проблем с мотор N45b16

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530d
Мечтае да кара: BMW E61 530xd

проблем с мотор N45b16

Мнение от kosio2001 » 16 Окт 2016, 0:41

Здравейте, колеги много се извинявам ако този проблем е обсъждан вече, но от три седмици чета в наши и чужди сайтове и нищо не откривам за това реших да отворя нова тема.

И така проблемът е следният, след като запаля мотора първите 2-3 до 5 сек. работи чудесно, след което започва да трака по-зле от Голф 2 1,6D. Чукът клапаните, работи неравномерно на празен ход и дори изгася. Обикновено не записва грешка и не ми светва чекът.

А сега малко предистория: Автомобилът е BMW 116i 2006г. с мотор N45b16 на 165000км. купих го с проблем в мотора (неравномерна работа на празен ход) иначе си палеше веднага и вървеше сравнително добре. Предишните собственици са посетили сервиз на BMW и от там им казали, че се е разпънала веригата и трябвало да се подмени, но те решили че не им е изгодно да инвестират повече в този автомобил т.к. искали и без друго да си купят нов.
Последвали действия от моя страна:
1. Смених комплект верига (верига, обтегач, водачите, болтовете на коляновия и разпределителните валове и зъбните колелета на разпределителните валове)
2. Смених маслото и филтърът
3. Нови свещи

След като затворих всичко и запалих първите няколко секунди моторът работи чудесно и след това започва едно тракане (чува се горе от клапаните) неравномерна работа на двигателя и дори изгасяне на мотора. При повторно палене се получава почти същото нещо с тази разлика че добрата работа на мотора в първите няколко секунди вече я няма.
Отворих отново капака на клапаните и след като зацепих коляновия вал се оказа че смукателният вал избързва с малко при положение че белезите на двете ламаринки, които подават сигналите на датчиците не са мръднали - идват си точно. и така това упражнение (отваряне на капака на клапаните центровка на валовете затваряне) го правя вече около 20-30 пъти.
При четене на живи данни с INPA camshaft position actual value input e 130.00 преди да запаля а след това е м/у 117 и 130 а при output 120 преди да запаля а след това м/у 80 и 100.

Ако трябват някакви др. данни от работата на мотора както вече споменах разполагам с INPA мога да ги предоставя веднага.

Силно се надявам, че ще се намери някой в този форум, който ще успее да ми даде насока или да ми покаже къде бъркам в случай че грешката е в мен. Благодаря много предварително за отделеното от вас време и за отговорите ви.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: проблем с мотор N45b16

Мнение от expl0de » 16 Окт 2016, 16:19

Като зацепваш мотора използваш ли специалния комплект за зацепване? Двата ваноса също трябва да се заключат (тр да стане от самосебе си, но понякога се налага ръчно) преди да центрираш валовете.
Прочети в сайта bmw workshop-manuals как се зацепва правилно. Долу имаш едни баланси, те се разместват след разхлабване на коляновия вал, тях синхронизирал ли си ги?

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.05.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 120i/E87
Мечтае да кара: M5/E39
Детайли за колата: 120i/E87/2004/N46

Re: проблем с мотор N45b16

Мнение от zarev13 » 17 Окт 2016, 12:56

Здрасти,

при подаване на газ тракането увеличава ли се ? Забелязал ли си някакви аномалии с нивото на маслото? Ако да, може да се окаже, че имаш проблем със зашушване на маслената пома или пък някакъв друг проблем свързан със Vanos-a. Общо взето доста неща могат да се окажат(както и предположението на колегата със зацепването).

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530d
Мечтае да кара: BMW E61 530xd

Re: проблем с мотор N45b16

Мнение от kosio2001 » 22 Окт 2016, 19:22

Здравейте колеги, благодаря ви за отговорите.

expl0de написа:Като зацепваш мотора използваш ли специалния комплект за зацепване? Двата ваноса също трябва да се заключат (тр да стане от самосебе си, но понякога се налага ръчно) преди да центрираш валовете.
Прочети в сайта bmw workshop-manuals как се зацепва правилно. Долу имаш едни баланси, те се разместват след разхлабване на коляновия вал, тях синхронизирал ли си ги?


При зацепването на валовете използвам специалният комплект инструменти, който е точно за този двигател (ползвам го не за първи път). Относно заключването на Ваносите нз. какво имаш предвид дай малко инфо ако обичаш. Намерих bmw workshop-manuals където е описано как се подменя веригата на този мотор и моите действия съвпадат с написаното там.

zarev13 написа:Здрасти,

при подаване на газ тракането увеличава ли се ? Забелязал ли си някакви аномалии с нивото на маслото? Ако да, може да се окаже, че имаш проблем със зашушване на маслената пома или пък някакъв друг проблем свързан със Vanos-a. Общо взето доста неща могат да се окажат(както и предположението на колегата със зацепването).


При подаване на газ тракането намаля дори понякога изчезва. Аномалии с маслото до този момент не съм забелязал.

Малко новости относно моят проблем:
Разпределителните валове вече не ми бягат оказа се че старите болтове са се разтегнали и след като ги подмених с нови вече нямам този проблем. Но проблемът с чукането остава.
Направих следният експеримент запалих двигателят с разкачени букси на магнетвентилите (които също смених преди това с нови) и двигателят заработи чудесно. Закачих буксите отново и пак започна да трака.
Закачих я на лаптопа изтрих натрупалите се грешки от това че съм разкачил двата магнетвентила. Запалих отново колата и прочетох следните живи данни и грешки:
bmw116i.jpg

bmw116i1.jpg

bmw116i2.JPG


Т.к. не мога да прикача повече от три снимки останалите ще ги пусна в следващ пост
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530d
Мечтае да кара: BMW E61 530xd

Re: проблем с мотор N45b16

Мнение от kosio2001 » 22 Окт 2016, 19:35

Ето ги и другите снимки:
bmw116i3.JPG



И записаната грешка е :
bmw116i4.JPG


Моите съмнения са, че някой преди това си е играл нещо и е правил адаптации или нещо подобно.
Възможно ли е това?

Знам че при смяна на сензора на разпределителните валове при някой мотори се налага обучение.
Как стоят нещата при този мотор?

Благодаря и приятен ден.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: проблем с мотор N45b16

Мнение от expl0de » 31 Окт 2016, 19:32

Да не ти тракат ваносите, като изключиш сензорите, би трябвало да останат в заключено положение и да не работят, а като ги включиш, пак да се задействат. И ако са им позаминали уплътненията, да тракат.
Те са като буталца, които при въртене на вътрешната им част се местят напред и назад. Като се изгаси двигателят се прибират( завъртат се в крайно положение на едната страна). Това имах предвид под заключване. Понякога може да блокират в междинно положение и трябва преди да се зацепи валът, да се напъне леко с гаечен ключ наляво или на дясно, не си спомням вече, за да е сигурно, че е в изходно положение ваносът. Иначе няма да работи правилно после.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530d
Мечтае да кара: BMW E61 530xd

Re: проблем с мотор N45b16

Мнение от kosio2001 » 29 Яну 2017, 19:46

Здравейте колеги.
Проблемът е решен. :lalala: :lalala: :lalala:
Оказа се запушен маслен канал при изходящото масло от ванос магнетвентила на смукателите.
Благодаря на колегите които се опитаха да ми помогнат.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook