E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.12.2006

E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от versace » 20 Яну 2014, 10:03

След като точно преди 5 години се разделих с единичката ми (120d, 163 к.с.) ме налегна носталгия и пак съм решил да си взема за градска кола.
Четох за веригата на двигателя при N47 и се оказа, че след 100 000 км е много вероятно да се скъса. Аз гледам екземпляр в чужбина при оторизиран дилър на друга марка, върната единичка, която е на 115 000 км., и не е сменяна веригата.
Въпросите са:
1. Ако някой е сменял верига, да каже колко срува.
2. Може ли да се диагностицира веригата в какво състояние е с разглобяване и оглед
3. Ако взема колата и тръгна към БГ и веригата се скъса какви биха били най-малките и най-големите поразии, които може да причини.

И извън темата за веригата - ще усетя ли разлика във вървенето на 177 коня и 16 коня?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от Conqueror » 20 Яну 2014, 10:50

Сигорен ли си, че информацията за смяна на веригата е достоверна.Верига не се къса туко така има симптоми които няма как да не усетиш.При евентуален проблем с веригата докато се прибираш най-много те остави някаде в карабатаците и се набуташ 500евро за пътна помощ :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от stocky » 20 Яну 2014, 10:53

Според Мкар преди скъсването поне 2000км веригата почва да трака осезаемо и натрапчиво. В youtube има много клипове на N47 мотор с проблем във веригата и можеш да чуеш и да се ориентираш за звука.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.12.2006

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от versace » 20 Яну 2014, 11:06

stocky написа:Според Мкар преди скъсването поне 2000км веригата почва да трака осезаемо и натрапчиво. В youtube има много клипове на N47 мотор с проблем във веригата и можеш да чуеш и да се ориентираш за звука.

Да, глеах ги, но има и едно предаване на BBC One - Watchdog (има го в youtube), в което правят журналистическо разследване за проблема и потърпевшите описват късането на веригата като безсимптомно, т.е. без звуци от тракане.
По чуждите форуми също не споменатат за симптони, а просто за скъсване...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от plamen_nedkov » 21 Яну 2014, 11:07

има доста теми за веригите на този мотор както при единиците, така и при тройките, така и при петиците. При петиците има точно за мотора който е 177к.с.
след разглабяне на двигателя може визуално да се определи точно коя верига е заминала, защото веригите който могат да тракат са 3 броя и не винаги трака веригата задвижвана от вала. не можем да говорим колко излиза ремонта защото не знаем точно кое ще трака, но ако се смени всичко без вала - частите са към 900-1100лв и труда вече зависи колко ще ти вземат.
Аз съм сменял верига виж това
viewtopic.php?f=125&t=334981&start=45
един колега също е сменял от подфорума за единиците но при него беше гаранционно + вал, а аз вала не го смених зощото не беше започнал да създава проблеми. прочети я цялата тема ще ти е от полза
viewtopic.php?f=116&t=359806&hilit=%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0
viewtopic.php?f=112&t=354825&hilit=%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.12.2006

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от versace » 22 Яну 2014, 22:12

Проверих.
Верига във Варна карс - 164 лева. Единствения минус е, че двигателя минимум се откача и повдига, за да се смени, защото е отзад. Вала не смятам да го сменям, освен ако при разглобяването при огледа не се наложи да се сменя
Не мога да разбера защо на 90 -100 000 км., не си я сменят хората. По евтина е от нагренаж на повечето коли.

А какво мислите за ремап на N47?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от plamen_nedkov » 23 Яну 2014, 9:01

брат, ако мислиш, че ще минеш с една верига само - объркал си се нещо. Която верига е тръгнала - тя е прецакала и зъбното колело от което се задвижва и това което задвижва. Така, че имаш минимум две вериги и зъбно колело. Имаш и поне два плъзгача на веригите и един обтегач + разбирасе смяна на маслото на двигателя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Пловдив

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от r0nnie » 24 Яну 2014, 21:41

Зъбното колело,варви с целия вал :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от plamen_nedkov » 25 Яну 2014, 8:50

ехеее - а зъбното колело на помпата за високо налягане? То май е отделно. През това колело се задвижва горната разпределителна ревига от долната, която реално контактува с коляновият вал. На вала са две зъбни колела, който могат да бъдът избити от самият вал но няма откаде да ги купиш само тях. Най-добрият вариант е да се разглоби и да се види какво трака - да се смени само повреденият детайл, а не да се говори на изуст какво пишело некаде си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Пловдив

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от r0nnie » 26 Яну 2014, 1:17

Ами щом така мислиш.Избии ги тия колелета.Аз ти казвам какво съм чел по официални информации от англиски саитове.Които са иследвали мотора .Пък ти го разглоби и виж какво не е наред.Проблема е в тия две колета на вала,който са направени с много остри зъби и ядът веригата.А те не се сменят вървят комплект.Или сменяш всичките вериги,банани и т.н като ангренаж през определен период от време.А и да пръдне мотора ремонта няма да мине 2000лв,даже и по-малко се вързва

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от plamen_nedkov » 26 Яну 2014, 8:48

r0nnie написа:Ами щом така мислиш.Избии ги тия колелета.Аз ти казвам какво съм чел по официални информации от англиски саитове.Които са иследвали мотора .Пък ти го разглоби и виж какво не е наред.Проблема е в тия две колета на вала,който са направени с много остри зъби и ядът веригата.А те не се сменят вървят комплект.Или сменяш всичките вериги,банани и т.н като ангренаж през определен период от време.А и да пръдне мотора ремонта няма да мине 2000лв,даже и по-малко се вързва


Ти може да си чел мн неща, и аз съм ги чел. Но на мен ми се наложи да го направя този ремонт и ти казвам какво съм видял, а не какво съм чел. Зъбните колелета от вала могат да се избият - виждал съм вал оголен в края на колелетата, НО НЯМА ОТКАДЕ ДА СЕ КУПЯТ. Няма смисъл да се избиват. Не знам дали са направени с остри зъби, щото мойте като ги пипах не бяха остри да ти кажа. Проблема не винаги е в тези колела. Понякога (както в моят случай) проблема идва от зъбното колело на помпата за високото налягане. Като се разглоби мотора от задната част се вижда коя верига е разтегната и трака с просто око. И се сменят нещата около нея. Като долната атгренажна верига (коята контактува с вала) е ОК, няма смисъл да набивам още едни 2500лв за да я сменям и нея и вала. Ремонта ми излезе - около 1300лв
поздвари.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 22.11.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW e39,530

Re: E87 с двигател N47 (120d, 177 к.с.) верига?

Мнение от brembo86 » 17 Юни 2016, 16:26

Здравейте!По темата за веригата искам да вмъкна нещо набързо.Преди време имах БМВ е39(530д) 2002год. купих го на 180000км. внос от Италия ,със сигурност са му върнали километрите поне със 100 000км. Та въпросното БМВ аз го продадох на 480 000км.Колеги сменял съм само масла и филтри.Не си давайте парите за превантивни смени не само на вериги,а и на други части,когато им дойде времето те се обаждат сами.Все пак това е БМВ!:)Скоро купих 1-ца 2008г 120д на жена ми,смених маслото и филтрите и си я кара.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook