Мултиволан не работи.

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 23.09.2010
Пол: Мъж
Кара: E70 , E83
Мечтае да кара: E34 M5
Детайли за колата: E70 xDrive 30d, E83 3.0d

Мултиволан не работи.

Мнение от barbaron » 03 Апр 2018, 20:49

Здравейте,
колата е E87 120d 163 к.с.
преди 3 месеца в сервиза ми сваляха рейката и я носиха на рециклиране. Самия волан не е разглобяван, но след като си взех колата копчетата за увеличаване/намаляване на звука, за сменяне на станциите и за циркулацията на въздуха в купето не работеха.
Тогава не ми се занимаваше и си я карах така до преди 1 седмица, когато и клаксона спря да работи. Прегледах бушоните 16 и 59 (мисля бяха), които на схемата са с картинка тромпетче и са ок. Сега видях, че има и бушони с картинка волан, мисля утре на светло да прегледам и тях(На тая кола бушоните са заврени в няма такива дълбини през няма такова тясно отворче.. :shock: ) Също така свети AirBag и колана, но пък гонга не издава звуци докато карам , както обикновенно ако забравя да сложа колан. :banghead:

Волана е свалян само веднъж през 2014 година, тогава запецна заключването на волана и трябваше да го сваля и да изчистя и смажа гадния механизъм. От тогава не бях имал никакви проблеми.

Чета за някакви clock spring (часовникова пружина?) и лентови кабели по нета, тука рових в 1-ва и 3-та серия (е90) понеже знам че са идентични и не намирам нищо по тая тема.

Долу при рейката има ли някакви кабели, които да са забравени от 'Майстора' ?



Edit: Мдаа, след още малко четене разбрах за какво става дума. Лентов кабел / Clock spring. Вероятно е скъсан или отпоен. Нов е към 230 лв. Ако е изгорял бушон, то това е заради същия проблем, някъде е дал този кабел на късо. Ще разглабям по-натам, че сега са празници и ще гледам да направя някоя снимка или видео.


Благодаря за всякакви съвети!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Мултиволан не работи.

Мнение от oci » 03 Апр 2018, 23:21

Проблема е повече от ясен и доста срещан особено след намеса от некадърни майстори.
Скъсали са ентовия кабела на волана когато са откачали рейката.
Вземи си един втора ръка върви между 50 и 100 лв и го сменяй няма какво да го мислиш.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Мултиволан не работи.

Мнение от Atsalov » 04 Апр 2018, 7:43

Колегата е прав, проблема направо си “крещи”да е от лентовия кабел на волана, не е първия случай в който се сваля волан без да се спре свободното му превъртане ...няма и да е последния :mhihi:
Моя съвет е да се върнеш в сервиза, като помолиш майсторите да си разгледат възникналия проблем, така също не бих конкретезирал и се наемал с оценка кой какъв майстор е, защото, който не работи, той не греши ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Мултиволан не работи.

Мнение от Dextuar » 04 Апр 2018, 9:28

Преди да купуваш по 100 лв кабели :kuku: както те съветва колегата по-горе, свали и виж какво е моментното му състояние. Не е изключено да е нещо изключително дребно, което да може да отстраниш за 5 мин с поялник


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 23.09.2010
Пол: Мъж
Кара: E70 , E83
Мечтае да кара: E34 M5
Детайли за колата: E70 xDrive 30d, E83 3.0d

Re: Мултиволан не работи.

Мнение от barbaron » 04 Апр 2018, 12:53

Майстора ще да го е скъсал, няма кой друг. След някой друг уикенд ще разглобя да видя дали мога да го ремонтирам.

Така е в българия, всеки с гедоре става майстор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Мултиволан не работи.

Мнение от expl0de » 27 Апр 2018, 20:23

barbaron написа:Майстора ще да го е скъсал, няма кой друг. След някой друг уикенд ще разглобя да видя дали мога да го ремонтирам.

Така е в българия, всеки с гедоре става майстор.

Ако е бил навит волана 1 или повече оборота при свалянето, след смяната са изправили гумите, но не са върнали оборотите на кутията с лентовия кабел. Имай предвид, че ако вземеш 2ра ръка има вариант също да не е центрирана и да трябва на ръка преди монтажа да изброиш оборотите във всяка посока. Иначе ще последва същата случка. Освен това тези втора ръка не се знае колко са изрядни.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook