трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Колеги,незнам дали имам проблем но понеже еденичката ми няма уред за измерване на таблото,гледам живи данни през компа. Тази сутрин понеже забелязах ,че само градско колата ми гори 13 л. на 100. ,запалих колата в 06:00 карах градско 3 километра спрях ,оставих я запалена ,качих се след 10 мин и се прибрах ,като минах пак 3 км и пред нас оставих да работи колата още 10 мин на място.Колата беше запалена от 06:00 до 06:34 и температурата беше стигнала 58 градуса ,а околната беше 8градуса
Искам да знам нормално ли е толкова бавно да загрява и къде да търся проблеми
Искам да знам нормално ли е толкова бавно да загрява и къде да търся проблеми
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Провери си термостата или ако са два и двата.
А можеш да гледаш температурата и от скритото меню на таблото.
А можеш да гледаш температурата и от скритото меню на таблото.
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Един час карах градско не съм я гасил 59-60 градуса ,два ли са ми термостатите
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
velislav kolev написа:Един час карах градско не съм я гасил 59-60 градуса ,два ли са ми термостатите
Е, значи ако не е термостати.... може да са датчик, не показва вярно.... но все пак залагам на термостат... я погледни перката да не дъни на макс обороти.... една "импа" за да я проверите....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Работи нормално перката ,извън градско когат съм я поглеждал загрява нормално 70_75 градуса и гори 6 -6.5 зависи но е доста икономична ,но в града със 16 литра минавам 110 -120 км а ,дори не е станало толкова студено.Ще поръчам термостат един бил около 80 лв дано се оправи,на диагностика може ли да се хване ,ако е термостат или няма как
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
velislav kolev написа:Работи нормално перката ,извън градско когат съм я поглеждал загрява нормално 70_75 градуса и гори 6 -6.5 зависи но е доста икономична ,но в града със 16 литра минавам 110 -120 км а ,дори не е станало толкова студено.Ще поръчам термостат един бил около 80 лв дано се оправи,на диагностика може ли да се хване ,ако е термостат или няма как
70-75 градуса не е нормално, по -скоро е ниска температурата.
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Колеги, има поне 10 изписани теми за този термостат. 70-75 градуса е много ниско, двигателя не достига оптимална температура и съответно вдига разхода на гориво. Моята ми държеше 78-80 (което пак е доста под нормалната), смених голям термостат, сега не мърда от 89-90. Термостатите и водната помпа са консумативи за тези коли. Имайте едно наум преди да се оплаквате как разхода бил висок, губила антифриз или сте хвърлили водна помпа на път за Гърция. Моята мисля да я сменя напролет, профилактично, все пак колата е на 7 години и е нормално да е амортизирана. Не смятам да чакам някой гръцки майстор да ме обръсне 200 евро и да ми отиде почивката на вятъра.
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
А възможно ли е термостата да греши зареди някой датчик понеже ми изкарва на живи данни ,температурата на входящ въздух -50 градуса ,къде се намира този датчик дет мери тази тенпература
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Не е възможно и е хубаво да се сменят двата, като сдаде багажа единия много скоро кляка и втория, тотала е към 160-170 лв. Колата ще стане по-тиха и по-икономична.
Пс. -50 градуса е показание при скъсан или липсващ датчик, той е под капака в лявата част до стъклото.
Пс. -50 градуса е показание при скъсан или липсващ датчик, той е под капака в лявата част до стъклото.
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
В крайна сметка смених големия понеже майсора ми обясни ,че горния не играе много роля ,но положението си остана същото веднаж можах да я загрея до 72градуса ,днес карах извън градско държи твардо 59-60. И на елизане в града рязко пада на 49 ,направо ме очуди ,дава грешка ,(electric fan control 41F1 електрически вентилатор, A6D1 помощна водна помпа )от тези две грешки може ли да влияе на бавното загряване,тази втората грешка прочетох ,че е за аукс освобождението на отопление на купето ,но си работи освобождава топлина ,ако някой може да помогне за този електрически вентилатор да каже дали е възможно да не дига от него или да сменям и малкия термостат
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Ами май ще се окаже точно малкия термостат. Освен ако не си автомат и да имаш и трети термостат.
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Рачна скоростна ,а тази грешка за управление на вентилатора някой мпже ли да ме насочи
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Колега аз казах двата ама ти си слушай майстори дето я виждал или не таква кола, тая кола не е здрава докато не работи на оптимална температура!
- velislav kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.08.2013
- Пол: Мъж
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Колега значи днес смених малкия явно големия си е бил наред
И всичко си дойде на място ,четох в е90 форума точно за този малкия термос,че можел да се провери дали е от него ,като се пусне колата по наклон без гас и ако пада температурата рязко -значи е малкия.На мен точно по същия начин ми се случи извън градско стигаше до 72 максимум и на влизане в града по баир отпуснах гаста и до светофара беше паднала на 48 гр .
За съжеление късно прочетох симптома на малкия ,но няма лошо смених и двата и кове 85-89
Благодаря на всички които помогнаха с мнение и ще се радвам някой да сподели нещо за тази грешка (Fan control 41F1) появи се след смяната на големия термос трия ,но пак записва
И всичко си дойде на място ,четох в е90 форума точно за този малкия термос,че можел да се провери дали е от него ,като се пусне колата по наклон без гас и ако пада температурата рязко -значи е малкия.На мен точно по същия начин ми се случи извън градско стигаше до 72 максимум и на влизане в града по баир отпуснах гаста и до светофара беше паднала на 48 гр .
За съжеление късно прочетох симптома на малкия ,но няма лошо смених и двата и кове 85-89
Благодаря на всички които помогнаха с мнение и ще се радвам някой да сподели нещо за тази грешка (Fan control 41F1) появи се след смяната на големия термос трия ,но пак записва
- sapio
- младши ентусиаст
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: трудно загрява бмв 120д ,163 к.
Ами с тази грешка ще стане обратното - ще почне да грее много Добре че е студено сега.
Извинете за шегата, но не се сдържах. Иначе грешката е за вентилатор на радиатора или поне така се твърди. Техническите лица да помагат за подробности. Но на пръв поглед виж да не сте разкачили някоя жица.
41F0, Activation short circuit to positive
41F1, Activation short circuit to earth
41F2 Activation circuit break
41F3, Excess temperature output stage
4B20, 4B22, Electric fan jammed
Consequence: Electric fan not functioning, engine temperature rises
Извинете за шегата, но не се сдържах. Иначе грешката е за вентилатор на радиатора или поне така се твърди. Техническите лица да помагат за подробности. Но на пръв поглед виж да не сте разкачили някоя жица.
41F0, Activation short circuit to positive
41F1, Activation short circuit to earth
41F2 Activation circuit break
41F3, Excess temperature output stage
4B20, 4B22, Electric fan jammed
Consequence: Electric fan not functioning, engine temperature rises
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани