Бързо обслужване на дизела.
Модератор: Технически модератори
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Бързо обслужване на дизела.
От доста време се канех и се захванах днес... Целта ми е с едно разглобяване на мотора да свърша следното:
- Да сваля смукателния колектор и да видя какво е състоянието му една година след основното почистване;
- Да монтирам на местата на "пепрудките" новите алуминиеви тапи, които купих от И-БЕЯ;
- Да проверя подгревателните свещи и да сменя изгорелите (ако има);
- Да напръскам дебитомера;
- Да сложа "спортния" и "вечен" въздушен филтър;
- Да видя как е масления сепаратор на картерните газове, който монтирах преди година;
- Да огледам за други проблеми (ако има);
- Да сглобя всичко и моторът да запали.
Това е програмата ми. Ами слизам в гаража и започвам... Ето го пациентът на операционната маса:
Инструментите са готови и работното място е подредено:
И започваме операцията... Първо свалям стоманената греда между двата "коша" на макферсоните. 4 болта, отвиват се с ключ 13:
Двигателят - вече без гредата над него:
Отляво има пластмасова кутийка с клеми за кабели:
Голямата клема отвивам с ключ 19:
Малката - с ключ 10:
Кабелите са откачени:
Разкопчавам пластмасовия кабелен ръкав над мотора:
Махам капака на ръкава:
Измъквам кабелите отвътре:
И ги отмятам настрани:
Откачвам 3-те ключалки на капака на филтъра за купето:
Отварям капака нагоре и измъквам филтъра отвътре:
После може да го изтупам или да го осмуча с прахосмукачката (ако жената разреши...):
Кутията на филтъра се държи на 4 болтчета с вътрешен торкс ... колко беше ... май 20?
Развивам ги, като внимавам да не паднат някъде по двигателя:
И свалям кутията на филтъра за купето:
Двигателният отсек - без кутията на филтъра:
Скарата за кабелите на дюзите се държи на 3 болтчета с някакви особени глави:
Обаче аз съм дал 135 лева за комплекта "гидори" и няма болт, който да ми се опъне - развивам ги:
Всички демонтирани болтове, гайки, шайби и други дребни детайли събирам в неръждаеми канчета от магазина "За 1 лев". Имам си принцип - болтове и инструменти по двигателя - НЕ! Не ме питайте как съм стигнал до този извод...
Откачвам куплунгите на дюзите:
И отмятам кабелите настрани:
Да ви предупредя - ако изпуснеш нещо дребно покрай двигателя - влизаш в голямо приключение... Имам си специален уред с лампичка, магнит и огледалце - точно за намиране и прибиране на изпуснати болтове и гайки:
Откачвам куплунга на някакъв датчик на смукателния колектор - май беше за налягането на въздуха:
Болтчето, което соча с отвертката, държи тръбичката на щеката за маслото към смукателния колектор:
Отвивам го с ключ "звезда" 10:
Откачвам скобата на тръбата за изгорели газове към ЕГР-а:
Маркучето за вакуума към ЕГР-а:
И маркуча от интеркулера:
И май вече съм готов да сваля колектора...
- Да сваля смукателния колектор и да видя какво е състоянието му една година след основното почистване;
- Да монтирам на местата на "пепрудките" новите алуминиеви тапи, които купих от И-БЕЯ;
- Да проверя подгревателните свещи и да сменя изгорелите (ако има);
- Да напръскам дебитомера;
- Да сложа "спортния" и "вечен" въздушен филтър;
- Да видя как е масления сепаратор на картерните газове, който монтирах преди година;
- Да огледам за други проблеми (ако има);
- Да сглобя всичко и моторът да запали.
Това е програмата ми. Ами слизам в гаража и започвам... Ето го пациентът на операционната маса:
Инструментите са готови и работното място е подредено:
И започваме операцията... Първо свалям стоманената греда между двата "коша" на макферсоните. 4 болта, отвиват се с ключ 13:
Двигателят - вече без гредата над него:
Отляво има пластмасова кутийка с клеми за кабели:
Голямата клема отвивам с ключ 19:
Малката - с ключ 10:
Кабелите са откачени:
Разкопчавам пластмасовия кабелен ръкав над мотора:
Махам капака на ръкава:
Измъквам кабелите отвътре:
И ги отмятам настрани:
Откачвам 3-те ключалки на капака на филтъра за купето:
Отварям капака нагоре и измъквам филтъра отвътре:
После може да го изтупам или да го осмуча с прахосмукачката (ако жената разреши...):
Кутията на филтъра се държи на 4 болтчета с вътрешен торкс ... колко беше ... май 20?
Развивам ги, като внимавам да не паднат някъде по двигателя:
И свалям кутията на филтъра за купето:
Двигателният отсек - без кутията на филтъра:
Скарата за кабелите на дюзите се държи на 3 болтчета с някакви особени глави:
Обаче аз съм дал 135 лева за комплекта "гидори" и няма болт, който да ми се опъне - развивам ги:
Всички демонтирани болтове, гайки, шайби и други дребни детайли събирам в неръждаеми канчета от магазина "За 1 лев". Имам си принцип - болтове и инструменти по двигателя - НЕ! Не ме питайте как съм стигнал до този извод...
Откачвам куплунгите на дюзите:
И отмятам кабелите настрани:
Да ви предупредя - ако изпуснеш нещо дребно покрай двигателя - влизаш в голямо приключение... Имам си специален уред с лампичка, магнит и огледалце - точно за намиране и прибиране на изпуснати болтове и гайки:
Откачвам куплунга на някакъв датчик на смукателния колектор - май беше за налягането на въздуха:
Болтчето, което соча с отвертката, държи тръбичката на щеката за маслото към смукателния колектор:
Отвивам го с ключ "звезда" 10:
Откачвам скобата на тръбата за изгорели газове към ЕГР-а:
Маркучето за вакуума към ЕГР-а:
И маркуча от интеркулера:
И май вече съм готов да сваля колектора...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Започвам с 12-те болтчета за ключ 10 от лявата страна на колектора (като стоя пред колата) - по едно от двете страни на всеки от 6-те кръгли ръкави:
От дясната страна има 7 гайки. Кой можа точно на това шибано място да сложи шпилки и то с гайки за ключ 11, егати?!? Трябва много да се внимава развитата вече гайка да не пропадне някъде:
Жена ми отива на кафе с приятелки и минава през гаража да види как върви ремонта - нормално е да се интересува, все пак колата е нейна. Явно одъртявам, защото модата ми се вижда все по-странна... Какви са сега тия черепи? Да не е решила да става чопъристка?
Най-накрая се преборих с всичките 7 гайки - събрах ги и не изгубих нито една!
Ами колекторът вече е освободен - нищо не трябва да го държи повече към главата:
Вдигам го внимателно с две ръце и го подпирам на стената. Първи поглед - всички гумени гарнитурки са тук:
Двигателят без смукателния колектор:
Да ви кажа - човек не оценява мивката в гаража си, докато не бръкне с ръце в смукателния колектор на дизела:
Мръсотията е ужасяваща, направо се чудиш откъде са се събрали толкова сажди и катран вътре, егати...
За момента оставям колектора настрани и обръщам внимание на подгревателните свещи. Ето "лулата" на една от тях - откачва се с пръсти:
Ето я и самата свещ, завита в главата:
Измерих ги с мултицета предварително - както за завити на двигателя. Две изглеждат редовни, две са съмнитени (но клонят към изгорели) и две са категорично аут. А при всички диагностики ми даваше и 6-те свещи изгорели - интересно...:
Сглобявам си дълго ключе 10 - за развиване на свещите:
И развивам дефектните:
Вече свалени ги меря по няколко пъти. Изгорелите дават безкрайно съпротивление (отворена верига):
Здравата (редовна) свещ показва около 1,0 ома съпротивление:
Както казах - имаше две съмнителни, които даваха 20 - 25 ома съпротивление. За най-сигурно ги закачих на зарядното устройство:
Ни гък, ни мък - оказаха се напълно "мъртви". Поръчах по телефона на един познат с магазин за авточасти две нови свещи - след няколко часа ще пристигнат. Имах си две стари, но редовни отпреди - заех се да ги монтирам. Наложи се да пусна телевизора, за да видя с какъв момент се затягат:
18 нютон-метра - доста малък момент изглежда, но няма да споря с телевизора...
Сглобявам си малкия динамометричен ключ:
Точно на 18Нм съм го нагласил, да не кажете нещо...
Монтирах си старите свещи в две от дупките, а останалите две - ще чакат доставката:
Завих временно двигателя с един парцал:
И се насочих към въздушния филтър... Сега усещам как ще ме сдъвчете за свещите: "Трябва да се сменят всичките 6 с нови, какви са тези тъпи икономии, защо си купил Х3 като нямаш пари да го поддържаш, да си беше взел една френска бангия по-добре, вместо да се гавриш с колата...". Да успокоя веднага критиците - имам 200 лева за нови свещи и не ми е проблем да сменя всичките. Но просто не виждам смисъл... Тоя дарак палеше цяла зима при -10 градуса с 4 свещи изгорели - значи положението само може да се подобри. А и защо да изхвърлям редовни свещи, които мерих поне 10 пъти? Егати и италианската кошница - няма да я глезя с нови свещи, даже 2 са й пре-достатъчно...
От дясната страна има 7 гайки. Кой можа точно на това шибано място да сложи шпилки и то с гайки за ключ 11, егати?!? Трябва много да се внимава развитата вече гайка да не пропадне някъде:
Жена ми отива на кафе с приятелки и минава през гаража да види как върви ремонта - нормално е да се интересува, все пак колата е нейна. Явно одъртявам, защото модата ми се вижда все по-странна... Какви са сега тия черепи? Да не е решила да става чопъристка?
Най-накрая се преборих с всичките 7 гайки - събрах ги и не изгубих нито една!
Ами колекторът вече е освободен - нищо не трябва да го държи повече към главата:
Вдигам го внимателно с две ръце и го подпирам на стената. Първи поглед - всички гумени гарнитурки са тук:
Двигателят без смукателния колектор:
Да ви кажа - човек не оценява мивката в гаража си, докато не бръкне с ръце в смукателния колектор на дизела:
Мръсотията е ужасяваща, направо се чудиш откъде са се събрали толкова сажди и катран вътре, егати...
За момента оставям колектора настрани и обръщам внимание на подгревателните свещи. Ето "лулата" на една от тях - откачва се с пръсти:
Ето я и самата свещ, завита в главата:
Измерих ги с мултицета предварително - както за завити на двигателя. Две изглеждат редовни, две са съмнитени (но клонят към изгорели) и две са категорично аут. А при всички диагностики ми даваше и 6-те свещи изгорели - интересно...:
Сглобявам си дълго ключе 10 - за развиване на свещите:
И развивам дефектните:
Вече свалени ги меря по няколко пъти. Изгорелите дават безкрайно съпротивление (отворена верига):
Здравата (редовна) свещ показва около 1,0 ома съпротивление:
Както казах - имаше две съмнителни, които даваха 20 - 25 ома съпротивление. За най-сигурно ги закачих на зарядното устройство:
Ни гък, ни мък - оказаха се напълно "мъртви". Поръчах по телефона на един познат с магазин за авточасти две нови свещи - след няколко часа ще пристигнат. Имах си две стари, но редовни отпреди - заех се да ги монтирам. Наложи се да пусна телевизора, за да видя с какъв момент се затягат:
18 нютон-метра - доста малък момент изглежда, но няма да споря с телевизора...
Сглобявам си малкия динамометричен ключ:
Точно на 18Нм съм го нагласил, да не кажете нещо...
Монтирах си старите свещи в две от дупките, а останалите две - ще чакат доставката:
Завих временно двигателя с един парцал:
И се насочих към въздушния филтър... Сега усещам как ще ме сдъвчете за свещите: "Трябва да се сменят всичките 6 с нови, какви са тези тъпи икономии, защо си купил Х3 като нямаш пари да го поддържаш, да си беше взел една френска бангия по-добре, вместо да се гавриш с колата...". Да успокоя веднага критиците - имам 200 лева за нови свещи и не ми е проблем да сменя всичките. Но просто не виждам смисъл... Тоя дарак палеше цяла зима при -10 градуса с 4 свещи изгорели - значи положението само може да се подобри. А и защо да изхвърлям редовни свещи, които мерих поне 10 пъти? Егати и италианската кошница - няма да я глезя с нови свещи, даже 2 са й пре-достатъчно...
Последна промяна Borymeckata на 15 Юли 2016, 8:24, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Такааа... Насочвам се към лявата страна на мотора:
Развивам трите 6-милиметрови болтчета:
И свалям капака на кутията на въздушния филтър:
Още няколко болтчета:
И капачката за маслото:
И вдигам кутията на филтъра:
Ето я на пода на гаража, до кутията на филтъра на купето:
Филтърният елемент се вади лесно:
И ето я кутията без него - празна:
Дебитомерът отвътре, откъм филтъра:
Сега трябва да сваля дебитомера. Развивам двата болта, които държат тръбата към турбото:
Откачвам тръбата от дебитомера:
И я измъквам от самата турбина (по-точно от компресора) и от еднин отвор, който сякаш идва от отдушника на картерните газове:
Ето и тръбата - при другите пластмаси на пода:
Дебитомерът от външната страна - откъм компресора:
Това се вижда от компресорът - егати, изглежда ми се ужасно омаслен...
Като го гледам как се е олял с масло - май скоро ще даде фира този компресор. Ще има тема: Да надникнем в турбината (посмъртно)... Куплунгът на дебитомера:
Откачвам го с пръсти:
Развивам двете болтчета, които държат дебитомера към кутията на филтъра:
И дебитомерът е долу. Опитах малко да забърша маслото от компресора с един парцал - без особен успех:
Ето го дебитомерът - свален. Май е капсулован и не се разглобява повече от това:
Тук съм го приготвил за почистване:
Напръсках обилно със спрея през решетката, доколкото можах:
Тук май се вижда някаква метална пластинка - напръсках и нея обилно със спрея:
Нарочно бях сложил един бял лист отдолу - да видя какво ще изтече от дебитомера. На практика нямаше почти никакво замърсяване - течността от спрея си течеше съвсем чиста. Имаше само няколко черни точки по листа, но дори не бях сигурен дали са излезли отвътре... Е, колкото се е изчистил - толкова. Оставих дебитомера да се отцеди и изсъхне:
Това пише отстрани на дебитомера:
Докато съхне - извадих от кутията новия "спортен" въздушен филтър:
И прочетох инструкцията за монтаж - нищо особено не пише:
Но първо реших да проверя масления сепаратор на картерните газове...
Развивам трите 6-милиметрови болтчета:
И свалям капака на кутията на въздушния филтър:
Още няколко болтчета:
И капачката за маслото:
И вдигам кутията на филтъра:
Ето я на пода на гаража, до кутията на филтъра на купето:
Филтърният елемент се вади лесно:
И ето я кутията без него - празна:
Дебитомерът отвътре, откъм филтъра:
Сега трябва да сваля дебитомера. Развивам двата болта, които държат тръбата към турбото:
Откачвам тръбата от дебитомера:
И я измъквам от самата турбина (по-точно от компресора) и от еднин отвор, който сякаш идва от отдушника на картерните газове:
Ето и тръбата - при другите пластмаси на пода:
Дебитомерът от външната страна - откъм компресора:
Това се вижда от компресорът - егати, изглежда ми се ужасно омаслен...
Като го гледам как се е олял с масло - май скоро ще даде фира този компресор. Ще има тема: Да надникнем в турбината (посмъртно)... Куплунгът на дебитомера:
Откачвам го с пръсти:
Развивам двете болтчета, които държат дебитомера към кутията на филтъра:
И дебитомерът е долу. Опитах малко да забърша маслото от компресора с един парцал - без особен успех:
Ето го дебитомерът - свален. Май е капсулован и не се разглобява повече от това:
Тук съм го приготвил за почистване:
Напръсках обилно със спрея през решетката, доколкото можах:
Тук май се вижда някаква метална пластинка - напръсках и нея обилно със спрея:
Нарочно бях сложил един бял лист отдолу - да видя какво ще изтече от дебитомера. На практика нямаше почти никакво замърсяване - течността от спрея си течеше съвсем чиста. Имаше само няколко черни точки по листа, но дори не бях сигурен дали са излезли отвътре... Е, колкото се е изчистил - толкова. Оставих дебитомера да се отцеди и изсъхне:
Това пише отстрани на дебитомера:
Докато съхне - извадих от кутията новия "спортен" въздушен филтър:
И прочетох инструкцията за монтаж - нищо особено не пише:
Но първо реших да проверя масления сепаратор на картерните газове...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Ето го и него - преди година го монтирах, "вечен" - от новия тип:
Развивам 4-те 6-милиметрови болтчета:
И го свалям - болтчетата остават в отворите си:
Това е "гнездото" на сепаратора - двете гумени гарнитурки са останали в каналите си:
Ето ги и тях:
И гнездото - без гарнитурките:
Сваленият сепаратор на картерните газове с двете гумени гарнитурки:
И тази пластмасова джаджа май е самият сепаратор. Това нещо трябва да отделя маслото от картерните газове и да го връща в двигателя. Обаче как точно работи - нямам идея:
Кутията му отвътре:
Сепараторът - вече в кутията си:
Гарнитурите - измити:
И сложени в каналите си:
Сепараторът - готов за монтаж:
Гледам на телевизора с какъв момент се затягат болтчетата: М6 - 10Нм,:
Ключът е нагласен точно на толкова:
Затягам 4-те болта:
И готово!
Защо изобщо го свалях шибания сепаратор - питайте ме...
Развивам 4-те 6-милиметрови болтчета:
И го свалям - болтчетата остават в отворите си:
Това е "гнездото" на сепаратора - двете гумени гарнитурки са останали в каналите си:
Ето ги и тях:
И гнездото - без гарнитурките:
Сваленият сепаратор на картерните газове с двете гумени гарнитурки:
И тази пластмасова джаджа май е самият сепаратор. Това нещо трябва да отделя маслото от картерните газове и да го връща в двигателя. Обаче как точно работи - нямам идея:
Кутията му отвътре:
Сепараторът - вече в кутията си:
Гарнитурите - измити:
И сложени в каналите си:
Сепараторът - готов за монтаж:
Гледам на телевизора с какъв момент се затягат болтчетата: М6 - 10Нм,:
Ключът е нагласен точно на толкова:
Затягам 4-те болта:
И готово!
Защо изобщо го свалях шибания сепаратор - питайте ме...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Дебитомерът е изсъхнал и го монтирах на мястото му. При което изпуснах едно от болтчетата му - само го чух как изтропа някъде покрай компресора на климатика... Обаче нали си имам специален уред за такива случаи - бързо го намерих:
Ето го новият "спортен" филтър:
Нагласих го на мястото му - отдясно се надява върху муфата на дебитомера, а отляво има един "израстък", с който се фиксира в кутията. Затегнах скобата с плоска отвертка:
Филтърът - монтиран:
Напръсках с WD-40 куплунга на дебитомера:
И щракнах буксата:
Монтирах обратно тръбата към компресора и затегнах болтовете:
После сложих кутията над филтъра:
И капакът на кутията - всички болтове са М6 и ги затегнах с 10Нм.:
Останаха ми 4-те изгорели свещи:
Все пак е интересно - италианският курник е изкарал първата си зима в България без 4 подгревателни свещи, и все пак не ми е правил НИКАКВИ проблеми. Ще излезе читав тоя мотор, изглежда... Старият филтър - в кутията от новия:
С филтъра имаше и две лепенки - няма как да минем без малко цигания...
Другата мисля да я лепна някъде на декоративната пластмаса над двигателя:
И сега - малко внимание на смукателния колектор:
Да ви кажа - няма и помен от основното миене, което му хвърлих миналата година - пълен е с мазна чернилка отвътре... Няма да го чистя повече. Свалих само гумените гарнитурки да ги измия:
Клапанът на ЕГР-а отвътре - все едно никога не съм го мил до блясък, егати...
Свалих старите (преправени) тапи на "пеперудките":
Откъде толкова сажди за една година бе?!? Никога няма да мога да си измия вече ръцете...
Позабърсах ЕГР-а от чернилката, измих го набързо и го монтирах към колектора. Сложих и новите (алуминиеви) тапи:
Колекторът е готов за монтаж, но стана време да си взема двете подгревателни свещи, които поръчах сутринта...
Ето го новият "спортен" филтър:
Нагласих го на мястото му - отдясно се надява върху муфата на дебитомера, а отляво има един "израстък", с който се фиксира в кутията. Затегнах скобата с плоска отвертка:
Филтърът - монтиран:
Напръсках с WD-40 куплунга на дебитомера:
И щракнах буксата:
Монтирах обратно тръбата към компресора и затегнах болтовете:
После сложих кутията над филтъра:
И капакът на кутията - всички болтове са М6 и ги затегнах с 10Нм.:
Останаха ми 4-те изгорели свещи:
Все пак е интересно - италианският курник е изкарал първата си зима в България без 4 подгревателни свещи, и все пак не ми е правил НИКАКВИ проблеми. Ще излезе читав тоя мотор, изглежда... Старият филтър - в кутията от новия:
С филтъра имаше и две лепенки - няма как да минем без малко цигания...
Другата мисля да я лепна някъде на декоративната пластмаса над двигателя:
И сега - малко внимание на смукателния колектор:
Да ви кажа - няма и помен от основното миене, което му хвърлих миналата година - пълен е с мазна чернилка отвътре... Няма да го чистя повече. Свалих само гумените гарнитурки да ги измия:
Клапанът на ЕГР-а отвътре - все едно никога не съм го мил до блясък, егати...
Свалих старите (преправени) тапи на "пеперудките":
Откъде толкова сажди за една година бе?!? Никога няма да мога да си измия вече ръцете...
Позабърсах ЕГР-а от чернилката, измих го набързо и го монтирах към колектора. Сложих и новите (алуминиеви) тапи:
Колекторът е готов за монтаж, но стана време да си взема двете подгревателни свещи, които поръчах сутринта...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Двете нови свещи - платих ги 65 лева:
Обаче възникна проблем... На кутията на свещта е показан обикновен човек - зачеркнат. Явно свещта трябва да бъде монтирана само от майстор - с гащеризон, шапка и гаечен ключ, както е показан на кутията:
Ами сега?! Аз съм си обикновен човек, не съм майстор. Ключове имам всякакви, даже и шапка ще си намеря, обаче нямам гащеризон... В какво се забърках, мамка му... Реших бързо да монтирам двете свещи, докато от БМВ и Беру не са ме усетили, че съм в нарушение:
Бързо ги затегнах, замерих ги за последно с мултицета:
И надянах "лулите" на всички свещи:
Завих мотора - да не би някой да усети, е съм пипал свещите...
Утре (живот и здраве) мисля да монтирам колектора и да започна изпитания на шосето.
Я дайте малко акъл, ако обичате. Направи ми впечатление - наистина колекторът отвътре е страшно омазан, и не са само сажди, ами една мазна, дебела и гъста чернилка, като катран... Преди година го чистих и си беше черно отвътре, но не беше чак така. При това - онази мръсотия се беше сбърала 8 години (не вярвам в Италия някой да е чистил колектора), а сега за една година и няма и 5 000км. - страшна работа... Явно освен саждите, в колектора е започнало да влиза повече масло. Дали турбината си е тръгнала и ако да - какви трябва да са симптомите? А възможно ли е това да се дължи на карането на жена ми? Тя вдига максимум 80км/час, а оборотомерът май никога не е минавал 2000 оборота... Дали не е нужно колата да се издува от време на време? Възможно ли дизелът да се задъни така жестоко само от пенсионерско каране?
Обаче възникна проблем... На кутията на свещта е показан обикновен човек - зачеркнат. Явно свещта трябва да бъде монтирана само от майстор - с гащеризон, шапка и гаечен ключ, както е показан на кутията:
Ами сега?! Аз съм си обикновен човек, не съм майстор. Ключове имам всякакви, даже и шапка ще си намеря, обаче нямам гащеризон... В какво се забърках, мамка му... Реших бързо да монтирам двете свещи, докато от БМВ и Беру не са ме усетили, че съм в нарушение:
Бързо ги затегнах, замерих ги за последно с мултицета:
И надянах "лулите" на всички свещи:
Завих мотора - да не би някой да усети, е съм пипал свещите...
Утре (живот и здраве) мисля да монтирам колектора и да започна изпитания на шосето.
Я дайте малко акъл, ако обичате. Направи ми впечатление - наистина колекторът отвътре е страшно омазан, и не са само сажди, ами една мазна, дебела и гъста чернилка, като катран... Преди година го чистих и си беше черно отвътре, но не беше чак така. При това - онази мръсотия се беше сбърала 8 години (не вярвам в Италия някой да е чистил колектора), а сега за една година и няма и 5 000км. - страшна работа... Явно освен саждите, в колектора е започнало да влиза повече масло. Дали турбината си е тръгнала и ако да - какви трябва да са симптомите? А възможно ли е това да се дължи на карането на жена ми? Тя вдига максимум 80км/час, а оборотомерът май никога не е минавал 2000 оборота... Дали не е нужно колата да се издува от време на време? Възможно ли дизелът да се задъни така жестоко само от пенсионерско каране?
Последна промяна Borymeckata на 16 Юли 2013, 7:42, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Бързо обслужване на дизела.
Страхотна тема,много полезна,благодаря на колегата Само да вметна нещо ,понеже прочетох ,че ти дава грешка и в 6-те подгревни свещи а дефактно 2 от тях работят ,при мен даваше същата грешка а всичките свещи бяха ок...оказа се релето на свещите ,провери го ако имаш възможност:) Успех
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Бързо обслужване на дизела.
choio написа:Страхотна тема,много полезна,благодаря на колегата Само да вметна нещо ,понеже прочетох ,че ти дава грешка и в 6-те подгревни свещи а дефактно 2 от тях работят ,при мен даваше същата грешка а всичките свещи бяха ок...оказа се релето на свещите ,провери го ако имаш възможност:) Успех
А за свещите най-лесно ги проверяваш с пробна лампа!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Бързо обслужване на дизела.
Borymeckata написа:От доста време се канех и се захванах днес... .
Боримечка, фен съм ти да знаеш! И аз обичам да човъркам, ама твоето е нечовешко. А ако все пак решиш да продаваш, се обади.
Успех!
- s.nikov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 28.12.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - М57 - 01'
- Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'
Re: Бързо обслужване на дизела.
Много добре е подреден материала, още на първи прочит става ясно Понастъпвайте я повече тая кола
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Благодаря за оценката Колеги, радвам се, че темата е интересна. За продаване не съм мислил, както казах - колата е на жена ми. В Италия също е карана от жена, в документите пишеше някаква Моника Камони, 62-ри набор... Жената направо се влюби в тоя автоматик - това е най-великото изобретение на всички времена, защо хората изобщо карат коли с ръчни скорости, като има автоматични? Даже няколко скандала отнесох на тази тема: Защо съм я мъчил толкова години с разни скорости и с тоя гаден съединител, като съм знаел, че има автоматици?!? За натискане - колко да я натискаш тая издъхнала нафтова печка... В интерес на истината - жената малко й свикна и започна да кара по-човешки. Каруците вече безапелационно ги изпреварваме, а миналата седмица се пробвахме даже на един камион. Е, покарахме 20-тина километра след него, но по един дълъг и прав баир падна на 40 и ние го изрязахме...
За ръчкането - напълно ми е ясно, че са единици хората, които биха инвестирали толкова средства, за да си оборудват работилница. И най-вече - толкова време, за да ръчкат по колата си... Всички сме заети и ако си чакал цяла година да излезеш 2 седмици отпуска, определено няма да я прекараш под колата си. За мен това е просто хоби и тази работа не ми тежи, но за друг може да е досадно. Та при проблем по колата - повечето от нас го решават в сервиз, естествено. Значи отивате в сервиза, оставяте си колата на хората с гащеризони и се надявате те да подходят съвестно, да проявят професионализъм и да ви решат проблема. Обаче винаги ли става така? Предлагам ви един прост експеримент - следващия път в сервиза питайте "майстора" с какъв момент ще ви затегне свещите. Вие сте клиент и имате право да знаете, нали така? Ще видите доста изумени физиономии при този въпрос... ОК, не е длъжен да знае точната стойност на момента, ще я види отнякъде. Нека ви покаже ключа, с който ще осигури този момент (в случая - 18Нм). Ако започне да ви обяснява как "майсторският усет, продобит от много години опит с всякакви автомобили" му замества динамометричния ключ... какво да ви кажа... Ще ви пренатегне свещите поне 3 пъти, защото 18Нм е доста нисък момент. Новите машини да доста капризни в това отношение. Не са като Москвича на баща ми, чиято глава съм натягал с пред блока с тръбен ключ и дръжка от арматурно желязо - като започне да се криви дръжката, болтът е стегнат... Щом германецът или японецът е написал 18Нм - значи е имал нещо предвид, вервайте ми...
За ръчкането - напълно ми е ясно, че са единици хората, които биха инвестирали толкова средства, за да си оборудват работилница. И най-вече - толкова време, за да ръчкат по колата си... Всички сме заети и ако си чакал цяла година да излезеш 2 седмици отпуска, определено няма да я прекараш под колата си. За мен това е просто хоби и тази работа не ми тежи, но за друг може да е досадно. Та при проблем по колата - повечето от нас го решават в сервиз, естествено. Значи отивате в сервиза, оставяте си колата на хората с гащеризони и се надявате те да подходят съвестно, да проявят професионализъм и да ви решат проблема. Обаче винаги ли става така? Предлагам ви един прост експеримент - следващия път в сервиза питайте "майстора" с какъв момент ще ви затегне свещите. Вие сте клиент и имате право да знаете, нали така? Ще видите доста изумени физиономии при този въпрос... ОК, не е длъжен да знае точната стойност на момента, ще я види отнякъде. Нека ви покаже ключа, с който ще осигури този момент (в случая - 18Нм). Ако започне да ви обяснява как "майсторският усет, продобит от много години опит с всякакви автомобили" му замества динамометричния ключ... какво да ви кажа... Ще ви пренатегне свещите поне 3 пъти, защото 18Нм е доста нисък момент. Новите машини да доста капризни в това отношение. Не са като Москвича на баща ми, чиято глава съм натягал с пред блока с тръбен ключ и дръжка от арматурно желязо - като започне да се криви дръжката, болтът е стегнат... Щом германецът или японецът е написал 18Нм - значи е имал нещо предвид, вервайте ми...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
Преди малко сглобих колата - да докладвам за резултата... Колекторът - както го оставих вчера:
Измих гумените гарнитури. Бше добре да се сложат нови, но нямаше в наличност и трябваше да чакам за доставката... Е, ще кара със старите, до следващото разглобяване:
Почистих добре (с разтворител) каналите, в които лягат гарнитурките:
При монтажа на смукателния колектор има опасност някоя от гарнитурките да изпадне от канала си - често се случва. Помислих как да предотвратя това и реших да зелепя гарнитурите в каналите им със силикон. Да отбележа - абсолютен противник съм на силикона и по принцип не го употребявам. Но в случая ми се стори подходящ за целта... Намазах единия ръб на гумената гарнитурка:
И я вкарах в канала:
Същото и с кръглите гарнитурки:
Колекторът е готов за монтаж. Разбира се - избърсах внимателно излишния силикон, въпреки че дори и да остане някоя капчица - какво толкова...
От задната част на главата свалих някакъв дунапрен, вероятно - за обезшумяване. Не съм сигурен дали се монтира преди или след колектора - оставих го за после:
По съвета на Колегата - погледнах прословутото реле на подгревателните свещи. Направо се чудя как са успели да го забутат така... Едва се вижда под всички маркучи и кабели, дори при свален колектор. Прецених, че дори да успея някак да го сваля - не знам как да провера дали е изправно. Затова го зарязах - щом моторът пали, майната му на релето...
Взех колектора и внимателно го поставих на мястото му. Стана от първия път. Дори не проверих дали не е изпаднала някоя от 12-те гарнитурки - нали ги залепих:
Монтирах и затегнах всички болтове и гайки на колектора. Десните гайки са 7 броя с резба М7, за ключ 11 (егати нестандартния размер....) - затегнах ги с 15Нм. (според указанията на ТИС-а):
Левите болтове (12 на брой, М6 за ключ 10) затегнах с момент 10Нм.:
Изчаках около 15 минути и ги минах втори път всичките с ключа... Понеже си знам, че съм разсеян и има опасност да пропусна някой болт, ги минах и трети път, като си ги броих на глас: Гайка едно, гайка две ... до седем. После: Болт едно, болт 2, болт 3 - до 12. Вече успокоен, започнах да събирам двигателя по обратния ред. ЕГР-ът е готов:
От задната страна на колектора - всичко е закачено:
Кабелите за дюзите върнах на мястото им:
Затегнах скарата внимателно, защото винтчетата могат много лесно да превъртят в пластмасата:
Напръсках буксите с контактен спрей и ги щракнах на местата им:
Закачих временно двата кабела към клемите в кутията отляво - само за да му "чуя гласеца". Идеята ми е, че ако има някакъв проблем и се наложи повторно разглобяване, поне да си спестя слагането и свалянето на кутията за филтъра и гредата:
И ето го двигателят - готов за пробното палене:
Сега, тук има един важен момент. Аз го наричам "цигарата преди ключа". След всеки ремонт нетърпението да запалиш мотора и да се увериш, че всичко е наред, е много голямо. Но точно тогава се правят най-големите глупости - защото си нетърпелив да завъртиш ключа... И точно затова, точно в този момент трябва да спреш и да помислиш - само 15-тина минути, една цигара време. Защо? 1. Да си подредиш инструментите - дали завършваш ремонта със същите инструменти, с които си го започнал (ако и хурурзите си правеха тази проверка, щеше да има по-малко недоволни пациенти...):
2. Проверявам 4-те канчета - дали не са ми останали части? Не са - само в едното имам 4 болта за кутията филтъра и други 4 - за гредата над двигателя:
3. Понеже не пуша - отварям си бутилка кока-кола, пийвам и си прехвърллям целия ремонт през главата: дали не забравих нещо?
Някой кабел да не съм закачил, някой маркуч да съм пропуснал? Някой свален детайл да ми е останал "излишен"? Да съм набутал парцал в някой отвор и да съм забравил да го извадя? Минаха тези 15 минути... Обикалям пак (за последно) двигателя с подвижната лампа за някакви проблеми - няма. Ами щом няма - да палим! Врътнах ключа и моторът възпламени веднага, замърка спокойно и закрепи оборотите стабилно на 700: хрр - хрр - хрр - хрр... Съжалявам, че не можете да го чуете, мамка му и туч. Излязох от колата и се наведох над работещия двигател - няма подозрителни шумове, няма съскане от изтичане на въздух, няма вибрации... Само ремъците шушнат леко и това е. Дадох няколко пъти газ и го изключих. Вече съвсем спокоен - започнах да събирам останалите неща. Първо закачих кутията на филтъра за купето - затяга се с 4 болта М6 и острани има едни фуги (между кутията и купето), които трябва да се замажат с нещо като болкит - така са го измислили германците... После отупах малко филтъра за купето и го сложих вътре:
Чудя се този филтър каква работа върши? Та той изобщо не уплътнява - пъхам си ръката под него?!
Как изобщо филтрира въздуха, като под него има такава дупка? Да не би там да липсва някаква част? На вашите коли така ли е?
Ето го филтърът вече монтиран и със затворен капак:
Кабелите влизат в ръкава на кутията:
И закопчавам капака на кабелите на мястото му:
Кабелите - закачени на клемите:
Измих гумените гарнитури. Бше добре да се сложат нови, но нямаше в наличност и трябваше да чакам за доставката... Е, ще кара със старите, до следващото разглобяване:
Почистих добре (с разтворител) каналите, в които лягат гарнитурките:
При монтажа на смукателния колектор има опасност някоя от гарнитурките да изпадне от канала си - често се случва. Помислих как да предотвратя това и реших да зелепя гарнитурите в каналите им със силикон. Да отбележа - абсолютен противник съм на силикона и по принцип не го употребявам. Но в случая ми се стори подходящ за целта... Намазах единия ръб на гумената гарнитурка:
И я вкарах в канала:
Същото и с кръглите гарнитурки:
Колекторът е готов за монтаж. Разбира се - избърсах внимателно излишния силикон, въпреки че дори и да остане някоя капчица - какво толкова...
От задната част на главата свалих някакъв дунапрен, вероятно - за обезшумяване. Не съм сигурен дали се монтира преди или след колектора - оставих го за после:
По съвета на Колегата - погледнах прословутото реле на подгревателните свещи. Направо се чудя как са успели да го забутат така... Едва се вижда под всички маркучи и кабели, дори при свален колектор. Прецених, че дори да успея някак да го сваля - не знам как да провера дали е изправно. Затова го зарязах - щом моторът пали, майната му на релето...
Взех колектора и внимателно го поставих на мястото му. Стана от първия път. Дори не проверих дали не е изпаднала някоя от 12-те гарнитурки - нали ги залепих:
Монтирах и затегнах всички болтове и гайки на колектора. Десните гайки са 7 броя с резба М7, за ключ 11 (егати нестандартния размер....) - затегнах ги с 15Нм. (според указанията на ТИС-а):
Левите болтове (12 на брой, М6 за ключ 10) затегнах с момент 10Нм.:
Изчаках около 15 минути и ги минах втори път всичките с ключа... Понеже си знам, че съм разсеян и има опасност да пропусна някой болт, ги минах и трети път, като си ги броих на глас: Гайка едно, гайка две ... до седем. После: Болт едно, болт 2, болт 3 - до 12. Вече успокоен, започнах да събирам двигателя по обратния ред. ЕГР-ът е готов:
От задната страна на колектора - всичко е закачено:
Кабелите за дюзите върнах на мястото им:
Затегнах скарата внимателно, защото винтчетата могат много лесно да превъртят в пластмасата:
Напръсках буксите с контактен спрей и ги щракнах на местата им:
Закачих временно двата кабела към клемите в кутията отляво - само за да му "чуя гласеца". Идеята ми е, че ако има някакъв проблем и се наложи повторно разглобяване, поне да си спестя слагането и свалянето на кутията за филтъра и гредата:
И ето го двигателят - готов за пробното палене:
Сега, тук има един важен момент. Аз го наричам "цигарата преди ключа". След всеки ремонт нетърпението да запалиш мотора и да се увериш, че всичко е наред, е много голямо. Но точно тогава се правят най-големите глупости - защото си нетърпелив да завъртиш ключа... И точно затова, точно в този момент трябва да спреш и да помислиш - само 15-тина минути, една цигара време. Защо? 1. Да си подредиш инструментите - дали завършваш ремонта със същите инструменти, с които си го започнал (ако и хурурзите си правеха тази проверка, щеше да има по-малко недоволни пациенти...):
2. Проверявам 4-те канчета - дали не са ми останали части? Не са - само в едното имам 4 болта за кутията филтъра и други 4 - за гредата над двигателя:
3. Понеже не пуша - отварям си бутилка кока-кола, пийвам и си прехвърллям целия ремонт през главата: дали не забравих нещо?
Някой кабел да не съм закачил, някой маркуч да съм пропуснал? Някой свален детайл да ми е останал "излишен"? Да съм набутал парцал в някой отвор и да съм забравил да го извадя? Минаха тези 15 минути... Обикалям пак (за последно) двигателя с подвижната лампа за някакви проблеми - няма. Ами щом няма - да палим! Врътнах ключа и моторът възпламени веднага, замърка спокойно и закрепи оборотите стабилно на 700: хрр - хрр - хрр - хрр... Съжалявам, че не можете да го чуете, мамка му и туч. Излязох от колата и се наведох над работещия двигател - няма подозрителни шумове, няма съскане от изтичане на въздух, няма вибрации... Само ремъците шушнат леко и това е. Дадох няколко пъти газ и го изключих. Вече съвсем спокоен - започнах да събирам останалите неща. Първо закачих кутията на филтъра за купето - затяга се с 4 болта М6 и острани има едни фуги (между кутията и купето), които трябва да се замажат с нещо като болкит - така са го измислили германците... После отупах малко филтъра за купето и го сложих вътре:
Чудя се този филтър каква работа върши? Та той изобщо не уплътнява - пъхам си ръката под него?!
Как изобщо филтрира въздуха, като под него има такава дупка? Да не би там да липсва някаква част? На вашите коли така ли е?
Ето го филтърът вече монтиран и със затворен капак:
Кабелите влизат в ръкава на кутията:
И закопчавам капака на кабелите на мястото му:
Кабелите - закачени на клемите:
Последна промяна Borymeckata на 17 Юли 2013, 7:51, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
И последните "довършителни" работи... Кутията на въздушния филтър:
Има някакъв пластмасов ръкав и нещо като дифузьор, който се монтира над радиатора:
Ето го монтиран на мястото му:
Гофрираният ръкав отива на мястото си:
И още някаква декоративна пластмаса - пред дифузьора. На нея има разни плашещи предупреждения на 4 езика, егати...:
И с това приключвам за момента. Ето крайният резултат:
Ще покараме малко така и ако няма нищо обезпокоително - ще сложа всички декоративни пластмаси и други кори около двигателя. Ако някой се интересува - може да разгледа снимките в албума:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/diesel.764680.31000205.big
Има някакъв пластмасов ръкав и нещо като дифузьор, който се монтира над радиатора:
Ето го монтиран на мястото му:
Гофрираният ръкав отива на мястото си:
И още някаква декоративна пластмаса - пред дифузьора. На нея има разни плашещи предупреждения на 4 езика, егати...:
И с това приключвам за момента. Ето крайният резултат:
Ще покараме малко така и ако няма нищо обезпокоително - ще сложа всички декоративни пластмаси и други кори около двигателя. Ако някой се интересува - може да разгледа снимките в албума:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/diesel.764680.31000205.big
Excellent! Steven is my name!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Бързо обслужване на дизела.
За маслото в колектора съм чувал от едно гуру, че е признак на сегменти.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Бързо обслужване на дизела.
По принцип е така... Но в случая, масленият сепаратор за картерните газове и маркучът от него не са много омазани. Вижда се, че маслото в колектора идва от турбо - компресора. Лично аз нямам притеснения за сегментите и компресията.
Тъй като не предвиждам скоро пак да ръчкам по двигателя, реших да накача декоративните пластмаси покрай него. Между другото, вече не ги смятам за чисто декоративни. Освен за обезшумяване, вероятно имат и значение за поддържане на работната температура на дизела. Ще проверин тази теория през зимата...
Така, сервизът временно се премести под ореха. Каквото и да си говорим - по приятно се работи на открито, вместо да се буташ в гаража:
Първо трябваше да разчистя малко клоните на ореха - тъкмо случай да изпробвам мачетето:
Оказа се доста полезна вещ - дори и при автомобилните ремонти... Оборудвах си "полева" работилница - само с подръчните инструменти, които държа в колата. Но работата е проста и вероятно ще мине само с тях:
Дотук стигнахме предишния път:
Измих корите на чешмата с обезмаслител и препарат - станаха като нови:
После ги оставих да се отцедят и да изсъхнат. И аз се чудя защо си давам такъв зор - реално погледнато, има ли значение дали тия пластмаси са чисти или не съвсем? Но просто не обичам мизерни неща по колата...
Наложи се пак да сваля стоманената греда над мотора:
Жена ми приготвя обяда на скарата наблизо - трудно се работи в такива условия...
Успях да наместя двете по-малки кори от задната страна на мотора. Преди година ги свалих и вече бях забравил как точно бяха, но с няколко опита - стана:
Тръгнах да слагам и голямата кора, но се сетих, че на резервоарчето на хидравликата имаше една гумичка - явно за да не се трие пластмасовата кора в него:
Такава пореста гума нямаше откъде да намеря, но замъкнах от кухнята една попиваща гъбичка (нова):
Наложих я на отвора на пластмасата и я изрязах с един нож (също от кухнята):
После я наложих върху резервоарчето - можеше и да я залепя, но ме домързя:
Тия керамични ножове не са лоши - струват си парите...
Жена ми дотича и си прибра ножа, но гъбичката беше вече срязана, та си остана на колата... Сложих кората на място - около отвора се вижда малко от синята материя:
Иначе стана добре:
После се заех с едни кори и ламарини под скоростната кутия - голяма мизерия, да ви кажа. Сърце не ми даде да ги сложа такива омазани, затова ги напръсках с обезмаслител:
Измих ги няколко пъти и ги оставих да съхнат. Междувременно монтирах за последно (надявам се...) гредата над мотора:
Залепих предупредителната лепенка за въздушния филтър на кората и май приключих с мотора:
Измитие и изсушени кори в багажника - утре ще ги монтирам на канала:
При тези ремонти, колкото и да внимавам, винаги омазвам тапицерията на колата. При влизане / излизане, няма как да не пипнеш поне вратата и следи от пръстите веднага остават на светло - бежовата тапицерия. Мислех, че ще остане такава мърлява за постоянно, но жена ми предложи решение:
Този препарат се оказа много ефективен и с минимални усилия светлата тапицерия стана като нова. Препоръчвам го с чиста съвест на всички колеги.
Тъй като не предвиждам скоро пак да ръчкам по двигателя, реших да накача декоративните пластмаси покрай него. Между другото, вече не ги смятам за чисто декоративни. Освен за обезшумяване, вероятно имат и значение за поддържане на работната температура на дизела. Ще проверин тази теория през зимата...
Така, сервизът временно се премести под ореха. Каквото и да си говорим - по приятно се работи на открито, вместо да се буташ в гаража:
Първо трябваше да разчистя малко клоните на ореха - тъкмо случай да изпробвам мачетето:
Оказа се доста полезна вещ - дори и при автомобилните ремонти... Оборудвах си "полева" работилница - само с подръчните инструменти, които държа в колата. Но работата е проста и вероятно ще мине само с тях:
Дотук стигнахме предишния път:
Измих корите на чешмата с обезмаслител и препарат - станаха като нови:
После ги оставих да се отцедят и да изсъхнат. И аз се чудя защо си давам такъв зор - реално погледнато, има ли значение дали тия пластмаси са чисти или не съвсем? Но просто не обичам мизерни неща по колата...
Наложи се пак да сваля стоманената греда над мотора:
Жена ми приготвя обяда на скарата наблизо - трудно се работи в такива условия...
Успях да наместя двете по-малки кори от задната страна на мотора. Преди година ги свалих и вече бях забравил как точно бяха, но с няколко опита - стана:
Тръгнах да слагам и голямата кора, но се сетих, че на резервоарчето на хидравликата имаше една гумичка - явно за да не се трие пластмасовата кора в него:
Такава пореста гума нямаше откъде да намеря, но замъкнах от кухнята една попиваща гъбичка (нова):
Наложих я на отвора на пластмасата и я изрязах с един нож (също от кухнята):
После я наложих върху резервоарчето - можеше и да я залепя, но ме домързя:
Тия керамични ножове не са лоши - струват си парите...
Жена ми дотича и си прибра ножа, но гъбичката беше вече срязана, та си остана на колата... Сложих кората на място - около отвора се вижда малко от синята материя:
Иначе стана добре:
После се заех с едни кори и ламарини под скоростната кутия - голяма мизерия, да ви кажа. Сърце не ми даде да ги сложа такива омазани, затова ги напръсках с обезмаслител:
Измих ги няколко пъти и ги оставих да съхнат. Междувременно монтирах за последно (надявам се...) гредата над мотора:
Залепих предупредителната лепенка за въздушния филтър на кората и май приключих с мотора:
Измитие и изсушени кори в багажника - утре ще ги монтирам на канала:
При тези ремонти, колкото и да внимавам, винаги омазвам тапицерията на колата. При влизане / излизане, няма как да не пипнеш поне вратата и следи от пръстите веднага остават на светло - бежовата тапицерия. Мислех, че ще остане такава мърлява за постоянно, но жена ми предложи решение:
Този препарат се оказа много ефективен и с минимални усилия светлата тапицерия стана като нова. Препоръчвам го с чиста съвест на всички колеги.
Excellent! Steven is my name!
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани