Опасно тресене на волана и колата при спиране
Модератор: Технически модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Знам , че е изнервящо , но тези коли си искат своето !
Ако не бях минал по този път , нямаше да го пиша :
Купувам нови дискове АТЕ и тресенето във волана при спиране като че ли изчезна , но след 500км отново се появи както преди...
Консултирах се тогава с Илко и без да се замисли ми препоръча оригинални дискове , които купих на следващия ден и колата заспа !
Извода за мен беше , че някои консумативи за тези коли трябва да бъдат оригинални , в противен случай се губи удоволствието от шофирането !
Аз си мисля , че при отливката на неоргиналните дискове съдържанието на въглерод не е правилно разпределено и оттам неравномерното износване
Ако не бях минал по този път , нямаше да го пиша :
Купувам нови дискове АТЕ и тресенето във волана при спиране като че ли изчезна , но след 500км отново се появи както преди...
Консултирах се тогава с Илко и без да се замисли ми препоръча оригинални дискове , които купих на следващия ден и колата заспа !
Извода за мен беше , че някои консумативи за тези коли трябва да бъдат оригинални , в противен случай се губи удоволствието от шофирането !
Аз си мисля , че при отливката на неоргиналните дискове съдържанието на въглерод не е правилно разпределено и оттам неравномерното износване
- stankata777
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Daz написа: А и уж известни марки, доказали се...
Би ли споделил името на тази доказана известна марка за да имаме едно наум при евентуална покупка?
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
nightdriver написа:
Извода за мен беше , че някои консумативи за тези коли трябва да бъдат оригинални
Аз си мисля , че при отливката на неоргиналните дискове съдържанието на въглерод не е правилно разпределено и оттам неравномерното износване
... ако проблема е локализиран и се окажат дисковете, това с въглерода ми мина през главата още първия път, но само че в друга посока,т.е. не като неравномерно разпределен, а като недостатъчен.Тогава чугуна е некачествен („ мрътво железо”) и при леко повишаване на температурата, каквато несъмнено се получава при спирачното триене, би се получило равнинно изкривяване (измятане).Когато свалях главината преди няколко месеца и преглаждах дисковете имаше неравномерно износване от периферията към центъра, но беше в права линия (нещо като праволинейно неравномерно износване) и това не водеше до споменаваното тресене.Затова Боримечката е препоръчал точния и верен начин-с микрометъра.Но трябва да се има впредвид студен и загрят метал.
Ако температурата не е фактор, тогава къде, как и защо биха се получили неравностите по диска...
иначе е много вярно за основни възли и части-само оригинал...
и още нещо ме чопли, дето каза един колега по горе, за крива задна гума, което не е за пренебрегване.Проблеми в задницата също могат да водят до тресене и може да се окаже, че в някой случай проблема се решава отпред, но в други случай отзад.Просто м/у тресене и тресене (сеене) има разлика и ти колега Daz, първо това трябва да установиш, ако имаш усет.Ако ли не, предостави автомобила на някой твой приятел с опит и добрия шофьор ще ти каже веднага предница или задница...дали е трескане или тресене, дали е треперене(вибрации) на волана или сеене(люлеене) на купето ...и т.н.... ...
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Въпросните тампони са сменени, но никакъв ефект. Проблема си остава. Сега смених един шарнир преден ляв понеже беше разбит, но не съм я тествал все още. Купето не люлее. Много стегнато си върви. Пробвано е с други гуми чисто нови, но без ефект => не е от гумите. Вече ми е голяма загадка от какво тресе.. Възможно ли е от скоросната кутия да се получава това тресене въпреки, че се появява само при спирачка над 120км/ч ? Другата мисъл, която ми се върти в главата е при смяната на дисковете да не са почистили добре главината (или въобще) и от това да се получава, но пък дали ще е само при спирачка над 120? Или направо крива главина (малко вероятно, но все пак..)? Тампоните и шарнира са сменени с марката Lemforder колко по-оригинално от това? БМВ сервиза поръчват същата марка от същото място просто за тях се произвежда с щампата BMW, което вдига цената с около 70-80 лв (при тампоните специално), нищо по-различно. Друг е въпроса, че ако поръчката е да се прозиведат за BMW да ги правят по-здрави, но в днешно време и при тази икономика силно ме съмнява да е така, защото едва ли ще пуснат цяла поточна линия специално за обикновенни Lemforder и за такива, които са само за BMW.. Всичко е "прави го, да се чупи".
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Ако искаш да изключиш скоростната кутия от уравнението, пробвай да пуснеш на N и тогава да натиснеш спирачката и виж дали ще има разлика.
Ти каза, че си пробвал с други гуми,но с други джанти пробвал ли си?
На мен обаче ми прилича на дискове менте, т.е. ако няма луфтове по окачването и карданите, симптомите са като на спирачни дискове. Също като автора на темата си блъсках главата с един мерцедес и накрая се оказаха новите дискове, като бях взел цимерман уж за по-евтино. И от тогава си купувам само оригинални части
Ти каза, че си пробвал с други гуми,но с други джанти пробвал ли си?
На мен обаче ми прилича на дискове менте, т.е. ако няма луфтове по окачването и карданите, симптомите са като на спирачни дискове. Също като автора на темата си блъсках главата с един мерцедес и накрая се оказаха новите дискове, като бях взел цимерман уж за по-евтино. И от тогава си купувам само оригинални части
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Да на другите гуми са други джантите. Мисля, че се оказа разбит преден ляв шарнир.. След смяната му тресенете значително намаля. Пак го има, но някакво минимално, което може би зависи от скоростта вече. Само веднъж я пробвах колата след смяната на този шарнир и това беше резултата. Искам още малко да я покарам да се уверя, че е било от него. А за дисковете - незнам... Ако пак го има същото като преди и дисковете ще се сменят поне имат 1 год гаранция. И то как се оказа, че този шарнир е разбит... Преди свалянето на носачите за смяната на тези тампони, шарнира нищо му нямаше. Нито видимо беше разбит нито тракаше или чукаше нито нищо. При поставянето на носача (вече с новите тампони) изведнъж се разтрака болта. Явно нещо се е разместил и тогава се издаде, че е за смяна. Десния и той е тръгнал, но още е минимално. Скоро и той ще издаде багажа сигурно с тези пътища.. Изобщо не ми се говори за тая скапана държава.. Един път стои разбит с години докато не пропадне напълно, и то говорим за главни булеварди....
- raster
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 27.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: 2003 3.0D Sport pack
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Daz написа: Скоро и той ще издаде багажа сигурно с тези пътища.. Изобщо не ми се говори за тая скапана държава.. Един път стои разбит с години докато не пропадне напълно, и то говорим за главни булеварди....
Колега, споменавайки скапаната ни държава, замисляй се за възможността ти да караш евтина луксозна кола,
защото в нормалните държави не я искат, понеже отзад хвърля много мръсотии, както и че в скапаната държава застраховката на колата ти е изключително евтина, сменят ти шарнити за по 10Е труда, миеш си колата вънка и вътре за... 4 Евро, подстригваш се за 2-3 Евро. Тези няколко неща със сигурност компенсират разбитите пътища. И... колкото да е скапана, тя си е нашата държава.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Макар, че не е по темата - има логика в горното мнение. Колегата е много прав - това си е нашата държава и ние сме я направили такава, никой друг. А животът в "скапана" държава има и предимства - Колегата е отбелязал някои от тях... Най-малко - "редът" в държавата ни отговаря на народопсихологията на болшинството от населението. Кой от нас може да каже с ръка на сърцето, че НИКОГА не е нарушавал някой закон или правилник? Доста често го правим и в 90% от случаите сме минавали безнаказано. Ами ако те следят и санкционират за ВСЯКО нарушение, дори и най-дребното? Как ще се чувстваш тогава?
Преди години бях близо месец командировка в Япония - в Токио и някои други градове. Редът и дисциплината са направо поразяващи - в метрото, по стълбите и ескалаторите копелетата буквално вървят под строй, само дето не са в крак и с униформи. Гледаш по булевардите на Токио - Ферари Тестароса върви с 50 км/час. Шофер на камион стои с маска на лицето си, сам в затворената кабина, защото е настинал. Или посред нощ, на безлюдна пресечка, Ролс-Ройс Фантом спира, защото стоя на тротоара близо до пешеходната пътека. А чистотата е направо не-ве-ро-ят-на, човек трябва да го види, за да повярва. Обществена тоалетна в центъра на града, през която сигурно минават по 10 000 човека на ден, е по-чиста от тази у дома, мирише на цветя и на плочките можеш да легнеш да спиш. В залата не летището по пода има мокет и деца си играят на него, за което ще им се скарате и у дома си. В началото се възхищаваш и си викаш: "Гледай какъв ред имат тук, а ние егааати в скапаната държава живеем...", но с времето този "казармен" ред започва да ти тежи. Малко от нас биха издържали там повече време, сигурен съм.
Преди години бях близо месец командировка в Япония - в Токио и някои други градове. Редът и дисциплината са направо поразяващи - в метрото, по стълбите и ескалаторите копелетата буквално вървят под строй, само дето не са в крак и с униформи. Гледаш по булевардите на Токио - Ферари Тестароса върви с 50 км/час. Шофер на камион стои с маска на лицето си, сам в затворената кабина, защото е настинал. Или посред нощ, на безлюдна пресечка, Ролс-Ройс Фантом спира, защото стоя на тротоара близо до пешеходната пътека. А чистотата е направо не-ве-ро-ят-на, човек трябва да го види, за да повярва. Обществена тоалетна в центъра на града, през която сигурно минават по 10 000 човека на ден, е по-чиста от тази у дома, мирише на цветя и на плочките можеш да легнеш да спиш. В залата не летището по пода има мокет и деца си играят на него, за което ще им се скарате и у дома си. В началото се възхищаваш и си викаш: "Гледай какъв ред имат тук, а ние егааати в скапаната държава живеем...", но с времето този "казармен" ред започва да ти тежи. Малко от нас биха издържали там повече време, сигурен съм.
Excellent! Steven is my name!
- raster
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 27.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: 2003 3.0D Sport pack
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Да- съгласен съм, че не е по темата говорейки за разбития си шарнир, да намесваш безредието в държавата.
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
Нали знаете, обичам родината си, мразя държавата си т.е. управляващите.. както и да е.
Проблема си остава, колеги. Искам да ви кажа какво съм сменил по колата, за дам може да ме насочите. Предполаганите работи за тресенето при спиране беше от следните неща, които са и сменени с нови и проверени:
-Тампони на носачите
-Шарнирни болтове
-Предни дискове и накладки
-Задни дискове и накладки
-Проверени гуми и пробвано с чисто нови
-Проверени джанти и една изправяна
-Проверени втулки на спирачните апарати
-Баланс на заден и преден мост
Може и да има и други неща, но вече не се сещам... Толкова много работи смених и тресенето пак си остава. Днеска се гоних извънградско с едно ауди.. При скорост от 180-190 като тръгна да намалям и толкова се тресе, че направо имам чувството, че купето ще се откачи от каросерията... По едно време даже ми се наложи да натисна спирачка на завой и просто усетих от адското тресене как колата не може да спре и едвам едвам завих. Кажете от какво друго е възможно това тресене да се получава... Сега на сух път тя не спира, а си представям както застудее малко и стане сняг и лед.. Възможно ли е проблем със скоростната кутия да е? Защото тресенето се усеща най-вече над 120км/ч. Под 100 може и да го има като проблем, но не се усеща в купето. Също се сетих и ако не са обезвъздушени спирачките и има въздух може ли да влияе по този начин при спиране? Едва едва се удържа волана от това тресене при натиск на спирачката. Вече започна да става опасно и искам на всяка цена да се оправи, а "майсторите" не могат да открият от какво е..
Проблема си остава, колеги. Искам да ви кажа какво съм сменил по колата, за дам може да ме насочите. Предполаганите работи за тресенето при спиране беше от следните неща, които са и сменени с нови и проверени:
-Тампони на носачите
-Шарнирни болтове
-Предни дискове и накладки
-Задни дискове и накладки
-Проверени гуми и пробвано с чисто нови
-Проверени джанти и една изправяна
-Проверени втулки на спирачните апарати
-Баланс на заден и преден мост
Може и да има и други неща, но вече не се сещам... Толкова много работи смених и тресенето пак си остава. Днеска се гоних извънградско с едно ауди.. При скорост от 180-190 като тръгна да намалям и толкова се тресе, че направо имам чувството, че купето ще се откачи от каросерията... По едно време даже ми се наложи да натисна спирачка на завой и просто усетих от адското тресене как колата не може да спре и едвам едвам завих. Кажете от какво друго е възможно това тресене да се получава... Сега на сух път тя не спира, а си представям както застудее малко и стане сняг и лед.. Възможно ли е проблем със скоростната кутия да е? Защото тресенето се усеща най-вече над 120км/ч. Под 100 може и да го има като проблем, но не се усеща в купето. Също се сетих и ако не са обезвъздушени спирачките и има въздух може ли да влияе по този начин при спиране? Едва едва се удържа волана от това тресене при натиск на спирачката. Вече започна да става опасно и искам на всяка цена да се оправи, а "майсторите" не могат да открият от какво е..
- vlado6669
- младши ентусиаст
- Мнения: 442
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Дразнещо тресене на волана и колата
vlado6669 написа:Колега провери за всеки случай и втулките на спирачния апарат, REPAIR KIT GUIDE BUSH от Real OEM на спирачния апарат, аз имах като твоят проблем и доста се рових из форумите, когато ги смених въпросните втулки вибрацийте намаляха, но изчезнаха чак когато смених дисковете и накладките /Най - вероятната причина/ . За да си сигурен, че тампоните от поста на Илко са за смяна потърси в НЕТ- а има видео как се проверяват, ако визуално не са скъсани и луфта е малък когато мърдаш щангата. Успех!
Още един път горното и пак глас за предните дискове не ги изключвай И едно уточнение, всички неща по окачването ако са проблемни само усилват този вид тресене (само над 100 км/ч спирачки... и колкото повече скорост , толкова повече тресене), но не го причиняват! Успех!
Re: Опасно тресене на волана и колата при спиране
Всичко е проверено по окачването няколко пъти. Днес пак ще ходя. 2 пъти смених предни дискове, 1 път ги изправях на стругар - не е от тях. Колко пъти да хвърлям пари за дискове, вярно най-вероятната причина е, но НЕ е от тях. Втулките са проверени, уж са добре. Остава единствено да се сменят, но и там ще е напразно, защото тресенето е адски много, за да е само от едни втулки. Тампоните на носачите също са сменени, както написах. Направо вече незнам..
Re: Опасно тресене на волана и колата при спиране
Карам Х5 3.0D, 2004 год., фейслифта - да ви питам колко ще ми струват 4 нови диска с накладки от БМВ..
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Опасно тресене на волана и колата при спиране
Кормилни накрайници - вътрешни или външни. За проверка - колата на канал, за да са опрени гумите в земята и да създават по голямо съпротивление.
Re: Опасно тресене на волана и колата при спиране
Ходих в официалния бмв сервиз за цялостна проверка.. Казаха ми отново предни дискове .. Най-логичното и лесно обяснение. Но вече незнам какво да правя.. Изпатих си веднъж от криви дискове и от тогава спирачката е ползвана с усилия даже и под минималните и пак криви дискове.. През половин година се сменят Направо съм бесен
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани