"Пеперудките" - окончателна диагноза.
Модератор: Технически модератори
75 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- pif4o77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0D / 2009
- Мечтае да кара: ...кола без проблеми :)
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Зарязали сте хубавата тема да пропадне, аз в тоя форум нямам много голям успех с въпросите ама упорито продължавам да си питам Добре че е Буримечката да ми отговаря на ЛС за което му Благодаря отново. Та имам два по дълги въпроса:
1. Моя колектор е сменен през 2013 година на 133000км в БМВ Германия има си документ за това, сега 7 години по късно и 70000км след смяната от задния краи като сменях маслото на кутията видях че от горе омаслява на долу по мотора, като сваля капака на мотора под колектора и по блока масло няма, само там някъде дето не мога да видя на зад при 6 ти цилиндър има омасляване, предполагам е от колектора от 6 та клапа, друго едва ли има какво да тече, а и това че последната инспекция на колата в БМВ германия през 11.20018 пак са предписали смяна на колектора сигурно е заради тоя теч. Та какво ще ме посъветвате, да си го покарам ли още докато се разтече хубаво (30-40к което за мен са 5-6год) или да му сложа тапите.
2. Немците също са предписали смяна на 6 свещи и реле???? за къв чеп е нужно тва, как мога да разбера работят ли свещите и релето коректно, не би ли трябвало ако нещо от тях не бачка д ами светне чек на таблото. Туи то друго за питане за сега нямам
1. Моя колектор е сменен през 2013 година на 133000км в БМВ Германия има си документ за това, сега 7 години по късно и 70000км след смяната от задния краи като сменях маслото на кутията видях че от горе омаслява на долу по мотора, като сваля капака на мотора под колектора и по блока масло няма, само там някъде дето не мога да видя на зад при 6 ти цилиндър има омасляване, предполагам е от колектора от 6 та клапа, друго едва ли има какво да тече, а и това че последната инспекция на колата в БМВ германия през 11.20018 пак са предписали смяна на колектора сигурно е заради тоя теч. Та какво ще ме посъветвате, да си го покарам ли още докато се разтече хубаво (30-40к което за мен са 5-6год) или да му сложа тапите.
2. Немците също са предписали смяна на 6 свещи и реле???? за къв чеп е нужно тва, как мога да разбера работят ли свещите и релето коректно, не би ли трябвало ако нещо от тях не бачка д ами светне чек на таблото. Туи то друго за питане за сега нямам
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Да бе, и аз като преглеждам сега темата - чак ми е чудно колко свободно време съм имал да се занимавам с глупости...
За свещите ще видиш на диагностиката - ако ти дава, че всичките 6 са изгорели - почти е сигурно, че релето е за смяна. Аз съм така от години, приготвил съм ново реле, но смяната му е голяма врътня и все отлагам...
Имаш и друиг вариант - като сваляш колектора, да измериш съпротивлението на всяка свещ към маса, по спомени трябваше да е към 0,5 ома. Ако ти дава отворена верига (безкрайно съпротивление), е ясно - свещта е изгоряла. Някакви по-високи стойности на съпротивлението (примерно към 5 ома) пак са съмнителни - сменявай. При завиването на новите свещи спазвай затягащия момент (не помня точно, май 18 Nm беше, трябва да го пише на кутийката на свещта), не пренатягай, защото после при развиването може да скъсаш свещта и влизаш в приключение...
За омасляването от колектора - ти си решаваш. Аз лично проблем не виждам... Но бих те посъветвал - не мий двигатела с водоструйка. Ползата е никаква и само проблеми можеш да си докараш с това. Успех!
За свещите ще видиш на диагностиката - ако ти дава, че всичките 6 са изгорели - почти е сигурно, че релето е за смяна. Аз съм така от години, приготвил съм ново реле, но смяната му е голяма врътня и все отлагам...
Имаш и друиг вариант - като сваляш колектора, да измериш съпротивлението на всяка свещ към маса, по спомени трябваше да е към 0,5 ома. Ако ти дава отворена верига (безкрайно съпротивление), е ясно - свещта е изгоряла. Някакви по-високи стойности на съпротивлението (примерно към 5 ома) пак са съмнителни - сменявай. При завиването на новите свещи спазвай затягащия момент (не помня точно, май 18 Nm беше, трябва да го пише на кутийката на свещта), не пренатягай, защото после при развиването може да скъсаш свещта и влизаш в приключение...
За омасляването от колектора - ти си решаваш. Аз лично проблем не виждам... Но бих те посъветвал - не мий двигатела с водоструйка. Ползата е никаква и само проблеми можеш да си докараш с това. Успех!
Excellent! Steven is my name!
- pif4o77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0D / 2009
- Мечтае да кара: ...кола без проблеми :)
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Благодаря за включването, като казваш диагностика на Инпата ли имаш предвид, аз се сдобих с една платена хем ама нещо тоя кабел не ебава да се върже с колата, аз не и разбирам още много на инпата но видимо показва че има връзка ама където и да чукна по менютата все набива няква грешка и никво инфо не вади. Както и да е, поръчал съм един адаптер и като доиде ще видя с битулл кво показва на свещите, нямам причина да ги виня освен това че немците са писали 6 свещи и реле за смяна Пеперудките..... де да знам, май ще ги покарам още така, ако теча на масло стане по голям огава ще им видя сметката, за сега е само омазнено черно, няма капки няма оливания. Да се счупят не ми се вярва, все пак колектора е почти нов де се вика, умора на матеряла му е рано да се случи А верно ли че ако свещите не били на ред не правела регенерация на ДПФ?
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Да вярно е? За регенерация са необходими няколко фактора - температура , свещи, гориво , обороти!
Например на таблото стрелката стои изправена а реално температурата е около 70 гр и регенерацията не се активира.
Незнам знаеш ли как да погледнеш в скритото меню.
Иди в найси кар за една диагностика. 30-40 лв е.
Ще си наясно и ще ти кажат какво, как и защо. Състояние на филтър ит.н.
Например на таблото стрелката стои изправена а реално температурата е около 70 гр и регенерацията не се активира.
Незнам знаеш ли как да погледнеш в скритото меню.
Иди в найси кар за една диагностика. 30-40 лв е.
Ще си наясно и ще ти кажат какво, как и защо. Състояние на филтър ит.н.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- pif4o77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0D / 2009
- Мечтае да кара: ...кола без проблеми :)
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Ааа аз температурата я оправих, термостата смених преди 3 седмици сега си държи 90-98 градуса, и найстина ме заблуждаваше че е ок щото стрелката седеше на горе но го усетих като взе да пада на долу по наклон, забучих му диагностиката и си показа рогата. Филтъра съм го гледал с карли, за сега е добре май , ето го http://prntscr.com/q0z5c5 , като ми доиде адаптера ще видя и свещите, нямам нищо против Наис кар или М-кар ама така кога аз ще се науча, а съм същия тип като Буримечката, не обичам друг да ми чопли и пипа по колата камо ли да я оставя в някои сервиз и да ми кажат ела след 3 дни, дано не се стига до там , щото аз мога много неща по нея но има и неща за които нямам условия Буримечка ти с две изгорели свещи и още две подозрителни не ти ли светна некоя ламба?
- dodishefa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 22.11.2018
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв х3(е83) 2006 3,0 дизел
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
На мен миналата зима ми беше светнала лампа DDE и ми казаха 6 изгорели свещи и запушен дпф. Карах колата само на къси разстояния градско и от изгорели свещи нямало регенерация на дпф. Сега са сменени 6 свещи и реле и да видим как ще е зимата. Като смениха свещите ми казаха,че 3 работят и 3 не работят. Затова реших да сменя всичко да знам,че работят.
- pif4o77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 99
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0D / 2009
- Мечтае да кара: ...кола без проблеми :)
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Полезно инфо, моята се кара предимно извън града, в града рядко, но щом ти е светнала лапма за свещите значи все пак има няква сигнализация щом нещата станата много зле със свещите. Ще изчакам адаптера и ще видим какво ще покаже
- dodishefa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 22.11.2018
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв х3(е83) 2006 3,0 дизел
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Не съм много сигурен,но мисля,че ДДЕ-то светна за Дпф-а. Не може да направи регенерация и показва,че е запушен. И аз много мислих свещи или реле и реших всичко да е както трябва. Немеца щом е предписал сменяй без да мислиш.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Нищо не ми е светело за свещите и релето на таблото, а и на диагностиката (аз си я правя със Скенер 1.4) всеки път ми излизаше различно - ту всичките 6 свещи не работят, ту само някои...
Един колега някъде беше писал, че след смяна на 6-те свещи с нови пак му давало, че има някои изгорели, та явно и OBD-то не е съвсем сигурно... Абе като сваляш колектора - сменявай всичко и повече не се занимавай. Успех!
Един колега някъде беше писал, че след смяна на 6-те свещи с нови пак му давало, че има някои изгорели, та явно и OBD-то не е съвсем сигурно... Абе като сваляш колектора - сменявай всичко и повече не се занимавай. Успех!
Excellent! Steven is my name!
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
При мен въпроса с подгревните свещи е още по-интересен.След смяна и на шестте свещи в комплект с релето лампата за подгрев при даване на контакт светва и не изгасва.Изгасва когато колата запали.Така е лятно време, така е и при отрицателни температури. Свещите работят, проверено с ампер клещи.
- plamenvenkov
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 14.04.2015
- Пол: Мъж
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Здравейте,
Преди няколко дни затапиха и моя колектор. За сега ми се струва, че ще си купувам нов.
Предполагам, че всеки усеща по различен начин автомобила си, но мен лично много ме дразни тази мудност в ниските обороти, която се появи след премахването на вихровите клапи.
Преди няколко дни затапиха и моя колектор. За сега ми се струва, че ще си купувам нов.
Предполагам, че всеки усеща по различен начин автомобила си, но мен лично много ме дразни тази мудност в ниските обороти, която се появи след премахването на вихровите клапи.
- sinigera11
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 23.04.2014
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 d auto 2005
- Мечтае да кара: BMW 335 d auto
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Здравейте колеги, четох че са 22 и 32 милиметра ...тези вихровите клапи. Искам само да попитам ..за Е90 163 кс 2.0 Д 2005 година автоматик ...как мога да разбера кой модел са за да си ги поръчам.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- stenlei
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 11.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 523
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Здравейте колеги,да попитам как мога да разбера дали са махнати пеперудките на Е53 184 2003, смисъл разбира ли се без да се сваля колектора.
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Stenlei, най-сигурният и правилен вариант ще да е като свалиш колектора. Тъкмо ако са си там да ги махнеш. Моята я взех с махнати клапи обаче не с тапи, а просто махната оста. Сега целият мотор е в масло и планирам да ги подменя с тапи. Лично мен това масло там крайно ме дразни и си мисля, че дори от парното му вкара лек мирис. Някой дали е наблюдавал такъв ефект?
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- stenlei
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 11.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 523
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
А верно ли е,че само автоматиците имат клапи.
75 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани