Проблем с BMW X3 E83

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 12.11.2013
Пол: Мъж

Проблем с BMW X3 E83

Мнение от stoyannenov94 » 12 Ное 2013, 12:29

Здравейте, от няколко седмици имам доста странен проблем с "джипката" и се надявам някои от вас, които е запознат или е преминал вече през следното да се отзове с полезен съвет/препоръка.
Става въпрос за един странен звук идващ от задния мост, при по рязко подаване на газта на някои предавки, понякога се получава и при намаляне на скоростта или по рязко отпускане на съединителя. Не съм добре запознат какво представлява това, но ми се струва, че е някакъв/някакви тампон/и на задния мост или нещо по ходовата част отзад.
Благодаря Ви предварително BMW-фенове, очаквам вашите коментари :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от Borymeckata » 12 Ное 2013, 14:08

Колега, трудно може да се каже нещо конкретно по това описание. Всеки може да има различна представа за "странен звук" - чукане, стръжене, виене, или друго... Вероятно наистина е нещо по окачването или трансмисията. Най-добре закарай колата в някой сервиз или при сериозен майстор - така ще има много по-добра възможност да се установи проблема, отколкото тук да гадаем и предполагаме...
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от STEVAL » 12 Ное 2013, 20:28

Аз имах същия звук. Когато си в колата звука се чува от задния диференциал. Но когато я качих на канал и сложих долу жената да слуша, звука се оказа от раздатката. Разтеглена верига в раздатъчната кутия. Звука е от прескачането на веригата. Щях ха качвам дори материал от сснимки и описание в темата за раздатката на Боримечката, но не ми е останало време. Моята верига беше разтеглена 17 мм. Качи колата на някой канал, (но не на подемник) и някой да случа от къде идва звука. Вариантите ти за ремонт са два. Нова раздатка (като връщаш старата) 2800 лв + труд или да си поръчаш верига и да се смени само веригата. Аз си избрах втория вариант. 88$ верига от кобратрансмишън, с доставката и ДДС-то ми излезе около 280 лв и 180 лв ми взеха за труд да свалят и разглобят раздатката. Аз използвах свалянето за да сменя и гуменото каре на кардана. Веригата пристигна от САЩ за 2 работни дни.
Успух в решаване на проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от Borymeckata » 12 Ное 2013, 21:34

Интересна работа, чудя се защо се е разтегнала така тази верига...?? Явно не е станало изведнъж, и едва ли проблемът е бил в самата верига. Имало е голямо усилие във веригата, в продължение на много километри. Бих предположил, че самата раздатка не е работила както трябва. Колега, ти усетил ли си някакъв проблем с управлението на колата, например - на суха настилка да завива трудно, някакви шумове и недостатъчна маневреност в завой? Някакви други проблеми по трансмисията - с каретата, например? Такъв проблем с веригата в раздатката възниква при парт-тайм системите, когато се кара на 4WD на суха и твърда настилка.
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от STEVAL » 12 Ное 2013, 22:44

Ако въпросите са към мен. Аз купих колата пролетта с този дефект. Ако си спомняш дори си писахме на лични за раздатката която беше разглобил. При рязко потегляне се чуваше пръщене. Пробвал съм я в кал и там нямаше проблеми и предното се зацепваше. В началото, четейки твоите теми се бях усъмнил в зъбчатката на актуатора, вадих бушона, но пръщенето остана. Не съм откачал буксата на актуатора за да го изключа нацяло (за което сега замисляйки се, съжалявам защото не съм игнорирал възможността актуатора да натяга постоянно и предното да е постоянно включено). При отварянето на раздатката зъбните колела бяха без особени щети от прескачането на веригата, не си личаха резки (явно са от много по-твърд материал), само успокоителя беше малко надраскан. Зъбите на самата верига бяха доста по заоблени от на новата верига. Луфта в звената беше осезаем. По едно място по корпуса имаше остъргано от веригата. В сервиза в който ми я сменяха, казаха, че са имали няколко случая и на скъсани вериги и на един пръснат корпус от скъсана верига, като при Х5 проблема се среща по-често и при Х3 по-рядко ( аз го отдавам че Х5 е по-тежка и натоварването е по-голямо). След ремонта не усещам разлика в управлението, освен че отпускам по-смело съединителя без да събера погледите на всички на кръстовището от пръщенето.
P.S. При регистрацията на колата в КАТ, понеже бях чел че не било желателно качването на колата на валяци и водя преговори с полицая колко е опасно и при потеглянето давам повече гас и като изпръщя, полицая се уплаши, толкова се притесни, че не пожела нищо друго да гледа, хвърли ми документите, само и само да се махам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от memorex » 12 Ное 2013, 23:55

stoyannenov94 написа:Здравейте, от няколко седмици имам доста странен проблем с "джипката" и се надявам някои от вас, които е запознат или е преминал вече през следното да се отзове с полезен съвет/препоръка.
Става въпрос за един странен звук идващ от задния мост, при по рязко подаване на газта на някои предавки, понякога се получава и при намаляне на скоростта или по рязко отпускане на съединителя. Не съм добре запознат какво представлява това, но ми се струва, че е някакъв/някакви тампон/и на задния мост или нещо по ходовата част отзад.
Благодаря Ви предварително BMW-фенове, очаквам вашите коментари :)


Пробвай да направиш следното.Вдигни капака,запали и някой да дава газ и отнема а ти се ослушвай да нацелиш от къде идва шума.Наблегни на кутията на въздушния филтър.Много често дори малки вибрации и шумове от там поради разхлабени сглобки се предават/чуват/чак отзад като стоиш вътре в купето.Успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 16.09.2010
Местоположение: София Бургас
Пол: Мъж
Кара: е60 525d

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от daskaloff » 18 Ное 2013, 14:41

вижте колата дали е с 4 еднакви гуми, не само размер а и модел....... баща ми имаше подобен проблем и се оказа проблема оттова - колата трябва да е с 4 еднакви гуми

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.10.2013
Пол: Мъж
Кара: X3 - 3.0d automatic

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от X3Sasa » 19 Ное 2013, 19:58

Здравейте. Имам същия проблем,купих си скоро колата Х3 , и беше с 4 едкави гуми 235-50-18, според инструкциите трябва да е с 235-50-18 отпред и 255-45-18 отзад. Смених си гумите с нови такива и започнах да усещам шум и придърпване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 16.09.2010
Местоположение: София Бургас
Пол: Мъж
Кара: е60 525d

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от daskaloff » 22 Ное 2013, 16:20

шума може да си е от самите гуми - 2 пъти в БМВ са искали да ни сменят раздатката заради шума от гумите ...... но за придърпване ..... вече незнам

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 24.03.2018
Пол: Мъж

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от mitizlo » 22 Сеп 2018, 7:59

stoyannenov94 написа:Здравейте, от няколко седмици имам доста странен проблем с "джипката" и се надявам някои от вас, които е запознат или е преминал вече през следното да се отзове с полезен съвет/препоръка.
Става въпрос за един странен звук идващ от задния мост, при по рязко подаване на газта на някои предавки, понякога се получава и при намаляне на скоростта или по рязко отпускане на съединителя. Не съм добре запознат какво представлява това, но ми се струва, че е някакъв/някакви тампон/и на задния мост или нещо по ходовата част отзад.
Благодаря Ви предварително BMW-фенове, очаквам вашите коментари :)

Проблемът оправен ли е?Какъв беше?Малко да повдигна темата!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от MMG » 25 Сеп 2018, 22:04

Аз като съм с летните - спорт пакет, различни гуми, също имам придърпване, но лятото си я карам на задно преаване и без това, и не ми пречи. Зимата с 4 еднакви не придърпва... има нещо, но не съм го хванал все още какво ще да е.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от Borymeckata » 26 Сеп 2018, 7:13

Колега, дори да си "изключил предното", при каране с различни гуми ще имаш едно слабо, но постоянно приплъзване в дисковия пакет на раздатката. Това все пак ще ускори износването му... По същата причина колата не трябва да се тегли на колесар (едните колела да се "возят" неподвижни, а другите да се въртят на пътя) - раздатката свършва за 50 километра...
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2379
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от Владо » 26 Сеп 2018, 9:41

Слабото приплъзване си го има винаги, все пак предния и задния мост са с различни дъги и изминал път и при най-малкия завой, независимо колко са еднакви гумите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от Borymeckata » 26 Сеп 2018, 9:46

Така е, винаги го има при завой. Мисълта ми беше да не е го увеличаваме допълнително с различните гуми.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Проблем с BMW X3 E83

Мнение от MMG » 26 Сеп 2018, 21:09

Добре, а какво е обяснението от завода да пуснат оригинално опция с различни по широчина гуми при М пакета?

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook