Лагер главина преден-Х3/3d/2004

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от goro57 » 12 Яну 2013, 22:06

Днес смених преден десен лагер на главината,защото започна да вие като самолет... :lol: .Подразбрах,че е монолитна сглобка,но се оказа,че се сменя.И не особено трудно.Трябва да свалиш главината и на едната преса да избиеш и вкараш новия лагер.(45/49/90)Купих го от колега във форума за 88 лв.(Сашко).Закупих и камък-36(12-стенен) за гайката на главината.Започваш от нея,първо и отваряш законтрираната периферия и после с доста усилие я отвиваш донякъде.Следват отвивания на 3 гайки и 4 болта на по един оборот.
Гайка на кормилната щанга и две на носачите.Два болта на супорта на накладките,един напречен на амортисьора и един на датчика на ABS-са.След което вдигаш на крик,сваляш колелото,доразвиваш всички гайки и болтове,качваш супорта на един сезал горе високо без да отвиваш спирачния маркуч(предварително притискаш накладките да се приберат цилиндърчетата на маслото за да прескочи супорта износването),биеш леко по главините на носачите да изпаднат(като с щанга прилагаш и усилие,имат и законтряне отгоре против превъртане),разтваряш леко хлабината на амортисьора.След това натискаш главината леко надолу и дърпаш да излезе от шлицити на полуоската.Излизаш от канала(един долу и един горе) и отиваш на пресата със целия възел-главината и спирачния диск.Намазваш със спирачно масло вътрешния околовръст на спирачния диск,единия го хваща с двете ръце а другия леко почуква по берта на фланеца(не по диска),след което той се отцепва.Следва пресата-първо фланеца.После сваляш зегерката и продължаваш на пресата със лагера.
По обратен ред се запресова.Сваляне на главината около 1,5 часа.На пресата-1,5ч.Сглобяване-1,5 ч.Като за първи път добре... :lol:
Следват снимки за ориентиране... :lalala: .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от msi200 » 13 Яну 2013, 13:12

Подфорумът почва да се пълни с полезни теми. Между другото и Е70 страда от тези лагери, на моята издържаха към 90х км.
I love the sound of V8 in the morning...

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от cww » 13 Яну 2013, 13:56

На моята 29 000. :mhihi:
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от Borymeckata » 13 Яну 2013, 14:02

Подозирам, че тези теми не са интересни за доста колеги. Все пак, не всеки има желание и възможност сам да си ремонтира колата, да не говорим, че в случая се използва преса, а сигурно трябват и някакви дорници и други специални инструменти и приспособления...

Чудя се, дали не може да се направи един DIY раздел и в него да се съберат съответните теми?


По темата: Лагерите на главините често отказват заради дефект в уплътненията (семерингите). След като семерингът пропусне и вътре навлезе вода и прах, съвсем скоро лагерът капитулира. Също и за каретата на полуоските - маншонът се сцепва и скоро след това карето започва да щрака... Затова при монтажа на новите лагери трябва особено да се внимава за семерингите - да се поставят правилно и да не се повредят. Маншоните на полуоските (всъщност правилно е да се наричат "полувалове") и на шарнирните болтове трябва да се проверяват периодично. Маншоните на полуоските се цепят основно през зимата - гумата се удървя от студа, а ти даваш пълен волан, маншонът се разтяга и - прас! Също и при оф-роуд се повреждат, от клечки и телове.

Горо57, старият ти лагер как беше - имаше ли останала грес в него?
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от Nukem » 13 Яну 2013, 14:31

Да напълно си прав за каретата, на мен ми се наложи да сменям и се оказа че и двата маншона са сцепени, така че колегите могат профилактично да ги сменят, не са скъпи а си спестяват много главоболия за напред!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от Borymeckata » 13 Яну 2013, 20:07

Чудя се дали може гумата на маншоните да се третира (напръска или намаже) с нещо, за да се предпази от стареене, да остане еластична и да не се напуква? Някакъв силиконов спрей, може би? Или глицерин, вазелин?

http://www.avto.bim.bg/Silikonov-sprei_pr30445.html
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от goro57 » 13 Яну 2013, 22:02

Прав си Боримечка,че темите трябва да се подредят и да не се отварят за щело и нещело.Ама просто не видях къде да го опиша,та затова я отворих.И на мен ми се струва,че някак си не е подредено.Нека да се предложи някаква структура,по сбита.
По същество:Стария лагер външно изглеждаше добре.Имам доста снимки,но не знам защо браузъра не може да ги качва.И понеже питаш за греста,направих си труда да го разкапсуловам.И може да се окажеш прав за семерингите.Бяха здрави,но вътре видях грес,с недобро качество.И още нещо-лагера е двуредов,от вътрешната част(вътрешния ред) е със по съсипана грес(черна),във външния ред на съчмите греста има по-свеж вид(кафявичка).Възможно да е имало интервенция на прах и вода,при запазени семеренги.Все пак не го знам на колко км е този батозен лагер... :lol: .От първото "подучуване" до натрапчивия вой минаха към 400 км.
Най-важното-имаше посиняване на метала,т.е. висока температура и прегряване.
Реших се да го сменям,по ръководството което ми подаде.Точно там прочетох за монолитна сглобка,но по схемата ставаше.Вярно е,че с приспособления и дорници става на място,но аз нямам такива.Затова единственото ми нещо извън мойте инструменти,беше пресата при един приятел.И понеже беше зает,се пробах и ми отне около 1,5 часа.(нищо особено,за дорник за набиването използвах стария лагер).
В крайна сметка си прав-не всеки има възможност,пък и желание... :lol: .Мойта сметка се оказа единствено 88 лв.за лагера + 16 лв.за камъка. И за маншоните си прав,че там с каретата става доста по сложничко и скъпичко... :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от goro57 » 15 Яну 2013, 21:12

Като,че ли се намери начин и за останалите снимки... :)

http://goro57.snimka.bg/automobiles/x3-3d.725403.all

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от Borymeckata » 16 Яну 2013, 8:56

Разгледах снимките внимателно (аз използвам същия сайт да ги качвам) и много неща ми се изясниха. Ти си го описал като нещо просто: сваляш шенкела с лагера, главината и диска, отиваш на пресата, избиваш стария лагер, вкарваш новия, монтираш всичко обратно и си готов! Но си представям каква врътня е и колко проблеми могат да възникнат...

Шарнирните болтове нали са на конус и казваш, че си ги избил с почукване. Има едни скоби и вилици точно за тази работа:
http://zimber-tools.com/cat-skobi-separatori/1714-skoba-za-sharnirni-boltove-zimber.html

http://www.zimber.bg/cat-rychni-instrumenti-zimber-tools/2279-vilici-za-charniri-skobi-za-klapani-skobi-za-prugini-skobi-za-sharniri-skobi-za-lageri-bgs.html

Въпросът ми е: Смяташ ли, че са приложими в случая? Тези сглобки сигурно не са пипани 8 години, използва ли някакви спрейове, за да улесниш демонтажа?

Бих те помолил и друго - за главината да обясниш малко по-подробно. Става въпрос за това, нали:
Изображение

Говорим за фланеца с 5-те отвора за болтовете на джантата и вътрешните шлици, нали? Та тази главина е набита във вътрешната гривна на лагера и просто я избиваш навън, така ли? Нищо не я държи от вътрешната страна, няма зегерка? ... Аха, май се сетих - главината е стегната към вътрешната гривна на лагера (между полуоската и гайката), а самият лагер е фиксиран в шенкела със зегерката! Така ли е?

Абе каквото и да си говорим - свършил си добра работа, почти в домашни условия. Колкото и да изглежда просто, смяната на лагер си е сериозен ремонт. За което - поздравления!
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от goro57 » 16 Яну 2013, 22:52

Много си наблюдателен Боримечка, усетил си ,че нещо се губи и е така.Просто защото се сетих да снимам след като набих вече новия лагер... :lol: , и просто фланеца вече е набит.Точно по тая снимка,дето си извадил ще се поправя, защото на нея трябваше да има и трето-точно фланеца с 5-те отвора за болтовете на джантата( + 1 отвор за сп.диск),който вече е набит.Фланеца има късо(колкото е лагера)цилиндрично гърло (гладко отвън),което се набива в лагера, а отвътре гърлото е на шлици за полуоската и затова точно те се виждат.
Подредбата отвън навътре е: гайка(36), сп.диск, фланец, зегерка, лагер.Остава празната главина.В дъното където лежи лагера(вървим навътре)има берт и лагера влиза с надписа към него,така че като свалиш главината се вижда номера,но не и външния пръстен на лагера. Зегерката е отвън на лагера и се скрива от фланеца.Без приспособления,най-лекия,бърз и възможен начин беше да извадя целия възел навън.
Действително е сериозна работа,макар както съм го претупано описал,изглежда леко.Нито е за начинаещи,нито за баровци... :mhihi: .Първо,доста съм го правил в предишни години на други марки(и повярвай няма съществена разлика)... .Второ-много съм внимавал и бавно работил.Трето-да,напълно в домашни условия-е имам доста комплекти инструменти,но специални приспособления-не.Използвах по-дълги рамена на гидора,защото гайките изискват доста усилие.
За избиването на конусите на ш.болтове:това почти всеки проф.шофьор го знае-след като отвиеш гайките,биеш умерено и отсечено с масивен чук(да няма вибриране) върху конзолата(около отвора на болта),абсолютно забранено отгоре върху болта,и с другата ръка дърпаш надолу(или буташ нагоре),съответния носач,т.е.съчетаваш удар с напън.Ако усилието на ръката е слабо,запъваш със щанга за гуми например.Важно е главината да е в права посока,като леко се върти вляво,вдясно.Ако е в крайно ляво,или дясно-няма да стане.Така съчетано трите неща-ударите,напъна и врътките на главината демонтажа стана.Със сигурност не са пипани 8 г.,както и лагера мисля.Спрей не съм използвал,все пак бях сигурен от опит,че ще излязат.Както и се получи,след сравнително умерени усилия.Учудващо ш.болтове не са разбити.(т.е.да танцуват и да не се крепят сами),а доста стегнати и затова не ги смених. Устройствата ги разгледах,но нямам достатъчно време и май не разбрах къде прилагат усилието.Едно трябва да се знае-никога върху болта(по вертикалната му ос) и никога напречно, директно до гум.маншон.А ударите с чук са стар изпитан начин... :driving:Аха,най-важното,убеден съм че за разлика от сервиза е направено по-добре и най-вече по-сигурно... :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: Лагер главина преден-Х3/3d/2004

Мнение от rafa224 » 14 Авг 2014, 16:13

Адмирации за подробната тема колега. На съмнението дали ще е полезна ще отговоря, че има хора, на които ни е интересно да научаваме нови неща за ремонта и поддръжката на колите ни, дори и да нямаме възможност да приложим всичко научено. :yes:

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook