М52 към M54B30 swap питания

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 26.12.2007

М52 към M54B30 swap питания

Мнение от turbobanana » 03 Сеп 2016, 12:59

Здравейте, колеги!
Мисля отново да влизам в Е38 клуба, че ми се отвори подземен гараж и място за втора кола.
Много ще се радвам ако чуя съвети и акъл за swap от M52 към M54B30 в 728 face!
Ако някой е правил или виждал - за какво да се готвя...
Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от madafaka_donkele » 03 Сеп 2016, 14:40

За 40 коня цял суап ли ще правиш :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 6.02.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е38 3.5 V8
Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
Детайли за колата: Без задни гърнета

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от Дидо ди » 03 Сеп 2016, 18:06

40 коня + по добър звук от мотора...приготви си пари не само за мотор но и за скоростна кутия :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1903
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от boris » 03 Сеп 2016, 19:07

Щом 728 е фейс няма да има изненади, като взимаш мотора не забравяй педала за газта.
Ако колата е с ръчни скорости за какво са му скорости?
Ако е автомат и диференциалчето трябва да се смениш, за да не се шашка кутията, с такова от 530i автомат, като сложиш капака от твоя диф...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 26.12.2007

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от turbobanana » 04 Сеп 2016, 7:23

madafaka_donkele написа:За 40 коня цял суап ли ще правиш :mhihi:


За 40 коня си спомням, че и swap на колата съм правил...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от ///M Power » 05 Сеп 2016, 9:14

boris написа:Щом 728 е фейс няма да има изненади, като взимаш мотора не забравяй педала за газта.
Ако колата е с ръчни скорости за какво са му скорости?
Ако е автомат и диференциалчето трябва да се смениш, за да не се шашка кутията, с такова от 530i автомат, като сложиш капака от твоя диф...


Защо да се шашка Автомата от диф-а? Самите кутий ги дават еднакви?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от LiTtLeRoCk » 06 Сеп 2016, 18:31

Къде би бил проблема при преминаването от единичен към двоен ванос? Тия дни ми се налага да търся разни части за единичен ванос и срещам голяма трудност. Като цяло и мотори няма вече. Ако се наложи направо сменям мотора с двоен ванос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1903
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от boris » 06 Сеп 2016, 20:31

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 26.12.2007

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от turbobanana » 07 Сеп 2016, 18:17

То да минеш от М52 към М54 е все едно да минеш от Е36 в Е38, пак две бройки ама много разлики...
:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от kilikandzer-power » 11 Сеп 2016, 9:12

Играта си заслужава, само да намериш читав двигател и скорости комплект с електрониката + педала на газта. Ако си с DSC е лесно. Ако си с АSC трудно ще намериш такъв донор и ще ти се наложи да сменяш и модулите по спирачната система и датчик на волана, датчик за странично усорение, силова помпа, датчици на колелата и т.н. за да минеш към DSC. Когато е за единичен ванос и табло се сменя. Диф слагаш от Е39 530i комби (съответно ръчка или автомат), само твоя заден капак прехвърляш. Леко барваш генерацията, всмукателните пътища, слагаш чипче и 90% от 740 в БГ ти дишат прахоляците. За дизелите да не говорим, да си ръткат тихичко за икономия.
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от LiTtLeRoCk » 15 Сеп 2016, 19:19

Нещо на което попаднах днес http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=374572 . Понеже мотора ми сдаде багажа, а м52б28 единичен ванос с редовни документи да се намери е трудно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от stony1 » 15 Сеп 2016, 19:42

kilikandzer-power написа:Играта си заслужава, само да намериш читав двигател и скорости комплект с електрониката + педала на газта. Ако си с DSC е лесно. Ако си с АSC трудно ще намериш такъв донор и ще ти се наложи да сменяш и модулите по спирачната система и датчик на волана, датчик за странично усорение, силова помпа, датчици на колелата и т.н. за да минеш към DSC. Когато е за единичен ванос и табло се сменя. Диф слагаш от Е39 530i комби (съответно ръчка или автомат), само твоя заден капак прехвърляш. Леко барваш генерацията, всмукателните пътища, слагаш чипче и 90% от 740 в БГ ти дишат прахоляците. За дизелите да не говорим, да си ръткат тихичко за икономия.


Това за единичния ванос и таблото някой ти го каза или си го измисли сам?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от kilikandzer-power » 16 Сеп 2016, 5:41

stony1 написа:
kilikandzer-power написа:Играта си заслужава, само да намериш читав двигател и скорости комплект с електрониката + педала на газта. Ако си с DSC е лесно. Ако си с АSC трудно ще намериш такъв донор и ще ти се наложи да сменяш и модулите по спирачната система и датчик на волана, датчик за странично усорение, силова помпа, датчици на колелата и т.н. за да минеш към DSC. Когато е за единичен ванос и табло се сменя. Диф слагаш от Е39 530i комби (съответно ръчка или автомат), само твоя заден капак прехвърляш. Леко барваш генерацията, всмукателните пътища, слагаш чипче и 90% от 740 в БГ ти дишат прахоляците. За дизелите да не говорим, да си ръткат тихичко за икономия.


Това за единичния ванос и таблото някой ти го каза или си го измисли сам?

По някаква случаност моята Е38-ца е с посочения суап в темата. Според теб дали си го измислям или се е наложило да сменям таблото?
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 21 Сеп 2016, 16:19

turbobanana написа:Здравейте, колеги!
Мисля отново да влизам в Е38 клуба, че ми се отвори подземен гараж и място за втора кола.
Много ще се радвам ако чуя съвети и акъл за swap от M52 към M54B30 в 728 face!
Ако някой е правил или виждал - за какво да се готвя...
Благодаря предварително!


Няма смисъл от занимавката , по добре ревизирай 28цата . сложи и някой друг вал и ремап и ще потръгне. Парите за тия 40коня на хартия не си струват.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: М52 към M54B30 swap питания

Мнение от LiTtLeRoCk » 11 Ное 2016, 21:00

Понеже моят М52Б28 счупи сегмент и надра цилиндъра се наложи да сменя мотора. Намирането на единичен ванос, с редовни документи е много трудно. Затова взех М52Б28ТУ, на който направих ревизия. Нови сегменти, биелни, основни лагери, гумички, пълен ремонт на главата, нови болтове абе както си му е реда. Пичовете използваха блок, карантия, глава от двойния ванос, а от моя мотор ваноса и валовете с касетите. Дори за запалването и работата на мотора ползваха датчика на двойния ванос. В момента колата работи перфектно. Няма невъзможни неща.

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook