X5 (E70) Тежък волан

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: X5 (E70) Тежък волан

Мнение от rafa224 » 18 Дек 2013, 15:52

tuning_mania написа:Колега,за жалост трябва да свикваме...и а съм потресен от тежкия волан(карам от 4 месеца Х5 Е70 08г.)Стария ми Х5-Е53-05г. беше с серво в пъти по леко ...и се втвърдяваше над определена скорост....Не знам как може да излиза заводско с такъв тежък волан.Недопустимо е !!!!

С Е70 08г., четири еднакви 19 ки и нямам представа с каква рейка съм но нямам никакви проблеми с волана и сервото. Нямам и представа какво разбира колегата под тежък волан, но все пак това е Х5 ца, а не каруца, за да бъде толкова зле, колкото описвате.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 30.12.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 M50D

Re: X5 (E70) Тежък волан

Мнение от kashov » 30 Дек 2013, 16:45

Здравейте,
Мислех, че само аз имам този проблем но явно се оказва нормално. Притежавам BWM X6 2009 с 20" джанти които са 315 от зад и 275 от пред. Когато купувах колата преди месец и нещо просто си помислих че има някакъв проблем и ще го оправя но по пътя към България се зачудих понеже колата е на 50 000 км да има проблем с рейката..... И като се върнах изненадаааааа, колата си е просто със супер проста хидравлична рейка и направо не мога да си представя как БВМ произвеждат най-високият си клас SUV с такава глупава рейка, как може такива компормиси да се правят и при положение, че колата е със ADAPTIVE DRIVE и с големите джанти. Чесно казано преди това карах Мерцедес МЛ 2008 който в интересн на истината ми откраднаха преди 2 месеца..както и да е. Но да си купш кола за толкова много пари и да е с рейка като на жигула е не срам за БМВ ами незнам какво. Да не приказвам пък как увличат тези големи джанти в коловозите с тази рейка!

Имах надежда за ретрофит китове и такива подобни но уви няма. Купих си 19 джанти и зимни гуми и не мога да си представя като на лято върна летните каква мъка ще е. Просто незнам какво да правя, толкова се зарадвах че си намерих супер нова кола и накрайа такова дарво. Чета в американски форуми че някой имат същият пробелм и дори получават болки в рамената което не ми се вярва но след няколко дни градско и паркиране вече вярвам.

Огледахме с човека който ми потдържа колите, и да рейката е съвсем обикновенна хидравлична. Много искам да я сменя с сервотроник, но до колкото чета за тези коли има само Active steering + Adaptive drive, и как така при мен е само едното незнам. Ако някой има повече инфо относно отстраняване на този проблем моля нека пише. Освен това цяло лят си пускам лодката с коалта по няколко пътни на седмица а там има доста маневри..не искам да си помислям само....Направо ако остане така ще я продавам и повече нама да се докосна до БМВ никога!


Весели празници!
Павел
Get high or get home.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: X5 (E70) Тежък волан

Мнение от Borymeckata » 01 Яну 2014, 5:23

Колега, аз никога не съм сядал в Х6, но все пак не вярвам да е толкова зле положението... Виждал съм млади мацки да въртят разни Х-сове из София и явно се справят с волана. За мен проблемът е преди всичко психологически... Бих казал - не се самонавивай, не си разваляй сам спокойствието и кефа от колата. Съвършени неща (особено от техническа гледна точка) няма и на всяка една машина могат да се намерят десетки кусури. Ако търсиш и виждаш само недостатъците, ще бъдеш постоянно изнервен и ядосан, за какво ти е? Сигурно колата ти има и някакви положителни качества, които ти харесват, нали така?

Преди доста години съм карал разни "двойни" и "тройни стопове" (Е30) изобщо без хидравлика на волана, с механични зъбни рейки. Вярно, че воланът беше тежък, но винаги съм мислил, че този ефект е търсен съзнателно - нали идеята е на "спортните" коли да има по-непосредствена и пряка връзка с колата, да "усещаш" с ръцете и цялото си тяло управлението, реакцията на колата и пътя. Иначе, ако цялото управление минава през хидравлика, карането ще заприлича на някаква електронна игра... А Х6 е точно "спорт" - може би нарочно действието на хидравликата е оставено по-слабо и воланът е направен по-тежък? И да вметна, че Х6 се води SAC, а не SUV (не че това има някакво значение за усилието на волана):
The X6 was marketed as a Sports Activity Coupé (SAC) by BMW. It combines the attributes of an SUV (high ground clearance, all wheel drive and all-weather ability, large wheels and tires) with the stance of a coupé (bold styling, dramatic sloping roof).

Успешна Нова 2014-та, повече здраве и късмет на всички колеги!
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: X5 (E70) Тежък волан

Мнение от rafa224 » 01 Яну 2014, 11:56

Колегата е прав :yes: Все пак няма да си счупим маникюра от малко премерено усилие да въртим волана :D Щом затова само се прави проблем къде ще отиде удоволствието да се усеща колата, да я поразглобиш и разучиш, да си изцапаш малко ръцете като се заемеш с обслужването и. В това е удоволствието за мен. И страшно ме разтоварва от работното ежедневие да си разучавам и човъркам, както се казва нещо по Х-са :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: X5 (E70) Тежък волан

Мнение от stankata777 » 23 Мар 2014, 20:50

Малко да повдигна темата :!:
Днес покарах Х6 5.0,произведено 2008г,и се оказа , че е без сервотроник и много тежък волан.Тоест при всички Х6 преди малкият фейслифт от пролетта на 2010год(с 8степ автомат и по-новите мотори) е бил само опция,след това става сериен!
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 30.12.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 M50D

Re: X5 (E70) Тежък волан

Мнение от kashov » 15 Апр 2014, 22:11

Здравейте,
Не бих казал ,че това е направено с някаква цел спортна или каквато и да е била. Воланът ми се върти супер трудно, а при паркиране направо е мъчение, не го казвам просто защото е леко по тежко от сервотроник а е направо на светлинни години от там, карал съм доста автомобили но такова нещо не съм виждал. Реших да си замеря хидравличната помпа дали прави достатъчно налягане защото подозирам ,че ако не го прави и воланът ще е тежък! Дано е от това, веднага ще я сменя. Чесно казано, наистина е така, има и жени които ги карат, ако сложа жена ми на моя волан незнам как ще паркира, просто няма да стане. Дори се примирих и си купих 19 ки джанти и нови ленти гуми за да е по нормално, чесно казано с тези по малки гуми е доста по добре но пак е тежък, но оправи ли се веднага ще си купя 20 ки летни и ги слагам защото изглезда много много по добре!

Поздрави!
Павел
Get high or get home.

Предишна

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook