Термостатни неволи.
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Термостатни неволи.
Наскоро смених малкия термостат - на EGR-а (двигател 3.0d, 150kW - 204h.p.). Уж ставаше въпрос да се развият два болта М6 - работа за 5 минути. Да, ама след два часа вече бях разглобил половината двигател, бях свалил даже перката зад радиатора... Както и да е, справих се и дори отчитам някакъв положителен ефект - колата държи добре температурата и разходът падна.
Рагледах стария термостат. Веднага установих, че изобщо не затваря. Не стана нужда да го надувам, като го мих на чешмата, водата течеше през него на струя... А новият съвсем леко пропускаше въздух, при надуване. Разглобих стария термостат - да видя какво има вътре:
Това са частите на стария термостат, нахвърляни в кутията от новия:

Същите части, наредени на масата:

Пластмасовата гилза на термостата. В дъното се вижда един конус - на него трябва да легне месинговия клапан, за да затвори потока на антифриза през термостата. В конуса е направена малка бразда - затова термостатът никога не затваря съвсем плътно:

Надписи на гилзата - от двете страни:


Долният край на термостата - този щуцер влиза в охладителя на EGR-а. Уплътнява се с един О-пръстен 19х2,5mm.

Отворът за обезвъздушаване от горната страна на термостата:

Дъното на гилзата - нещо е правено по нея, явно е била счупена и после - лепена. Интересно как е станало?

Капачето на термостата - вижда се уплътнителния О-пръстен. Тези 4 крачета настискат пружината и я държат свита. От другата му страна е щуцерът за входящия маркуч, от охладителната система:

Пробката за обезвъздушаване - също има О-пръстенче за уплътнение. Има широки и дълбоки шлици - лесно се развива на ръка с монета от 1 лев:

Тази пружина натиска месинговия клапан към конуса на гилзата - всъщност тя затваря термостата:

Месинговия клапан на термостат има стоманено "краче", което опира в дъното на гилзата. Аз си представям, че при нагряване крачето излиза от клапана, удължава се и избутва клапана от конуса на гилзата - отваря термостата. При изстиване - обратно, крачето се прибира в клапана и пружината го притиска към конуса, така го затваря:

Тук се вижда конуса на месинговия клапан, който ляга върху конуса в гилзата на термостата:

Месинговия клапан разглобен - извадил съм крачето от него:


Стоманената скоба (клипс), която "заключва" отвън капачето на термостата:


Някаква алуминиева гилза, в която е пружината:

Капачето (вдясно) има фигурен изрез, с който се фиксира към гилзата (вляво):

Капачето, монтирано на гилзата на термостата:


И заключено със стоманената скоба:


Всички снимки са тук: http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/termostat.731851.29713553.big
Рагледах стария термостат. Веднага установих, че изобщо не затваря. Не стана нужда да го надувам, като го мих на чешмата, водата течеше през него на струя... А новият съвсем леко пропускаше въздух, при надуване. Разглобих стария термостат - да видя какво има вътре:
Това са частите на стария термостат, нахвърляни в кутията от новия:

Същите части, наредени на масата:

Пластмасовата гилза на термостата. В дъното се вижда един конус - на него трябва да легне месинговия клапан, за да затвори потока на антифриза през термостата. В конуса е направена малка бразда - затова термостатът никога не затваря съвсем плътно:

Надписи на гилзата - от двете страни:


Долният край на термостата - този щуцер влиза в охладителя на EGR-а. Уплътнява се с един О-пръстен 19х2,5mm.

Отворът за обезвъздушаване от горната страна на термостата:

Дъното на гилзата - нещо е правено по нея, явно е била счупена и после - лепена. Интересно как е станало?

Капачето на термостата - вижда се уплътнителния О-пръстен. Тези 4 крачета настискат пружината и я държат свита. От другата му страна е щуцерът за входящия маркуч, от охладителната система:

Пробката за обезвъздушаване - също има О-пръстенче за уплътнение. Има широки и дълбоки шлици - лесно се развива на ръка с монета от 1 лев:

Тази пружина натиска месинговия клапан към конуса на гилзата - всъщност тя затваря термостата:

Месинговия клапан на термостат има стоманено "краче", което опира в дъното на гилзата. Аз си представям, че при нагряване крачето излиза от клапана, удължава се и избутва клапана от конуса на гилзата - отваря термостата. При изстиване - обратно, крачето се прибира в клапана и пружината го притиска към конуса, така го затваря:

Тук се вижда конуса на месинговия клапан, който ляга върху конуса в гилзата на термостата:

Месинговия клапан разглобен - извадил съм крачето от него:


Стоманената скоба (клипс), която "заключва" отвън капачето на термостата:


Някаква алуминиева гилза, в която е пружината:

Капачето (вдясно) има фигурен изрез, с който се фиксира към гилзата (вляво):

Капачето, монтирано на гилзата на термостата:


И заключено със стоманената скоба:


Всички снимки са тук: http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/termostat.731851.29713553.big
Последна промяна Borymeckata на 16 Фев 2013, 23:16, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Според мен, термостатът е направен просто и надеждно. Няма какво да откаже по него, освен самият клапан с "крачето". Все си мисля, че в такъв случай термостатът по-скоро би заседнал в затворено положение (под действие на пружината), отколко в отворено... Все пак, старият термостат явно е бил счупен и после - некадърно ремонтиран. Интересно как е счупен? Дали повредата е била инцидентна - удрен е с нещо, прегрят е или е замръзнал? Или се е получила при нормална работа на термостата? Дали дъното на гилзата е слабо място на тези термостати, което дава подобен дефект?
Защо "ремонтираният" термостат не затваряше? При лепенето на дъното, гилзата явно е скъсена с няколко милиметра. При това клапанът е натиснат срещу пружината, "отлепен" е от конуса на гилзата и термостатът е стоял постоянно отворен. Остава необяснимо за мен защо въпреки това дефектният термостат е монтиран на двигателя, след като е било очевидно, че е постоянно отворен и няма да работи нормално? Могло ли е термостатът все пак да работи, след лепенето на дъното? Да, ако стоманеното краче е било скъсено (изпилено) с няколко милиметра, с колкото е скъсена гилзата след лепенето й. Сега мисля да си направя експеримент - ще измеря с дигиталния шублер клапана заедно с крачето при стайна температура. После ще ги нагрея и ще ги измеря пак. Разликата в двата отчета ще даде "хода" на клапана - с приблизително толкова милиметра същият се отделя от конуса на гилзата.
Жена ми случайно видя снимките в темата и ме накара да си изрежа ноктите...
Защо "ремонтираният" термостат не затваряше? При лепенето на дъното, гилзата явно е скъсена с няколко милиметра. При това клапанът е натиснат срещу пружината, "отлепен" е от конуса на гилзата и термостатът е стоял постоянно отворен. Остава необяснимо за мен защо въпреки това дефектният термостат е монтиран на двигателя, след като е било очевидно, че е постоянно отворен и няма да работи нормално? Могло ли е термостатът все пак да работи, след лепенето на дъното? Да, ако стоманеното краче е било скъсено (изпилено) с няколко милиметра, с колкото е скъсена гилзата след лепенето й. Сега мисля да си направя експеримент - ще измеря с дигиталния шублер клапана заедно с крачето при стайна температура. После ще ги нагрея и ще ги измеря пак. Разликата в двата отчета ще даде "хода" на клапана - с приблизително толкова милиметра същият се отделя от конуса на гилзата.
Жена ми случайно видя снимките в темата и ме накара да си изрежа ноктите...
Excellent! Steven is my name!
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Термостатни неволи.
И моя термостат и на брат ми също беше заседнал така. Явно като му дойде времето и така засяда леко отворен. Чудно ми е ако се направи една стара процедура с варене в оцет, дали ще се оправи.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Оцетът трябва да разтвори някакви налепи и отлагания по частите на термостата, ако има такива. Особено е подходящ срещу варовик. Друго ... не се сещам какво може да помогне.
Чудя се как точно работи охладителната система и защо е сложен този термостат? Ако си го представям правилно, по-студеният антифриз идва отдолу (някъде от радиатора), влиза в охладителя на EGR-a и стига до клапана на термостата. Ако температурата в охладителя не е достатъчна, клапанът е затворен и антифризът се нагрява от изпускателните газове. Като стигне нужната температура, термостатът отваря и топлият антифриз се връща в двигателя. Кога температурата в охладителя е по-висока? Трябва да зависи от циркулацията на изгорелите газове, значи охладителят се нагрява когато EGR-клапанът е отворен и през системата минават повече горещи газове.
Чудя се как точно работи охладителната система и защо е сложен този термостат? Ако си го представям правилно, по-студеният антифриз идва отдолу (някъде от радиатора), влиза в охладителя на EGR-a и стига до клапана на термостата. Ако температурата в охладителя не е достатъчна, клапанът е затворен и антифризът се нагрява от изпускателните газове. Като стигне нужната температура, термостатът отваря и топлият антифриз се връща в двигателя. Кога температурата в охладителя е по-висока? Трябва да зависи от циркулацията на изгорелите газове, значи охладителят се нагрява когато EGR-клапанът е отворен и през системата минават повече горещи газове.
Excellent! Steven is my name!
- raster
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 27.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: 2003 3.0D Sport pack
Re: Термостатни неволи.
Откакто имам моят "Х" (1 година), двигателя работеше малко под нормалната работна температура. За нормална приемам позицията на стрелката вертикално нагоре, точно в средата на скалата, но моята работеше между това положение и синята зона. Даваше ми 1-2 литра по-висок разход, както и бутона "REST/MAX", който задейства използване на остатъчната топлина при кратко отсъствие в купето, рядко сработваше. Вчера смених този термостат, оказа се, че проблема за недоброто загряване на колата е точно в него. Явно е бил задържал в отворено положение. Държа да отбележа, че по него няма следи от предишни интервенции.
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Термостатни неволи.
Какво отклонение в разхода може да дава, заради недобре работещ термостат?
Моя Х5 дъртия 184к.с мотор ми дава 20/100 градско, което направо ме убива. Другата седмица ще го сменям, че илиза от синьото и до там. Трябва бая да го понатискам за да стопли добре, и после пак изстива.
Моя Х5 дъртия 184к.с мотор ми дава 20/100 градско, което направо ме убива. Другата седмица ще го сменям, че илиза от синьото и до там. Трябва бая да го понатискам за да стопли добре, и после пак изстива.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Явно температурата е много важна за работата на дизеловия мотор, включително и за разхода на гориво. Обърнете внимание какъв разход ви дава в първите минути докато двигателят загрее - 18 / 20 л/100км! А после пада... За темпаратурата имат значение основно термостатите, но също и разните кори и други изолации около двигателя. Ще кажа, че дори и декоративната пластмаса отгоре (върху колектора) има значение...
След смяната на "малкия" термостат не забелязах съществена разлика в положението на стрелката на термометъра, но разходът падна. Точно с колко не мога да кажа, но ориентировъчно - около 2 л/100км. Като свърша с обслужването - ще накача и корите по мотора. Смятах ги за безполезни и мислех да карам без тях, но през зимата определено влияят на температурата.
След смяната на "малкия" термостат не забелязах съществена разлика в положението на стрелката на термометъра, но разходът падна. Точно с колко не мога да кажа, но ориентировъчно - около 2 л/100км. Като свърша с обслужването - ще накача и корите по мотора. Смятах ги за безполезни и мислех да карам без тях, но през зимата определено влияят на температурата.
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
ръб написа:Какво отклонение в разхода може да дава, заради недобре работещ термостат?
Моя Х5 дъртия 184к.с мотор ми дава 20/100 градско, което направо ме убива. Другата седмица ще го сменям, че илиза от синьото и до там. Трябва бая да го понатискам за да стопли добре, и после пак изстива.
А през лятото какъв разход засичаш, Колега? Дано това се дължи само на термостатите, да нямаш някакъв друг проблем...
Excellent! Steven is my name!
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Термостатни неволи.
джипа е при мен от декември месец, и не мога да ти кажа още какъв разход дава при топло време. Иначе освен термостата, мотора е напълно обслужен.
На диагностика го закачих преди покупката и показа ниско налягане в горивния колектор, което ми разтълкуваха като "пикаещи" дюзи.
Имаше тогава и проблеми с паленето - палеше зор, но сега вече не го прави от 2 месеца насам. Не съм го закачал пак на диагностика.
Термостата го отложих малко, заради гръмнала възглавница. Днес приключих конверсията - възглавници-пружини. Идната седмица ще поръчвам термостата и ще видя дали ще има разлика в разхода. Днес го покарах при 15-16 градуса температура навън, и като излезе от синьото стрелката на температурата остава малко след него. Това след 10км каране. Няма стопляне повече.
офтопик - с пружини отзад сега вози малко по-меко от колкото возеше с възглавници. Незнам на какво се дължи. Поне вече няма да се тревоша дали някоя няма да даде фира пак, дали компресора ще изгори или компа на нивомата или датчик, и т.н.
На диагностика го закачих преди покупката и показа ниско налягане в горивния колектор, което ми разтълкуваха като "пикаещи" дюзи.
Имаше тогава и проблеми с паленето - палеше зор, но сега вече не го прави от 2 месеца насам. Не съм го закачал пак на диагностика.
Термостата го отложих малко, заради гръмнала възглавница. Днес приключих конверсията - възглавници-пружини. Идната седмица ще поръчвам термостата и ще видя дали ще има разлика в разхода. Днес го покарах при 15-16 градуса температура навън, и като излезе от синьото стрелката на температурата остава малко след него. Това след 10км каране. Няма стопляне повече.
офтопик - с пружини отзад сега вози малко по-меко от колкото возеше с възглавници. Незнам на какво се дължи. Поне вече няма да се тревоша дали някоя няма да даде фира пак, дали компресора ще изгори или компа на нивомата или датчик, и т.н.

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Зимата наближава, а на мен не ми харесва как колата загрява и държи работната температура... При движение на равен участък и изкачване е горе-долу добре, но при спускане, особено на по-дълъг наклон и в хладно време - стрелката пада с едно деление наляво. Затова реших да сменя и големия термостат - поне да не го мисля. А и в студеното време изобщо нямам желание да се завирам под колата...
Всичко съм подготвил - колата е в гаража:

Закачих зарядното на клемите на акумулатора, за да слушам спокойно музика, докато работя:

Работното място - подготвил съм нужните инструменти и ... консумативи, да кажем...

Написал съм си инструкция за смяна на термостата - за да не ровя из TIS-а докато работя. Предишната вечер търсих, извадих си нужната информация, преведох си я и си написах най-важното на този лист:

Новият термостат - напълно оригинален:




Двигателят - преди началото на интервенцията:

Взимам ключовете и започвам...
Всичко съм подготвил - колата е в гаража:

Закачих зарядното на клемите на акумулатора, за да слушам спокойно музика, докато работя:

Работното място - подготвил съм нужните инструменти и ... консумативи, да кажем...

Написал съм си инструкция за смяна на термостата - за да не ровя из TIS-а докато работя. Предишната вечер търсих, извадих си нужната информация, преведох си я и си написах най-важното на този лист:

Новият термостат - напълно оригинален:




Двигателят - преди началото на интервенцията:

Взимам ключовете и започвам...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Първо свалих някаква декоративна пластмаса над радиатора:

После - нещо като смукателен ръкав зад нея:


Двигателят - без тази пластмаси:

Свалих и голямата дегоративна пластмаса над двигателя:


Свалените пластмаси:

И болтовете, които ги държат:

После трябваше да сваля вентилатора. Разкачих левия електрически куплунг:

А след това - и десния:

Развих болта отляво:

И извадих пластмасовото копче отдясно:

Измъкнах вентилатора и го подпрях мна стената:

Двигателят - вече без вентилатора:


После трябваше да източа антифриза от раздиатора. Отвих капачката на разширителния съд:

После залегнах отдолу, разкачих пластмасовата кора под радиатора и намерих пробката за източване:

Развих я с голяма кръстата отвертка:

Заложих една чиста кофа отдолу и пуснах антифриза да се източва в нея:

Пробката на радиатора:


След това (по инструкцията) идва ред да се свали EGR-а... Откачих изходния маркуч в дясно:

После - тръбата за изгорелите газове от топлообменника към клапана на EGR-а:


Тръбата и двете скоби - свалени:

И двигателят - без тях:


После - нещо като смукателен ръкав зад нея:


Двигателят - без тази пластмаси:

Свалих и голямата дегоративна пластмаса над двигателя:


Свалените пластмаси:

И болтовете, които ги държат:

После трябваше да сваля вентилатора. Разкачих левия електрически куплунг:

А след това - и десния:

Развих болта отляво:

И извадих пластмасовото копче отдясно:

Измъкнах вентилатора и го подпрях мна стената:

Двигателят - вече без вентилатора:


После трябваше да източа антифриза от раздиатора. Отвих капачката на разширителния съд:

После залегнах отдолу, разкачих пластмасовата кора под радиатора и намерих пробката за източване:

Развих я с голяма кръстата отвертка:

Заложих една чиста кофа отдолу и пуснах антифриза да се източва в нея:

Пробката на радиатора:


След това (по инструкцията) идва ред да се свали EGR-а... Откачих изходния маркуч в дясно:

После - тръбата за изгорелите газове от топлообменника към клапана на EGR-а:


Тръбата и двете скоби - свалени:

И двигателят - без тях:

Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Наложи се да сваля и пластмасовата тръба от дебитомера към турбо-компресора:


Двигателят - без нея:

Откачих входния маркуч за антифриза, отдолу вляво на топлообменника:


После развих входната тръба за изгорелите газове. Снимката се е получила не добре фокусирана, но чак сега забелязах:

Самият топлообменник на EGR-а се държи на 3 болта М8:


И ето го целият EGR - свален:



И така, най-накрая стигнах до термостата:



Откачих левия маркуч от термостата:

Развих четирите болта на термостата М6 и изтеглих заключващата скоба на тръбата в дясно:

И най-после изскубах термостата:


При разделянето на корпуса на термостата от блока на двигателя изтече малко антифриз, около 200 - 300 милилитра.
Старият термостат се оказа 2003 година - значи е оригиналният на колата.

Още две картинки на стария термостат отвътре:


Източеният антифриз в кофата - учудващо бистър и чист се оказа:

Това е гнездото на сваления термостат - да не забравя да го почистя, преди да монтирам новия:




Двигателят - без нея:

Откачих входния маркуч за антифриза, отдолу вляво на топлообменника:


После развих входната тръба за изгорелите газове. Снимката се е получила не добре фокусирана, но чак сега забелязах:

Самият топлообменник на EGR-а се държи на 3 болта М8:


И ето го целият EGR - свален:



И така, най-накрая стигнах до термостата:



Откачих левия маркуч от термостата:

Развих четирите болта на термостата М6 и изтеглих заключващата скоба на тръбата в дясно:

И най-после изскубах термостата:


При разделянето на корпуса на термостата от блока на двигателя изтече малко антифриз, около 200 - 300 милилитра.
Старият термостат се оказа 2003 година - значи е оригиналният на колата.

Още две картинки на стария термостат отвътре:


Източеният антифриз в кофата - учудващо бистър и чист се оказа:

Това е гнездото на сваления термостат - да не забравя да го почистя, преди да монтирам новия:


Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Ето ги двата термостата - стария и новия:


Чудех се дали старият термостат е дефектен и ако да - какъв точно е проблемът с него. Опитах се да измеря с шублер растоянието между корпуса и затварящия клапан на термостата, но нещо несе получи. Тогава се сетих да наложа двата термостата (стария и новия) един върху друг:


Ясно се вижда - клапанът на новия стърчи повече, това означава, че би трябвало да ляга на пръстена по-плътно и да затваря по-добре.
С това приключих за днес, утре ще монтирам новия термостат, ще наливам антифриза и ще обезвъздушавам охладителната система. От това, което четох в TIS-а - голяма врътня е.


Чудех се дали старият термостат е дефектен и ако да - какъв точно е проблемът с него. Опитах се да измеря с шублер растоянието между корпуса и затварящия клапан на термостата, но нещо несе получи. Тогава се сетих да наложа двата термостата (стария и новия) един върху друг:


Ясно се вижда - клапанът на новия стърчи повече, това означава, че би трябвало да ляга на пръстена по-плътно и да затваря по-добре.
С това приключих за днес, утре ще монтирам новия термостат, ще наливам антифриза и ще обезвъздушавам охладителната система. От това, което четох в TIS-а - голяма врътня е.
Excellent! Steven is my name!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Термостатни неволи.
Добре де, не е ли нормално при по-дълги надолнища и при студено време температурата на двигателя да пада поне малко, предвид че вече е хладно.
Нали когато колелата въртят двигателя, притокът на гориво спира и единствената генерирана топлина е само от триене, а особено при по-студено време и охлаждането е много по-интензивно, ефектът е налице.
Сещам се примерно на старата ми кола първите пъти като се връщах от Боровец, паля и тръгвам по голямото надолнище и ми загряваше чак в Самоков, изчуквахме от студ, а при нормални условия в града ми загряваше още на 2-3км. По-късно бях принуден да повъртя из Боровец 4-5 минути докато загрее и тогава да пускам надолу, ако сме много намръзнали.
Нали когато колелата въртят двигателя, притокът на гориво спира и единствената генерирана топлина е само от триене, а особено при по-студено време и охлаждането е много по-интензивно, ефектът е налице.
Сещам се примерно на старата ми кола първите пъти като се връщах от Боровец, паля и тръгвам по голямото надолнище и ми загряваше чак в Самоков, изчуквахме от студ, а при нормални условия в града ми загряваше още на 2-3км. По-късно бях принуден да повъртя из Боровец 4-5 минути докато загрее и тогава да пускам надолу, ако сме много намръзнали.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Термостатни неволи.
Логиката е такава. Честно казано, и за мен е нормално температурата на двигателя да варира. Имам мотоциклет с водно охлаждане и дигитален термометър на таблото. Та при съвсем НОРМАЛНО каране температурата играе от 80 градуса (на шосето) до 110 (на светофар в града). Това са 30 градуса разлика...
Обаче тук колегите ме убедиха, че стрелката на термометъра не трябва да мърда при НИКАКВИ обстоятелства, независимо от натоварването на двигателя и външната температура. Пак казвам - за мен това е странно, но всички така казват. Между другото, стрелката на таблото не е най-добрият индикатор за температурата. От скритото меню можеш да гледаш градусите на таблото. Изглежда, че температурата е много важен фактор за нормалната работа на дизела.
Има и други неща около този термостат, които ме учудват... Сякаш веднъж работи нормално, а друг път засяда отворен и колата не може да загрее, дори и след като сложа екран пред радиатора. Това възможно ли е в действителност, или си въобразявам? Нормално ли е този термостат, оригиналният от завода на БМВ, да отказва след няколко години работа? И ако се налага често да се сменява - защо са го забутали чак зад водната помпа и трябва да разглобиш половината двигател, за да стигнеш до него? Термостатът на мотора ми е просто една капсула на маркуча към радиатора - вдигаш резервоара, отвиваш две скоби и го сменяваш. Само че още не се е налагало. А тук едно, че термостатът излиза 100 лева, но и смяната му е егати врътнята - един цял ден работа...
Обаче тук колегите ме убедиха, че стрелката на термометъра не трябва да мърда при НИКАКВИ обстоятелства, независимо от натоварването на двигателя и външната температура. Пак казвам - за мен това е странно, но всички така казват. Между другото, стрелката на таблото не е най-добрият индикатор за температурата. От скритото меню можеш да гледаш градусите на таблото. Изглежда, че температурата е много важен фактор за нормалната работа на дизела.
Има и други неща около този термостат, които ме учудват... Сякаш веднъж работи нормално, а друг път засяда отворен и колата не може да загрее, дори и след като сложа екран пред радиатора. Това възможно ли е в действителност, или си въобразявам? Нормално ли е този термостат, оригиналният от завода на БМВ, да отказва след няколко години работа? И ако се налага често да се сменява - защо са го забутали чак зад водната помпа и трябва да разглобиш половината двигател, за да стигнеш до него? Термостатът на мотора ми е просто една капсула на маркуча към радиатора - вдигаш резервоара, отвиваш две скоби и го сменяваш. Само че още не се е налагало. А тук едно, че термостатът излиза 100 лева, но и смяната му е егати врътнята - един цял ден работа...
Excellent! Steven is my name!
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани