Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от Hellrider » 28 Яну 2018, 0:15

Здравейте, счупи ми се част от болта за обезвъздушаване на 735 м62 ръчка. Парчето беше малко, извадих го нас 3-4 парчета, болта сега има 5-6 витки резба и се стяга добре,но ще взема нов.
По - важния въпрос е през тези дупчици там под болта и през тази малката дупка под капачката трябва ли да завърта вода?
Както и как да процедирам след слагането на новия винт с обезвъздушаването. Мисля че сега няма въздух. Понеже имам парно и не загрява над нормата, но ми се струва че на студена кола поплавъка се дига над средата.
Като запаля с отворена капачка на разширителни и се засмуква... Дали е нормално така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1388
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38 чужда, понякога Е36, Е46 и Е39
Мечтае да кара: КА-50

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от predel » 29 Яну 2018, 11:31

Нямам идея какво искаш, но тези системи работят под налягане, та каквито и експерименти да правиш на отворена система, са все безУмислени...
Изображение
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от Hellrider » 29 Яну 2018, 20:25

При смяната на болта/на изгасена кола/ забелязах, че когато е отвит болта явно изравнява наляганията в разширителя и радиатора и нивото в разширителя се покачва, при което ако навия болта и запаля с отвита капачка си сваля нивото в разширителя. Ако се запали със завита капачка си остава пак високо-може би ще трябва повече време или на големия кръг да стане, но с отвита май си идват нещата по-бързо на мястото. Тези проби ги правя на студен двигател и за мн. кратко време 1-2мин

Има ли смисъл и при какви условия да отвивам болта за обезвъздушаване, не че имам някакви симптоми за въздух, но така превентивно и за всеки случай. Над 100гр. мисля няма да е удачно, при студена кола пък дига нивото в разширителя и въздух няма как да излезе. Изобщо тоя болт май е само когато е източен целия радиатор и се налива наново :kuku:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 964
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от dan-dam » 29 Яну 2018, 23:00

До сега няколко пъти съм пълнил почти изпразнена система на М62. Колата на контакт, топлото на максимум, вентилатора около средата. Развиваш пробката и наливаш, докато не протече охладителна течност през нея. Затварям и карам. Следя стриктно температурата и дали имам парно. На другия ден на студен мотор проверявам нивото и ако е нужно доливам. Аз знам, че на топъл мотор не се отваря капачката на казанчето, първо от съображения за безопасност и второ, защото можело да дръпне въздух.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1078
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 96' BMW 318ti
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от ildivvy » 03 Фев 2018, 19:42

Капачката не се отваря на загрят мотор! То си пише така и на нея самата! Пробката я отвиваш леко,за момент,докато потече само течност от нея,също на загрят двигател,за да излезе въздуха,ако има събран такъв!
96' BMW318ti

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E38 740i

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от nforced » 21 Мар 2018, 21:34

Тук е описан процеса за този мотор, както каза колега, капачката се отваря само на студен мотор и тогава се гледа нивото. Ако сипеш повече течност тя ще избие през капачката, това е част от функцията и.
http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Bleedi ... System.htm
Едни врати напред

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от Hellrider » 29 Авг 2018, 15:35

Възможно ле е някой да стартира студен двигател с отворена капачка на разширителя и да сподели дали нивото спада и при подаване на газ има ли впръскване на антифриз в гърловината.
При мен нивото пада при запалване с около 4 см и след изгасяне се връща пак. Затова трябва да го държа над нормалното за студен двигател за да не ми дава чек куулант левел.
Иначе нямам аномалии и оплаквания над 1000км откакто го забелязах това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E38 740i

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от nforced » 29 Авг 2018, 17:25

Лично на мен зимата ми дава фалшив Check Coolant Level, цяло лято не ми го е изписвало... А знам, че винаги съм на нужното ниво (освен ако не се е появил теч)
Едни врати напред

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от Hellrider » 30 Авг 2018, 10:20

Последно бях нагласил нивото 1,5 см на пръчката над ръба и нямах индикации и не го мислех но наскоро пак ме загложди тази мисъл за въздух в системата.
Като премисля устройството на системата стигам до извода че по-скоро не е нормално да спада така нивото, ако навсякъде е пълно с вода.
Струва ми се верояно да ми е запушен тънкия вентилационен маркуч от десния край на радиатора към болта за обезвъздушаване и от там към казана. Това би обяснило защо не пръска антифриз в гърловината.
Възможно е парченце от счупения болт да е влязло и заседнало в маркуча. Тия дни ще купя скоби и ще го разглобя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Re: Циркулация и обезвъздушаване на охладителната с-ма м62

Мнение от Hellrider » 03 Сеп 2018, 22:53

всичко е тествано и е ок
напълних казана до ниво на планката крепяща пръчката и няма мърдане, но е с 600 мл над нормата. щом вземах да вадя водата по малко със спринцовка и в един момент изгубих сифонния ефект от радиатора и нивото се вдигна.
остава вариант в самия разширител да има вътрешен пробив между някоя от преградите или тръбичката от преливника която се потапя надолу и затова да не задържа сифонния ефект в радиатора. пробив в кръглата бяла тръбичка на преливника би обяснило и защо я няма съруйката в гърловината. там прелива като не смогва тръбичката, защото е потопена.
за сега не ме притеснява толкова защото докато не отворя капачката няма мърдане на течността- радиатора е пълен, но ще го глася за бъдеща смяна.

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook