F20 TIS

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 25.11.2016
Кара: Мотор

F20 TIS

Мнение от oc3 » 25 Ное 2016, 14:05

Здравейте,

От скоро се върнах към марката, чрез колата на проятелакта ми, дава ми да е карам :) хахах защото аз вече предимно с мотори се движа и за сега не планувам да купувам отново кола. Интересувам се от следните неща:

1. Къде мога да намерия софтуера или книга (предполагам вече е софтуер) за това как се правят различните сервизни процедури на БМВ Ф20. Намирам за старите модели, и доколкото разбрах се казва BMW TIS, но не и за този модел.
Примерно смяна на масло, смяна на поленов филтър, подмяна на спирачни дискове, и т.н. В БМВ сервиз в процедурите за смяна на поленов филтър ми включват пръскане с някакви поленови спрейове в офертите и т.н и съм люпопитен да се докопам до литературата.

2. Също така ме интресува кой точно софтуер ми е необходим за този автомобил, за да мога при евентуална грешка да видя каква е а не само да чета това което пише на екрана на колата. Еsys, INSTA-P??? Четох форумите, но леко се обърках. Коя версия? Разбрах че ми трябва ODB—>Ethernet кабел за целта.

Благодаря предварително.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: F20 TIS

Мнение от zvetiko » 26 Ное 2016, 10:01

Колега, необходим ти е BMW ICOM с ISTA-D v. 3.56. Имай в предвид, че решаване на проблеми с четене на грешки е в около 20% от случаите. Много често една записана грешка, не означава, че проблема е точно в записаното или грешката може да се дължи на много причини- да кажем "бедна горивна смес", "пропуски във възпламеняването", "управление на турбината"....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

F20 TIS

Мнение от Dextuar » 26 Ное 2016, 10:20

Нормално ли е ICOM да е 500лв + или аз не търся правилния кабел? Аз намирам само ICOM A2+B+C


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: F20 TIS

Мнение от deank » 26 Ное 2016, 12:00

oc3 написа:2. Също така ме интресува кой точно софтуер ми е необходим за този автомобил, за да мога при евентуална грешка да видя каква е а не само да чета това което пише на екрана на колата. Еsys, INSTA-P??? Четох форумите, но леко се обърках. Коя версия? Разбрах че ми трябва ODB—>Ethernet кабел за целта.


* ISTA-D/ISTA+ 4.01 (0 лв.)
* E-SYS (0 лв. - не ти трябва, ако няма да кодираш модулите)
* ENET-OBD кабел (10-15 лв.)
* Лаптоп с Windows 7 (няма нужда от виртуални машини разни такива глупости)


В ISTA-D има много документи и сервизни процедури - как се разглобяват разни неща, ел. схеми, процедури стъпка-по-стъпка за тестване/настройка на модули и т.н.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: F20 TIS

Мнение от Dextuar » 26 Ное 2016, 12:37

Каква е разлика между ICOM-а и ENET-OBD кабела? Предполагам, че записа с ICOM е просто по-надеждно? Тоест, ЕНЕТ-ОБД е нещо като К-ДКАН кабела за Е-сериите ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: F20 TIS

Мнение от deank » 26 Ное 2016, 13:01

Ако си "сервиз" и при теб идват хора с различни модели БМВ и се занимаваш и с програмиране/флашване/софтуерен-ъпдейт, тогава ти трябва ICOM с различните му опции A*/B/C, в т.ч. възможност за програмиране на модули по MOST/оптична връзка. Някои модули могат да се програмират само ако имаш и MOST връзка.

За обикновено "четене"/диагностика и кодиране ти е достатъчен ENET кабел (за F-сериите) или DCAN (за E-сериите). Също така, за програмиране на 95% от модулите на F-сериите е достатъчен ENET кабел (или DCAN за Е-сериите).

ENET и ICOM са еднакво надеждни, когато се програмират модули, които не изискват оптична връзка. 99% съм сигурен, че дори само с ENET могат да се флашнат всички модули на F-серия, стига връзката към автомобила да не е по VIN, а директно към IP-то на ZGM и когато се спазва определена последователност, а и разбира се, да има надеждно външно захранване.

Както колегата по-горе е писал - кабелите и софтуера са просто инструмент. Как ще ги ползваш и какви резултати ще постигнеш е съвсем друг въпрос.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 25.11.2016
Кара: Мотор

Re: F20 TIS

Мнение от oc3 » 26 Ное 2016, 20:16

zvetiko написа:Колега, необходим ти е BMW ICOM с ISTA-D v. 3.56. Имай в предвид, че решаване на проблеми с четене на грешки е в около 20% от случаите. Много често една записана грешка, не означава, че проблема е точно в записаното или грешката може да се дължи на много причини- да кажем "бедна горивна смес", "пропуски във възпламеняването", "управление на турбината"....


Благодаря за информацията. Напълно ми е ясно че опита на компетентен сервиз няма да го заменя а и не това ми е целта. По-скоро съм любопитен и ми е интересно като изпише нещо на екрана каква информация е записал в компютъра автомобила.

Правилно ли разбирам че TIS за F сериите се намира в самия диагностичен софтуер? И конкретните стъпки да кажем за планови сервизни операции е там?

Благодаря.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook