Относно гуми за 1ва серия
Модератор: Технически модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Относно гуми за 1ва серия
"Понеже се прави напасване на сътветния автомобил със съответната гума, може за това да идват по-скъпо. "- това са легенди колега. Съжалявам, нищо лично, вярвай го, ако искаш да си намериш оправдание за екстра парите , които си дал.
Аз след като сложих зимни не-рън флат и се зареках, че като износя летните ( Бриджстоне ЕР 300 Туранза ), повече няма да я обуя с такива. Сега като идвах от Германия и си купих от там Бриджстоне ЕП 150-Екопия 205/55/Р16 91В. Май оше ги няма в БГ, но в Германия ги взех за 404 евро с монтажа. Модела е съвсем нов, купих ги най-вече заради високите (относително) оценки за конфорт на АДАК и същевременно добрите им характеристики иначе. Опасявах се, че заради икономията която целят, ще има компромиси с другите качества, но за моя радост грешах. Прекрасна гума! Колата стана друга! Много тиха гума, много меко и глухо преодолява дупките и неравностите по родните пътища, а в същото време, не отстъпва на Туранза ЕР 300 по сцепление. Повишението в комфорта е по-голямо отколкото предполагате, а не губите ни6то по отношение на хендлинга! Всъщност я превъзхожда определено на мокро, много по устойчива е на аквапланинг. Това всичкото го казвам от личен опит с гумата, а не от разните тестове в нета. Не съм я тествал още съвсем на границата как е ( имаще много трафик на пътя Бургас -Варна), но досега това което показва е повече от добро. Горещо я препоръчвам! Освен това, рън флата реално не се ремонтира- поне така са инструкциите... Купих си оригинален кит на БМВ ( почти 200 кинта ) за ремонт на гуми и си реших надявам се проблема с липсата на резервна гума. Освен това колеги, аз все пак не карам в пустинята- имам каско, има пътна помощ...
Аз след като сложих зимни не-рън флат и се зареках, че като износя летните ( Бриджстоне ЕР 300 Туранза ), повече няма да я обуя с такива. Сега като идвах от Германия и си купих от там Бриджстоне ЕП 150-Екопия 205/55/Р16 91В. Май оше ги няма в БГ, но в Германия ги взех за 404 евро с монтажа. Модела е съвсем нов, купих ги най-вече заради високите (относително) оценки за конфорт на АДАК и същевременно добрите им характеристики иначе. Опасявах се, че заради икономията която целят, ще има компромиси с другите качества, но за моя радост грешах. Прекрасна гума! Колата стана друга! Много тиха гума, много меко и глухо преодолява дупките и неравностите по родните пътища, а в същото време, не отстъпва на Туранза ЕР 300 по сцепление. Повишението в комфорта е по-голямо отколкото предполагате, а не губите ни6то по отношение на хендлинга! Всъщност я превъзхожда определено на мокро, много по устойчива е на аквапланинг. Това всичкото го казвам от личен опит с гумата, а не от разните тестове в нета. Не съм я тествал още съвсем на границата как е ( имаще много трафик на пътя Бургас -Варна), но досега това което показва е повече от добро. Горещо я препоръчвам! Освен това, рън флата реално не се ремонтира- поне така са инструкциите... Купих си оригинален кит на БМВ ( почти 200 кинта ) за ремонт на гуми и си реших надявам се проблема с липсата на резервна гума. Освен това колеги, аз все пак не карам в пустинята- имам каско, има пътна помощ...
Re: Относно гуми за 1ва серия
За тези които следят темата Вече навъртях повечко километри с Екопията... За комфорта който дават тея гуми, вече съм писал достатъчно. Не мога да твърдя ,че съм карал екстремно, разбира се, но установих, че Екопията не е за тези, които карат по-агресивно в завоите. Може да се кара бързо, не ме разбирайте погрешно, но идват някак мекички, не законтрят толкова добре колкото Туранзата например. Хубавото е обаче, че не губят сцепление лесно и всичко става мнооого плавно и постепенно-чувства се много добре и няма изненади. Продължавам да препоръчвам горещо гумите, мисля че са перфектни за поне 95% от хората с БМВ. За останалите, за тея които дрифтват и са НАИСТИНА много бързи (само веднъж съм виждал такъв и не успях да го следвам ), трябва друга гума. Есента ще видя как ще се справят на германските магистрали със скорости над 160 по завоите...Туранзата там беше блестяща.
Карайте разумно и в своята лента, че се нагледах на идиотщини тея дни по пътищата!
Карайте разумно и в своята лента, че се нагледах на идиотщини тея дни по пътищата!
Re: Относно гуми за 1ва серия
Колеги и аз да кажа нещо по темата: наскоро в един сервиз за гуми в Бургас гумаджията ми каза, че щом като колата била фабрично с рънфлет гуми, не трябвало да се кара с други, защото в този случай самите джанти били специално пригодени за такива гуми. Ето защо, каза той, имаме проблеми с коли, които идват в сервиза след като (и защото) са сменили оригинално предписаните рънфлети с други гуми. Та въпроса ми е: някой да чувал или прочел нещо подобно?
Лично аз изкарах миналата зима с обикновенни гуми (по-тънки и по - високи 15 цола) и се чувствах много добре. Спомням си, че имаше по-стара тема във форума дали 16 цоловата джанта ще поеме 15 цолови гуми и отговора беше очевидно - не заради спирачните апарати. Тогава го нямах този проблем,защото карах друга кола, ама сега мога да споделя малко опит ако някой иска да опита такова нещо.
Поздрави на всички!
Лично аз изкарах миналата зима с обикновенни гуми (по-тънки и по - високи 15 цола) и се чувствах много добре. Спомням си, че имаше по-стара тема във форума дали 16 цоловата джанта ще поеме 15 цолови гуми и отговора беше очевидно - не заради спирачните апарати. Тогава го нямах този проблем,защото карах друга кола, ама сега мога да споделя малко опит ако някой иска да опита такова нещо.
Поздрави на всички!
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Относно гуми за 1ва серия
бат петьо написа:Колеги и аз да кажа нещо по темата: наскоро в един сервиз за гуми в Бургас гумаджията ми каза, че щом като колата била фабрично с рънфлет гуми, не трябвало да се кара с други, защото в този случай самите джанти били специално пригодени за такива гуми. Ето защо, каза той, имаме проблеми с коли, които идват в сервиза след като (и защото) са сменили оригинално предписаните рънфлети с други гуми. Та въпроса ми е: някой да чувал или прочел нещо подобно?
В джантите има криптонит и прах от лунни камъни, че да издържат на специалните гуми... Сериозно ли има хора, които вярват на тези неща?
Never mistake motion for action...
Re: Относно гуми за 1ва серия
това за криптонита и лунните камъни в джантите не съм го чувал, даже самите термини срещам за пръв път
Re: Относно гуми за 1ва серия
бат петьо написа:Колеги и аз да кажа нещо по темата: наскоро в един сервиз за гуми в Бургас гумаджията ми каза, че щом като колата била фабрично с рънфлет гуми, не трябвало да се кара с други, защото в този случай самите джанти били специално пригодени за такива гуми. Ето защо, каза той, имаме проблеми с коли, които идват в сервиза след като (и защото) са сменили оригинално предписаните рънфлети с други гуми. Та въпроса ми е: някой да чувал или прочел нещо подобно?
Не му вярвай на този гумаджия!
По-скоро обратното е вярно - ако колата не е предвидена за РФТ, тогава не е добре да се използват такива гуми!
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Относно гуми за 1ва серия
Колеги, ако сложа обикновени гуми, осезаемо ли се променя возията ?
Също така, трябва да се купи патерица с крик и ключ. Какви са размерите на тази патерица и колко струват горе долу ? Защото колата вози адски твърдо и мисля че гумите играят също толкова важна роля за това както и окачването.
Мерси за помощта предварително.
Също така, трябва да се купи патерица с крик и ключ. Какви са размерите на тази патерица и колко струват горе долу ? Защото колата вози адски твърдо и мисля че гумите играят също толкова важна роля за това както и окачването.
Мерси за помощта предварително.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Относно гуми за 1ва серия
Да, возията се подобрява значително. Карам 120д и колата беше с летни рънфлет гуми.
С тях вози като лагерна количка понеже се карат на безумни налягания. Естествено се купиха нови зимни 16-ки + нови летни 17-ки НОРМАЛНИ гуми.
Доста по-добре е сега - като нормална кола
Има един минус - в багажника разкарваш патерицата + крика (той се навира в нишата с акумулатора и инструментите). Свиква се.
Обърнах форумите и никой не каза хубава дума за рънфлет - за БГ реалноста хептен с тези пътища...
С тях вози като лагерна количка понеже се карат на безумни налягания. Естествено се купиха нови зимни 16-ки + нови летни 17-ки НОРМАЛНИ гуми.
Доста по-добре е сега - като нормална кола
Има един минус - в багажника разкарваш патерицата + крика (той се навира в нишата с акумулатора и инструментите). Свиква се.
Обърнах форумите и никой не каза хубава дума за рънфлет - за БГ реалноста хептен с тези пътища...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Относно гуми за 1ва серия
Ок мерси колега, а размера на патерицата какъв е? Говоря за разстоянието между болтовете и големината им.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Относно гуми за 1ва серия
Патериците за по-новите модели BMW-та 1-ва/3-та серия са 16-ки... за Е60 вече не знам... ама не съм сигурен, че BMW изобщо предлагат патерица за 1-ва серия... принципно трябва да е идентична с такава за Е46...
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Относно гуми за 1ва серия
Прав е колегата - патерицата ми е от Е46. Размера й е 135/70/16 ли нещо подобно.
Иначе си е оригинална БМВ джанта 5 по 120.
Иначе си е оригинална БМВ джанта 5 по 120.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Относно гуми за 1ва серия
Купих си чисто нови летни гуми, взех си резервна 16ка и крик от Е46 и си свиркам !
Колата е приказка, като че ли се качвам в друга кола. Тука в Пловдив има много павета и преди беше супер мъка да се кара из града. Трябва човек да си носи един буркан в колата да си плюе кътниците...
С нормални гуми има ОГРОМНА разлика.
Резервната гума заема 70% от площтта на багажника ама въобще не ми дреме, 1цата е градски автомобил, за голямо пътуване с багажи все ще се направи комприс за мястото отзад. То за такива има 3та и 5та серия
Колата е приказка, като че ли се качвам в друга кола. Тука в Пловдив има много павета и преди беше супер мъка да се кара из града. Трябва човек да си носи един буркан в колата да си плюе кътниците...
С нормални гуми има ОГРОМНА разлика.
Резервната гума заема 70% от площтта на багажника ама въобще не ми дреме, 1цата е градски автомобил, за голямо пътуване с багажи все ще се направи комприс за мястото отзад. То за такива има 3та и 5та серия
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Относно гуми за 1ва серия
70% от пода но патерицата е висока 15см така, че не бих го нарекъл загуба...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Относно гуми за 1ва серия
Купих един кожен калъф за 20лв от един магазин за авто-аксесоари и в момента даже изглежда добре ! Не съм застопорявал гумата на едно място с мрежи или въжета, няма нужда. Един мой приятел, който кара Е90 толкова му хареса идеята че искаше да си сложи на неговото Е90, само че когато си взе 16ка патерица и се опитахме да я сложим на 3ката...опираше в апарата. Явно става само за 1ва серия ?
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани