Сервотроник- клапан и GM модул
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- georgipass
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Сервотроник- клапан и GM модул
Здравейте, вчера реших да си проверя сервотроника, че ми се струва, че може да е по-лек волана от това в момента...и от една статия в щатски форуми разкачих буксата на сервотроника в подкалника отляво....от GM модула излизат 6V, с изкарана букса волана се върти като нормална хидравлика без сервотроника.! След това пробвах с батерия 9V(пак от статията в щатския форум) подадох напрежение към клапана и се въртеше с едно пръстче волана ! Дали проблема е в GM модула и ниското напрежение и на колко волта реално роботи този клапан? На 6 или 9V? И се чудя къде е проблема :/
- georgipass
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
Би трябвало да е напълно отворен на 12 волта и след това в зависимост от сигнала на ГМ, който пък зависи от скоростта на движение... Не съм мерил сигнала, но според принципа на работа би трябвало да се дозира количеството хидравлична течност, а не да е на принципа он/офф.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
Точно.. на няколко степени е... 12, 9 и 6 мисля...
Смени ГМ-а, кодирай го за твоята кола и виж дали ще има разлика.
Смени ГМ-а, кодирай го за твоята кола и виж дали ще има разлика.
- georgipass
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
Ненко Вранков написа:Точно.. на няколко степени е... 12, 9 и 6 мисля...
Смени ГМ-а, кодирай го за твоята кола и виж дали ще има разлика.
Това и смятам да направя
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
Управлението на клапана е плавно и на 12V може да го изпържиш, та не те съветвам да го пробваш.
Щом воланът се върти еднакво трудно с включена и изключена букса на сервотроника първо закачи колата на диагностика и виж каква грешка ще покаже в комфотр модула.
Щом воланът се върти еднакво трудно с включена и изключена букса на сервотроника първо закачи колата на диагностика и виж каква грешка ще покаже в комфотр модула.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- georgipass
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
stony1 написа:Управлението на клапана е плавно и на 12V може да го изпържиш, та не те съветвам да го пробваш.
Щом воланът се върти еднакво трудно с включена и изключена букса на сервотроника първо закачи колата на диагностика и виж каква грешка ще покаже в комфотр модула.
Не съм казал, че се върти еднакво трудно никъде
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
stony1 написа:Управлението на клапана е плавно и на 12V може да го изпържиш, та не те съветвам да го пробваш...
Както всичко "плавно" изменящо се в тази кола и клапана се управлява също с ШИМ (PWM) и съответно пропорционално се променя коефициента на модулация (коефициент на запълването) на импулсите с увеличаване на скоростта т.е. в зависимост от скоростта и състоянието на клапана се изменя плавно. Гледахме го в реално време как се увеличава (процентно изменение) в зависимост от скоростта, съответно и как се увеличава плавно тока през клапана.
Грешки в GM-модула нямаше, освен записаната че е откачен клапана, когато Жорката е правил пробите с батерията. Тази грешка беше изчистена, но очаквания ефект го нямаше. Нещата са се оправили след като е променена някаква настройка в GM-модула, свързана точно с ШИМ-а и след това до колкото знам всичко е наред
- georgipass
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Сервотроник- клапан и GM модул
Значи вече мога да кажа,че реших проблема с твърдостта на волана !
1.смених GM модула , като с помощта на NCS копирахме файловете от стария модул и ги сложихме в новия...но ефект нямаше.
Старите файлове бяха следните :
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
rom
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_01
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_01
Променихме ги на:
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
eeprom
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_06
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_06
И волана олекна както си трябва ! Но не за дълго, оказа се че при продължително каране се втвърдява и при маневра на място се чуваше ръмжене от помпата...
2.Смених хидравличната помпа с читава 2 ръка, сложих и ново масло АТF dexron и и всичко си дойде на мястото и сега волана е лек и при студена и при загряла кола Дано съм бил полезен с темата, и да послужи на някой със същите проблеми и симптоми
1.смених GM модула , като с помощта на NCS копирахме файловете от стария модул и ги сложихме в новия...но ефект нямаше.
Старите файлове бяха следните :
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
rom
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_01
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_01
Променихме ги на:
QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF
eeprom
SERVO_KENNL_GESCHW
kennlinie_06
SERVO_KENNL_STROM
kennlinie_06
И волана олекна както си трябва ! Но не за дълго, оказа се че при продължително каране се втвърдява и при маневра на място се чуваше ръмжене от помпата...
2.Смених хидравличната помпа с читава 2 ръка, сложих и ново масло АТF dexron и и всичко си дойде на мястото и сега волана е лек и при студена и при загряла кола Дано съм бил полезен с темата, и да послужи на някой със същите проблеми и симптоми
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани