DIY Ремонт вакуум DISA клапа BMW M52B28TU и садени M54B30

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

DIY Ремонт вакуум DISA клапа BMW M52B28TU и садени M54B30

Мнение от dr.peshev » 09 Юли 2016, 8:09

DIY Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M52B28TU и садени M54B30

DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:

Изображение

Изображение


С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.

Изображение

Изображение

Внимателно с отверка се изважда зегерката!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.

Изображение

С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!

Изображение

Изображение

При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

С отверка се изважда оста на буталото!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Вижда се скъсаната мембрана!

Изображение

Изображение

Мембраната се премахва чрез издърпване назад.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Поставя се нова мембрана.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Не трябва да се забравя да се върне пружината!

Изображение

Обратно се щраква капакът.

Изображение

Тества се задължително вакуума!

Изображение

Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!

Изображение

Щраква се капачето.

Изображение



Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M52B28TU и садени M54B30





Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:

-потърсете си я и Вие,който търси намира!

-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!

-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: DIY Ремонт вакуум DISA клапа BMW M52B28TU и садени M54

Мнение от RORO » 12 Юли 2016, 16:00

Евалла колега просто перфектна тема , браво за ентусиазма и за множеството снимки супер !Аз доста четох и гледах за тая клапа но се оказа , че моята работи :D ! Аз си мисля ,че би било добре колегите в Бг да знаят от къде си се сдобил със ремонтният кит за да могат и те да си намерят без проба грешка .Би било добре да споделиш производителя в това няма нищо комерсиално а напротив , помощ за много хора .Супер тема браво !!! :clap: :clap: :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: DIY Ремонт вакуум DISA клапа BMW M52B28TU и садени M54

Мнение от dr.peshev » 30 Авг 2016, 17:57

Доколкото разбрах, цената на BG мембраната е 45лв
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!


Последно избутване dr.peshev от 30 Авг 2016, 17:57
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook