LCM III

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 12.06.2006

LCM III

Мнение от Velko » 17 Мар 2017, 16:37

E38 730D 2000

Извинявам се ако питам не където трябва, но питам за първи път от много години.

Та може ли LCM III да се програмира/кодира да проверява по-нисък ток на лампите, основно отзад.
Искам акъл от тези които са не ти със софтуера и електронните модули.
Благодаря на всички даващи ми съвет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: LCM III

Мнение от stony1 » 18 Мар 2017, 0:09

Velko написа:E38 730D 2000

Извинявам се ако питам не където трябва, но питам за първи път от много години.

Та може ли LCM III да се програмира/кодира да проверява по-нисък ток на лампите, основно отзад.
Искам акъл от тези които са не ти със софтуера и електронните модули.
Благодаря на всички даващи ми съвет.


Колега, какво точно искаш да постигнеш?
Лайт модула прави два вида проверки.
Едната е за изправна верига, по-известна като "cold check". При тази проверка модула пуска кратки импулси с ниско напрежение по всичките си вериги. Ако има някоя отворена, модулът регистрира "Изгоряла крушка". Ако във веригата има свързан светодиод, той ще мига при всеки импулс, но системата няма да регистрира грешка.
Другата проверка е малко по-сложна, защото се прави при работещи светлини. При системите с крушка с нажежаема жика, токът във веригата зависи от съпротивлението на жичката, което е различно при различна температура. За крушка с мощност 21W, токът варира от 0 до 1,75А. Вярно е, че номиналната стойност на тока се достигат за части от секундата и в измервателната верига може да се заложи само номинала на измерваната величина, но трябва да се вземе предвид, че токът в една последователна верига е един и същ. При това положение по-лесно е да бде измерен падът на напрежение в дадена точка от веригата и да бъде сравнен с еталон, заложен в системата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 12.06.2006

Re: LCM III

Мнение от Velko » 18 Мар 2017, 1:08

stony1 написа:
Velko написа:E38 730D 2000

Извинявам се ако питам не където трябва, но питам за първи път от много години.

Та може ли LCM III да се програмира/кодира да проверява по-нисък ток на лампите, основно отзад.
Искам акъл от тези които са не ти със софтуера и електронните модули.
Благодаря на всички даващи ми съвет.


Колега, какво точно искаш да постигнеш?
Лайт модула прави два вида проверки.
Едната е за изправна верига, по-известна като "cold check". При тази проверка модула пуска кратки импулси с ниско напрежение по всичките си вериги. Ако има някоя отворена, модулът регистрира "Изгоряла крушка". Ако във веригата има свързан светодиод, той ще мига при всеки импулс, но системата няма да регистрира грешка.
Другата проверка е малко по-сложна, защото се прави при работещи светлини. При системите с крушка с нажежаема жика, токът във веригата зависи от съпротивлението на жичката, което е различно при различна температура. За крушка с мощност 21W, токът варира от 0 до 1,75А. Вярно е, че номиналната стойност на тока се достигат за части от секундата и в измервателната верига може да се заложи само номинала на измерваната величина, но трябва да се вземе предвид, че токът в една последователна верига е един и същ. При това положение по-лесно е да бде измерен падът на напрежение в дадена точка от веригата и да бъде сравнен с еталон, заложен в системата.


Колега, благодаря много за коментара.
Това е така и това го знам,
Въпроса е за тези 1.75А програмируеми ли са. Искам да сложа 1W и тогава тока е 0.08А и аз да заложа такава стойност за да не се отчита като изгоряла крушка, както е сега.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: LCM III

Мнение от stony1 » 18 Мар 2017, 22:28

Утре ще сменям моя LCM модул и ще разгледам детайлно какво може да се програмира.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: LCM III

Мнение от predel » 18 Мар 2017, 23:44

Сложи си "лъжци".....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 12.06.2006

Re: LCM III

Мнение от Velko » 19 Мар 2017, 8:49

predel написа:Сложи си "лъжци".....


Колега,
мога да го излъжа, но тогава модула няма да върши работата за която е сложен.

Благодаря за предложението.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: LCM III

Мнение от PeReZ » 20 Мар 2017, 13:53

Ако е за задните габарити, там ЛЦМ3 и нагоре имат опция, която можеш да активираш, за да кажеш на LCM-a, че габаритите са LED, което може и да променя начина на "хот" чекване, но ако говориш за стопове/задна или крушките на номера, аз не съм срещал вариант да намалиш съпротивлението, което да търси чека, така че по-скоро ще трябва да изключиш чека или да сложиш товарни резистори.
По-неприятно, според мен, ще ти се стори трептенето на LED крушките, когато липсва товарен резистор, отколкото казуса с чека, ако изобщо говориш за LED крушки де.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 12.06.2006

Re: LCM III

Мнение от Velko » 20 Мар 2017, 16:28

PeReZ написа:Ако е за задните габарити, там ЛЦМ3 и нагоре имат опция, която можеш да активираш, за да кажеш на LCM-a, че габаритите са LED, което може и да променя начина на "хот" чекване, но ако говориш за стопове/задна или крушките на номера, аз не съм срещал вариант да намалиш съпротивлението, което да търси чека, така че по-скоро ще трябва да изключиш чека или да сложиш товарни резистори.
По-неприятно, според мен, ще ти се стори трептенето на LED крушките, когато липсва товарен резистор, отколкото казуса с чека, ако изобщо говориш за LED крушки де.


Здравей Колега,
до сега си играехме на части сега и на акъл :lol:

Говоря за LED крушки и LCM3 и искам да сменя всичко отзад с LED. След това габаритите и късите отпред.
Правил съм го на 34ката и с тия там по-остарели пластмаси си ставаше светенето доста добре без да извади очите на тоя зад мен.
Товарни резистори не ми се слагат защото модула няма да познае когато изгори някой LED - то при тоя живот който им дават не трябва да стане докато се разглоби колата, но искам да го има.

Та последно ще пробвам едно творение на китаичетата едни му казват Декодер други Контролер и да видя какво ще се получи. Ако не пищи LCM с LED навсякъде и пищи като го махна-слаган на всеки по един. Ако не върши и двете функции се връщам на класиката крушка с жичка.

Благодаря и
Поздрави
Велко Велев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: LCM III

Мнение от Дифашир » 25 Мар 2017, 7:39

Добре де нали има " хубави " лед крушки със съпротивление ( вградено ) и до колкото знам си ги рапознава като обикновенни !?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: LCM III

Мнение от gentata » 20 Апр 2017, 22:23

Velko написа:...Говоря за LED крушки и LCM3 и искам да сменя всичко отзад с LED. След това габаритите и късите отпред.
Правил съм го на 34ката и с тия там по-остарели пластмаси си ставаше светенето доста добре без да извади очите на тоя зад мен.
Товарни резистори не ми се слагат защото модула няма да познае когато изгори някой LED - то при тоя живот който им дават не трябва да стане докато се разглоби колата, но искам да го има.

Та последно ще пробвам едно творение на китаичетата едни му казват Декодер други Контролер и да видя какво ще се получи. Ако не пищи LCM с LED навсякъде и пищи като го махна-слаган на всеки по един. Ако не върши и двете функции се връщам на класиката крушка с жичка.

Благодаря и
Поздрави
Велко Велев[/color]

За да се случи това което искаш, първия и най-лесния начин е да се снабдиш със аналогични като цокъл (евентуално и цвят) LED крушки. Тези дето са не по 1.50лв а от 8-10лв. нагоре си имат всичко необходимо че да не светкат никакви чекове по таблото т.е не е необходимо никакво прекодиране а и като изработка са що-годе добре. Вече марковите са по 20++ лв/бр. Въпреки че имат разни "баластни" резистори консумацията им е в пъти по-малка от на обикновенната крушка, въпросните 1,75А вече са около 0,25А за аналог на 21W крушка и си свети прилично (ползвам такива за стоповете).
Втори вариант ако си се насочил към така наречените "тунинг стопове", също може изобщо да не се наложи каквото и да било прекодиране защото обикновенно по-истинските изпълнения си имат всичко и са адаптирани за plug&play монтаж. Друг е въпроса за визия и т.н. но това е вече въпрос на вкус.
И третия и незнам колко приложим начин в случая е да се прекодира LCM-a за LED габарити. След тази кодировка се изключват чековете (hot и cold) и напрежението подавано към задните габарити вече е подходящо за ползване на ОЕМ LED габарити (при Е38 мисля че няма такива) и не е необходим допълнителен "баласт", но (при LCM III и IV ползвани в Е38 и Е39) това касае единствено и само задните габарити, всички останали светлини (задна скорост, мигачи, мъгла, стопове, номер и т.н.) са си както са били и преди кодировката.

По отношение на чек и LED светлина.
Чека в LCM III и IV (и по-ранните) е предвиден да установи проблем с крушка с нажежаема жичка а именно отворена верига (cold check) или ток в определени граници в работен режим (hot check). Когато се ползват LED светлини (ако са без баластните резистори), токовете са далеч под тези на ЛНЖ и съответно и единия и другия чек няма да мине и ще се предприеме съответното действие от модула а именно светване на алтернативна светлина и изписване на борда (ако е включено) че дадената светлина не е наред. Така че ако се ползват LED светлини при тези модули ще трябва да се изключат чековете за съответните светлини.

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook