"Пеперудките" - окончателна диагноза.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от goro57 » 15 Юли 2013, 6:13

Като мнение само:
...мисля не да гасят дизела, а да не се форсира...

http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E39 - М57 - 01'
Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от s.nikov » 16 Юли 2013, 12:14

Аз мисля, че този проблем главно е при старите М57, при новите самите клапи са променени.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от goro57 » 16 Юли 2013, 20:50

s.nikov написа:Аз мисля, че този проблем главно е при старите М57, при новите самите клапи са променени.



Колега, какви стари М, какви новите клапи.....става въпрос има ли ги, или не... :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от niki_future » 02 Сеп 2013, 13:15

Някой има ли идея дали трябва да се сменят гарнитурите на капака на клапаните ако се свали за демонтиране на вихровите клапи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 02 Сеп 2013, 13:53

За капака на клапаните - не знам, не съм го свалял. Ако питаш за смукателния колектор - сигурно е по-добре да се сложат нови гумени гарнитурки. Въпреки че аз два пъти свалях колектора и пак го монтирах със старите гарнитури. Като втория път ги залепих в гнездата им със силикон... Ако се интересуваш - ето тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=126&t=344243

Знам, че ако някоя гарнитурка се размести и не уплътни добре при монтажа на колектора - се чува силно свистене на въздух при работа на двигателя. Също ако отнякъде изпуска въздух - скоро ще се забележи заради омасляването, въздухът ще издухва масло от колектора. Докато моторът ми е работил с "пеперудките" - лявата му страна беше ужасно омазана с масло, течеше чак по скоростната кутия... Та засега минавам без тези ефекти...
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от niki_future » 02 Сеп 2013, 18:58

Да. Мерси колега. За всмукателния колекто питах. Темата е много полезна

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от goro57 » 02 Сеп 2013, 21:36

niki_future написа:Някой има ли идея дали трябва да се сменят гарнитурите на капака на клапаните ако се свали за демонтиране на вихровите клапи?


Ако гарнитурите ти са запазени, по-добре не ги сменяй, освен с оригинални, което е почти безмислено.( е-бай, алай, малай и друг китай... :bang: ). Намести ги добре и изправи горните им ръбовете с ръка да паснат добре и нямаш никакви ядове.Не ги вади насила от леглата, остави ги както са улегнали.След монтажа, ако чуваш силно свистене, значи колектора си отместил с една шпилка... :lol: :lol: Наистина темата е много полезна и внимателно я прочитай ако си решил да ги демонтираш.Ако клапите ти са едностранно захванати ги махни, а ако са с двустранно захващане, по добре ги остави, макар и да махнеш гумените обшивки, за да са в помощ на двигателя... :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от niki_future » 03 Сеп 2013, 8:18

goro57 написа:
niki_future написа:Някой има ли идея дали трябва да се сменят гарнитурите на капака на клапаните ако се свали за демонтиране на вихровите клапи?


Ако гарнитурите ти са запазени, по-добре не ги сменяй, освен с оригинални, което е почти безмислено.( е-бай, алай, малай и друг китай... :bang: ). Намести ги добре и изправи горните им ръбовете с ръка да паснат добре и нямаш никакви ядове.Не ги вади насила от леглата, остави ги както са улегнали.След монтажа, ако чуваш силно свистене, значи колектора си отместил с една шпилка... :lol: :lol: Наистина темата е много полезна и внимателно я прочитай ако си решил да ги демонтираш.Ако клапите ти са едностранно захванати ги махни, а ако са с двустранно захващане, по добре ги остави, макар и да махнеш гумените обшивки, за да са в помощ на двигателя... :D


В какъв смисъл едностранно и двустранно захващане? Мисля че са без гумени обшивки, но докато не отворя да видя не мога да съм сигурен :D А как да съм отместил колектора със една шпилка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 03 Сеп 2013, 9:25

niki_future написа:... В какъв смисъл едностранно и двустранно захващане? Мисля че са без гумени обшивки, но докато не отворя да видя не мога да съм сигурен :D А как да съм отместил колектора със една шпилка?


За "отместването" - Горо се майтапи, няма как да прехвърлиш колектора с една шшилка назад или напред... А за захвашането - има предвид, че по-старите и по-малките "пеперудки" с диаметър 22мм. са с такава конструкция:
Изображение, Изображение, Изображение

По-новите и по-големи "пеперудки" (ф33мм.) са показани на снимките в темата.
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.08.2012
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
Мечтае да кара: Самолет

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от niki_future » 03 Сеп 2013, 10:55

ОК. Ако са едностранните значи да ги премахна, а ако са по-новите двустранни, е безопастно и по-добре да ги оставя, само да махна гумените обшивки?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от goro57 » 03 Сеп 2013, 11:42

Да колега, ако са едностранни, осевото захващане е по слабо, вибрациите са по чувствителни, докато при двустранните е по здраво.За гумените обшивки става въпрос само за тези по пеперудката (ако са се разкапали), но не и за тези около бурето.Пеперудата, макар и без бандаж, все пак спира донякъде възд.поток ... :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 03 Сеп 2013, 11:51

niki_future написа:ОК. Ако са едностранните значи да ги премахна, а ако са по-новите двустранни, е безопастно и по-добре да ги оставя, само да махна гумените обшивки?


Нещо такова... Но крайното решение си е само твое. Всеки може да ти дава разни съвети, но ако стане проблем с ТВОЯТА кола - ще бъде изцяло за твоя сметка, това е ясно. Аз също доста се чудих за тези "пеперудки"... Претеглях всички аргументи "ЗА" и "ПРОТИВ", които се сетих. Нещо такова:

1. ЗА пеперудките:
1.1. По лесно и по-евтино е да не ръчкаш в колектора - да не правиш нищо по тях;
1.2. Щом германецът ги е сложил - значи изпълняват някаква функция;
1.3. Чета за проблеми с тези клапи, но точно на мен едва ли ще се случи (моите са от големите и са по-здрави, 8 години са работили без проблем до момента, ръцете ми се затоплят и усещам прилив на енергия...).

2. ПРОТИВ пеперудките:
2.1. Ако се разпаднат и влязат в двигателя - става много лошо;
2.2. Една грижа ти отпада, няма да ги мислиш: "Кога ли ще се прецака някоя...??";
2.3. Спираш теча на масло от семерингите им, след като сложиш тапите можеш да удариш мотора с водоструйката и да си стои чист.

Лично за себе си реших да ги махна, основно поради причина 2.2 - за собствено спокойствие и комфорт. Друг човек може да извади други аргументи и да вземе друго решение. Някои хора си карат с тях и дори не знаят за тези "пеперудки"... Тези с ф33мм. наистина са направени по-масивни и изглеждат достатъчно здрави. Но все пак, няма пълна гаранция, че няма да ти направят някой к*****ски номер. Както казва Мръсният Хари в един филм: Чувстваш ли се късметлия?
Последна промяна Borymeckata на 03 Сеп 2013, 12:01, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 03 Сеп 2013, 11:59

goro57 написа:Да колега, ако са едностранни, осевото захващане е по слабо, вибрациите са по чувствителни, докато при двустранните е по здраво... :D


Значи като гледам картинки из мрежата - краят на осичката на "едностранните" пак влиза в някакъв отвор вътре в колектора, та закрепването им не е съвсем едностранно. Ф22мм. и Ф33мм. имат разлика в диаметъра на осичката - ако си спомням правилно, на "малките" е 3,0мм., а на "големите" - 4,5мм. Май това беше и основното подобрение, което са направили по тези "пеперудки" - удебелили са осичката на клапата. Може и самата ламаринка да е с някакви десети по-дебела. За мен основното слабо място на "пепрудките" е закрепването на самата клапа към осичката. Абе махаш ги и забравяш за проблема...
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от goro57 » 03 Сеп 2013, 20:15

По т.1.2 бях изложил някакво мнение, но беше пренебрежително присмяно другаде... :) ... необяснимо защо... :D, но най-вече не видях смислено, адекватно опровержение.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от © » 03 Сеп 2013, 22:10

Учудвам се, че при вас все още има нещо "за" тези клапи. Ако ви се занимава прочетете темата в Е46, доста е обширна и в началото имаше някакви съмнения дали трябва да се махат, докато към края всички са единодушни :mhihi: Аз карам без тях много време, нямам никакви проблеми, най-сериозният проблем, който би настъпил след премахването им е да не може да загасиш двигателя - т.нар. Runaway Diesel

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook