Проблем с OBD букса

X серия (E84,F48,F49,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Qatar
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 4.8is 2005; X6 5.0i 2008
Мечтае да кара: следва Е71 М....
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
след 7 год. и много радости на BMW X5 4.6is вече му се радва друг:(

Проблем с OBD букса

Мнение от vlado6669 » 05 Мар 2018, 23:56

128_2892.jpg
Моля за помощ, та при слагането на задната камера по невнимание направих късо с захранването на заградената голяма букса до модулите при акумулатора. Всички бушони в багажника и жабката са ОК и всичко по колата работи :help: , но колата не се свързва през буксата. Дава ми, че няма захранване на терминал 15, а запалката си работи. И GT1 и БМВ Скенер 1.4.0 не се свързват с колата, трябва да има изгорял бушон, но къде се намира? :?:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 15.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е53 06'

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от kerpicha » 06 Мар 2018, 2:40

Отзад на капака на самата букса нямаше ли бушонче?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Qatar
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 4.8is 2005; X6 5.0i 2008
Мечтае да кара: следва Е71 М....
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
след 7 год. и много радости на BMW X5 4.6is вече му се радва друг:(

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от vlado6669 » 06 Мар 2018, 14:20

На капачето (ограденото с жълто) има май само един диод, който въобще не знам за какво е? За него ли става въпрос и как се проверява? :?:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Матрицата на SuPeR_FLY
Аватар
Мнения: 3618
Регистриран на: 21.05.2007
Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
Пол: Мъж
Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
Мечтае да кара: и да е жив и здрав!

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от POL_Starshi » 06 Мар 2018, 15:37

Това би трябвало да е резистор с цветна маркировка с 5 ивици. Цветът на първите три ленти означава номерата на съпротивлението. Четвъртата лента означава мултипликатор под формата на мощност от десет, към която трябва да се умножи числото, състоящо се от първите три цифри. Петата лента показва точността на резистора в проценти. Съпротивлението на резистора с пет честотни ленти може да се намери по формулата: R = (100А + 10В + С) 10D, където R - съпротивление на резистора, Ohm; А - цвят на първата лента; B - цветен номер на втората лента; C - цвят на третата лента; D е цветният номер на четвъртата лента.
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Qatar
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 4.8is 2005; X6 5.0i 2008
Мечтае да кара: следва Е71 М....
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
след 7 год. и много радости на BMW X5 4.6is вече му се радва друг:(

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от vlado6669 » 06 Мар 2018, 20:35

Благодаря за пояснението... и сега два въпроса :?: 1) може ли този резистор да е изгорял и от него да не работи буксата? ; 2) това е само на капака и може ли да се смени целия, ако найстина е от него?

Матрицата на SuPeR_FLY
Аватар
Мнения: 3618
Регистриран на: 21.05.2007
Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
Пол: Мъж
Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
Мечтае да кара: и да е жив и здрав!

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от POL_Starshi » 07 Мар 2018, 8:34

Можеш лесно да провериш резистора дали е "сдал багажа" с най-обикновен мултицет!
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от tsb_bg » 07 Мар 2018, 9:35

Този резистор има значение само ако автомабила има 20-пинова букса в двигателния отсек и диагностиката се прави от там. Тогава капачето трябва да е затворено.

"The resistor is there to "complete" a bus circuit for diagnostics when the factory tool is connected to the round 20-pin connector under the hood.
Therefore, the OBD2 cover must be closed when using the 20-pin OBD connector."

Матрицата на SuPeR_FLY
Аватар
Мнения: 3618
Регистриран на: 21.05.2007
Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
Пол: Мъж
Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
Мечтае да кара: и да е жив и здрав!

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от POL_Starshi » 07 Мар 2018, 15:52

tsb_bg написа:Този резистор има значение само ако автомабила има 20-пинова букса в двигателния отсек и диагностиката се прави от там. Тогава капачето трябва да е затворено.

"The resistor is there to "complete" a bus circuit for diagnostics when the factory tool is connected to the round 20-pin connector under the hood.
Therefore, the OBD2 cover must be closed when using the 20-pin OBD connector."


X5 фейс, нямат 20-пинова букса в двигателния отсек!
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от tsb_bg » 07 Мар 2018, 16:16

POL_Starshi написа:X5 фейс, нямат 20-пинова букса в двигателния отсек!


Да няма.
И Е53 от 2002 няма, но буксата е със същото капаче, защото самата букса (с пиновете) и рамката с капачето са отделни детайли и явно рамката не е променяна през годините.

Освен това когато капачето е отворено то въобще не контактува с пиновете и не може да повлияе на достъпа и четенето на модулите. Не влияе и на работата на двигателя.
Когато е затворено, буксата е недостъпна, т.е. и в двата случая резистора е без значение, ако няма 20-пиновата букса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Qatar
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 4.8is 2005; X6 5.0i 2008
Мечтае да кара: следва Е71 М....
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
след 7 год. и много радости на BMW X5 4.6is вече му се радва друг:(

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от vlado6669 » 07 Мар 2018, 20:31

Благодаря на всички за поясненията за резистора в капачето, даже имаше тема във форума със същия въпрос, но без отговор. Дано колегата да прочете тази тема.
Има малко развитие по проблема сега се свързах с БМВ Скенер 1.4.0, проблема е бил в драйверите. Леко се бяха поомазали, но сега е ОК и се свързва с колата. Има проблем с GT1 при закачване ми дава грешка с терминал 15, липсва или под 9 V и не работи автоматичното разпознаване на колата. Като му задам ръчно типа на автомобила се свързва и сканира без проблеми. Не работи Програмирането, предполагам защото пак не идентифицира автомобила и модулите, някакви идей къде е проблема :?:
Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4.6 IS

Re: Проблем с OBD букса

Мнение от motor » 08 Мар 2018, 19:41

dlc.pdf
При затворено капаче се прекратява комуникацията по ОБД.
Виж на пин1(+след контакт) и пин16(постоянен +) какво има.
В прикачената схема има и кои бушони отговарят за съответните терминали.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook