X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Здравейте колеги,
от няма 2 месеца съм с въпросния автомобил, след доста импулсивна покупка и мислене около 15 минути, и така вече съм във филма.
Колата е доста запазена за годините си и километри 158 к на километраж. Според лепенките на маслото, които си седят под капака на мотора, залепени една върху друга, с последна смяна на 195 к, и инфо за следваща смяна по БК след 12 к, простата сметка показва, че колата в момента е на 213к. Това не е чак толкова важно. Пиша тази тема защото колата издава стържещо-свиктящ звук след около 1200 оборота, чиято честота се променя с промяна на оборотите на мотора.
Купих я със този звук, информиран от продавача, който ми е приятел и ме посъветва: Вземи колата, аз не мога да я продам с този звук, камо ли да изкарам пари. Гарантирам, добра е , звука е дреболия, ще се намери от някой специалист. След това ми разказа какво е правено а то не е малко.
Първо-Смяна на централното тяло на турбината с ново но Мицубиши. Звука не изчезва.
Второ- Нов ЕГР клапан. Без промяна.
След това в сервиза слагат едно 320d със същия мотор, което няма проблеми и шумове и се започва.
Размяна на изпускателен колектор, нови гарнитури. Без промяна.
Размяна на всмукателен колектор. Без промяна. Втори колектор без вихрови клапи-също без промяна.
и така хората от сервиза се отказват и колата пристига при мен.
Моите ходове са в друг сервиз:
Пълен преглед слушане, диагностика, която показва, че не записва грешки, системите работят, само турбината надува до 1.6 бара, което било малко? Диагнозата на сервиза е , че турбо сервиза не са си свършили работата и шума е от турбината. Разговори със турбо сервиза, после ново носене на турбото при тях. Турбото си е наред казват и отсичат.
Обратно на колата, но отново без промяна.
Междувременно смяна на шайбата на кол. вал/беше се цепнала малко/, смяна на обтяжната ролка на пистовия ремък.
Палиха я без ремъците, пак свири.
Между влизане в сервизи и ходене на майстори, знайни и незнайни да я слушат, вече съм изминал почти 2 хил.км. без да мого да и намеря забележка или нещо да ми подскаже от къде идва шума.
Конферентни разговори между специалистите от трите сервиза, за да не се повтарят действията, накрая изразиха съмнение, че може би всичко идва от ДПФ. Че ако се е запушил окончателно, италианците са го пробили и там газовете резонират и от там е проблема.
Стана малко дълго описанието, за което се извинявам.
Надявам се, богатия опит на съфорумниците, да ми помогне да намеря този щурец.
Приемам всякакви идеи.
от няма 2 месеца съм с въпросния автомобил, след доста импулсивна покупка и мислене около 15 минути, и така вече съм във филма.
Колата е доста запазена за годините си и километри 158 к на километраж. Според лепенките на маслото, които си седят под капака на мотора, залепени една върху друга, с последна смяна на 195 к, и инфо за следваща смяна по БК след 12 к, простата сметка показва, че колата в момента е на 213к. Това не е чак толкова важно. Пиша тази тема защото колата издава стържещо-свиктящ звук след около 1200 оборота, чиято честота се променя с промяна на оборотите на мотора.
Купих я със този звук, информиран от продавача, който ми е приятел и ме посъветва: Вземи колата, аз не мога да я продам с този звук, камо ли да изкарам пари. Гарантирам, добра е , звука е дреболия, ще се намери от някой специалист. След това ми разказа какво е правено а то не е малко.
Първо-Смяна на централното тяло на турбината с ново но Мицубиши. Звука не изчезва.
Второ- Нов ЕГР клапан. Без промяна.
След това в сервиза слагат едно 320d със същия мотор, което няма проблеми и шумове и се започва.
Размяна на изпускателен колектор, нови гарнитури. Без промяна.
Размяна на всмукателен колектор. Без промяна. Втори колектор без вихрови клапи-също без промяна.
и така хората от сервиза се отказват и колата пристига при мен.
Моите ходове са в друг сервиз:
Пълен преглед слушане, диагностика, която показва, че не записва грешки, системите работят, само турбината надува до 1.6 бара, което било малко? Диагнозата на сервиза е , че турбо сервиза не са си свършили работата и шума е от турбината. Разговори със турбо сервиза, после ново носене на турбото при тях. Турбото си е наред казват и отсичат.
Обратно на колата, но отново без промяна.
Междувременно смяна на шайбата на кол. вал/беше се цепнала малко/, смяна на обтяжната ролка на пистовия ремък.
Палиха я без ремъците, пак свири.
Между влизане в сервизи и ходене на майстори, знайни и незнайни да я слушат, вече съм изминал почти 2 хил.км. без да мого да и намеря забележка или нещо да ми подскаже от къде идва шума.
Конферентни разговори между специалистите от трите сервиза, за да не се повтарят действията, накрая изразиха съмнение, че може би всичко идва от ДПФ. Че ако се е запушил окончателно, италианците са го пробили и там газовете резонират и от там е проблема.
Стана малко дълго описанието, за което се извинявам.
Надявам се, богатия опит на съфорумниците, да ми помогне да намеря този щурец.
Приемам всякакви идеи.
- iliew
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Докато не качиш видео сьс звука.... Трудна работа.... Надявам се знаеш че на тези км., а и по малко този двг обича да къса вериги и тогава ще видиш филм на ужасите...
- LuBo1
- води статистиката
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Турбината ако и се откачи вакуума/буксата няма ли да спре да надува и от там да стърже ?!? Може да се пробва и да се види.
Качи клип с звука да ни подскаже малко.
Качи клип с звука да ни подскаже малко.
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Всички, които са слушали колата са единодушни, че звука е свързан с изпускане на газовете. Източника не от ролки, ремъци лагери или нещо триещо се или търкалящо се. Аз не знам. Дано е така.
Днес като се освободи канала, ще свалят ДПФ, за проверка дали не е правена механична интервенция.
За резултата ще пиша.
Ако не се оправи ще запиша клипче със звука.
Днес като се освободи канала, ще свалят ДПФ, за проверка дали не е правена механична интервенция.
За резултата ще пиша.
Ако не се оправи ще запиша клипче със звука.
- LuBo1
- води статистиката
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Колега какво се оказа ?
Ако е дупчен ДПФ няма да има налягане в него и може да се види това на живи данни.
Ако е дупчен ДПФ няма да има налягане в него и може да се види това на живи данни.
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
извинявам се, че занемарих темата, но работата ме натиска, а до скоро нямаше какво ново да напиша.
ДПФ си е наред. Няма никава интервенция.
Сагата продължи с посещение в Аутобохемия. Преглед диагностики, които потвърдиха това, което вече знаех. Колата е на 211 х километра, всички агрегати работят нормално. Шума според техния диагностик е от веригите. Че колата не трябва да се движи. Направиха ми оферта да ги сменят, която аз не приех по разбираеми причини-финансови. Освен това след 5 дни трябваше да замина на почивка, която беше предплатена изцяло и нямаше как да се откажа. Старата кола вече беше продадена и тази беше единственото возило.
Отново в местните сервизи с молби да ме вземе някой и да ги смени с експресна поръчка. Отказаха, защото всеки си планува работата.
Карай, няма страшно това не е звук от вериги. Като ти мине почивката, заповядай ще ги сменим.
Така и направих. Отидох си на почивка общо 1850 км в двете посоки, слава богу прибра ме в къщи.
От два дни съм в бокса. Отвориха я, поръчахме частите, смениха веригите и съвсем случайно майстора пипнал единия балансиращ вал.
Опаа, хлабина. Пипа другия вал и там същата работа. Хлопат, с хлабина от около 5 десети. Неприятното започва след като се установи, че валовете като резервна част, зъбните колела и иглените лагери се намират и макар да е непредвиден разход се преглъща някак.
Проблема е че лагер-втулките, които са набити в блока и там лагеруват иглените лагери и шийката на вала от страната на зъбните не излизат като резервна част. На частта си има заводски номер. Търсиха ги как ли не и не се показват никъде. Не намерих и споделени подобни проблеми. Дали аз съм някакъв частен случай с единствени износени лагери на тези валове.
Ако някой знае нещо за тези лагер-втулки, да помогне.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Понеже съм новобранец, мненията ми излизат след одобрение, съответно със закъснение.
Двете последователни мнения имат едно и също съдържание, защото си помислих, че не съм постнал първото. Имаше известно забавяне.
Имам нова информация.
Диаметъра на шийката на зъбното колело, което е на снимката е 100% с размера на чисто ново неработило зъбно. Значи извода е или износването е само във втулката, което е малко вероятно, или този луфт си е заводски.
Валовете все още не са пристигнали, така че, все още вашият опит ми е ценен преди да затворим мотора.
Благодаря.
Безаварийно каране.
Двете последователни мнения имат едно и също съдържание, защото си помислих, че не съм постнал първото. Имаше известно забавяне.
Имам нова информация.
Диаметъра на шийката на зъбното колело, което е на снимката е 100% с размера на чисто ново неработило зъбно. Значи извода е или износването е само във втулката, което е малко вероятно, или този луфт си е заводски.
Валовете все още не са пристигнали, така че, все още вашият опит ми е ценен преди да затворим мотора.
Благодаря.
Безаварийно каране.
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Алилуя, звукът го няма.
След смяна на веригите и балансиращите валове, май всичко е наред. Работата на мотора е по-тиха и като че с малко по-малко вибрации. В това последното не съм много сигурен. Може и да си въобразявам.
Не може да се направи категоричен извод, коя е била причината.
Възможно е да е от веригите. Имаше следа от контакт на веригата с капака, който ги затваря. Според майсторите, следите са прекалено големи, за да са направени от последните вериги. Състоянието им не било трагично. Разтеглянето било минимално. Според тях мотора е скъсал верига, направили са го като за продаване /навсякъде вместо нови гарнитури беше мацано със силикон/ и така е пристигнала в България. В същото време всички стари части си бяха оригинални, което е абсурдно. Нови оригинални части и толкова мърляв начин на работа при затварянето на мотора. Вероятно са сложили стари оригинални части свалени при планова смяна на вериги. Това са само мои размисли и страсти на базата на чутото и споделеното от хората от сервиза.
Другата възможно причина са балансиращите валове. Както по-горе писах имаше неравности върху осите на вала където лагеруват иглените лагери. Сякаш са стояли на влажно място и върху вала имаше следи от ролките на лагера. Нещо като малка ръжда или оксидация. Това може да се получи ако този вал и стоял доста време неподвижно с лагерите върху него, и то на влага, а не в масло. На пипане с нокът се усещаха неравности и предвид оборотите с които се въртят валовете, взехме решение да ги сменим.
Това е моята верижно-валова история.
Безарарийно и разумно движение на всички.
След смяна на веригите и балансиращите валове, май всичко е наред. Работата на мотора е по-тиха и като че с малко по-малко вибрации. В това последното не съм много сигурен. Може и да си въобразявам.
Не може да се направи категоричен извод, коя е била причината.
Възможно е да е от веригите. Имаше следа от контакт на веригата с капака, който ги затваря. Според майсторите, следите са прекалено големи, за да са направени от последните вериги. Състоянието им не било трагично. Разтеглянето било минимално. Според тях мотора е скъсал верига, направили са го като за продаване /навсякъде вместо нови гарнитури беше мацано със силикон/ и така е пристигнала в България. В същото време всички стари части си бяха оригинални, което е абсурдно. Нови оригинални части и толкова мърляв начин на работа при затварянето на мотора. Вероятно са сложили стари оригинални части свалени при планова смяна на вериги. Това са само мои размисли и страсти на базата на чутото и споделеното от хората от сервиза.
Другата възможно причина са балансиращите валове. Както по-горе писах имаше неравности върху осите на вала където лагеруват иглените лагери. Сякаш са стояли на влажно място и върху вала имаше следи от ролките на лагера. Нещо като малка ръжда или оксидация. Това може да се получи ако този вал и стоял доста време неподвижно с лагерите върху него, и то на влага, а не в масло. На пипане с нокът се усещаха неравности и предвид оборотите с които се въртят валовете, взехме решение да ги сменим.
Това е моята верижно-валова история.
Безарарийно и разумно движение на всички.
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Здравей, може ли да споделиш, колко е излезнал ремонта - смяната на веригите, защото ми предстои и искам да се ориентирам? Благодаря предварително!
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
Ще се опитам да дам относително точна информация
Сменено:
1. Пълен кит за смяна на веригите, включващ три вериги, всички сменяеми зъбни, банани, обтегачи, гарнитура, семеринг и може би нещо пропускам-цена около 980.00 лева.
2. Два балансиращи вала с лагерите-цена около 500,00 лева.
3. Една паразитна ролка на пистовия ремък.
4. Смяна на масло на раздатката.
5. Масло за хидравликата-доливане около 0,5 л.
6. Масло и филтър за двигателя.
7. Антифриз 1 л. за доливане.
8. Доливане на масло в двата диференциала.
Цените не ги знам, защото, не взех документа за доставката на частите и материалите. Причината е, че не исках да надничам в бизнеса на сервиза. Там, знаете в някои случаи има сериозни разлики между цени на магазин и цена за сервиз. Все пак момчетата са ми познати.
За това съм платил 1600,00 лева. Сервиза ми направиха някакъв процент отстъпка от тяхната, която получават от магазините.
Цената на труда няма да я кажа, за да не навредя на момчетата от сервиза. Тарифата при мен беше кюстендилска, намалена по приятелско-комшийска линия.
Сменено:
1. Пълен кит за смяна на веригите, включващ три вериги, всички сменяеми зъбни, банани, обтегачи, гарнитура, семеринг и може би нещо пропускам-цена около 980.00 лева.
2. Два балансиращи вала с лагерите-цена около 500,00 лева.
3. Една паразитна ролка на пистовия ремък.
4. Смяна на масло на раздатката.
5. Масло за хидравликата-доливане около 0,5 л.
6. Масло и филтър за двигателя.
7. Антифриз 1 л. за доливане.
8. Доливане на масло в двата диференциала.
Цените не ги знам, защото, не взех документа за доставката на частите и материалите. Причината е, че не исках да надничам в бизнеса на сервиза. Там, знаете в някои случаи има сериозни разлики между цени на магазин и цена за сервиз. Все пак момчетата са ми познати.
За това съм платил 1600,00 лева. Сервиза ми направиха някакъв процент отстъпка от тяхната, която получават от магазините.
Цената на труда няма да я кажа, за да не навредя на момчетата от сервиза. Тарифата при мен беше кюстендилска, намалена по приятелско-комшийска линия.
Re: X3 2.0d N47 /2007г./ Стържещо-свистящ звук
I_Plamen, Благодаря за изчерпателния отговор! Леко, приятно и безаварийно шофиране!
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани