"Пеперудките" - окончателна диагноза.
Модератор: Технически модератори
75 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Като мнение само:
...мисля не да гасят дизела, а да не се форсира...
http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
...мисля не да гасят дизела, а да не се форсира...
http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
- s.nikov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 28.12.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - М57 - 01'
- Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Аз мисля, че този проблем главно е при старите М57, при новите самите клапи са променени.
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
s.nikov написа:Аз мисля, че този проблем главно е при старите М57, при новите самите клапи са променени.
Колега, какви стари М, какви новите клапи.....става въпрос има ли ги, или не...
- niki_future
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.08.2012
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
- Мечтае да кара: Самолет
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Някой има ли идея дали трябва да се сменят гарнитурите на капака на клапаните ако се свали за демонтиране на вихровите клапи?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
За капака на клапаните - не знам, не съм го свалял. Ако питаш за смукателния колектор - сигурно е по-добре да се сложат нови гумени гарнитурки. Въпреки че аз два пъти свалях колектора и пак го монтирах със старите гарнитури. Като втория път ги залепих в гнездата им със силикон... Ако се интересуваш - ето тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=344243
Знам, че ако някоя гарнитурка се размести и не уплътни добре при монтажа на колектора - се чува силно свистене на въздух при работа на двигателя. Също ако отнякъде изпуска въздух - скоро ще се забележи заради омасляването, въздухът ще издухва масло от колектора. Докато моторът ми е работил с "пеперудките" - лявата му страна беше ужасно омазана с масло, течеше чак по скоростната кутия... Та засега минавам без тези ефекти...
Знам, че ако някоя гарнитурка се размести и не уплътни добре при монтажа на колектора - се чува силно свистене на въздух при работа на двигателя. Също ако отнякъде изпуска въздух - скоро ще се забележи заради омасляването, въздухът ще издухва масло от колектора. Докато моторът ми е работил с "пеперудките" - лявата му страна беше ужасно омазана с масло, течеше чак по скоростната кутия... Та засега минавам без тези ефекти...
Excellent! Steven is my name!
- niki_future
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.08.2012
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
- Мечтае да кара: Самолет
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Да. Мерси колега. За всмукателния колекто питах. Темата е много полезна
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
niki_future написа:Някой има ли идея дали трябва да се сменят гарнитурите на капака на клапаните ако се свали за демонтиране на вихровите клапи?
Ако гарнитурите ти са запазени, по-добре не ги сменяй, освен с оригинални, което е почти безмислено.( е-бай, алай, малай и друг китай... ). Намести ги добре и изправи горните им ръбовете с ръка да паснат добре и нямаш никакви ядове.Не ги вади насила от леглата, остави ги както са улегнали.След монтажа, ако чуваш силно свистене, значи колектора си отместил с една шпилка... Наистина темата е много полезна и внимателно я прочитай ако си решил да ги демонтираш.Ако клапите ти са едностранно захванати ги махни, а ако са с двустранно захващане, по добре ги остави, макар и да махнеш гумените обшивки, за да са в помощ на двигателя...
- niki_future
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.08.2012
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
- Мечтае да кара: Самолет
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
goro57 написа:niki_future написа:Някой има ли идея дали трябва да се сменят гарнитурите на капака на клапаните ако се свали за демонтиране на вихровите клапи?
Ако гарнитурите ти са запазени, по-добре не ги сменяй, освен с оригинални, което е почти безмислено.( е-бай, алай, малай и друг китай... ). Намести ги добре и изправи горните им ръбовете с ръка да паснат добре и нямаш никакви ядове.Не ги вади насила от леглата, остави ги както са улегнали.След монтажа, ако чуваш силно свистене, значи колектора си отместил с една шпилка... Наистина темата е много полезна и внимателно я прочитай ако си решил да ги демонтираш.Ако клапите ти са едностранно захванати ги махни, а ако са с двустранно захващане, по добре ги остави, макар и да махнеш гумените обшивки, за да са в помощ на двигателя...
В какъв смисъл едностранно и двустранно захващане? Мисля че са без гумени обшивки, но докато не отворя да видя не мога да съм сигурен А как да съм отместил колектора със една шпилка?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
niki_future написа:... В какъв смисъл едностранно и двустранно захващане? Мисля че са без гумени обшивки, но докато не отворя да видя не мога да съм сигурен А как да съм отместил колектора със една шпилка?
За "отместването" - Горо се майтапи, няма как да прехвърлиш колектора с една шшилка назад или напред... А за захвашането - има предвид, че по-старите и по-малките "пеперудки" с диаметър 22мм. са с такава конструкция:
, ,
По-новите и по-големи "пеперудки" (ф33мм.) са показани на снимките в темата.
Excellent! Steven is my name!
- niki_future
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.08.2012
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
- Мечтае да кара: Самолет
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
ОК. Ако са едностранните значи да ги премахна, а ако са по-новите двустранни, е безопастно и по-добре да ги оставя, само да махна гумените обшивки?
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Да колега, ако са едностранни, осевото захващане е по слабо, вибрациите са по чувствителни, докато при двустранните е по здраво.За гумените обшивки става въпрос само за тези по пеперудката (ако са се разкапали), но не и за тези около бурето.Пеперудата, макар и без бандаж, все пак спира донякъде възд.поток ...
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
niki_future написа:ОК. Ако са едностранните значи да ги премахна, а ако са по-новите двустранни, е безопастно и по-добре да ги оставя, само да махна гумените обшивки?
Нещо такова... Но крайното решение си е само твое. Всеки може да ти дава разни съвети, но ако стане проблем с ТВОЯТА кола - ще бъде изцяло за твоя сметка, това е ясно. Аз също доста се чудих за тези "пеперудки"... Претеглях всички аргументи "ЗА" и "ПРОТИВ", които се сетих. Нещо такова:
1. ЗА пеперудките:
1.1. По лесно и по-евтино е да не ръчкаш в колектора - да не правиш нищо по тях;
1.2. Щом германецът ги е сложил - значи изпълняват някаква функция;
1.3. Чета за проблеми с тези клапи, но точно на мен едва ли ще се случи (моите са от големите и са по-здрави, 8 години са работили без проблем до момента, ръцете ми се затоплят и усещам прилив на енергия...).
2. ПРОТИВ пеперудките:
2.1. Ако се разпаднат и влязат в двигателя - става много лошо;
2.2. Една грижа ти отпада, няма да ги мислиш: "Кога ли ще се прецака някоя...??";
2.3. Спираш теча на масло от семерингите им, след като сложиш тапите можеш да удариш мотора с водоструйката и да си стои чист.
Лично за себе си реших да ги махна, основно поради причина 2.2 - за собствено спокойствие и комфорт. Друг човек може да извади други аргументи и да вземе друго решение. Някои хора си карат с тях и дори не знаят за тези "пеперудки"... Тези с ф33мм. наистина са направени по-масивни и изглеждат достатъчно здрави. Но все пак, няма пълна гаранция, че няма да ти направят някой к*****ски номер. Както казва Мръсният Хари в един филм: Чувстваш ли се късметлия?
Последна промяна Borymeckata на 03 Сеп 2013, 12:01, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
goro57 написа:Да колега, ако са едностранни, осевото захващане е по слабо, вибрациите са по чувствителни, докато при двустранните е по здраво...
Значи като гледам картинки из мрежата - краят на осичката на "едностранните" пак влиза в някакъв отвор вътре в колектора, та закрепването им не е съвсем едностранно. Ф22мм. и Ф33мм. имат разлика в диаметъра на осичката - ако си спомням правилно, на "малките" е 3,0мм., а на "големите" - 4,5мм. Май това беше и основното подобрение, което са направили по тези "пеперудки" - удебелили са осичката на клапата. Може и самата ламаринка да е с някакви десети по-дебела. За мен основното слабо място на "пепрудките" е закрепването на самата клапа към осичката. Абе махаш ги и забравяш за проблема...
Excellent! Steven is my name!
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
По т.1.2 бях изложил някакво мнение, но беше пренебрежително присмяно другаде... ... необяснимо защо... , но най-вече не видях смислено, адекватно опровержение.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Учудвам се, че при вас все още има нещо "за" тези клапи. Ако ви се занимава прочетете темата в Е46, доста е обширна и в началото имаше някакви съмнения дали трябва да се махат, докато към края всички са единодушни Аз карам без тях много време, нямам никакви проблеми, най-сериозният проблем, който би настъпил след премахването им е да не може да загасиш двигателя - т.нар. Runaway Diesel
75 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани