Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от IceFire » 16 Яну 2018, 12:29

Е днес и това - за пръв път. При заход към светофар минах на неутрална, за да измине повече разстояние и да използвам инерцията и ми даде trans failsafe.

-Каква може да е причината?

-Принципно окей ли е да се вкарва на неутрална в движение за да се използва инерцията?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E38 740

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от 6apa » 16 Яну 2018, 12:46

В никакъв случай, ако не искаш да си счупиш кутията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от IceFire » 16 Яну 2018, 12:50

Е как, правил съм го мноооооого пъти...

Явно не е трябвало.

А ако е толкова опасно, защо се позволява (не трябва дори да се задържи някакво копче или нещо, просто приплъзваш и минава на N без проблем?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от ///M Power » 16 Яну 2018, 14:07

IceFire написа:Е днес и това - за пръв път. При заход към светофар минах на неутрална, за да измине повече разстояние и да използвам инерцията и ми даде trans failsafe.

-Каква може да е причината?

-Принципно окей ли е да се вкарва на неутрална в движение за да се използва инерцията?


Никога в движение не се минава на N, да възможно е, но то е направено с цел при някакви екстремни ситуации.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 6.01.2017
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: Бмв Ф10
Мечтае да кара: вече го карам :)
Детайли за колата: 525д 204 коня 2011
предишна Бмв Х5 4.4 320коня 2004

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от Alex1990 » 16 Яну 2018, 14:13

IceFire написа:Е днес и това - за пръв път. При заход към светофар минах на неутрална, за да измине повече разстояние и да използвам инерцията и ми даде trans failsafe.

-Каква може да е причината?

-Принципно окей ли е да се вкарва на неутрална в движение за да се използва инерцията?

До колкото знам, че и аз съм автомат НИКОГА не се сменя режим без колата да е в покой, така ми каза едни майстор като ми сменя раздатката, иначе стават гафове, но все пак компетентните хора да изкажат мнение

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от c04 » 16 Яну 2018, 14:41

Абсолютно, никога не се минава на N в движение :nono:. Ако го правиш както ти, е въпрос на време кутията да замине.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от IceFire » 16 Яну 2018, 15:24

Добре, прекарах два часа буквално да търся в интернет информация на английски - филмчета и по форуми, сайтове дали се минава на Н за крузинг (в движение). На намерих еднозначно мнение - на половината места пише : никога не го прави! (но не се казва защо); на други пише - окей е и дори - много е полезно да се прави при наближаване на светофар, при изчакване. Никъде няма обяснение ЗАЩО не се минава на Н в движение.

Каква е истината за тази мистерия? Май трябва да се викат мит бъстърс.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от Elesar74 » 16 Яну 2018, 16:59

Няма нужда. От книгата за експлоатация на 5-та серия, но и за 7 е същото. Важи и за по-старите кутии с числата.
Capture-2.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E38 740

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от 6apa » 16 Яну 2018, 17:01

Нали си чувал, че автомат не е много желателно да се тегли на въже, понеже кутията прегрява, горе долу получаваш същия ефект с каране на N. Ти си преценяваш все пак.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от TheFreeRider » 16 Яну 2018, 17:06

Колега, най-добре закачи колата на диагностика, за да видиш защо точно ти е излязло това съобщение, трябва да има записана грешка.

Реално може и да нямаш проблем заради изключването от скорост преди светофар, но със сигурност е излишно стресиране на кутията при последващото превключване на Д. Отделно трябва да включиш на Д задължително от спряло положение, което е неудобно, например ако светофарът светне зелено преди да си спрял. В упътването на колата пише изрично да не се тегли колата повече от 80км, защото когато е на N, маслото в скоростите не се охлажда както когато е на D и може да прегрее.

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от c04 » 16 Яну 2018, 20:26

Точно кутията се стресира излишно и се износва повече, а и не на последно място ако караш при спускане/теглене дълго време на N рано или късно кутията прегрява. Като цяло когото и да питаш, който разбира от кутии, ще ти каже че предавки се сменят само в покой :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от BABHOMED » 17 Яну 2018, 2:20

Това със свободната ми звучи правдоподобно наистина..Докато мотора работи върти помпата на кутията и съответно маслото през където трябва да си върви включително и радиатора за охлаждането и за това повече от 80клм не бива да изминава на дърпане ако не работи мотора просто ще прегрее.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от IceFire » 17 Яну 2018, 3:29

Мьааа, явно е така. А аз много пъти в движение по магистрала съм минавал на Н на спускане да ускори и после като свърши спускането влизам на Д директно при 80/100 км/ч. Повече без такива опити.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от Elesar74 » 17 Яну 2018, 14:30

Явно си натрупал сериозна амортизация от тези опити, щом си ги правил доста време и затова вече кутията ти реагира със съобщение. Трябва да й обърнеш внимание май. За начало, на кабела.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 18.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99
Мечтае да кара: E38 740D BiTurbo 245 HP '99

Re: Trans failsafe при превключване на неутрална в движение

Мнение от IceFire » 17 Яну 2018, 14:37

Ами тя си има от известо време и друг проблем, ако дам на ръчна и избера първа скорост директно минава на транс фейлсейф...

Какъв е номера с този кабел, къде се гледа?
Изображение

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook