4.8iS проблем -колата не заспива и акумулаторът пада (РЕШЕН)
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
4.8iS проблем -колата не заспива и акумулаторът пада (РЕШЕН)
Колеги - помощ!
Колата е Х5 Е53 4.8iS 2005 година модел на 125хил истински километри. Имаме я от 6 месеца и досега беше перфектна... НО...
Колата не заспива, или по-точно, го прави много бавно и само след като съм дръпнал бушона на ДВД навигацията. Не мисля, че е от резистора на вентилатора, защото вентилаторът си работи съвсем добре, плюс това колата просто заспива много бавно - повече от 15-те минути които БМВ и дават. Гледах за грешки - няма.
Отделно, забелязах, че когато слушам ЦД Чейнджъра, от време на време той изчезва от дисплея на навигацията и автоматично минавам на радио/касетка и дори не ми дава опцията, че имам ЦД Чейнджър. Минават още примерно 5 миниути и като натисна "Мode" изведнъж се появява опцията за ЦД Чейнджър. Проверих радио модулът при акумулатора и там е сухо. ИНПА дава, че няма грешки. WTF?
Още един странен проблем - когато отворя врата(и) светват всички вътрешни лампи, с изключение на тази над пътника отзад в ляво. Крушката е наред, защото лампата работи като натисна копчето. Това може ли да е индикация за проблем който пречи на колата да заспи навреме?
Някой знае ли последователността с която заспиват отделните модули?
Предварително благодаря...
Колата е Х5 Е53 4.8iS 2005 година модел на 125хил истински километри. Имаме я от 6 месеца и досега беше перфектна... НО...
Колата не заспива, или по-точно, го прави много бавно и само след като съм дръпнал бушона на ДВД навигацията. Не мисля, че е от резистора на вентилатора, защото вентилаторът си работи съвсем добре, плюс това колата просто заспива много бавно - повече от 15-те минути които БМВ и дават. Гледах за грешки - няма.
Отделно, забелязах, че когато слушам ЦД Чейнджъра, от време на време той изчезва от дисплея на навигацията и автоматично минавам на радио/касетка и дори не ми дава опцията, че имам ЦД Чейнджър. Минават още примерно 5 миниути и като натисна "Мode" изведнъж се появява опцията за ЦД Чейнджър. Проверих радио модулът при акумулатора и там е сухо. ИНПА дава, че няма грешки. WTF?
Още един странен проблем - когато отворя врата(и) светват всички вътрешни лампи, с изключение на тази над пътника отзад в ляво. Крушката е наред, защото лампата работи като натисна копчето. Това може ли да е индикация за проблем който пречи на колата да заспи навреме?
Някой знае ли последователността с която заспиват отделните модули?
Предварително благодаря...
Последна промяна Alex 320i Cabrio на 11 Яну 2016, 23:39, променена общо 1 път
Power is Nothing Without Insanity
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
колега имам е65 и заспиването на всички модули отнема 20 минути,99 процента ти е акумолатора пробвай с друг
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Колега когато е слаб акумулатора, колата сама изключва определени модули с висока консумация и когато се позареди докато шофираш отново ги пуска... Затова и аз си мисля че акумулатора ти е за смяна...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- cucibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.09.2007
- Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Последно заспива модула на кутията гледай като загасне лампичката на скоростите тогава замери
И аз имам подобен проблем мачкаше ми акумолатора смених 2 чисто нови замервам колата няма консумация 0.003
Накрая се оказа че динамото като е студена колата не зарежда като загрее почва
И като се кара на къси разтояния карам на акумолатор
И аз имам подобен проблем мачкаше ми акумолатора смених 2 чисто нови замервам колата няма консумация 0.003
Накрая се оказа че динамото като е студена колата не зарежда като загрее почва
И като се кара на къси разтояния карам на акумолатор
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Сега се връщам от ресторант, бях там два часа и като излязох навън колата спеше - лампата на кутията беше изгаснала. Алтернаторът е с водно охлаждане и е проверен - на празен ход дава 14.1v, което си е много добре. Миналата Неделя се прибрах от Франция - 1000км пътуване с едно спиране и 130км/ч по магистралата. Би трябвало акумулаторът да е заредил добре. Проблемът се появи за първи път в Сряда. От Неделя до Сряда колата беше минала 25км на градско.
Примерът с ЦД Чейнджъра го дадох, като дали е възможно да ми дава на късо радио модулът - в края на краищата той командва всичко от гледна точка на екран, звук и тн.т
Когато работи двигателят, колата има достатъчно ток. Ще проверя акумулатора - нямам устройство да видя дали има умрели клетки, но имам друг такъв от Е39 540и. В този ред - тия от БМВ се бъзикат - на V8 мотор и кола която ЗА БОГА! бъка от екстри са сложили 100аh акумулатор...
Продължавате със съветите... Благодаря...
Примерът с ЦД Чейнджъра го дадох, като дали е възможно да ми дава на късо радио модулът - в края на краищата той командва всичко от гледна точка на екран, звук и тн.т
Когато работи двигателят, колата има достатъчно ток. Ще проверя акумулатора - нямам устройство да видя дали има умрели клетки, но имам друг такъв от Е39 540и. В този ред - тия от БМВ се бъзикат - на V8 мотор и кола която ЗА БОГА! бъка от екстри са сложили 100аh акумулатор...
Продължавате със съветите... Благодаря...
Power is Nothing Without Insanity
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Миналата година "ловихме" оттечка в системата на едно BMW Х3 и успяхме. Ще опитам да си спомня процедурата. Значи ако имате съмнение за оттечка - пробвайте следното:
1. Отворихме капака и от друг акумулатор, с кабели, подадохме напрежение на клемите в двигателния отсек;
2. Отворихме отзад и откачихме минусовата клема на акумулатора на колата (нищо не се губи или прекъсва, защото колата си има захранване от "предния" акумулатор);
3. Нагласихме мултисета да мери прав ток до 10 ампера и го вързахме последователно между минусовата клема на акумулатора и клемата на минусовия кабел (както е разкачена);
4. Щракнакме с една отвертка ключалката на задната врата и сложихме нещо тежко на прекъсвача под предния капак, за да "излъжем" колата, че задната врата и капакът са затворени;
5. Затворихме всички врати и откачихме "предния" акумулатор от клемите - колата остана на захранване само от "своя" акумулатор, като целият ток минаваше през уреда;
6. При това положение заключихме колата с дистанционното и започнахме да следим ампеража, отчитан от мултисета. Отначало беше към 2 ампера, но после светлините в купето угаснаха, постепенно модулите започнаха да заспиват и амперажът започна да пада.
7. Ако всичко е наред, след около минута и половина (при заключен автомобил!) всички модули заспиват и консумацията пада на 0.04 - 0.02 ампера. Ако е под 0.05 ампера - всичко е ОК.
8. Ако токът остане по-висок - търсиш оттечката. Започваш да вадиш бушоните един по един и следиш мултисета. Като стигнеш до проблемния модул - веднага ще разбереш по показанията на уреда. Като дръпнеш "правилния" бушон - консумацията веднага ще бъде надолу. Вадиш бушоните, докато токът падне под 0.05 ампера (модулите са свързани функционално и може няколко модула едновременно да ти правят проблем);
9. Като разбереш кой модул ти прави оттечката - търсиш спец по електрониката да го прегледа.
10. Хинт - опитай да си спомниш какво последно си правил по колата, особено ако наскоро си връзвал някакви "афтер-маркети" - усилватели, аларми, имобилайзери, музики, камери и други "екстри". С 90% вероятност - оттечката е там, където си бъркал по инсталацията на колата за последно.
1. Отворихме капака и от друг акумулатор, с кабели, подадохме напрежение на клемите в двигателния отсек;
2. Отворихме отзад и откачихме минусовата клема на акумулатора на колата (нищо не се губи или прекъсва, защото колата си има захранване от "предния" акумулатор);
3. Нагласихме мултисета да мери прав ток до 10 ампера и го вързахме последователно между минусовата клема на акумулатора и клемата на минусовия кабел (както е разкачена);
4. Щракнакме с една отвертка ключалката на задната врата и сложихме нещо тежко на прекъсвача под предния капак, за да "излъжем" колата, че задната врата и капакът са затворени;
5. Затворихме всички врати и откачихме "предния" акумулатор от клемите - колата остана на захранване само от "своя" акумулатор, като целият ток минаваше през уреда;
6. При това положение заключихме колата с дистанционното и започнахме да следим ампеража, отчитан от мултисета. Отначало беше към 2 ампера, но после светлините в купето угаснаха, постепенно модулите започнаха да заспиват и амперажът започна да пада.
7. Ако всичко е наред, след около минута и половина (при заключен автомобил!) всички модули заспиват и консумацията пада на 0.04 - 0.02 ампера. Ако е под 0.05 ампера - всичко е ОК.
8. Ако токът остане по-висок - търсиш оттечката. Започваш да вадиш бушоните един по един и следиш мултисета. Като стигнеш до проблемния модул - веднага ще разбереш по показанията на уреда. Като дръпнеш "правилния" бушон - консумацията веднага ще бъде надолу. Вадиш бушоните, докато токът падне под 0.05 ампера (модулите са свързани функционално и може няколко модула едновременно да ти правят проблем);
9. Като разбереш кой модул ти прави оттечката - търсиш спец по електрониката да го прегледа.
10. Хинт - опитай да си спомниш какво последно си правил по колата, особено ако наскоро си връзвал някакви "афтер-маркети" - усилватели, аларми, имобилайзери, музики, камери и други "екстри". С 90% вероятност - оттечката е там, където си бъркал по инсталацията на колата за последно.
Excellent! Steven is my name!
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
При нас отечката беше 2.7Ампера и от ДВД-то на навигацията... Ама защо не заспива колата...
Колата е тотално сток... Имаме я от Юли. 4.8иС е достатъчно извратена за стара барака, че да я бъзикам
Колата е тотално сток... Имаме я от Юли. 4.8иС е достатъчно извратена за стара барака, че да я бъзикам

Power is Nothing Without Insanity
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Значи, сигурно е, че модулът на навигацията не заспива? Може да е софтуерен проблем... Естествено, не знам какъв е вашият случай, но с онова Х3 (за което ви разправям) се получи много интересно. Проблемът се оказа във... флашката за музиката. При записването на песните от лап-топа (те са хиляди в 32-гигабайтовата флашка), случайно между МР3-файловете се е записал и някакъв файл с автоматично изпълнение (auto-run). Та тоя файл явно държеше модула на радиото "буден" и покрай него - още два модула (на бордовия дисплей и на навигацията)... Още като извадихме флашката - всичко се оправи, после я форматирахме, записахме музиката наново и проблемът се реши.
Колега, пробвай да откачиш чейндъра, да разкачиш всичко от радиото (ако има нещо вързано допълнително), да извадиш диска и да рестартираш софтуера от навигацията. Ако този проблем се е появил сега и доскоро не го е имало - едва ли някой кабел е дал накъсо или някое реле е изпушило (въпреки, че и това е възможно...). По-вероятно електрониката се е сбъркала нещо, така предполагам... Успех!
Колега, пробвай да откачиш чейндъра, да разкачиш всичко от радиото (ако има нещо вързано допълнително), да извадиш диска и да рестартираш софтуера от навигацията. Ако този проблем се е появил сега и доскоро не го е имало - едва ли някой кабел е дал накъсо или някое реле е изпушило (въпреки, че и това е възможно...). По-вероятно електрониката се е сбъркала нещо, така предполагам... Успех!
Excellent! Steven is my name!
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Такааа...
Колата стои вече 1ч и 45 мин заключена. Всички светлини изгасени, алармата е включена, радио модулът е разкачен, бушонът на ДВД навигацията е дръпнат. Колата още е будна, защото лампата на скоростите свети!
Аргххххх... Да си бях взел Кайен...
Колата стои вече 1ч и 45 мин заключена. Всички светлини изгасени, алармата е включена, радио модулът е разкачен, бушонът на ДВД навигацията е дръпнат. Колата още е будна, защото лампата на скоростите свети!
Аргххххх... Да си бях взел Кайен...

Power is Nothing Without Insanity
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Амиии... явно не заспива. Може да е всеки модул - на алармата, на климатроника, комфортния (ако имаш...). Сигурно е някаква дреболия, колкото да те тормози... Почвай ги бушоните един по един, но трябва да следиш консумацията, както написах по-горе. Каквото и да вземеш от 2005-та година - все тая, пълни са с електроника тия кошници... Успех!
Excellent! Steven is my name!
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Опитайте първо с извадени бушони на радио модула дали заспива колата, след това на CD то щом имате проблеми отвреме на време с тях. 

- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: 4.8iS проблем - колата не заспива и акумулатора умира
Сега един английски колега каза, че неговата 3.0д е имала същия проблем, който е бил причинен от резисторът на вентилатора на парното. Вентилаторът си работел нормално, не се вклочвал фантомно, обаче е дърпал ампери като за световно и е пречел на колата да заспи. Същия проблем с навигацията - екранът уж е изгаснал, ама аха-аха и да се включи. Дръпнал кабела на резистора на вентилатора и колата заспала. Довечера след работа ще пробвам и ще пиша пак.
Междувременно, пишете още идеи.
Предварително благодаря!
П.П. Както каза човекът от Англия - резисторът беше виновен. Перфектно работещ вентилатор на климатика, но в момента в който разкачих таралежа, колата заспа за 16мин. Нов резистор на Бер беше поръчан от иБей веднагически.
Междувременно, пишете още идеи.
Предварително благодаря!
П.П. Както каза човекът от Англия - резисторът беше виновен. Перфектно работещ вентилатор на климатика, но в момента в който разкачих таралежа, колата заспа за 16мин. Нов резистор на Бер беше поръчан от иБей веднагически.
Power is Nothing Without Insanity
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: 4.8iS проблем -колата не заспива и акумулаторът пада (РЕ
Ако беше ползвал търсачката щеше да стигнеш веднага до проблема.
Този номер таралежа го прави и на е36,е46, е39, Х3 и при теб също.
Този номер таралежа го прави и на е36,е46, е39, Х3 и при теб също.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани