Сервотроник- клапан и GM модул

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от georgipass » 13 Юли 2018, 7:54

Здравейте, вчера реших да си проверя сервотроника, че ми се струва, че може да е по-лек волана от това в момента...и от една статия в щатски форуми разкачих буксата на сервотроника в подкалника отляво....от GM модула излизат 6V, с изкарана букса волана се върти като нормална хидравлика без сервотроника.! След това пробвах с батерия 9V(пак от статията в щатския форум) подадох напрежение към клапана и се въртеше с едно пръстче волана ! Дали проблема е в GM модула и ниското напрежение и на колко волта реално роботи този клапан? На 6 или 9V? И се чудя къде е проблема :/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от georgipass » 13 Юли 2018, 9:57

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/859479

Ето я въпросната тема :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от Z3Ro* » 13 Юли 2018, 15:35

Би трябвало да е напълно отворен на 12 волта и след това в зависимост от сигнала на ГМ, който пък зависи от скоростта на движение... Не съм мерил сигнала, но според принципа на работа би трябвало да се дозира количеството хидравлична течност, а не да е на принципа он/офф.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от Ненко Вранков » 27 Юли 2018, 11:40

Точно.. на няколко степени е... 12, 9 и 6 мисля...
Смени ГМ-а, кодирай го за твоята кола и виж дали ще има разлика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от georgipass » 27 Юли 2018, 14:20

Ненко Вранков написа:Точно.. на няколко степени е... 12, 9 и 6 мисля...
Смени ГМ-а, кодирай го за твоята кола и виж дали ще има разлика.


Това и смятам да направя :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от stony1 » 29 Юли 2018, 16:33

Управлението на клапана е плавно и на 12V може да го изпържиш, та не те съветвам да го пробваш.
Щом воланът се върти еднакво трудно с включена и изключена букса на сервотроника първо закачи колата на диагностика и виж каква грешка ще покаже в комфотр модула.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от georgipass » 31 Юли 2018, 10:57

stony1 написа:Управлението на клапана е плавно и на 12V може да го изпържиш, та не те съветвам да го пробваш.
Щом воланът се върти еднакво трудно с включена и изключена букса на сервотроника първо закачи колата на диагностика и виж каква грешка ще покаже в комфотр модула.



Не съм казал, че се върти еднакво трудно никъде :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от gentata » 20 Авг 2018, 21:14

stony1 написа:Управлението на клапана е плавно и на 12V може да го изпържиш, та не те съветвам да го пробваш...


Както всичко "плавно" изменящо се в тази кола и клапана се управлява също с ШИМ (PWM) и съответно пропорционално се променя коефициента на модулация (коефициент на запълването) на импулсите с увеличаване на скоростта т.е. в зависимост от скоростта и състоянието на клапана се изменя плавно. Гледахме го в реално време как се увеличава (процентно изменение) в зависимост от скоростта, съответно и как се увеличава плавно тока през клапана.
Грешки в GM-модула нямаше, освен записаната че е откачен клапана, когато Жорката е правил пробите с батерията. Тази грешка беше изчистена, но очаквания ефект го нямаше. Нещата са се оправили след като е променена някаква настройка в GM-модула, свързана точно с ШИМ-а и след това до колкото знам всичко е наред :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Сервотроник- клапан и GM модул

Мнение от georgipass » 24 Авг 2018, 15:52

Значи вече мога да кажа,че реших проблема с твърдостта на волана !

1.смених GM модула , като с помощта на NCS копирахме файловете от стария модул и ги сложихме в новия...но ефект нямаше.
Старите файлове бяха следните :

QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
rom
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_01
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_01

Променихме ги на:
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
eeprom
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_06
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_06

И волана олекна както си трябва ! Но не за дълго, оказа се че при продължително каране се втвърдява и при маневра на място се чуваше ръмжене от помпата...

2.Смених хидравличната помпа с читава 2 ръка, сложих и ново масло АТF dexron и и всичко си дойде на мястото и сега волана е лек и при студена и при загряла кола :driving: Дано съм бил полезен с темата, и да послужи на някой със същите проблеми и симптоми :driving:
Изображение

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook