4x4 лампа на X3
Модератор: Технически модератори
Re: 4x4 лампа на X3
Borymeckata написа:Честно казано, това за резистора беше предположение и се радвам, че се е оказало правилно. На мен пък за раздатката ми дава някакво съобщение, нещо свързано с разпоределението на вътрящия момент, но не съм го запомнил точно какво е. Във всеки случай, като се оправи времето ще разръчкаме заедно тази раздатка и ще й разучим устройството подробно...
Чудя се как може на кола за 100 бона да сложат найлонова зъбчатка и най-важното - не мога да си отговоря ЗАЩО? За икономия на ония 2 лева? Или за обезшумяване?! Вижте, в E-bay сe продава такъв актуатор, с бронзова зъбчатка на редуктора: http://www.ebay.com/itm/BMW-X3-X5-X6-e53-e83-e70-e71-Transfer-Case-Motor-Actuator-kit-BMW-27107566296-/130826009953?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e75d67d61&vxp=mtr#ht_1087wt_1157. А отделно се продава самата пластмасова зъбчатка - на безумна цена: http://www.ebay.com/itm/Actuator-Gear-for-Transfer-Case-Motor-for-BMW-x3-x5-Series-2004-to-2010-/281033156453?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item416ee1a765&vxp=mtr#ht_641wt_920
Започвам да се замислям кой би могъл да изработи от бронз десетина такива зъбчатки и да си решим този проблем веднъж завинаги...
Ако проблемът не се е задълбочил и само черното пластмасово колело се е износило, може да го завъртите на 180 градуса. Докато работи то не се върти на 360 градуса, а примерно на около 90.
Завъртете го на 180 градуса, така че да контактува неизядената част, сглабяте наново и трябва да изкара още толкова километри.
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: 4x4 лампа на X3
Ами Индиана,точно,че проблема се е задълбочил.Установено(доказано) е,че само черната се е износила(частично).Знаем,че можем да го завъртим.И точно тук идва това,което казваш толкова сигурно-"докато работи,не се върти на 360 гр.,а примерно на 90."
Нали виждаш,че Боримечката точно това го е запалило.Да докаже колко се върти и защо..Даже го е дал на специалист.
Разгледал съм я зъбчатката под лупа(виж сн.),даже и под микроскоп вече... .Но едно е практиката,друго теорията, и обратно(но едното без друго не могат).За мен резултатите от микроскопа са категорични.Но искам да се обоснове с теория.А ти направо си категоричен-кажи поне от къде си толкова сигурен.Пробата със завъртена зъбчатка е последното нещо,но не го правя,за да съм сигурен на 100%.
Например взимаш моторчето на стенда и му подаваш ток.И гледаш....-и се пулиш.Къде ще му подадеш тока.
1.Логично през буксата(ама и там е тъмно-има клеми с номера),да мине и през Хол.И гледаш как се върти.Лево десно,лево десно,десно лево,левооо опа още малко повечко,деснооо опа аха 120-130 %.А кога,как и защо става повечко?А кажи Индиана какво става...колко и докъде се върти... .Какви инжекции са необходими,за да се извърти повечко.Или при едно такова,едно единствено пребътане,няма да седне на износеното.И си дотук с 4х4.
2.Или директно на четките,да се развъртииии, да обере новата (евентуално набита)резба по идеята на Боримечката.Кажи си доводите.За мен и на теория вече ми е ясно.Не знам защо обаче, защо не ми е отговорено, на елементарни за мен, въпроси по други теми,а аз съм длъжен да давам подробни обяснения...
Нали виждаш,че Боримечката точно това го е запалило.Да докаже колко се върти и защо..Даже го е дал на специалист.
Разгледал съм я зъбчатката под лупа(виж сн.),даже и под микроскоп вече... .Но едно е практиката,друго теорията, и обратно(но едното без друго не могат).За мен резултатите от микроскопа са категорични.Но искам да се обоснове с теория.А ти направо си категоричен-кажи поне от къде си толкова сигурен.Пробата със завъртена зъбчатка е последното нещо,но не го правя,за да съм сигурен на 100%.
Например взимаш моторчето на стенда и му подаваш ток.И гледаш....-и се пулиш.Къде ще му подадеш тока.
1.Логично през буксата(ама и там е тъмно-има клеми с номера),да мине и през Хол.И гледаш как се върти.Лево десно,лево десно,десно лево,левооо опа още малко повечко,деснооо опа аха 120-130 %.А кога,как и защо става повечко?А кажи Индиана какво става...колко и докъде се върти... .Какви инжекции са необходими,за да се извърти повечко.Или при едно такова,едно единствено пребътане,няма да седне на износеното.И си дотук с 4х4.
2.Или директно на четките,да се развъртииии, да обере новата (евентуално набита)резба по идеята на Боримечката.Кажи си доводите.За мен и на теория вече ми е ясно.Не знам защо обаче, защо не ми е отговорено, на елементарни за мен, въпроси по други теми,а аз съм длъжен да давам подробни обяснения...
Re: 4x4 лампа на X3
Ами да ти кажа, откакто имам книжка съм се качил на БМВ и от известно време ми писна да ми опира колата на всяка неравност и всеки бордюр и да се чудя довечера дали ще успея да си стигна до вкъщи при поредния непочистен сняг и бях решен, че Х3 е автомобилът за мен!
Обаче започнах да се интересувам и се оказа, че нещата не са толкова розови. Както и да е, четох из форуми за раздатката и там намерих доста голяма тема, в която беше обяснено, че завъртането на това колело решава проблема и исках да го напиша и в нашия форум. Не знам колко се върти, но определено не прави пълен оборот. Има десетки хора, които са го завъртяли и проблемът им се е решил, така че какво значение има колко точно се върти... Ако пак се прецака купуваш едно от ebay и наново...
За съжаление новите коли са направени така, че да се печели от резервни части и то не малки. Имам предвид, че в днешно време резервна част се води цялата раздатка, докато при старите коли всяко колелце си има номер и се продава отделно (отвори да видиш диф са Х3 и диф за кола преди 80-те да видиш съставните части. При Х3 няма такива. Ако се счупи - нов диф!)
Общо взето ако не си подготвен с торба пари и не ти пука кой къде и колко ще те одере за ремонт - купуваш кола и точка, ама то в тоя случай сигурно ще си купиш нова...
Имам 3 БМВ-та от различни поколения през 5 години възраст и колкото по-нова е - толкова по-калпава е!
Приятелката ми кара Санта Фе, което взехме ново преди 4 години - е няма такъв кеф. Обслужва се за смешни пари в оторизирания сервиз, не дефектира (само ЦД-то сменихме на втория месец, защото не искаше да изкара дисковете отвътре) и съм сигурен, че частите му са в пъти по-евтини! Вярно е, че има дребни детайли, които дразнят ама голям прас
Цялото ми мнение е доста OFF-TOPIC, но дотук с ентисиазма ми с Х3. Успех с раздатките и все пак Х3 е 2 пъти по-евтина са поддръжка от Х5
Обаче започнах да се интересувам и се оказа, че нещата не са толкова розови. Както и да е, четох из форуми за раздатката и там намерих доста голяма тема, в която беше обяснено, че завъртането на това колело решава проблема и исках да го напиша и в нашия форум. Не знам колко се върти, но определено не прави пълен оборот. Има десетки хора, които са го завъртяли и проблемът им се е решил, така че какво значение има колко точно се върти... Ако пак се прецака купуваш едно от ebay и наново...
За съжаление новите коли са направени така, че да се печели от резервни части и то не малки. Имам предвид, че в днешно време резервна част се води цялата раздатка, докато при старите коли всяко колелце си има номер и се продава отделно (отвори да видиш диф са Х3 и диф за кола преди 80-те да видиш съставните части. При Х3 няма такива. Ако се счупи - нов диф!)
Общо взето ако не си подготвен с торба пари и не ти пука кой къде и колко ще те одере за ремонт - купуваш кола и точка, ама то в тоя случай сигурно ще си купиш нова...
Имам 3 БМВ-та от различни поколения през 5 години възраст и колкото по-нова е - толкова по-калпава е!
Приятелката ми кара Санта Фе, което взехме ново преди 4 години - е няма такъв кеф. Обслужва се за смешни пари в оторизирания сервиз, не дефектира (само ЦД-то сменихме на втория месец, защото не искаше да изкара дисковете отвътре) и съм сигурен, че частите му са в пъти по-евтини! Вярно е, че има дребни детайли, които дразнят ама голям прас
Цялото ми мнение е доста OFF-TOPIC, но дотук с ентисиазма ми с Х3. Успех с раздатките и все пак Х3 е 2 пъти по-евтина са поддръжка от Х5
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 4x4 лампа на X3
Специално за "найлоновата" зъбчатка на актуатора говорих с машинни инженери и спецове в машиностроенето. Ще напиша подробно в темата за Х-драйва, тук ще ви кажа само накратко:
Нито формата, нито материала на шибаната зъбчатка са подходящи за функцията й в червячен редуктор. Те (формата и материала) са наложени по технологични съображения - за бързо и евтино производство. Ако този детайл се направи както трябва - няма да има никакви проблеми с него и актуатора като цяло.
Казвате - превърташ я и готово... Да, решаваш проблема, но за колко време? След като самата форма и материал на зъбчатката са калпави - рано или късно ще се прецака пак. Значи караш си "джипа" и гледаш лампите на таблото - дали още имаш двойно предаване или вече си е обикновен камион... Това ли ви е представата за "джип"?
Нито формата, нито материала на шибаната зъбчатка са подходящи за функцията й в червячен редуктор. Те (формата и материала) са наложени по технологични съображения - за бързо и евтино производство. Ако този детайл се направи както трябва - няма да има никакви проблеми с него и актуатора като цяло.
Казвате - превърташ я и готово... Да, решаваш проблема, но за колко време? След като самата форма и материал на зъбчатката са калпави - рано или късно ще се прецака пак. Значи караш си "джипа" и гледаш лампите на таблото - дали още имаш двойно предаване или вече си е обикновен камион... Това ли ви е представата за "джип"?
Excellent! Steven is my name!
- spifouu
- Потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 15.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 535d E60
- Мечтае да кара: Bmw F10 M5
Re: 4x4 лампа на X3
Здравеите.Предварително се извинявам че ползвам темата на колегата но за да не отварям нова. Колеги едно приятелче си взе БМВ х3 2004 гоина 204хп.Проблема му е като натисне да изклучи ДСЦ лампата му едвам се вийда и то нощно време за денем дума да не става и тази на ручната и тя. Някои знае ли от какво мойе да е ?
Re: 4x4 лампа на X3
DRAG_BG написа:след като смениш маслото, трябва да направиш една адаптация през DIS-a и грешката ще изчезне. Ако не се сещаш за коя опция става въпрос ,ще го опиша по-подробно
Здрасти колега!
Имам подобен проблем като колегата Боримечка:
- смених маслото с оригинално БМВ;
- на диагностика /махленски майстор/ изписва "лошо качество на маслото"
Някакви съвети?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 4x4 лампа на X3
Това съобщение (Oil Abrasion) ми го махна познат с някаква "по-истинска" диагностична система. Той ремонтира камиони и я ползва основно за тях (диагностика на камионите), но намери съответния куплунг за OBD2, закачи системата на БМВ-то и без да има никаква представа - само за няколко минути успя да изтрие грешката.
На практика нищо не се променя, така че спокойно можеш да си караш с това съобщение (ако си сменил маслото в раздатката, разбира се). И трябва да имаш предвид след около 80 000км. (живот и здраве) да го смениш пак.
На практика нищо не се променя, така че спокойно можеш да си караш с това съобщение (ако си сменил маслото в раздатката, разбира се). И трябва да имаш предвид след около 80 000км. (живот и здраве) да го смениш пак.
Excellent! Steven is my name!
- Siameca
- Потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 21.09.2012
- Кара: BMW X5 4.4 is 2005
- Мечтае да кара: САМОЛЕТ
Re: 4x4 лампа на X3
Колеги и аз го имам този проблем с лампата 4x4 проверих въпросната зъбчатка но се окава като нова.
джипа е x5 4.4 320к.с. Когато му задам пълната газ ми се струва че и четирите колела се задвижват.
Възможно ли е тази лампа да свети поради друга причина?
джипа е x5 4.4 320к.с. Когато му задам пълната газ ми се струва че и четирите колела се задвижват.
Възможно ли е тази лампа да свети поради друга причина?
Re: 4x4 лампа на X3
Здравейте. При светване на трите лампи 4х4, АБС и все едно няма спирачна течност проблема 100% е в черната пластмасова зъбчатка на акуатора /ел.моторчето на раздатката/ Има решение на проблема поне за около 200 000км. Като отворите ще видите че зъбното колело е изядено само на едно място от железният червяк останалата част от колелото е като нова. Ако го зацепите срещуположно на на червяка няма да стане. Има специален чалъм на зацепване. Моята х-3 за сега дава положителен резултат. Има някакъв дето предлага въпросната зъбчатка нова в продавалника но иска да забогатее бързо и я предлага по 150лв . за 10 минути се сваля актуатора и за 30 се слага. ремонта е лесен и спестявате 1300лв .
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 4x4 лампа на X3
Само да добавя колеги преди 25к километра направихме номера с завъртането на черната зъбчатка и до момента не сме имали никакви проблеми, иначе, когато се появят поръчвам една бронзова от ebay и заспива X3-ката
Re: 4x4 лампа на X3
Здравейте Колеги, малко да изтупам темата от прахта От 6 месеца имаме Х3 2.0D 07 година, преди десетина дни светнаха 3-те лампички на таблото, след изчитането на темите в нета свалихме въпросния актуатор с надеждата зъбното колело да е износено,но уви - като ново е, установихме че четките са за смяна и ги подменихме. Събираме джипката палиме и няма проблеми возихме се 10 км. и всичко е ОК. Гася , паля и тръгвам и веднага светват пак лампите... Сваляме пак актуатора - вътре всичко е ОК. Събираме всичко отново. След първото запалване всичко е наред,каквото и да правиш с колата,въртене на гуми и тнт няма проблеми системите си работят.Гасим мотора , палим тръгваме и пак светват... и така когато си иска...тръгнеш ли и не светнат веднага лампите - няма да светнат.Но тръгнеш ли и светнат - не работи нищо! Въпроса ми е на какво се дължи това произволно работене или неработени на системите ? Ето каква е грешката
Възможно ли е да е този датчик на Хол или този малкия външния черен датчик ?
Възможно ли е да е този датчик на Хол или този малкия външния черен датчик ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: 4x4 лампа на X3
Здравйте отново, в Събота отново свалих актуатора и сложих друг (втора ръка),на който му беше прецакано зъбното колело.Поставих му чисто ново зъбно колело и го монтирах на джипката с новия си резистор.Паля и веднага светкат трите лампи,викам си трябва да се синхронизира(адаптира) и отивам при човек , който го е правил на 5 коли и изписва operation failed, въобще не може и да започне калибрацията! Сложих си пак стария резистор, но и с него не става !
Някой да е забелязал след като се свали актуатора дали лесно се върти раздатъчната кутия с ръка ? Вече незнам...модул ли е , раздатката ли е... Приемам всякакви предложения !
Някой да е забелязал след като се свали актуатора дали лесно се върти раздатъчната кутия с ръка ? Вече незнам...модул ли е , раздатката ли е... Приемам всякакви предложения !
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: 4x4 лампа на X3
Ако можеш пробвай с друг блок за управление на актуатора, намира се в багажника ... с три букси е-резервна,6 и 18 п.
- julian_jecov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 28.07.2015
- Пол: Мъж
Re: 4x4 лампа на X3
Здравейте колеги. Да не отварям нова тема пиша тук с подобни проблеми. Карам Х3 2009г. фейслифт 3,0sd. Проблемите ми започнаха с това, че още оригиналния акумулатор на колата вече му дойде времето и явно се беше прецакал. Та направи ми впечатление че в завой на асфалт тръгвайки с малко повечко газ и ако превърти някоя гума ми светват лампите - ABS, AirBag, 4x4 и ръчна. Изгася ли мотора и пак да запаля изгасват и не светват повече. На диагностика ми прочита грешки в ABS и Airbag(не помня какви), които се изтриват. Смених акумулатора като си мислех че е от него. Отидох на един пепеляк да повъртя гуми и да се убедя, че нещата са ОК. Въртях, лампата 4х4 мигаше като откачена но нищо повече. Всичко беше прекрасно. Стъпих ли пак на асфалта и при тръгване от място завивайки да превърти гуми лампите пак светнаха накуп. След рестарт всичко пак е ок. Да се притеснявам ли за въпросната раздатка или сам влизам във филми не знам.
- Christoff
- младши ентусиаст
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Re: 4x4 лампа на X3
julian_jecov написа:Здравейте колеги. Да не отварям нова тема пиша тук с подобни проблеми. Карам Х3 2009г. фейслифт 3,0sd. Проблемите ми започнаха с това, че още оригиналния акумулатор на колата вече му дойде времето и явно се беше прецакал. Та направи ми впечатление че в завой на асфалт тръгвайки с малко повечко газ и ако превърти някоя гума ми светват лампите - ABS, AirBag, 4x4 и ръчна. Изгася ли мотора и пак да запаля изгасват и не светват повече. На диагностика ми прочита грешки в ABS и Airbag(не помня какви), които се изтриват. Смених акумулатора като си мислех че е от него. Отидох на един пепеляк да повъртя гуми и да се убедя, че нещата са ОК. Въртях, лампата 4х4 мигаше като откачена но нищо повече. Всичко беше прекрасно. Стъпих ли пак на асфалта и при тръгване от място завивайки да превърти гуми лампите пак светнаха накуп. След рестарт всичко пак е ок. Да се притеснявам ли за въпросната раздатка или сам влизам във филми не знам.
Твърде е вероятно. Трябва да отидеш при някой, който я е правил тази манипулация (по раздатката). Порови се и в интернет може и по чуждите форуми, за да обясниш на майстора какво трябва да се направи.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани