4x4 лампа на X3

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Indiana » 06 Яну 2013, 22:57

Borymeckata написа:Честно казано, това за резистора беше предположение и се радвам, че се е оказало правилно. На мен пък за раздатката ми дава някакво съобщение, нещо свързано с разпоределението на вътрящия момент, но не съм го запомнил точно какво е. Във всеки случай, като се оправи времето ще разръчкаме заедно тази раздатка и ще й разучим устройството подробно...

Чудя се как може на кола за 100 бона да сложат найлонова зъбчатка и най-важното - не мога да си отговоря ЗАЩО? За икономия на ония 2 лева? Или за обезшумяване?! Вижте, в E-bay сe продава такъв актуатор, с бронзова зъбчатка на редуктора: http://www.ebay.com/itm/BMW-X3-X5-X6-e53-e83-e70-e71-Transfer-Case-Motor-Actuator-kit-BMW-27107566296-/130826009953?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e75d67d61&vxp=mtr#ht_1087wt_1157. А отделно се продава самата пластмасова зъбчатка - на безумна цена: http://www.ebay.com/itm/Actuator-Gear-for-Transfer-Case-Motor-for-BMW-x3-x5-Series-2004-to-2010-/281033156453?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item416ee1a765&vxp=mtr#ht_641wt_920

Започвам да се замислям кой би могъл да изработи от бронз десетина такива зъбчатки и да си решим този проблем веднъж завинаги...


Ако проблемът не се е задълбочил и само черното пластмасово колело се е износило, може да го завъртите на 180 градуса. Докато работи то не се върти на 360 градуса, а примерно на около 90.
Завъртете го на 180 градуса, така че да контактува неизядената част, сглабяте наново и трябва да изкара още толкова километри.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от goro57 » 07 Яну 2013, 19:46

Ами Индиана,точно,че проблема се е задълбочил.Установено(доказано) е,че само черната се е износила(частично).Знаем,че можем да го завъртим.И точно тук идва това,което казваш толкова сигурно-"докато работи,не се върти на 360 гр.,а примерно на 90."
Нали виждаш,че Боримечката точно това го е запалило.Да докаже колко се върти и защо..Даже го е дал на специалист.
Разгледал съм я зъбчатката под лупа(виж сн.),даже и под микроскоп вече... :lol: .Но едно е практиката,друго теорията, и обратно(но едното без друго не могат).За мен резултатите от микроскопа са категорични.Но искам да се обоснове с теория.А ти направо си категоричен-кажи поне от къде си толкова сигурен.Пробата със завъртена зъбчатка е последното нещо,но не го правя,за да съм сигурен на 100%.
Например взимаш моторчето на стенда и му подаваш ток.И гледаш....-и се пулиш.Къде ще му подадеш тока.
1.Логично през буксата(ама и там е тъмно-има клеми с номера),да мине и през Хол.И гледаш как се върти.Лево десно,лево десно,десно лево,левооо опа още малко повечко,деснооо опа аха 120-130 %.А кога,как и защо става повечко?А кажи Индиана какво става...колко и докъде се върти... :lol: .Какви инжекции са необходими,за да се извърти повечко.Или при едно такова,едно единствено пребътане,няма да седне на износеното.И си дотук с 4х4.
2.Или директно на четките,да се развъртииии, да обере новата (евентуално набита)резба по идеята на Боримечката.Кажи си доводите.За мен и на теория вече ми е ясно.Не знам защо обаче, защо не ми е отговорено, на елементарни за мен, въпроси по други теми,а аз съм длъжен да давам подробни обяснения... :OT:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Indiana » 08 Яну 2013, 9:24

Ами да ти кажа, откакто имам книжка съм се качил на БМВ и от известно време ми писна да ми опира колата на всяка неравност и всеки бордюр и да се чудя довечера дали ще успея да си стигна до вкъщи при поредния непочистен сняг и бях решен, че Х3 е автомобилът за мен!
Обаче започнах да се интересувам и се оказа, че нещата не са толкова розови. Както и да е, четох из форуми за раздатката и там намерих доста голяма тема, в която беше обяснено, че завъртането на това колело решава проблема и исках да го напиша и в нашия форум. Не знам колко се върти, но определено не прави пълен оборот. Има десетки хора, които са го завъртяли и проблемът им се е решил, така че какво значение има колко точно се върти... Ако пак се прецака купуваш едно от ebay и наново...
За съжаление новите коли са направени така, че да се печели от резервни части и то не малки. Имам предвид, че в днешно време резервна част се води цялата раздатка, докато при старите коли всяко колелце си има номер и се продава отделно (отвори да видиш диф са Х3 и диф за кола преди 80-те да видиш съставните части. При Х3 няма такива. Ако се счупи - нов диф!)
Общо взето ако не си подготвен с торба пари и не ти пука кой къде и колко ще те одере за ремонт - купуваш кола и точка, ама то в тоя случай сигурно ще си купиш нова...
Имам 3 БМВ-та от различни поколения през 5 години възраст и колкото по-нова е - толкова по-калпава е!
Приятелката ми кара Санта Фе, което взехме ново преди 4 години - е няма такъв кеф. Обслужва се за смешни пари в оторизирания сервиз, не дефектира (само ЦД-то сменихме на втория месец, защото не искаше да изкара дисковете отвътре) и съм сигурен, че частите му са в пъти по-евтини! Вярно е, че има дребни детайли, които дразнят ама голям прас :lol:
Цялото ми мнение е доста OFF-TOPIC, но дотук с ентисиазма ми с Х3. Успех с раздатките и все пак Х3 е 2 пъти по-евтина са поддръжка от Х5 :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Borymeckata » 08 Яну 2013, 10:33

Специално за "найлоновата" зъбчатка на актуатора говорих с машинни инженери и спецове в машиностроенето. Ще напиша подробно в темата за Х-драйва, тук ще ви кажа само накратко:

Нито формата, нито материала на шибаната зъбчатка са подходящи за функцията й в червячен редуктор. Те (формата и материала) са наложени по технологични съображения - за бързо и евтино производство. Ако този детайл се направи както трябва - няма да има никакви проблеми с него и актуатора като цяло.

Казвате - превърташ я и готово... Да, решаваш проблема, но за колко време? След като самата форма и материал на зъбчатката са калпави - рано или късно ще се прецака пак. Значи караш си "джипа" и гледаш лампите на таблото - дали още имаш двойно предаване или вече си е обикновен камион... Това ли ви е представата за "джип"?
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 15.10.2012
Пол: Мъж
Кара: 535d E60
Мечтае да кара: Bmw F10 M5

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от spifouu » 18 Мар 2013, 19:17

Здравеите.Предварително се извинявам че ползвам темата на колегата но за да не отварям нова. Колеги едно приятелче си взе БМВ х3 2004 гоина 204хп.Проблема му е като натисне да изклучи ДСЦ лампата му едвам се вийда и то нощно време за денем дума да не става и тази на ручната и тя. Някои знае ли от какво мойе да е ?

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 20.11.2009
Пол: Мъж

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от gmbh » 12 Авг 2013, 13:35

DRAG_BG написа:след като смениш маслото, трябва да направиш една адаптация през DIS-a и грешката ще изчезне. Ако не се сещаш за коя опция става въпрос ,ще го опиша по-подробно :?:

Здрасти колега!
Имам подобен проблем като колегата Боримечка:
- смених маслото с оригинално БМВ;
- на диагностика /махленски майстор/ изписва "лошо качество на маслото"
Някакви съвети?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Borymeckata » 12 Авг 2013, 16:07

Това съобщение (Oil Abrasion) ми го махна познат с някаква "по-истинска" диагностична система. Той ремонтира камиони и я ползва основно за тях (диагностика на камионите), но намери съответния куплунг за OBD2, закачи системата на БМВ-то и без да има никаква представа - само за няколко минути успя да изтрие грешката.

На практика нищо не се променя, така че спокойно можеш да си караш с това съобщение (ако си сменил маслото в раздатката, разбира се). И трябва да имаш предвид след около 80 000км. (живот и здраве) да го смениш пак.
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 21.09.2012
Кара: BMW X5 4.4 is 2005
Мечтае да кара: САМОЛЕТ

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Siameca » 19 Авг 2013, 17:57

Колеги и аз го имам този проблем с лампата 4x4 проверих въпросната зъбчатка но се окава като нова.
джипа е x5 4.4 320к.с. Когато му задам пълната газ ми се струва че и четирите колела се задвижват.
Възможно ли е тази лампа да свети поради друга причина?

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 7.06.2008
Местоположение: софия

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от emo71 » 11 Окт 2013, 21:05

Здравейте. При светване на трите лампи 4х4, АБС и все едно няма спирачна течност проблема 100% е в черната пластмасова зъбчатка на акуатора /ел.моторчето на раздатката/ Има решение на проблема поне за около 200 000км. Като отворите ще видите че зъбното колело е изядено само на едно място от железният червяк останалата част от колелото е като нова. Ако го зацепите срещуположно на на червяка няма да стане. Има специален чалъм на зацепване. Моята х-3 за сега дава положителен резултат. Има някакъв дето предлага въпросната зъбчатка нова в продавалника но иска да забогатее бързо и я предлага по 150лв . за 10 минути се сваля актуатора и за 30 се слага. ремонта е лесен и спестявате 1300лв .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Taruno » 12 Окт 2013, 12:38

Само да добавя колеги преди 25к километра направихме номера с завъртането на черната зъбчатка и до момента не сме имали никакви проблеми, иначе, когато се появят поръчвам една бронзова от ebay и заспива X3-ката

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 13.02.2011

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от niko_330d » 21 Ное 2015, 17:03

Здравейте Колеги, малко да изтупам темата от прахта :) От 6 месеца имаме Х3 2.0D 07 година, преди десетина дни светнаха 3-те лампички на таблото, след изчитането на темите в нета свалихме въпросния актуатор с надеждата зъбното колело да е износено,но уви - като ново е, установихме че четките са за смяна и ги подменихме. Събираме джипката палиме и няма проблеми возихме се 10 км. и всичко е ОК. Гася , паля и тръгвам и веднага светват пак лампите... :shock: Сваляме пак актуатора - вътре всичко е ОК. Събираме всичко отново. След първото запалване всичко е наред,каквото и да правиш с колата,въртене на гуми и тнт :) няма проблеми системите си работят.Гасим мотора , палим тръгваме и пак светват... и така когато си иска...тръгнеш ли и не светнат веднага лампите - няма да светнат.Но тръгнеш ли и светнат - не работи нищо! Въпроса ми е на какво се дължи това произволно работене или неработени на системите ? Ето каква е грешката
x3.jpg


Възможно ли е да е този датчик на Хол или този малкия външния черен датчик ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 13.02.2011

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от niko_330d » 30 Ное 2015, 20:04

Здравйте отново, в Събота отново свалих актуатора и сложих друг (втора ръка),на който му беше прецакано зъбното колело.Поставих му чисто ново зъбно колело и го монтирах на джипката с новия си резистор.Паля и веднага светкат трите лампи,викам си трябва да се синхронизира(адаптира) и отивам при човек , който го е правил на 5 коли и изписва operation failed, въобще не може и да започне калибрацията! Сложих си пак стария резистор, но и с него не става !
x3_01.jpg
x3_02.jpg


Някой да е забелязал след като се свали актуатора дали лесно се върти раздатъчната кутия с ръка ? Вече незнам...модул ли е , раздатката ли е... :dunno: Приемам всякакви предложения !
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от goro57 » 01 Дек 2015, 10:31

Ако можеш пробвай с друг блок за управление на актуатора, намира се в багажника ... с три букси е-резервна,6 и 18 п.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.07.2015
Пол: Мъж

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от julian_jecov » 12 Авг 2016, 18:41

Здравейте колеги. Да не отварям нова тема пиша тук с подобни проблеми. Карам Х3 2009г. фейслифт 3,0sd. Проблемите ми започнаха с това, че още оригиналния акумулатор на колата вече му дойде времето и явно се беше прецакал. Та направи ми впечатление че в завой на асфалт тръгвайки с малко повечко газ и ако превърти някоя гума ми светват лампите - ABS, AirBag, 4x4 и ръчна. Изгася ли мотора и пак да запаля изгасват и не светват повече. На диагностика ми прочита грешки в ABS и Airbag(не помня какви), които се изтриват. Смених акумулатора като си мислех че е от него. Отидох на един пепеляк да повъртя гуми и да се убедя, че нещата са ОК. Въртях, лампата 4х4 мигаше като откачена но нищо повече. Всичко беше прекрасно. Стъпих ли пак на асфалта и при тръгване от място завивайки да превърти гуми лампите пак светнаха накуп. След рестарт всичко пак е ок. Да се притеснявам ли за въпросната раздатка или сам влизам във филми не знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Re: 4x4 лампа на X3

Мнение от Christoff » 18 Сеп 2016, 10:42

julian_jecov написа:Здравейте колеги. Да не отварям нова тема пиша тук с подобни проблеми. Карам Х3 2009г. фейслифт 3,0sd. Проблемите ми започнаха с това, че още оригиналния акумулатор на колата вече му дойде времето и явно се беше прецакал. Та направи ми впечатление че в завой на асфалт тръгвайки с малко повечко газ и ако превърти някоя гума ми светват лампите - ABS, AirBag, 4x4 и ръчна. Изгася ли мотора и пак да запаля изгасват и не светват повече. На диагностика ми прочита грешки в ABS и Airbag(не помня какви), които се изтриват. Смених акумулатора като си мислех че е от него. Отидох на един пепеляк да повъртя гуми и да се убедя, че нещата са ОК. Въртях, лампата 4х4 мигаше като откачена но нищо повече. Всичко беше прекрасно. Стъпих ли пак на асфалта и при тръгване от място завивайки да превърти гуми лампите пак светнаха накуп. След рестарт всичко пак е ок. Да се притеснявам ли за въпросната раздатка или сам влизам във филми не знам.


Твърде е вероятно. Трябва да отидеш при някой, който я е правил тази манипулация (по раздатката). Порови се и в интернет може и по чуждите форуми, за да обясниш на майстора какво трябва да се направи.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook