Информация за 740d/M67d40

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 2.08.2018
Пол: Мъж
Кара: 86" Mk2 1.3
Мечтае да кара: BMW e38 740d

Информация за 740d/M67d40

Мнение от badtG » 12 Дек 2018, 12:28

Здравейте! Напоследък Е38 740d почна да ми влиза много сериозно под кожата (ама не съм дорасъл за такава кола още :mhihi: ) , но не успях да намеря много информация за мотора. Разгледах подфорума Е38, но не успях да придобия предства дали мотора е читав, предполагам заради малкото собственици на подобни возила. За това нека всеки който има някаква информация или притежава кола с този двигател да сподели. Нека тази тема да бъде насочена само към „+” ; „-”, разходи, издражливосъ на M67D40.
Хубав ден!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Информация за 740d/M67d40

Мнение от Ненко Вранков » 13 Дек 2018, 10:35

Мотора е хубав. Слабо място - скоростната кутия... дори като чисто нова е на прага на възможностите си с гарантираните 560Нм...
Започваш , че не си дорасал за такава кола... имай в предвид, че почти нищо по мотора не става от М57, които са без пари и под път и над път... имай в предвид разхода на автомобила, който градско е около 17... турбините са с електронни актуари и при евентуален проблем, цените са нагоре...
С две думи - това че автомобила е на 20 години и се продават по 4К+, не означава, че е евтин. Ако търсиш евтино - някой бензинов вампир на газ... е, ще имаш прекъсвания, губене на цилиндри и значително по-малко сила, но...

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 2.08.2018
Пол: Мъж
Кара: 86" Mk2 1.3
Мечтае да кара: BMW e38 740d

Re: Информация за 740d/M67d40

Мнение от badtG » 13 Дек 2018, 13:47

Ясно ми е, че мотора е скъп за поддръжка, за това и не смятам да купувам такъв (засега), но понеже не можах да намеря много инфо за него, направих темата за да научим всички по нещо повече. Просто концепцията на вдигателя е интересна и рядка за това смятам, че заслужа внимание от нас. Нека Дифашир и който още притежава 740d, да сподели как се живее ламята и най-важното колко върви :lol: .

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.03.2017

Re: Информация за 740d/M67d40

Мнение от marinco » 15 Дек 2018, 1:10

Аз карах точно такава. 4години, продадох я на 250000км бе без нито един проблем. Днес много съжалявам....
Нито разхода е голям, както пишат по-горе, нито е трошлива при добро обслужване. Но частите са доста скъпи, а колата рядка. Доколкото си спомням са произведени около 4000бройки.
Ама ако не се чувстваш дорасъл, по добре се огледай за добра 730Д

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: Информация за 740d/M67d40

Мнение от Дифашир » 31 Дек 2018, 23:18

М да ... ами аз малко по-късно с поста но времето ми е ограничено и по-рядко влизам .... та иначе какво да кажа :roll:
,, В BMW M67 е дизелов автомобил двигател, използван в BMW Серия 7 . Той е представен за първи път през 1998 г. и е използван до 2009 г. Двигателят е дизайн на турбодизеловия V8 тип common rail , използващ двойни разпределителни валове и 32 клапана. Това беше първото приложение на луксозни автомобили с дву-турбо дизелов двигател V8. 3.9-литровата итерация спечели категорията "3-4 литра" на Международната награда за двигател на годината през 1999 г. и отново през 2000 г. "
По принцип се води ...D39 защо ...D40 ? Като произведени бройки мисля 2995 ( такова ми се върти в главата). Не е лошо двигателчето въобще дори.
За минус мога да кажа че екзотика, екзотика която си има цена и класика, защото даунсайзинга посяка наред и почти навсякъде. Цената на идивидуалноста е , че при търсене на резервни части втора ръка са дефицит и то голям. От друга страна стане ли за търсене .... то било безмислено. Мисълта ми е, че ако се търсят да кажем термостат, маркучи, датчици и темподобни няма смисъл защото тези неща са си един вид консуматив, и се подменят с нови. Задълбочат ли се нещата по-добре друг двигател по-читав но избор няма. От тази гледна точка 3.0d води със светлинни години защото се вгражда в доста модели един от друг по-масови.
Друг минус е минуса на V- образния двигател, или кажи речи всичко х 2 , но от към консумативи не е толкова страшно. Като оставим на страна вериги, 2 дебитомера и т.н
2 въздушни филтъра по 20, 30 лв.
Маслен 13, 15 лв
Горивен 50 , 70 лв.
Генератор 4000лв. Бош 1000 (без отстъпки ) около 750лв. ( със отстъпка ) рециклиран от Бош (препоръчвам с 2 ръце , не различим от нов) + опция за откупуване на стария ако е в добро ( не наранено състояние) за около 250 лв. и в крайна сметка в най - добър случей от 1000 излиза на 500 лв. За сравнение едно .... обслужване излиза към 200 + което включва подмяна на някой диод обикновено едната 3-ка + реле ( .....) и има няма година работа после пак 200 и т.н.
Друг минус ... кутийката. Както каза колегата на ръба е. Автомата по принцип го мори пълно натоварване от място докато заключи. Моята заключва на 90км/ч .не че се чупи от 50 пъти примерно, но трябва да се има предвид, че и се съкращава живота и не и е приятно . Не е проблем, че някой се дърви на светофара оставете го малко по-късно ще омекне извън града (мой съвет). Иначе има възможноста да измете доста сериозни возила, нищо че е над 2 тона ( теглена от мен 2140кг. със стандартно обурудване резервна гума пожарогасител без излишни неща и с чисто празен резервоар )За слабо място ... не се сещам, в съшност изглежда максимално опростен. Флуидите са отделени докато при конкуренти съчествуват охладители ( вода с масло ). Това е истинско битурбо а не като сегашните с каскадно пълнене за да развият мошност и махнат турбо дупка. В случея турбо дупка не мисля че има, или поне не е нещо фрапантно. В комбинация с автомата е доста приятен за каране. Колата не е създадена да се вре меджу движението и трябва да уважава това. Създадена е за дълъг пробег и по-висока скорост поне 120. При 90 км. автомата зсключва оборотите са около 1250 и имам чувство ще душа мотора за гушата, а автомата се чуди 4та или 5 та да зареди. Затова или под 90 или над 120 . Работи много добре при целия диапазон от обороти дори на високи, не е натрапчив,тракащ или дразнещ дори напротив, но не е нужно и в средните оборори се справя много добре и с лекота километража се движи доволно.Едната половина или цилиндри 1,2,3,4 захранват едното турбо останалите 5,6,7,8 другото. Нагнетения кислород от 2 те се разминава в интерколера. Той е разделен на 2 но накрая двете налягания се събират в общия всмукател от където черпят 8 те цилиндъра. Това е много добре защото ако едното турбо изостава във всмукателя макар и по- ниско налягане от заводското, всички цилиндри ще получават еднаква порция. На водната система има пластмасова тетка с 3 маркуча. Лепенето е само временен вариант, също така временен е изработването и от нераждавейка защото след това се стига до подмяна на старите маркучите които не се предлагат отделно. Поръчва се комплект 180 кинта оригинал и въпроса приключва.
Като всеки дизелов агрегат В БЪЛГАРИЯ трябва да се внимава с горивото. На първо време да е чисто и бистро да няма утайки, мъхчета мръсотии и т.н. Второто нещо е да е колкото се може да е качествено. Дизела предлага на ,,технолозите" да го произвеждат от по-голям диапазон боклуци и те се възползват (в сравнение с бензина).От там насетне слагам добавка задължително. Едно време ползвах Кастрол TGA, след това намирах на Shell Vi power но истинката която я слагат в цистерните не тази която я продават в бензиностанциите, поле Protec( с него нещо не можахме да се разберем) и от няколко години сме на Bardal BDC и от време на време един за почистване на дюзи. Другото нещо с което да се внимава като всяко бмв това са оригинални датчици и масло. В първите години ползвах BMW след това до днес Castrol 5w40. Сменям ДО 10 000 . Вентилацията на газовете е много важна също. Филтъра за картерни газове е двоен. Елементите приличат на макарички увити с ленено въже и отгоре тънко дунапренче. Алтернатива не знам да има, само орг. към 600лв. беше преди. Който не му се чака доставка или не му се дават се взима 2 едични съответно, но не помня за 2.0д или за 3.0д ги даваха. Основата пасва но от горе не с въженце а само с дебел дунапрен. Подменят се само елементите. За тази манипулация не е нужно да се маха целия филтър, а само горната част, но мястото е кът при развиване особенно от зад. Агрегата го намирам за много добър, просто си иска неговото и ако се полагат добри грижи ще се отблагодари с дълголетие. Сега, при търсене на покупка вероятноста да се попадне на качество е нищожна . Избора е много ограничен особенно в бг. в мобиле , 38ците като цяло са 3 стр. 39ките са 23, и от тези 23 набелязвам 3. 46ците са ,,103" , така че човек трябва да се замисли какво да очаква да екземпляр за 4... 6... 8 000 лв. за да няма после ,, егати трошливото". Държа да кажа, че никой не ангажирам с по-горе написаното, не желая да споря и е единствено и изцяло мое мнение, до което съм стигнал през житейския ни съвместен път. Не съм майстор, разбирач и нямам хиляди мнения натрупани в профила. Аз съм един прост човек, и не ангажирам никой. Ако съм полезен добре,ако не здраве да е! КАЗАХ !

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 2.08.2018
Пол: Мъж
Кара: 86" Mk2 1.3
Мечтае да кара: BMW e38 740d

Re: Информация за 740d/M67d40

Мнение от badtG » 28 Яну 2019, 8:36

Евала на колегата Дифашир! :bowdown: Точно, ясно и изчерпателно, благодаря много за инфото. Не мисля да купувам в скоро време, но искам някой ден да се возя на такъв кораб. Ако се видим някой ден, ще те черпя някоя бира. Ако идваш по южното черноморие, може да се видим! Със здраве да си караш кораба и успешна 2019!

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook