E65/Е66 - най-различни въпроси (и отговори)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: E65 - най-различни въпроси
Днес го питах и ми каза - тампони... Каза че могат да се избият на преса и само те да се сменят.
- Giovanni
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Blutooth връзка към телефон
deank написа:Въпросът ми е към колегите с Е65 (след 2005/фейслифт):
На снимката по-долу се вижда, че в менюто най-долу има опция "Phone" и след влизане в менюто има "BLUTOOTH ON/OFF" и "PAIRING". Снимката/клипа е от Е65, но при мен няма "Phone" опция.
В клипа се вижда, че може да се прави pairing с телефон, но нямам идея защо в моята кола не става.
В чекмеджето с телефон имам една моторола, която стои на "Connecting...", в документите на колата видях какъв е PIN-кода на blutooth модула, но си ползвам m-tel-ска дублирана карта в слота в чекмеджето и нямам проблем.
Въпросът ми беше, защо не мога да добавям "външни" телефони ако реша да махна сим картата и да ползвам телефона си.
Ето целия клип:
Никак не обичам да вдигам на няколко месеца теми ама ... понеже го играх това.
Сменя се bluetooth модула в багажника колега с TCU. Кодира се и ще излезе в менюто да си вържеш каквито телефони искаш. Направо си захвърляш телефона някъде защото имаш всичко в колата вече. Контакти директно от телефона ги чете, и като звънне някой ти изписва името отгоре а не ***** или номера. Естествено ако звънне непознат номер ще ти изпише номера.
- k_o_k_i_
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 30.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Детайли за колата: 725tds
Re: E65 - най-различни въпроси
Хора... имам супер голям проблем и много въпроси покрай него.Изчетох целият раздел от форума но все пак да питам запознатите.Проблема е ,че адски много се зарибих по е65,и от където и да се погледне да взема такава кола ще е малко изхвърляне за мен.Притесняват ме разходите по колата,да знам,че веднага ще скочат някои да ме поучават,че щом питам за това,значи това не е моята кола,но човек трябва да преследва целите си нали .При евентуална покупка какво да гледам,кои са слабите части на колата и какво може да е ''скрито''.Окачването доколкото разбрах е тегаво,какви са спецификите му,кои амортисьори да търся и глупавият въпрос - колко носача са?И ако може някой от колегите тук с такава кола да сподели какво му се е налагало като части да сменя и какви пари му е излязло.Благодаря
- iliew
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: E65 - най-различни въпроси
k_o_k_i_ написа:Хора... имам супер голям проблем и много въпроси покрай него.Изчетох целият раздел от форума но все пак да питам запознатите.Проблема е ,че адски много се зарибих по е65,и от където и да се погледне да взема такава кола ще е малко изхвърляне за мен.Притесняват ме разходите по колата,да знам,че веднага ще скочат някои да ме поучават,че щом питам за това,значи това не е моята кола,но човек трябва да преследва целите си нали .При евентуална покупка какво да гледам,кои са слабите части на колата и какво може да е ''скрито''.Окачването доколкото разбрах е тегаво,какви са спецификите му,кои амортисьори да търся и глупавият въпрос - колко носача са?И ако може някой от колегите тук с такава кола да сподели какво му се е налагало като части да сменя и какви пари му е излязло.Благодаря
Като чета написаното от теб,стигам до извода че не си изчел всичко.
Re: Blutooth връзка към телефон
Giovanni написа:deank написа:Въпросът ми е към колегите с Е65 (след 2005/фейслифт):
На снимката по-долу се вижда, че в менюто най-долу има опция "Phone" и след влизане в менюто има "BLUTOOTH ON/OFF" и "PAIRING". Снимката/клипа е от Е65, но при мен няма "Phone" опция.
В клипа се вижда, че може да се прави pairing с телефон, но нямам идея защо в моята кола не става.
В чекмеджето с телефон имам една моторола, която стои на "Connecting...", в документите на колата видях какъв е PIN-кода на blutooth модула, но си ползвам m-tel-ска дублирана карта в слота в чекмеджето и нямам проблем.
Въпросът ми беше, защо не мога да добавям "външни" телефони ако реша да махна сим картата и да ползвам телефона си.
Никак не обичам да вдигам на няколко месеца теми ама ... понеже го играх това.
Сменя се bluetooth модула в багажника колега с TCU. Кодира се и ще излезе в менюто да си вържеш каквито телефони искаш. Направо си захвърляш телефона някъде защото имаш всичко в колата вече. Контакти директно от телефона ги чете, и като звънне някой ти изписва името отгоре а не ***** или номера. Естествено ако звънне непознат номер ще ти изпише номера.
Аз и в момента ползвам всичко от телефонното меню, но понеже имам втора сим карта ми се искаше да мога да закачам и през blutooth.
Какъв е този TCU модул?
- Giovanni
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
блутут модул, който работи с всякакви телефони.
E65 - Промяна на опции / кодиране
Преди няколко дни си направих компютър с част от необходимите програми (INPA, ISTA-D, NCS EXPERT), като целта ми беше да направя няколко неща и всичко се получи както трябва. Промених и някои настройки на старата седмица (E38) и там всичко е ок.
* DRL с 25% или 40% осветеност от 1) предните мигачи или 2) "дълги" светлини.
* При еднократно натискане на лоста за мигачите - 5 мигания (вместо 3) (от 1 до 7)
* Отключване само на шофьорската врата при натискане на UNLOCK бутона на дистанционното. Отключване на всички при две натискания.
* Заключване на вратите при скорост над 2км/ч (до 32км/ч)
* Отключване на вратите при изключване на двигателя
* Затваряне на багажника от копчето на таблото
* Затваряне на багажника от дистанционното управление
* Двойно мигане на "аварийните" мигачи (Euro)
* Предупреждение при отваряне на врата при изключен двигател ако ключа е на таблото
* Изключване на корекциите на скоростомера (показва реалната скорост, а не завишена)
* Изключване на предупреждение за непоставен предпазен колан
* Плавно включване/изключване на вътрешното осветление
* Прибиране на огледалата след заключване при задържане на LOCK бутона
* Включване на режим "регенериране" на DPF
* Стандартните неща като изчистване на грешки, активиране на нов акумулатор и различни тестове
Ако някой колега (с E65, E38) се интересува от по-горните неща може да пише тук или на ЛС - повечето неща отнемат само няколко минути и не струват нищо (една бира не отказвам, разбира се!).
E38 (DRL "дълги" + US SIDEMARKERS - използване на мигачите заедно с габарити)
E65 (DRL мигачи)
Е38: Светлините за "спирачки" се ползват и за мигачи:
http://bmwpower.deanbg.com/bmwpower/twe ... ASHERS.mp4
Е38/Е65: Двойно мигане на "аварийни" мигачи
http://bmwpower.deanbg.com/bmwpower/twe ... ASHERS.mp4
Деян
* DRL с 25% или 40% осветеност от 1) предните мигачи или 2) "дълги" светлини.
* При еднократно натискане на лоста за мигачите - 5 мигания (вместо 3) (от 1 до 7)
* Отключване само на шофьорската врата при натискане на UNLOCK бутона на дистанционното. Отключване на всички при две натискания.
* Заключване на вратите при скорост над 2км/ч (до 32км/ч)
* Отключване на вратите при изключване на двигателя
* Затваряне на багажника от копчето на таблото
* Затваряне на багажника от дистанционното управление
* Двойно мигане на "аварийните" мигачи (Euro)
* Предупреждение при отваряне на врата при изключен двигател ако ключа е на таблото
* Изключване на корекциите на скоростомера (показва реалната скорост, а не завишена)
* Изключване на предупреждение за непоставен предпазен колан
* Плавно включване/изключване на вътрешното осветление
* Прибиране на огледалата след заключване при задържане на LOCK бутона
* Включване на режим "регенериране" на DPF
* Стандартните неща като изчистване на грешки, активиране на нов акумулатор и различни тестове
Ако някой колега (с E65, E38) се интересува от по-горните неща може да пише тук или на ЛС - повечето неща отнемат само няколко минути и не струват нищо (една бира не отказвам, разбира се!).
E38 (DRL "дълги" + US SIDEMARKERS - използване на мигачите заедно с габарити)
E65 (DRL мигачи)
Е38: Светлините за "спирачки" се ползват и за мигачи:
http://bmwpower.deanbg.com/bmwpower/twe ... ASHERS.mp4
Е38/Е65: Двойно мигане на "аварийни" мигачи
http://bmwpower.deanbg.com/bmwpower/twe ... ASHERS.mp4
- Код: Избери целия код
CAS:
====
# Заключване на вратите при потегляне и след достигане на определена скорост
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
wert_01 # 2km/h
wert_02
wert_03
wert_04 # 16km/h
wert_05
wert_06 # 32km/h
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1 .. 10
aktiv
# Заключване на вратите след 2 минути ако не бъде отворена врата
VER_AUT_X_MIN_SENDER_1 .. 10
aktiv
# Отключване на вратите с дистанционното управление
SEL_ZV_SENDER_1
aktiv # отключване на шофьорска врата (при две натискания - отключва всички)
nicht_aktiv # отключване на всички врати
# Отключване на вратите при спиране и вадене на ключа
ER_KEYOUT_AUTOVR
aktiv
================================================================================================
HKL:
====
# Затваряне на багажника с бутона на таблото
FUNKTION_TOEHK
aktiv
================================================================================================
LM:
===
# Брой мигания при докосване на лоста на мигачите
MIND_ANZ_ZYKL_TIPP_BLK
wert_01 # DATA=01 - Един път
wert_02 # DATA=03 - Три пъти
wert_03 # DATA=XX - XX пъти (2, 4, 5, 6, 7)
# Режим на "аварийните" мигачи
BLINKIMPULS_WARNBLK
wert_01 # DATA=01 - Нормално
wert_02 # DATA=02 - Бързо
wert_03 # DATA=03 - Двойно примигване (Euro)
# DRL
DRL_V_GEDIMMT
nicht_aktiv # Без DRL
wert_01 # Мигачи
wert_02 # "Дълги" светлини
DRL_WERT_DIMMUNG
wert_01 # 26%
wert_02 # 40%
# DAYTIME RUNNING LIGHTS (EUROPE)
TAGFAHRLICHT_ECE
aktiv
nicht_aktiv
# PARKING LIGHTS ON WHEN HEADLIGHTS ACTIVATED (USA)
SIDEMARKER_US
aktiv
nicht_aktiv
# FRONT FOG LIGHTS NOT SIMULTANEOUSLY WITH HIGH BEAMS
FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
nicht_aktiv
aktiv
# VISUAL LOCK WITHOUT ANTI-THEFT ALARM SYSTEM (turn signals blink when lock the vehicle)
QUITT_BLK_SICHERN
nicht_aktiv
aktiv
# VISUAL UNLOCK WITHOUT ANTI-THEFT ALARM SYSTEM
QUITT_BLK_ENTSICHERN
nicht_aktiv
aktiv
# FOLLOW-ME-HOME LIGHTS (ACTIVATED BY FLASHING HIGH BEAMS WITH IGNITION OFF) [1: OFF, 2: ACTIVE]
HEIMLEUCHTEN
wert_01 # value 01 (OFF)
wert_02 # value 02 (ACTIVE)
wert_03 value 03 wert_04 value 04 wert_05 value 05
HEIMLEUCHTEN_BL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - TURN SIGNALS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_NSL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - FOG LIGHTS - REAR nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_NSW FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - FOG LIGHTS - FRONT nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_SL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - PARKING LIGHTS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_RFS FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - REVERSING LIGHTS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_FL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - HIGH BEAMS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_RL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - TAIL LIGHTS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_AL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - LOW BEAMS nicht_aktiv not active
================================================================================================
KOMBI:
======
# Промяна на данните на скоростомера
BC_V_KORREKTUR
nicht_aktiv # Реална скорост
aktiv # Завишена скорост
# Индикация за предпазен колан (звуков сигнал и съобщение)
CC_GURTWARNUNG
nicht_aktiv # Деактивиране на предупреждението
gong # Предупреждение при незакопчан предпазен колан
text
gong_text
================================================================================================
MMIGT:
======
WAEHLBARE_SPRACHE_1 # iDrive език
nicht_aktiv
deutsch
englisch
SPRACHE_1 # Ключ#1 .. 3
================================================================================================
TMBT/TMFT:
==========
# ONE-TOUCH OPENING PASSENGER'S POWER WINDOW
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
nicht_aktiv
# ONE-TOUCH CLOSING PASSENGER'S POWER WINDOW
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
nicht_aktiv
# COMFORT FOLDING (MIRRORS) (Both TMBT and TMFT modules must be coded)
BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
aktiv
nicht_aktiv
# OUTSIDE MIRROR MEMORY
SPIEGELMEMORY
aktiv
nicht_aktiv
================================================================================================
PMA:
====
# PRESSING REMOTE LOCK BUTTON TWICE TURNS ON INTERIOR LIGHTS
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
nicht_aktiv
# SOFTLY FADE ON/OFF INTERIOR LIGHTS
SOFT_ON/OFF
aktiv
nicht_aktiv
# INTERIOR LIGHTS TURN ON WHEN UNLOCKED
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
aktiv
nicht_aktiv
Деян
Fault in restraint system!
Преди седмица разглобявах корите в багажника, за да оправя помпата на хидравличния багажник и след около 2 часа работа (много се мотах да обезвъздуша системата) излезе съобщение "Recharge battery!"...
След като сложих ключа изписа грешка "Fault in restraint system! Air-bags, belt-tensioners, бла бла" (SBSR). Днес понеже имах да правя други неща и реших да видя за какво става дума.
Точната грешка беше "прекалено високо съпротивление на сензора в кабела, който е закачен към плюсовата клема" (B Pillar Right - Resistance too high, firing circuit, safety battery terminal - 98D5). Малко е подвеждащо и няма нищо общо с B-Pillar (освен че SBSR ECU-то сигурно е там).
Проверих с ISTA - допустимите граници са от 1.7 до 3.1 ома, а моето показание беше 3.2 ома.
Извадих буксата, почистих/издухах я, закачих я отново и показанието вече беше 2.7 ома. Изчистих грешката и вече всичко е наред. Преди това бях чистил грешката няколко пъти, но при следващото слагане на ключа грешката веднага излизаше на екрана.
Четох в разни форуми, че това малко черно кабелче струва доста пари.
На снимките съм махнал корите, защото не знаех откъде минава този кабел. Не е нужно да се махат - кабелчето се вижда, като се отвори дясната вратичка в багажника (тази която е за предпазителите).
След като сложих ключа изписа грешка "Fault in restraint system! Air-bags, belt-tensioners, бла бла" (SBSR). Днес понеже имах да правя други неща и реших да видя за какво става дума.
Точната грешка беше "прекалено високо съпротивление на сензора в кабела, който е закачен към плюсовата клема" (B Pillar Right - Resistance too high, firing circuit, safety battery terminal - 98D5). Малко е подвеждащо и няма нищо общо с B-Pillar (освен че SBSR ECU-то сигурно е там).
Проверих с ISTA - допустимите граници са от 1.7 до 3.1 ома, а моето показание беше 3.2 ома.
Извадих буксата, почистих/издухах я, закачих я отново и показанието вече беше 2.7 ома. Изчистих грешката и вече всичко е наред. Преди това бях чистил грешката няколко пъти, но при следващото слагане на ключа грешката веднага излизаше на екрана.
Четох в разни форуми, че това малко черно кабелче струва доста пари.
На снимките съм махнал корите, защото не знаех откъде минава този кабел. Не е нужно да се махат - кабелчето се вижда, като се отвори дясната вратичка в багажника (тази която е за предпазителите).
- kirodinchev
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 2.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: е65 735
Здравейте,имам няколко питания с опасението,че може да е имало такава тема,но не съм я видял. Та питанията ми са за правилен избор на двигател за Е65 2002-2004г. Автомобилът ще се движи основно в София (но не в центъра по мазалото). Спрял съм се на 3.5 или 4.5 бензинки като търся такава с сложена или аз да сложа газ. Интересуват ме мнения относно разход,поддръжка,стабилност,как им понася газта и т.н. и т.н. До скоро карах предишната седмичка 2.8 с газ и бях безкрайно доволен
- bmwfena
- БМВманиачения
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
Re:
kirodinchev написа:Здравейте,имам няколко питания с опасението,че може да е имало такава тема,но не съм я видял. Та питанията ми са за правилен избор на двигател за Е65 2002-2004г. Автомобилът ще се движи основно в София (но не в центъра по мазалото). Спрял съм се на 3.5 или 4.5 бензинки като търся такава с сложена или аз да сложа газ. Интересуват ме мнения относно разход,поддръжка,стабилност,как им понася газта и т.н. и т.н. До скоро карах предишната седмичка 2.8 с газ и бях безкрайно доволен
735!
разход на газ градско 20+
подръжката е много скъпа ако решиш да слагаш нови части -ако е адаптивни амортисьори -цената на комплекта предни и задни е колкото читава Е46 аз ги махнах и карам с обикновенни
паркирането в центъра особенно в тесни улички е почти невъзможно с тоа камион
мойта като я взех набързо погълна 4000+ лв ама си заслужава иначе като кола
ако ти се дават пари за подръжка -взимай я
ако мислиш да заобикаляш важни нещо по подръжката -това не е твоята кола-не обича нищо чуждо -иска си само нейното
забелязал съм че и няма много алтернативни части за нея-само оригинал - а там много боли
лек ден на всички
Re: E65 - най-различни въпроси
От известно време ми прави впечатление следното нещо - при запален двигател ако колата е на място (на P/D) след около минута започва да се усеща как двигателя почва да работи малко по-неравномерно и цялото купе почва леко да се клати. Ако подам газ (тръгна или само на място подам газ) клатенето изчезва и след минута две пак се появява. Отдавна не беше го правила, но днес се случи два пъти и имам чувството, че след като почне да се клатушка като тръгвам и се зачудва доста преди да потегли (730d). Сега ще сляза до гаража да погледна дали има някакви грешки - ако не - какви живи данни да гледам, за да разбера какво не е наред.
Re: E65 - най-различни въпроси
Грешки нямаше (поне оправих алармата най-после). С INPA ли да гледам и какво точно... или с ISTA-D и в кое меню? Много съм безстрашен да пипам по електрониките на колата, но като се стигне до ДВГ си нямам много вяра.
Re: E65 - най-различни въпроси
inpa-> engine-> selective mass adjustment или mass adjustment (F5 или F4) май беше.
https://www.youtube.com/watch?v=c6MBFDBwLkc
Нещо такова трябва да ти излезе, но за 6-те дюзи.
https://www.youtube.com/watch?v=c6MBFDBwLkc
Нещо такова трябва да ти излезе, но за 6-те дюзи.
Re: E65 - най-различни въпроси
Да, преди малко ги гледах и всичко е в зелената част, но пък и не се е клатушкала.
Всичките менюта в DDE 6 показват живи данни в зелените сектори, но утре ще пробвам да изчакам докато го направи, че сега бях в гаража и не е много здравословно да стоя повече от 15-20 мин при включен двигател.
Всичките менюта в DDE 6 показват живи данни в зелените сектори, но утре ще пробвам да изчакам докато го направи, че сега бях в гаража и не е много здравословно да стоя повече от 15-20 мин при включен двигател.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани