Проблем с електроника/LCM?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Проблем с електроника/LCM?
Днес ми се случи много странен проблем с колата... не я бях карал 1 седмица, седяла е на паркинга (всеки ден я е пекло слънцето от-до). M60B40 със сменен LCM до LCM3, но това стана преди 2 години...
Запали ОК, тръгнах, всичко си е ОК... т.е. както досега... спрях на едно OMV и врътнах ключа да загася мотора/колата. Мотора угасна, само че на таблото ми светнаха лампите за "акумулатор" и "масло" и чух, че и парктроника все още работи (пред колата много близо имаше препятствие).
Излезнах от колата и забелязах, че DRL-а е активен (т.е. дългите все още светят), но по странното бе, че "стоповете" също светеха - и двете стоп светлини, и третия стоп...
Запалих колата веднага, всичко си беше ОК... всичко свети (фарове, стопове, габарити и т.н.) нормално... колата се движи нормално, никакви ядове.... покарах още 10км и спрях и отново загасих двг/колата... и пак същото - светят стопове/DRL, както и споменатите две лампи на таблото. Врътнах отново ключа да запаля и тогава лампите за масло и акумулатор изгасват, вместо да светват "на 2-ри контакт". Не светят и другите контролни лампи по таблото... но колата отново пали без проблеми и всичко е ОК по време на движение...
Спрях накрая колата на паркинга и откачих акумулатора... закачих го отново след 2 мин и вече нищо не светеше... но като завъртя на 2-ри контакт става същото - не светват всички (стандартни) контролни лампи и като "върна" ключа до основно положение отново светват "масло" и акумулатор, светят DRL и "стопове"...
Отново откачих и закачих акумулатора, че да мога да я заключа по нормалния начин....
Някакви идеи???
Запали ОК, тръгнах, всичко си е ОК... т.е. както досега... спрях на едно OMV и врътнах ключа да загася мотора/колата. Мотора угасна, само че на таблото ми светнаха лампите за "акумулатор" и "масло" и чух, че и парктроника все още работи (пред колата много близо имаше препятствие).
Излезнах от колата и забелязах, че DRL-а е активен (т.е. дългите все още светят), но по странното бе, че "стоповете" също светеха - и двете стоп светлини, и третия стоп...
Запалих колата веднага, всичко си беше ОК... всичко свети (фарове, стопове, габарити и т.н.) нормално... колата се движи нормално, никакви ядове.... покарах още 10км и спрях и отново загасих двг/колата... и пак същото - светят стопове/DRL, както и споменатите две лампи на таблото. Врътнах отново ключа да запаля и тогава лампите за масло и акумулатор изгасват, вместо да светват "на 2-ри контакт". Не светят и другите контролни лампи по таблото... но колата отново пали без проблеми и всичко е ОК по време на движение...
Спрях накрая колата на паркинга и откачих акумулатора... закачих го отново след 2 мин и вече нищо не светеше... но като завъртя на 2-ри контакт става същото - не светват всички (стандартни) контролни лампи и като "върна" ключа до основно положение отново светват "масло" и акумулатор, светят DRL и "стопове"...
Отново откачих и закачих акумулатора, че да мога да я заключа по нормалния начин....
Някакви идеи???
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с електроника/LCM?
трябва да го свържеш с диагностика и ще покаже ако нещо не е ок с модула
при мен направи подобна реакция версия 3 , но след рестарт всичко си е ок
при мен направи подобна реакция версия 3 , но след рестарт всичко си е ок
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Проблем с електроника/LCM?
Рестартирах 100 пъти Иначе акумулатора беше малко клекнал, но го заредих и няма промяна... Интересното е, че като завъртя ключа на 0-лева позиция и дори го извадя, стрелката на горивото си показва колко е, парктроника ако цъкна копчето се активира... след малко ще откача LCM-а от веригата, да видя дали ще има промяна... ако няма - отиваме на клеморед ми се чини...
- Apunch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 228
- Регистриран на: 21.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 750 IA
Re: Проблем с електроника/LCM?
Използвам темата, за да споделя и моя проблем с електроника на Е38 750 от 1997.
Колата я карам от около година и половина - карам я изключително рядко (хоби-кар и рядко като заместващ автомобил). В тази връзка колата доста стои в гаража, прекара и 4 месеца в един тенекеджийски сервиз (при приятел) за работа по интериора. След като я прибрах (преди около 4 месеца) зачестиха проблемите с електрониката. Първоначално не тръгваше радио модула (известен ми беше проблемът при закупуването, но отлагах ремонта за след приключване с всички механични и козметични дейности). Напоследък обаче, заедно с радио модула, не тръгват и други неща - ако не тръгне радиото, не работи и задната щора, автоматичното сваляне на ел стъклата, воланът става тук лек, ту тежък, клапите на климатика отварят и затварят постоянно (предполагам сензора за скоростта не сработва), плафоните премигват (само на запален двигател). С няколко запалвания, заключвания и отключвания нещата се оправят и всичко работи - до следващото палене (понякога тръгват от първия път). Нещо много изненадващо се случи при едно от редките по-дълги пътувания (3+ часа нон-стоп) - спрях и загасих колата, но не бях паркирал добре - наложи се да запаля и да преместя, но нямаше никаква реакция на стартера - подава контакт и системите изглежда работят нормално, но при завъртане на стартер колата не реагира. След около половин час пробвах отново и всичко си беше ОК
Някакви идеи откъде да започна - утре ще разглобя багажника и ще сваля радио модула за ремонт. Не изключвам от дългото седене в сервиза да е влязла вода/влага някъде по модулите и/или бушоните...
ПП. Има монтирани рингове на оригиналните фарове, които рингове ще бъдат демонтирани.
Колата я карам от около година и половина - карам я изключително рядко (хоби-кар и рядко като заместващ автомобил). В тази връзка колата доста стои в гаража, прекара и 4 месеца в един тенекеджийски сервиз (при приятел) за работа по интериора. След като я прибрах (преди около 4 месеца) зачестиха проблемите с електрониката. Първоначално не тръгваше радио модула (известен ми беше проблемът при закупуването, но отлагах ремонта за след приключване с всички механични и козметични дейности). Напоследък обаче, заедно с радио модула, не тръгват и други неща - ако не тръгне радиото, не работи и задната щора, автоматичното сваляне на ел стъклата, воланът става тук лек, ту тежък, клапите на климатика отварят и затварят постоянно (предполагам сензора за скоростта не сработва), плафоните премигват (само на запален двигател). С няколко запалвания, заключвания и отключвания нещата се оправят и всичко работи - до следващото палене (понякога тръгват от първия път). Нещо много изненадващо се случи при едно от редките по-дълги пътувания (3+ часа нон-стоп) - спрях и загасих колата, но не бях паркирал добре - наложи се да запаля и да преместя, но нямаше никаква реакция на стартера - подава контакт и системите изглежда работят нормално, но при завъртане на стартер колата не реагира. След около половин час пробвах отново и всичко си беше ОК
Някакви идеи откъде да започна - утре ще разглобя багажника и ще сваля радио модула за ремонт. Не изключвам от дългото седене в сервиза да е влязла вода/влага някъде по модулите и/или бушоните...
ПП. Има монтирани рингове на оригиналните фарове, които рингове ще бъдат демонтирани.
- RORO
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: Проблем с електроника/LCM?
Провери масите ....и най вече тоя дебелия на двигателя към купето .Имал съм случай в който , буквално вися на кабела на масата а на ом-метър изобщо не дава верига !!!???Симптомите бяха : колата (бмв 6-та серия ) миришеше на бакелит и тръбичките на АБС помпата пареха като реотани !
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Проблем с електроника/LCM?
Колега Mollov, какво стана с колата, открили къде е проблема?
Питам защото аз имам подобен проблем. Като изгася двигателя и извадя ключа не изгасят и заспиват ТВ, GPS модули и 4:3 монитора, оставят да светят и работя докато не извадя предпазителя който е в багажника. А стрелките на таблото отиват до нулево положение мнооого бавно. Активирани са да премигват мигачите при затваряне/отваряне но и те неработят в тази ситуация. Сменен е (не от мен а така взех колата) LCM модула с LCM III. Аз имам съмнения за него, GM модула или самото табло.
Някой може ли да помогне?
Питам защото аз имам подобен проблем. Като изгася двигателя и извадя ключа не изгасят и заспиват ТВ, GPS модули и 4:3 монитора, оставят да светят и работя докато не извадя предпазителя който е в багажника. А стрелките на таблото отиват до нулево положение мнооого бавно. Активирани са да премигват мигачите при затваряне/отваряне но и те неработят в тази ситуация. Сменен е (не от мен а така взех колата) LCM модула с LCM III. Аз имам съмнения за него, GM модула или самото табло.
Някой може ли да помогне?
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Проблем с електроника/LCM?
При мен акумулатора беше на 1/2 от капацитета... заредих го... на сутринта като го сложих и нищо не се промени... но карах колата из града и вечерта проблема изчезна... от тогава не съм имал ядове... не знам дали е било от акумулатора, или нещо друго, което в близко бъдеще пак ще направи проблем, ама не ми се рови из колата в момента да се опитвам да търся проблема чрез подмяна на различни модули и т.н... ако го направи пак, тогава ще го мисля
- headtrick
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 740i
- Мечтае да кара: само BMW
Re: Проблем с електроника/LCM?
Apunch написа:Използвам темата, за да споделя и моя проблем с електроника на Е38 750 от 1997.
Колата я карам от около година и половина - карам я изключително рядко (хоби-кар и рядко като заместващ автомобил). В тази връзка колата доста стои в гаража, прекара и 4 месеца в един тенекеджийски сервиз (при приятел) за работа по интериора. След като я прибрах (преди около 4 месеца) зачестиха проблемите с електрониката. Първоначално не тръгваше радио модула (известен ми беше проблемът при закупуването, но отлагах ремонта за след приключване с всички механични и козметични дейности). Напоследък обаче, заедно с радио модула, не тръгват и други неща - ако не тръгне радиото, не работи и задната щора, автоматичното сваляне на ел стъклата, воланът става тук лек, ту тежък, клапите на климатика отварят и затварят постоянно (предполагам сензора за скоростта не сработва), плафоните премигват (само на запален двигател). С няколко запалвания, заключвания и отключвания нещата се оправят и всичко работи - до следващото палене (понякога тръгват от първия път). Нещо много изненадващо се случи при едно от редките по-дълги пътувания (3+ часа нон-стоп) - спрях и загасих колата, но не бях паркирал добре - наложи се да запаля и да преместя, но нямаше никаква реакция на стартера - подава контакт и системите изглежда работят нормално, но при завъртане на стартер колата не реагира. След около половин час пробвах отново и всичко си беше ОК
Някакви идеи откъде да започна - утре ще разглобя багажника и ще сваля радио модула за ремонт. Не изключвам от дългото седене в сервиза да е влязла вода/влага някъде по модулите и/или бушоните...
ПП. Има монтирани рингове на оригиналните фарове, които рингове ще бъдат демонтирани.
колега, имам подобен проблем. ако откриеш какво става пиши. при мен се появи след една зверска дупка...
ако аз открия нещо ще ти пиша.
lud
- headtrick
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 4.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 740i
- Мечтае да кара: само BMW
Re: Проблем с електроника/LCM?
здравейте колеги.
при мен се оказа дефектирал ignition switch. съжалявам но не знам как се казва на български. един блок който седи от ляво на волана срещо ключа за запалване. когато завъртите ключа той затваря веригите и т.н.
почистих го и за сега работи но ще се сменя скоро.
успех!
при мен се оказа дефектирал ignition switch. съжалявам но не знам как се казва на български. един блок който седи от ляво на волана срещо ключа за запалване. когато завъртите ключа той затваря веригите и т.н.
почистих го и за сега работи но ще се сменя скоро.
успех!
lud
- boris
- старши ентусиаст
- Мнения: 1906
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Проблем с електроника/LCM?
Клеморед
- vlaikov44
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 162
- Регистриран на: 30.10.2008
- Местоположение: Сливен
- Кара: 730d
Re: Проблем с електроника/LCM?
Смени клемореда и ще се оправи имах същия проблем когато светят стоповете влиза авариен режим на електрониката и на диагностиката показва затворена верига на определен модул и от там влиза авариен режим,смисъл няма да ти покаже че е от климореда,ама ти почни от там това е поне моя съвет защото много се вайках какво ли не правих и на края се оказа климореда
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Проблем с електроника/LCM?
Смених клемореда, засега всичко е ОК... ще видим занапред
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани