В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Колеги,
Имам следния проблем:
При студен мотор напрежението от алтернатора е стабилно - 13.6 - 13.7 по борд. С мутицет измерено е около 14.2. На празен ход, и когато мотора вече е загрял напрежението пада, и понякога по борд е 12.0 - 11.9. Лампата за алтернатора не е светвала никога. Напоследък на празен ход започна да спира да свири и аудио системата, освен че видимо таблото свети по слабо например. Това всичко се случва само и единствено на празен год - 600 оборота. Когато вдигна оборотите на 700 или включа климатика твърдо напрежението е 13.7, и не се променя. Акумулатора е на 2 години. С предишния проблема си го имаше пак. Мерил съм за отечка и няма. Когато колата заспи консумацията е 0.03А.
Въпроса е дали твърдо проблема е в алтернатора, или може и да е някъде другаде.
Нещо допълнително - прави ми впечатление, че по често чувам виско перката, дори когато навън е относително студено.
Благодаря предварително.
Имам следния проблем:
При студен мотор напрежението от алтернатора е стабилно - 13.6 - 13.7 по борд. С мутицет измерено е около 14.2. На празен ход, и когато мотора вече е загрял напрежението пада, и понякога по борд е 12.0 - 11.9. Лампата за алтернатора не е светвала никога. Напоследък на празен ход започна да спира да свири и аудио системата, освен че видимо таблото свети по слабо например. Това всичко се случва само и единствено на празен год - 600 оборота. Когато вдигна оборотите на 700 или включа климатика твърдо напрежението е 13.7, и не се променя. Акумулатора е на 2 години. С предишния проблема си го имаше пак. Мерил съм за отечка и няма. Когато колата заспи консумацията е 0.03А.
Въпроса е дали твърдо проблема е в алтернатора, или може и да е някъде другаде.
Нещо допълнително - прави ми впечатление, че по често чувам виско перката, дори когато навън е относително студено.
Благодаря предварително.
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6212
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Зарежда се акумулатора и проверява с тестер състоянието му- един дефектен акумулатор може да вкарва сривове в електрическата система на колата. Ако е необходимо се сменя. След това, ако е необходимо, се проверява сигнала на алтернатора- ще се види дали няма прекъснали или пробити диоди, което да води до неправилната му работа.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Релето е за смяна ,сваляй сменяй и си готов.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
акумулатора е ОК, на няма две години е, пали дори колата да не е палена повече от две седмици. С предишния акумулатор алтернатора се дъжеше по същия начин.
Направих две видеа.
Паля колата студена, алтернатора работи напрактика коректно, и така е докато не загрее
https://www.youtube.com/watch?v=v0nIjT0tius
Тук вече е загряла до 102 градуса и проблема е налице
https://www.youtube.com/watch?v=kln1sEZsZJE
До колкото знам на този алтернатор не може да му се сменя само релето.
В крайна сметка реших да поръчам е този кит - https://www.amazon.com/Alternator-Repai ... X43XMX9Y0S
След 2 седмици ще докладвам какъв е резултата.
Направих две видеа.
Паля колата студена, алтернатора работи напрактика коректно, и така е докато не загрее
https://www.youtube.com/watch?v=v0nIjT0tius
Тук вече е загряла до 102 градуса и проблема е налице
https://www.youtube.com/watch?v=kln1sEZsZJE
До колкото знам на този алтернатор не може да му се сменя само релето.
В крайна сметка реших да поръчам е този кит - https://www.amazon.com/Alternator-Repai ... X43XMX9Y0S
След 2 седмици ще докладвам какъв е резултата.
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Колега, какво стана, и мен ме сполетя същото
Утре го разглабям на парчета да видя как са лагерите + платката, само не разбирам още води се, че има диоди + реле регулатор
http://www.meeknet.co.uk/e38/Alternator/Index.htm
всичко в едно ли е?
това конкретно се води реле регулатор за 58лв, но не виждам къде са въпросните диоди?
https://www.autopower.bg/%D1%80%D0%B5%D ... 77072.html
#UPDATE
Разбрах кое какво е:
релето се намира отделно, диодите не, затова ремонтните компклекти вървят с капака
лагера на снимката го има в дару за 5лв 12311747246.. долния бил 37 12311739203 с 4 дни поръчка
Утре го разглабям на парчета да видя как са лагерите + платката, само не разбирам още води се, че има диоди + реле регулатор
http://www.meeknet.co.uk/e38/Alternator/Index.htm
всичко в едно ли е?
това конкретно се води реле регулатор за 58лв, но не виждам къде са въпросните диоди?
https://www.autopower.bg/%D1%80%D0%B5%D ... 77072.html
#UPDATE
Разбрах кое какво е:
релето се намира отделно, диодите не, затова ремонтните компклекти вървят с капака
лагера на снимката го има в дару за 5лв 12311747246.. долния бил 37 12311739203 с 4 дни поръчка
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Едни врати напред
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Здравей,
В крайна сметка го занесох в една българска фирма, която ги ремонтира. При мен се оказа, че два диода са се отлепили. Смениха диодната плочка и сега като че ли всичко е наред. На празен ход държи винаги 14.2 с няколко изключения.
1. Като пусна подгрев на задното стъкло пада на 13В, даже на 12.5В. Нямам обяснение защо. С всички останали консуматори без подгрева всичко е наред.
2. Пада на 12.5В когато например намалявам към светофар. След като спра веднага се нормализира всичко.
Странна работа са тези алтернатори като цяло.
За да не става реклама, ако искаш ще ти пратя на ЛС координатите на фирмата, която ми го направи.
В крайна сметка го занесох в една българска фирма, която ги ремонтира. При мен се оказа, че два диода са се отлепили. Смениха диодната плочка и сега като че ли всичко е наред. На празен ход държи винаги 14.2 с няколко изключения.
1. Като пусна подгрев на задното стъкло пада на 13В, даже на 12.5В. Нямам обяснение защо. С всички останали консуматори без подгрева всичко е наред.
2. Пада на 12.5В когато например намалявам към светофар. След като спра веднага се нормализира всичко.
Странна работа са тези алтернатори като цяло.
За да не става реклама, ако искаш ще ти пратя на ЛС координатите на фирмата, която ми го направи.
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
#UPDATE 2
Вече знам всичко за въпросния алтернатор...
Имал си късмет колега, диодите + лагерите не са проблем, проблема е регулатора за волтажа, защото няма такъв на BOSCH а другите от типа на този който съм споменал по-горе просто НЕ стават и колата ще си прави проблеми после.
От тук следва, че ако е регулатора се търси или втора ръка алтернатор или рециклиран. Аз имах късмет и намерих рециклиран втора ръка (рециклиран и свален от кола в която е работил), но като цяло се наложи да звънна на доста хора.
Вече знам всичко за въпросния алтернатор...
Имал си късмет колега, диодите + лагерите не са проблем, проблема е регулатора за волтажа, защото няма такъв на BOSCH а другите от типа на този който съм споменал по-горе просто НЕ стават и колата ще си прави проблеми после.
От тук следва, че ако е регулатора се търси или втора ръка алтернатор или рециклиран. Аз имах късмет и намерих рециклиран втора ръка (рециклиран и свален от кола в която е работил), но като цяло се наложи да звънна на доста хора.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Едни врати напред
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Добре е че си намерил читав алтернатор! И аз разбрах че релето е напрактика ненамираемо. Добре че моето засега се държи.
Пада ли волтажа сега при теб в двата случая, които съм описал? Предполагам знаеш как да гледаш напрежението от скритото меню
Пада ли волтажа сега при теб в двата случая, които съм описал? Предполагам знаеш как да гледаш напрежението от скритото меню
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Гледах го днес, меню номер 9
На празен ход при мен е 13.8 може би защото имам дневни светлини които не мога да изключа, сега тепърва ще гледам да му хвана номерата, досега не се бях заглеждал много по това
Като извадя масата от акумилатора докато работи колата и замеря дава 14 - 14.2
На празен ход при мен е 13.8 може би защото имам дневни светлини които не мога да изключа, сега тепърва ще гледам да му хвана номерата, досега не се бях заглеждал много по това
Като извадя масата от акумилатора докато работи колата и замеря дава 14 - 14.2
Последна промяна nforced на 27 Юли 2017, 22:06, променена общо 1 път
Едни врати напред
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Нормално е на скритото меню да е 13.8. При мен а и съм чел че винаги е така - скрито меню 13.7-13.8, но като мериш на акумулатора директно са 14.2.
Като пуснеш подгрев на задното стъкло пада ли на скритото меню при теб в момента напрежението?
Като пуснеш подгрев на задното стъкло пада ли на скритото меню при теб в момента напрежението?
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
- RORO
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
И аз не знам кое е нормално и кое не ?! Седмицата в Бг. показва по борд и мултицет 14,2-14.4 В , тази която карам тук в Германия показва 13,6 по борд 14,2-14,4 мултицет .Наскоро взех една Е39 за жената 14,4 по борд и мултицет ......Преди време се бях заял с колата на един приятел Е39 смених три алтернатора и пак си остана 13,6 по борд и мултицет. Единия алтернатор го обслужих от до и пак остана 13,6.....
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
Re: В алтернатора ли е проблема - 740i 2000 година
Някъде бях чел че тази разлика в напреженията се дължала на повишена консумация в електрониката на автоматичната скоростна кутия. Колко е вярно обаче ...
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани