от задната страна:
Последно - на предния капак има също една шумоизолираща кора. Реших, че моята е безнадеждно скапана и няма бъдеще:
Измислих на нейно място да монтирам един лист от паркетната изолацията, която купих:
След 10-тина минути игра, ето какво се получи:
Разбира се, мога да изрежа листа изолация по ръбовете на капака и дори - да го подпъхна под тях. Но за момента го оставих по-голям. Също крайщата на листа могат да се залепят към ламарината с двойнолепящо тиксо. Тези дни може да го направя... Запалих двигателя за проба - наистина се чува съвсем тихо, дори вътре в гаража. Всъщност, шумът ми е последна грижа, повече ме интересува дали тези кори и изолации ще дадат някакво отражение върху работната температура на дизела през зимата? Защото миналата зима карах без тях и нещо не ми хареса - стрелката на термометъра стоеше едно деление преди средата на скалата, а и разходът ми се видя висок. Малкият термостат (на ЕГР-а) се оказа дефектен (не затваряше) и го смених с нов, ако и тази зима е същото - вероятно ще се наложи да пипна и големия.
Последна промяна Borymeckata на 20 Юли 2013, 23:58, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Бързо обслужване на дизела.
Колега, не го приемай като заяждане ама това нещо топлоустойчиво ли е? Да не стане някой фал, все пак около мотора температурата не е ниска
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Какво "заяждане", нали обсъждаме технически въпроси... Определено не е топлоустойчиво - някакъв евтин фибран... Но и оригиналната изолация е нещо подобно (на капака със сигурност е дунапрен), при това - от години е пропита с масло... Капакът със сигурност не се нагрява много, отдолу ... също не вярвам. Абе ще видим какво ще стане, но нямам особени притеснения.
Excellent! Steven is my name!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Бързо обслужване на дизела.
Да си призная и на мен това ми беше първата мисъл. Да не вземе да се разкапе от топлината, като освен козметични промени по външния вид, да направи и някоя беля като нежелан огън или някакви гадани изпарения. Знае ли човек?host написа:Колега, не го приемай като заяждане ама това нещо топлоустойчиво ли е? Да не стане някой фал, все пак около мотора температурата не е ниска
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3905
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Бързо обслужване на дизела.
Оригиналната кора може и да изглежда като тази, но съм сигурен, че има някакви по-добри свойства. И моят съвет е да го махнеш това и да си вземеш, нова оригинална.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
След 1200км в над 30-градусова жега няма никакви поражения. Ефектът е малко спорен, защото тази плоскост е предимно топлоизолационна, а не за шумоизолация. Оригиналната кора представлява лист от дунапрен, облицован в нещо като текстилен плик. По някаква причина дунапренът се беше разпаднал на прах и "кората" висеше от капака като торба. Мислих да я разпоря от единия край, да изхвърля отпадъците и да напъхам вътре нов лист дунапрен (продават се с различна дебелина, има 10 и 20мм.). Но за момента просто не ми е приоритет...
Excellent! Steven is my name!
- rosko3001
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: Бързо обслужване на дизела.
Добра тема
- ръб
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Бързо обслужване на дизела.
Аз едно предложение да подхвърля относно лепенето на гарнитурките със силикон - следващия път колега може да пробваш и с грес
Аз като си редих хидравличните повдигачи в конзолите на 28цата ги намазах с грес да не изпадват като ги обърна да ги нанижа на шпилките в главата
Иначе страхотно описание, винаги с удоволствие чета твоите DIY теми Хубаво е да имаме човек в Х-подфорума, който е достатъчно смел и не го мързи да се занимава сам с Х-а си Аз също обичам DIY, но досега съм сменил само въздушното окачване с пружини отзад, обслужване на мотора и модифициране на фаровете, и се надявам да не ми се налага да правя други работи де С купето съм по-смел и си правя всичко, но Х5цата нещо не мога да я прежаля
Аз като си редих хидравличните повдигачи в конзолите на 28цата ги намазах с грес да не изпадват като ги обърна да ги нанижа на шпилките в главата
Иначе страхотно описание, винаги с удоволствие чета твоите DIY теми Хубаво е да имаме човек в Х-подфорума, който е достатъчно смел и не го мързи да се занимава сам с Х-а си Аз също обичам DIY, но досега съм сменил само въздушното окачване с пружини отзад, обслужване на мотора и модифициране на фаровете, и се надявам да не ми се налага да правя други работи де С купето съм по-смел и си правя всичко, но Х5цата нещо не мога да я прежаля
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
ръб написа:Аз едно предложение да подхвърля относно лепенето на гарнитурките със силикон - следващия път колега може да пробваш и с грес
Да, при предишното сваляне на колектора залепих гарнитурите в леглата им с гъста грес. Но този път пробвах със силикон... Следващия път (ако има такъв) изобщо няма да ги вадя от гнездата - нали са залепени.
Сега малко ме е яд, че не смених всичките 6 подгревателни свещи... Като закачих Скенера - даде ми 4 свещи дефектни (без двете, които смених с нови), а преди ги даваше всичките 6. Значи все пак не е проблем с релето, а по някаква причина смята свещите за изгорели. Абе ще кара така, пък и нали трябва да има повод другото лято пак да го изкормя...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
ръб написа: ... човек в Х-подфорума, който е достатъчно смел и ... С купето съм по-смел и си правя всичко, но Х5цата нещо не мога да я прежаля
Благодаря за оценката, но защо говорим за "смелост"? Не смятам, че съм поел някакъв особен риск, като съм развил няколко болта по колата си. Ако я закарам в сервиз - какво мислите, ще й направят там? Със същите инструменти ще я разглобяват, при което сигурно бързат, псуват, хвърлят части по пода и мажат яко със силикон... Разбира се, при по-сериозен проблем и аз ще ида в сервиз, но за такива дребни ремонти - защо да не пробвам сам?
За мен, истинските смелчаци са тези, които си закарват колата в някой махленски сервиз и я оставят там на двамата махмурлии да тренират на нея с един комплект разкривени ключове. Аз нямам голям опит, но поне не бързам, не пипам където не разбирам, купил съм си TIS и най-необходимите инструменти. Освен това (може би - най-важното), на мен ми пука за тази кола и затова работя внимателно.
Excellent! Steven is my name!
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бързо обслужване на дизела.
Добре де колега, гледам всичко така старателно си направил, наснимал, обяснил, по книга работиш, не претупващ нещата, всяка кора си я търсиш по местото. Единствено не ми стана ясно, как може да го тупнеш тоя убит фибран под капака
Не ти ли вади очите всеки път като отвориш? Смени си изолацията или просто го разкарай от там и остави празно. Тва изглежда точно в стил "бакшиш тунинг" както един колега се беше изразил преди.
Не ти ли вади очите всеки път като отвориш? Смени си изолацията или просто го разкарай от там и остави празно. Тва изглежда точно в стил "бакшиш тунинг" както един колега се беше изразил преди.
- ръб
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Бързо обслужване на дизела.
Говоря за смелост, защото понякога именно това му трябва на човек да опита нещо ново. Аз до последно не вярвах че ще се справя с основния ремонт на б28цата, но ето че вече 5000км върви и то дооста добре, а ако нямах смелост нямаше да се захвана изобщо но едно е да работя върху мотор за 1500лв, и купе за още 400, друго е върху джип за 15-16000
- s.nikov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 28.12.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - М57 - 01'
- Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'
Re: Бързо обслужване на дизела.
Колега някакви отзиви след монтажа на спортния филтър?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
s.nikov написа:Колега някакви отзиви след монтажа на спортния филтър?
На дизела май не забелязвам разлика... Някъде четох, че този тип филтри можели да направят проблем на дебитомера. Нали филтриращата им материя (май е памучна вата...) е омаслена, та имало възможност с въздушния поток да попаднат микроскопични капчици масло върху него. Но аз четох гаранцията на филтъра - прозиводителят декларира, че няма проблеми и всичкии гаранции се запазват. Та за момента - никаква разлика не усещам, колата си върви нормално, както и досега.
Такъв филтър K&N си сложих и на мотора - там вече се усети разлика. Старият беше от омаслена хартия и явно го задънваше - двигателят работеше някак тежко и реагираше по-мудно на газта. С новия филтър заработи много по-леко, скача веднага като пипна ръчката и особено ме кефи, че при ускорение се чува един свистящ звук, сякаш се развърта турбина. А такава, разбира се, няма. За разхода не мога да кажа със сигурност, защото моментният варира в много широки граници - с един резервоар мога да мина от 300 до 150 километра, зависи колко го тормозя. Но все пак ми се струва, че с новия филтър разходът е леееко надолу.
Excellent! Steven is my name!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Бързо обслужване на дизела.
Боримечка,
Нещо специфично около почистването на ЕГР-а? Или директно сваляне, накисване, измиване, отцеждане, сглобяване и газ?
Нещо специфично около почистването на ЕГР-а? Или директно сваляне, накисване, измиване, отцеждане, сглобяване и газ?
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани