F20 TIS
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
F20 TIS
Здравейте,
От скоро се върнах към марката, чрез колата на проятелакта ми, дава ми да е карам хахах защото аз вече предимно с мотори се движа и за сега не планувам да купувам отново кола. Интересувам се от следните неща:
1. Къде мога да намерия софтуера или книга (предполагам вече е софтуер) за това как се правят различните сервизни процедури на БМВ Ф20. Намирам за старите модели, и доколкото разбрах се казва BMW TIS, но не и за този модел.
Примерно смяна на масло, смяна на поленов филтър, подмяна на спирачни дискове, и т.н. В БМВ сервиз в процедурите за смяна на поленов филтър ми включват пръскане с някакви поленови спрейове в офертите и т.н и съм люпопитен да се докопам до литературата.
2. Също така ме интресува кой точно софтуер ми е необходим за този автомобил, за да мога при евентуална грешка да видя каква е а не само да чета това което пише на екрана на колата. Еsys, INSTA-P??? Четох форумите, но леко се обърках. Коя версия? Разбрах че ми трябва ODB—>Ethernet кабел за целта.
Благодаря предварително.
От скоро се върнах към марката, чрез колата на проятелакта ми, дава ми да е карам хахах защото аз вече предимно с мотори се движа и за сега не планувам да купувам отново кола. Интересувам се от следните неща:
1. Къде мога да намерия софтуера или книга (предполагам вече е софтуер) за това как се правят различните сервизни процедури на БМВ Ф20. Намирам за старите модели, и доколкото разбрах се казва BMW TIS, но не и за този модел.
Примерно смяна на масло, смяна на поленов филтър, подмяна на спирачни дискове, и т.н. В БМВ сервиз в процедурите за смяна на поленов филтър ми включват пръскане с някакви поленови спрейове в офертите и т.н и съм люпопитен да се докопам до литературата.
2. Също така ме интресува кой точно софтуер ми е необходим за този автомобил, за да мога при евентуална грешка да видя каква е а не само да чета това което пише на екрана на колата. Еsys, INSTA-P??? Четох форумите, но леко се обърках. Коя версия? Разбрах че ми трябва ODB—>Ethernet кабел за целта.
Благодаря предварително.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: F20 TIS
Колега, необходим ти е BMW ICOM с ISTA-D v. 3.56. Имай в предвид, че решаване на проблеми с четене на грешки е в около 20% от случаите. Много често една записана грешка, не означава, че проблема е точно в записаното или грешката може да се дължи на много причини- да кажем "бедна горивна смес", "пропуски във възпламеняването", "управление на турбината"....
Re: F20 TIS
oc3 написа:2. Също така ме интресува кой точно софтуер ми е необходим за този автомобил, за да мога при евентуална грешка да видя каква е а не само да чета това което пише на екрана на колата. Еsys, INSTA-P??? Четох форумите, но леко се обърках. Коя версия? Разбрах че ми трябва ODB—>Ethernet кабел за целта.
* ISTA-D/ISTA+ 4.01 (0 лв.)
* E-SYS (0 лв. - не ти трябва, ако няма да кодираш модулите)
* ENET-OBD кабел (10-15 лв.)
* Лаптоп с Windows 7 (няма нужда от виртуални машини разни такива глупости)
В ISTA-D има много документи и сервизни процедури - как се разглобяват разни неща, ел. схеми, процедури стъпка-по-стъпка за тестване/настройка на модули и т.н.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: F20 TIS
Каква е разлика между ICOM-а и ENET-OBD кабела? Предполагам, че записа с ICOM е просто по-надеждно? Тоест, ЕНЕТ-ОБД е нещо като К-ДКАН кабела за Е-сериите ли?
Re: F20 TIS
Ако си "сервиз" и при теб идват хора с различни модели БМВ и се занимаваш и с програмиране/флашване/софтуерен-ъпдейт, тогава ти трябва ICOM с различните му опции A*/B/C, в т.ч. възможност за програмиране на модули по MOST/оптична връзка. Някои модули могат да се програмират само ако имаш и MOST връзка.
За обикновено "четене"/диагностика и кодиране ти е достатъчен ENET кабел (за F-сериите) или DCAN (за E-сериите). Също така, за програмиране на 95% от модулите на F-сериите е достатъчен ENET кабел (или DCAN за Е-сериите).
ENET и ICOM са еднакво надеждни, когато се програмират модули, които не изискват оптична връзка. 99% съм сигурен, че дори само с ENET могат да се флашнат всички модули на F-серия, стига връзката към автомобила да не е по VIN, а директно към IP-то на ZGM и когато се спазва определена последователност, а и разбира се, да има надеждно външно захранване.
Както колегата по-горе е писал - кабелите и софтуера са просто инструмент. Как ще ги ползваш и какви резултати ще постигнеш е съвсем друг въпрос.
За обикновено "четене"/диагностика и кодиране ти е достатъчен ENET кабел (за F-сериите) или DCAN (за E-сериите). Също така, за програмиране на 95% от модулите на F-сериите е достатъчен ENET кабел (или DCAN за Е-сериите).
ENET и ICOM са еднакво надеждни, когато се програмират модули, които не изискват оптична връзка. 99% съм сигурен, че дори само с ENET могат да се флашнат всички модули на F-серия, стига връзката към автомобила да не е по VIN, а директно към IP-то на ZGM и когато се спазва определена последователност, а и разбира се, да има надеждно външно захранване.
Както колегата по-горе е писал - кабелите и софтуера са просто инструмент. Как ще ги ползваш и какви резултати ще постигнеш е съвсем друг въпрос.
Re: F20 TIS
zvetiko написа:Колега, необходим ти е BMW ICOM с ISTA-D v. 3.56. Имай в предвид, че решаване на проблеми с четене на грешки е в около 20% от случаите. Много често една записана грешка, не означава, че проблема е точно в записаното или грешката може да се дължи на много причини- да кажем "бедна горивна смес", "пропуски във възпламеняването", "управление на турбината"....
Благодаря за информацията. Напълно ми е ясно че опита на компетентен сервиз няма да го заменя а и не това ми е целта. По-скоро съм любопитен и ми е интересно като изпише нещо на екрана каква информация е записал в компютъра автомобила.
Правилно ли разбирам че TIS за F сериите се намира в самия диагностичен софтуер? И конкретните стъпки да кажем за планови сервизни операции е там?
Благодаря.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани