DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Georgi75
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 3.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70 30d , BMW 730D E65 , Audi A8
DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
Здравейте колеги преди 3 дни на диагностика показа , че DPF-а е тръгнал да се запушва и реших да пробвам това с водородното почистване. Днес я закачиха и през цялото време колата беше със запален мотор като орез интервал от време й даваха 3-4 пъти газ до 4000 оборота. След това 7-8 мин задържане на газта до 2000 оборота. През цялата прецедура колата не пропуши. След процедурата ми казаха , че е хубаво да я покарам малко извънградско ии така и направих. Карах я около 20-30 км само в 3000 оборота и при рязко подаване на газ леко пропуши и това беше. Повече никакъв пушек или нещо подобно. Как може да разбера дали се е отпушил DPF-a. Колата никога не е губила мощност а след тези процедури ми се струва че е по-пъргава над 100.
Re: DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
трябваше да я закаиш преди тази манипулация и да видиш стойностите на ДПФ-а и след това, за да сравниш
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
Да, трябваше да се засече най-малкото обратното налягане в генерацията, че да се види евентуалната полза от водородното чистене. Имай предвид, че при една регенерация на DPF, колата почва да припушва постоянно, докато DPF-а се регенерира т.е. изхвърли всичкият натрупан боклук.
Освен това... при желание за DPF регенерация при извънградско каране, няма нужда да гърбиш двг. на 3000RPM+... важно е да има товар над мотора, и то за продължително време, а не обороти (т.е. ако пуснеш надолу по улицата, ако ще и в 5000RPM да е, мотора няма да се товари много). Затова се избира правилната предавка, че да си при около 2200-2400 RPM и скорост около 90-100км/ч (напълно достатъчни са) и по възможност прилична отсечка с баир нагоре (например магистрала Тракия към Вакарел, "магистрала" Хемус нагоре към Витиня). Магията при чистене на DPF-а е да има продължително и равномерно натоварване на двг, че да подгрее добре генерацията и от там компютъра на мотора да прецени, че има условия за извършване на регенерация и нещата да се случат.
Нужни особености за самоподбуждането на регенерация от страна на компа на мотора (т.нар. нефорсирана активна регенерация):
-> без натрупани грешки в DDE (DME), особено 480А и 481А.
-> ПОНЕ 75С температура на охладителната течност. Ако температурата е под 75С, DDE няма да стартира сам регенерация, никога. При спадане на температурата под 75С, процеса на регенерация автоматично се преустановява. При коли с проблемен термостат запушването на DPF-а е сигурно, като това е и една от най-честите причини за проблеми с DPF - ниска темп (около 60-65С МАКС) на охл. течност и липсата на активна регенерация).
-> ПОНЕ половин резервоар с нафта. Ако количеството е под 50%, DDE няма да стартира сам регенерация.
Към тези особености добави и 2200-2400RPM на мотора при съответната предавка, че колата да не се движи с повече от 100км/ч с цел постигане на по-продължително (като време) придвижване в натоварен режим. Нужни са около 30-40 минути каране в този режим за едно доста прилично и почти пълно регенериране на DPF. По принцип нещата най-лесно се разбират при закачен лаптоп с пусната диагностична програма (ISTA-P), която да дава моментни стойности и да се следят нещата. В някои случаи времето за регенерация е по-малко.
При по-запушен DPF се записва грешка 480А, която показва 1-ва степен на запушване. При липсата на регенерация и продължително запушване на DPF се записва и грешка 481А, която вече води и до индикация на дисплея на таблото за запушен DPF. В този момент нещата стават малко по-сложни и за правилната експлоатация на турбото, защото обратното налягане в генерацията е доста повишено и може в краен случай да доведе до повреда в турбото. При наличието на тези две грешки записани, не само нефорсираната, а дори и форсираната регенерация няма да тръгнат. Във вторият случай заявката за регенерация от страна на диагностична програма няма да бъде уважена, докато тези две грешки не изчезнат т.е. не се записват. В този случай успех за извършването на регенерация на DPF без свалянето му изисква още някои допълнителни особености:
-> всичко написано по-горе за нефорсираната регенерация
-> наливането на добавка за подпомагане на DPF регенерацията. Масовите добавки от този тип свалят температурата на активно горене на саждите до около 300С, което малко или много спомага за създаването на ефекта на пасивна регенерация - повишаването на температурата в генерацията на автомобила в комбинация с добавката води до изгаряне на саждите на пасивен принцип, което при по-щастливи ситуации води до едно не лошо почистване на DPF, спадане на обратното налягане и възможност грешки 480А и 481А да бъдат изтрити, без след това веднага да се запишат отново. В този случай в последствие DDE сам стартира и извършва регенерация, активна.
- нужда от активно свързана диагностична програма с цел следене на параметри в реално време - най-основно се следят обратното налягане, температура в генерацията и ниво на сажди. Това е важно, защото при по-запушен DPF и опити за регенерация може да се стигне до много висока температура в генерацията, дори над 700С. Този случай може да се стигне до спонтанно самозапалване на генерацията и от там нещата стават повече от сложни. Нуждата от свързана диагностика е и с цел постоянно изтриване на записани грешки в DDE (особено 480А и 481А) за да се подтикне DDE евентуално да стартира регенерация - нефорсирана или форсирана. В повечето случаи ако сте стигнали до този момент, регенерацията вече ще е на ниво форсирана и идеята за триене на грешките е DDE да уважи това ваше желание поради липсата на споменатите вече две грешки.
Всичко това го пиша от позицията на човек, който е обикалял по околовръстното с лаптоп на пасажерската седалка и блъскайки по клавиатурата с цел триене на грешки... в движение...
При мен нещата бяха стигнали до 481А и отне доста "играчка", че да оправя нещата, но след това всичко беше ТОП
Освен това... при желание за DPF регенерация при извънградско каране, няма нужда да гърбиш двг. на 3000RPM+... важно е да има товар над мотора, и то за продължително време, а не обороти (т.е. ако пуснеш надолу по улицата, ако ще и в 5000RPM да е, мотора няма да се товари много). Затова се избира правилната предавка, че да си при около 2200-2400 RPM и скорост около 90-100км/ч (напълно достатъчни са) и по възможност прилична отсечка с баир нагоре (например магистрала Тракия към Вакарел, "магистрала" Хемус нагоре към Витиня). Магията при чистене на DPF-а е да има продължително и равномерно натоварване на двг, че да подгрее добре генерацията и от там компютъра на мотора да прецени, че има условия за извършване на регенерация и нещата да се случат.
Нужни особености за самоподбуждането на регенерация от страна на компа на мотора (т.нар. нефорсирана активна регенерация):
-> без натрупани грешки в DDE (DME), особено 480А и 481А.
-> ПОНЕ 75С температура на охладителната течност. Ако температурата е под 75С, DDE няма да стартира сам регенерация, никога. При спадане на температурата под 75С, процеса на регенерация автоматично се преустановява. При коли с проблемен термостат запушването на DPF-а е сигурно, като това е и една от най-честите причини за проблеми с DPF - ниска темп (около 60-65С МАКС) на охл. течност и липсата на активна регенерация).
-> ПОНЕ половин резервоар с нафта. Ако количеството е под 50%, DDE няма да стартира сам регенерация.
Към тези особености добави и 2200-2400RPM на мотора при съответната предавка, че колата да не се движи с повече от 100км/ч с цел постигане на по-продължително (като време) придвижване в натоварен режим. Нужни са около 30-40 минути каране в този режим за едно доста прилично и почти пълно регенериране на DPF. По принцип нещата най-лесно се разбират при закачен лаптоп с пусната диагностична програма (ISTA-P), която да дава моментни стойности и да се следят нещата. В някои случаи времето за регенерация е по-малко.
При по-запушен DPF се записва грешка 480А, която показва 1-ва степен на запушване. При липсата на регенерация и продължително запушване на DPF се записва и грешка 481А, която вече води и до индикация на дисплея на таблото за запушен DPF. В този момент нещата стават малко по-сложни и за правилната експлоатация на турбото, защото обратното налягане в генерацията е доста повишено и може в краен случай да доведе до повреда в турбото. При наличието на тези две грешки записани, не само нефорсираната, а дори и форсираната регенерация няма да тръгнат. Във вторият случай заявката за регенерация от страна на диагностична програма няма да бъде уважена, докато тези две грешки не изчезнат т.е. не се записват. В този случай успех за извършването на регенерация на DPF без свалянето му изисква още някои допълнителни особености:
-> всичко написано по-горе за нефорсираната регенерация
-> наливането на добавка за подпомагане на DPF регенерацията. Масовите добавки от този тип свалят температурата на активно горене на саждите до около 300С, което малко или много спомага за създаването на ефекта на пасивна регенерация - повишаването на температурата в генерацията на автомобила в комбинация с добавката води до изгаряне на саждите на пасивен принцип, което при по-щастливи ситуации води до едно не лошо почистване на DPF, спадане на обратното налягане и възможност грешки 480А и 481А да бъдат изтрити, без след това веднага да се запишат отново. В този случай в последствие DDE сам стартира и извършва регенерация, активна.
- нужда от активно свързана диагностична програма с цел следене на параметри в реално време - най-основно се следят обратното налягане, температура в генерацията и ниво на сажди. Това е важно, защото при по-запушен DPF и опити за регенерация може да се стигне до много висока температура в генерацията, дори над 700С. Този случай може да се стигне до спонтанно самозапалване на генерацията и от там нещата стават повече от сложни. Нуждата от свързана диагностика е и с цел постоянно изтриване на записани грешки в DDE (особено 480А и 481А) за да се подтикне DDE евентуално да стартира регенерация - нефорсирана или форсирана. В повечето случаи ако сте стигнали до този момент, регенерацията вече ще е на ниво форсирана и идеята за триене на грешките е DDE да уважи това ваше желание поради липсата на споменатите вече две грешки.
Всичко това го пиша от позицията на човек, който е обикалял по околовръстното с лаптоп на пасажерската седалка и блъскайки по клавиатурата с цел триене на грешки... в движение...
При мен нещата бяха стигнали до 481А и отне доста "играчка", че да оправя нещата, но след това всичко беше ТОП
Re: DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
A като кажеш че ДПФ е нов няма ли да разреши да я вкараш ръчно в регенерация и от там да се почисти. Това при ВАГ овете става без проблем.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
Не, защото си гледа и обратното налягане в генерацията и ниво на сажди в DPF-а... а тая стойност няма как да я "излъжеш"...
- Georgi75
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 3.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70 30d , BMW 730D E65 , Audi A8
Re: DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
Преди 2 дни пътувах от София за варна и може би около 30 мин карах джипката на 3000-3200 оборота , след това си я карах нормално и 2-3 пъти засилка с над 200. Преди да потегля имах приблизително 60 литра гориво и сложих добавка за филтъра. Мисля че се е отпушило защото в момента при изтегляне от място реагира с една идея по-бързо и се усеща лека разлика във вървежа , но наистина много лека.
П.п колега не знаех това за нужното количество гориво за да направи регенерацията. Мерси.
При BMW изглежда е по друг начин. Имал съм А8 2007г. И при него нямаше такива изисквания. Просто когато иска регенерация ми светваше един ауспух на таблото и я изкарвах по цариградско и за 10мин е готова. Когато не й правех регенерация при изкарване на предупреждението , може би ако мина 200 км градско и влизаше в авариен режим докато не й направя регенерацията. Щом я правех веднага се оправяше.
П.п колега не знаех това за нужното количество гориво за да направи регенерацията. Мерси.
При BMW изглежда е по друг начин. Имал съм А8 2007г. И при него нямаше такива изисквания. Просто когато иска регенерация ми светваше един ауспух на таблото и я изкарвах по цариградско и за 10мин е готова. Когато не й правех регенерация при изкарване на предупреждението , може би ако мина 200 км градско и влизаше в авариен режим докато не й направя регенерацията. Щом я правех веднага се оправяше.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: DPF И ВОДОРОДНО ПОЧИСТВАНЕ
Може би олимпийците са го измислили по-добре, но при BMW е такова положението... лошото е, че масово хората не са наясно, а главно проблема много често идва от скапал се термостат.... няма стрелка за температурата, колата работи при около 60-62С и регенерацията е мираж... и масово се скапват DPF-и...
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани