E65/Е66 - най-различни въпроси (и отговори)

7-ма серия ('02 - '09)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от deank » 15 Окт 2014, 15:05

Днес го питах и ми каза - тампони... Каза че могат да се избият на преса и само те да се сменят.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Blutooth връзка към телефон

Мнение от Giovanni » 19 Фев 2015, 17:54

deank написа:Въпросът ми е към колегите с Е65 (след 2005/фейслифт):

На снимката по-долу се вижда, че в менюто най-долу има опция "Phone" и след влизане в менюто има "BLUTOOTH ON/OFF" и "PAIRING". Снимката/клипа е от Е65, но при мен няма "Phone" опция.

Изображение

В клипа се вижда, че може да се прави pairing с телефон, но нямам идея защо в моята кола не става.

В чекмеджето с телефон имам една моторола, която стои на "Connecting...", в документите на колата видях какъв е PIN-кода на blutooth модула, но си ползвам m-tel-ска дублирана карта в слота в чекмеджето и нямам проблем.

Въпросът ми беше, защо не мога да добавям "външни" телефони ако реша да махна сим картата и да ползвам телефона си.

Ето целия клип:



Никак не обичам да вдигам на няколко месеца теми ама ... понеже го играх това.
Сменя се bluetooth модула в багажника колега с TCU. Кодира се и ще излезе в менюто да си вържеш каквито телефони искаш. Направо си захвърляш телефона някъде защото имаш всичко в колата вече. Контакти директно от телефона ги чете, и като звънне някой ти изписва името отгоре а не ***** или номера. Естествено ако звънне непознат номер ще ти изпише номера.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.09.2012
Пол: Мъж
Кара: E38
Детайли за колата: 725tds

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от k_o_k_i_ » 21 Фев 2015, 23:41

Хора... имам супер голям проблем :D и много въпроси покрай него.Изчетох целият раздел от форума но все пак да питам запознатите.Проблема е ,че адски много се зарибих по е65,и от където и да се погледне да взема такава кола ще е малко изхвърляне за мен.Притесняват ме разходите по колата,да знам,че веднага ще скочат някои да ме поучават,че щом питам за това,значи това не е моята кола,но човек трябва да преследва целите си нали :) .При евентуална покупка какво да гледам,кои са слабите части на колата и какво може да е ''скрито''.Окачването доколкото разбрах е тегаво,какви са спецификите му,кои амортисьори да търся и глупавият въпрос - колко носача са?И ако може някой от колегите тук с такава кола да сподели какво му се е налагало като части да сменя и какви пари му е излязло.Благодаря ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от iliew » 25 Фев 2015, 14:39

k_o_k_i_ написа:Хора... имам супер голям проблем :D и много въпроси покрай него.Изчетох целият раздел от форума но все пак да питам запознатите.Проблема е ,че адски много се зарибих по е65,и от където и да се погледне да взема такава кола ще е малко изхвърляне за мен.Притесняват ме разходите по колата,да знам,че веднага ще скочат някои да ме поучават,че щом питам за това,значи това не е моята кола,но човек трябва да преследва целите си нали :) .При евентуална покупка какво да гледам,кои са слабите части на колата и какво може да е ''скрито''.Окачването доколкото разбрах е тегаво,какви са спецификите му,кои амортисьори да търся и глупавият въпрос - колко носача са?И ако може някой от колегите тук с такава кола да сподели какво му се е налагало като части да сменя и какви пари му е излязло.Благодаря ;)

Като чета написаното от теб,стигам до извода че не си изчел всичко. :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Blutooth връзка към телефон

Мнение от deank » 29 Мар 2015, 16:26

Giovanni написа:
deank написа:Въпросът ми е към колегите с Е65 (след 2005/фейслифт):

На снимката по-долу се вижда, че в менюто най-долу има опция "Phone" и след влизане в менюто има "BLUTOOTH ON/OFF" и "PAIRING". Снимката/клипа е от Е65, но при мен няма "Phone" опция.

Изображение

В клипа се вижда, че може да се прави pairing с телефон, но нямам идея защо в моята кола не става.

В чекмеджето с телефон имам една моторола, която стои на "Connecting...", в документите на колата видях какъв е PIN-кода на blutooth модула, но си ползвам m-tel-ска дублирана карта в слота в чекмеджето и нямам проблем.

Въпросът ми беше, защо не мога да добавям "външни" телефони ако реша да махна сим картата и да ползвам телефона си.

Никак не обичам да вдигам на няколко месеца теми ама ... понеже го играх това.
Сменя се bluetooth модула в багажника колега с TCU. Кодира се и ще излезе в менюто да си вържеш каквито телефони искаш. Направо си захвърляш телефона някъде защото имаш всичко в колата вече. Контакти директно от телефона ги чете, и като звънне някой ти изписва името отгоре а не ***** или номера. Естествено ако звънне непознат номер ще ти изпише номера.


Аз и в момента ползвам всичко от телефонното меню, но понеже имам втора сим карта ми се искаше да мога да закачам и през blutooth.

Какъв е този TCU модул?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от Giovanni » 30 Мар 2015, 23:51

блутут модул, който работи с всякакви телефони.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

E65 - Промяна на опции / кодиране

Мнение от deank » 23 Май 2015, 21:47

Преди няколко дни си направих компютър с част от необходимите програми (INPA, ISTA-D, NCS EXPERT), като целта ми беше да направя няколко неща и всичко се получи както трябва. Промених и някои настройки на старата седмица (E38) и там всичко е ок.

* DRL с 25% или 40% осветеност от 1) предните мигачи или 2) "дълги" светлини.
* При еднократно натискане на лоста за мигачите - 5 мигания (вместо 3) (от 1 до 7)
* Отключване само на шофьорската врата при натискане на UNLOCK бутона на дистанционното. Отключване на всички при две натискания.
* Заключване на вратите при скорост над 2км/ч (до 32км/ч)
* Отключване на вратите при изключване на двигателя
* Затваряне на багажника от копчето на таблото
* Затваряне на багажника от дистанционното управление
* Двойно мигане на "аварийните" мигачи (Euro)
* Предупреждение при отваряне на врата при изключен двигател ако ключа е на таблото
* Изключване на корекциите на скоростомера (показва реалната скорост, а не завишена)
* Изключване на предупреждение за непоставен предпазен колан
* Плавно включване/изключване на вътрешното осветление
* Прибиране на огледалата след заключване при задържане на LOCK бутона
* Включване на режим "регенериране" на DPF
* Стандартните неща като изчистване на грешки, активиране на нов акумулатор и различни тестове

Ако някой колега (с E65, E38) се интересува от по-горните неща може да пише тук или на ЛС - повечето неща отнемат само няколко минути и не струват нищо (една бира не отказвам, разбира се!).

E38 (DRL "дълги" + US SIDEMARKERS - използване на мигачите заедно с габарити)
Изображение

Изображение


E65 (DRL мигачи)
Изображение


Е38: Светлините за "спирачки" се ползват и за мигачи:
http://bmwpower.deanbg.com/bmwpower/twe ... ASHERS.mp4


Е38/Е65: Двойно мигане на "аварийни" мигачи
http://bmwpower.deanbg.com/bmwpower/twe ... ASHERS.mp4

Код: Избери целия код
CAS:
====
# Заключване на вратите при потегляне и след достигане на определена скорост
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
   wert_01      # 2km/h
   wert_02
   wert_03
   wert_04      # 16km/h
   wert_05
   wert_06      # 32km/h

VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1 .. 10
   aktiv

# Заключване на вратите след 2 минути ако не бъде отворена врата
VER_AUT_X_MIN_SENDER_1 .. 10
   aktiv

# Отключване на вратите с дистанционното управление
SEL_ZV_SENDER_1
   aktiv      # отключване на шофьорска врата (при две натискания - отключва всички)
   nicht_aktiv   # отключване на всички врати

# Отключване на вратите при спиране и вадене на ключа
ER_KEYOUT_AUTOVR
   aktiv

================================================================================================

HKL:
====

# Затваряне на багажника с бутона на таблото
FUNKTION_TOEHK
   aktiv


================================================================================================

LM:
===

# Брой мигания при докосване на лоста на мигачите
MIND_ANZ_ZYKL_TIPP_BLK
   wert_01      # DATA=01 - Един път
   wert_02      # DATA=03 - Три пъти
   wert_03      # DATA=XX - XX пъти (2, 4, 5, 6, 7)

# Режим на "аварийните" мигачи
BLINKIMPULS_WARNBLK
   wert_01      # DATA=01 - Нормално
   wert_02      # DATA=02 - Бързо
   wert_03      # DATA=03 - Двойно примигване (Euro)

# DRL
DRL_V_GEDIMMT
   nicht_aktiv   # Без DRL
   wert_01      # Мигачи
   wert_02      # "Дълги" светлини

DRL_WERT_DIMMUNG
   wert_01      # 26%
   wert_02      # 40%

# DAYTIME RUNNING LIGHTS (EUROPE)
TAGFAHRLICHT_ECE
   aktiv
   nicht_aktiv

# PARKING LIGHTS ON WHEN HEADLIGHTS ACTIVATED (USA)
SIDEMARKER_US
   aktiv
   nicht_aktiv

# FRONT FOG LIGHTS NOT SIMULTANEOUSLY WITH HIGH BEAMS
FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
   nicht_aktiv
   aktiv

# VISUAL LOCK WITHOUT ANTI-THEFT ALARM SYSTEM (turn signals blink when lock the vehicle)
QUITT_BLK_SICHERN
   nicht_aktiv
   aktiv

# VISUAL UNLOCK WITHOUT ANTI-THEFT ALARM SYSTEM
QUITT_BLK_ENTSICHERN
   nicht_aktiv
   aktiv

# FOLLOW-ME-HOME LIGHTS (ACTIVATED BY FLASHING HIGH BEAMS WITH IGNITION OFF) [1: OFF, 2: ACTIVE]
HEIMLEUCHTEN
   wert_01      # value 01 (OFF)
   wert_02      # value 02 (ACTIVE)
   wert_03 value 03 wert_04 value 04 wert_05 value 05
HEIMLEUCHTEN_BL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - TURN SIGNALS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_NSL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - FOG LIGHTS - REAR nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_NSW FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - FOG LIGHTS - FRONT nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_SL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - PARKING LIGHTS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_RFS FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - REVERSING LIGHTS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_FL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - HIGH BEAMS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_RL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - TAIL LIGHTS nicht_aktiv not active aktiv active
HEIMLEUCHTEN_AL FOLLOW-ME-HOME LIGHTS - LOW BEAMS nicht_aktiv not active

================================================================================================

KOMBI:
======

# Промяна на данните на скоростомера
BC_V_KORREKTUR
   nicht_aktiv   # Реална скорост
   aktiv      # Завишена скорост

# Индикация за предпазен колан (звуков сигнал и съобщение)
CC_GURTWARNUNG
   nicht_aktiv   # Деактивиране на предупреждението
   gong      # Предупреждение при незакопчан предпазен колан
   text
   gong_text

================================================================================================

MMIGT:
======

WAEHLBARE_SPRACHE_1   # iDrive език
   nicht_aktiv
   deutsch
   englisch

SPRACHE_1      # Ключ#1 .. 3

================================================================================================

TMBT/TMFT:
==========

# ONE-TOUCH OPENING PASSENGER'S POWER WINDOW
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
   aktiv
   nicht_aktiv

# ONE-TOUCH CLOSING PASSENGER'S POWER WINDOW
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
   aktiv
   nicht_aktiv

# COMFORT FOLDING (MIRRORS) (Both TMBT and TMFT modules must be coded)
BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
   aktiv
   nicht_aktiv

# OUTSIDE MIRROR MEMORY
SPIEGELMEMORY
   aktiv
   nicht_aktiv

================================================================================================

PMA:
====

# PRESSING REMOTE LOCK BUTTON TWICE TURNS ON INTERIOR LIGHTS
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
   aktiv
   nicht_aktiv

# SOFTLY FADE ON/OFF INTERIOR LIGHTS
SOFT_ON/OFF
   aktiv
   nicht_aktiv

# INTERIOR LIGHTS TURN ON WHEN UNLOCKED
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
   aktiv
   nicht_aktiv


Деян
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Fault in restraint system!

Мнение от deank » 26 Май 2015, 16:29

Преди седмица разглобявах корите в багажника, за да оправя помпата на хидравличния багажник и след около 2 часа работа (много се мотах да обезвъздуша системата) излезе съобщение "Recharge battery!"...

След като сложих ключа изписа грешка "Fault in restraint system! Air-bags, belt-tensioners, бла бла" (SBSR). Днес понеже имах да правя други неща и реших да видя за какво става дума.

Точната грешка беше "прекалено високо съпротивление на сензора в кабела, който е закачен към плюсовата клема" (B Pillar Right - Resistance too high, firing circuit, safety battery terminal - 98D5). Малко е подвеждащо и няма нищо общо с B-Pillar (освен че SBSR ECU-то сигурно е там).

Изображение

Проверих с ISTA - допустимите граници са от 1.7 до 3.1 ома, а моето показание беше 3.2 ома.

Изображение

Извадих буксата, почистих/издухах я, закачих я отново и показанието вече беше 2.7 ома. Изчистих грешката и вече всичко е наред. Преди това бях чистил грешката няколко пъти, но при следващото слагане на ключа грешката веднага излизаше на екрана.

Четох в разни форуми, че това малко черно кабелче струва доста пари.

На снимките съм махнал корите, защото не знаех откъде минава този кабел. Не е нужно да се махат - кабелчето се вижда, като се отвори дясната вратичка в багажника (тази която е за предпазителите).
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 2.07.2012
Пол: Мъж
Кара: е65 735

Мнение от kirodinchev » 08 Юли 2015, 10:51

Здравейте,имам няколко питания с опасението,че може да е имало такава тема,но не съм я видял. Та питанията ми са за правилен избор на двигател за Е65 2002-2004г. Автомобилът ще се движи основно в София (но не в центъра по мазалото). Спрял съм се на 3.5 или 4.5 бензинки като търся такава с сложена или аз да сложа газ. Интересуват ме мнения относно разход,поддръжка,стабилност,как им понася газта и т.н. и т.н. До скоро карах предишната седмичка 2.8 с газ и бях безкрайно доволен

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Re:

Мнение от bmwfena » 18 Юли 2015, 9:51

kirodinchev написа:Здравейте,имам няколко питания с опасението,че може да е имало такава тема,но не съм я видял. Та питанията ми са за правилен избор на двигател за Е65 2002-2004г. Автомобилът ще се движи основно в София (но не в центъра по мазалото). Спрял съм се на 3.5 или 4.5 бензинки като търся такава с сложена или аз да сложа газ. Интересуват ме мнения относно разход,поддръжка,стабилност,как им понася газта и т.н. и т.н. До скоро карах предишната седмичка 2.8 с газ и бях безкрайно доволен

735!
разход на газ градско 20+
подръжката е много скъпа ако решиш да слагаш нови части -ако е адаптивни амортисьори -цената на комплекта предни и задни е колкото читава Е46 :mhihi: :mhihi: аз ги махнах и карам с обикновенни
паркирането в центъра особенно в тесни улички е почти невъзможно с тоа камион :mhihi:
мойта като я взех набързо погълна 4000+ лв ама си заслужава иначе като кола
ако ти се дават пари за подръжка -взимай я
ако мислиш да заобикаляш важни нещо по подръжката -това не е твоята кола-не обича нищо чуждо -иска си само нейното
забелязал съм че и няма много алтернативни части за нея-само оригинал - а там много боли
лек ден на всички
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от deank » 24 Авг 2015, 15:40

От известно време ми прави впечатление следното нещо - при запален двигател ако колата е на място (на P/D) след около минута започва да се усеща как двигателя почва да работи малко по-неравномерно и цялото купе почва леко да се клати. Ако подам газ (тръгна или само на място подам газ) клатенето изчезва и след минута две пак се появява. Отдавна не беше го правила, но днес се случи два пъти и имам чувството, че след като почне да се клатушка като тръгвам и се зачудва доста преди да потегли (730d). Сега ще сляза до гаража да погледна дали има някакви грешки - ако не - какви живи данни да гледам, за да разбера какво не е наред.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: София
Кара: e65

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от Пилев » 24 Авг 2015, 16:21

Започни от корекцията на дюзите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от deank » 24 Авг 2015, 17:20

Грешки нямаше (поне оправих алармата най-после). С INPA ли да гледам и какво точно... или с ISTA-D и в кое меню? Много съм безстрашен да пипам по електрониките на колата, но като се стигне до ДВГ си нямам много вяра. :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: София
Кара: e65

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от Пилев » 24 Авг 2015, 19:29

inpa-> engine-> selective mass adjustment или mass adjustment (F5 или F4) май беше.
https://www.youtube.com/watch?v=c6MBFDBwLkc
Нещо такова трябва да ти излезе, но за 6-те дюзи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: E65 - най-различни въпроси

Мнение от deank » 24 Авг 2015, 20:01

Да, преди малко ги гледах и всичко е в зелената част, но пък и не се е клатушкала.

Всичките менюта в DDE 6 показват живи данни в зелените сектори, но утре ще пробвам да изчакам докато го направи, че сега бях в гаража и не е много здравословно да стоя повече от 15-20 мин при включен двигател.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е65/E66

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook