пак за махагона

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

пак за махагона

Мнение от aristocrat » 04 Фев 2016, 18:29

Здрасти, колеги, искам да ви питам дали при вас има разлика в цвета между лайсните на предните и задните врати? При мен задните са по-тъмни от светлите и се чудя дали са сменяни, или са избелели с времето, ако са се пекли повече (имам странични и задна щора заводско)?
И също някой пробвал ли е да ги възстановява по някакъв начин. В Мерцедес форума има една тема за махагона, която поне според мен, е дала доста добър резултат. Щях да снимам моите, но вече беше мрачно времето и може утре да пусна една снимка...
Ето и разлика в Мерц форума:

Преди:
Изображение
След:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: пак за махагона

Мнение от predel » 05 Фев 2016, 15:10

Това е тема, която беше разглеждана преди известно време. По принцип, това което се сещам от ученическо време /карах практика дърводелство/ е възможно да се оправят такива работи. Проблема е, че фурнира, който е под лака е доста оскъден - под 0,5мм. Това прави работата доста пипкава и е възможно да се прожули и да се открие алуминиевата подложка, върху която е залепен. Иначе стъпките са:
1.Демонтират се лайсните;
2. Изшкурва се лака;
3. Нанася се лак за политура;
4. Полира се лака .....
и е готово, но пак - много е тънък фурнира и трябва да се направи от някой, който знае как се полага полиращо се мебелно лаково покритие. Не е просто. Човек, който не го е правил.... няма да се справи...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: пак за махагона

Мнение от aristocrat » 05 Фев 2016, 15:15

В Мерц форума направо шкурка 600 за напуканото, докато се изравни повърхността. После 1000, после 2000 и накрая полир паста. Като в пукнатината слагат йод. Без да нанасят ново лак покритие.
Остава ми въпросът за задните ми лайсни? Дали са сменяни, или предните са избледнели просто...? Как е при вас?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: пак за махагона

Мнение от ///M Power » 05 Фев 2016, 15:24

Аз също имам разлика в цвета, трябва да видя кое точно се различава.

Sent from my LenovoA3300-H using Tapatalk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: пак за махагона

Мнение от predel » 05 Фев 2016, 15:33

Такааа, сега да поговорим за цветове.... всяко парче дърво е уникално само по себе си! При направата на фурнир /от едно и също дърво/ никога не може да се извадят еднакви по цвят и шарка парчета. Дори да са еднакви по цвят в зависимост от шарките може да го възприемете по-светло или по - тъмно и само на спектрометър да разберете, че са еднакви по тон... Другото нещо е лакировката. Ако лакировката е "цяла" и не е напукана или олющена дървото е "запечатано" и върху него не могат да влияят нито прах, нито влага. Ако е напукан лака - влага и прах почват да влияят, което води до промяна на цвят, текстура и дори по някога и шарки. Също така ако са се получили множество микропукнатини, те се запълват с инертни материали и може да се получи потъмняване или изсветляване, в зависимост от това, колко са замърсени тези пукнатини.
Що се отнася до Мерцедесите, там нямам идея как го правят, но за мен ако не е лакирано - е само "еднодневка"!
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: пак за махагона

Мнение от aristocrat » 05 Фев 2016, 16:38

Явно предните са избледнели просто. Сега видях в е39 подфорума, че едно момче е пуснало същата тема и е приложило снимки отпред-отзад.
viewtopic.php?f=35&t=370538&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%85%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: пак за махагона

Мнение от asennikolov » 09 Фев 2016, 6:45

aristocrat написа:В Мерц форума направо шкурка 600 за напуканото, докато се изравни повърхността. После 1000, после 2000 и накрая полир паста. Като в пукнатината слагат йод. Без да нанасят ново лак покритие.
Остава ми въпросът за задните ми лайсни? Дали са сменяни, или предните са избледнели просто...? Как е при вас?

Това с йода не ми харесва. Първо, като влезе в пукнатината,няма как да докараш същия цвят на всевъзможните фурнири, и второ-йодът е окислител и след не много време първоначалните цветове ще се изменят. Вярвайте ми, инженер-химик съм...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: пак за махагона

Мнение от aristocrat » 09 Фев 2016, 23:07

Гледах как се маха покритието - с ютия отгоре или пистолет с горещ въздух и с една отвертка леко се изронва. После се байцват и се пръскат с лак и накрая се полират. Само че не знам дали ще може да се докара един и същ цвят с тия отзад, които не са избледнели след байца, ако се байцнат всички?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: пак за махагона

Мнение от georgipass » 10 Фев 2016, 19:05

Провери в Carbon Мotors, там възстановяват лака на махагона успешно :yes: https://www.facebook.com/kokonja/?fref=ts дано съм бил полезен :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: пак за махагона

Мнение от gena » 06 Мар 2016, 14:08

Шанса да уеднаквиш цветовете са минимални с оглед това,че задните лаисни са със старо оцветяване(байцване).За да ги направиш един цвят е нужно да свалиш стария лак.Става както е показано с ютия ,може и с пистолет за горещ въздух,операцията е подобна на тази с ютията.Става също и препарат за премахване на стара боя,малко по бавно е но шанса да нараниш фурнира е доста по малък.След което се шкури с шкурка от 320 до 600 номер.Следва леко мокрене на фурнира за да настръхне след изсъхване интервал от 5-6 часа.Байцване по един и същ начин на елементите.Важно е след което да се третират по един същ начин а именно да не седят на слънце или да са изложени всички на такова.Последващото лакиране става само с пистолет за боядисване не с четка която ще отмие част от байца и ще се получи неравномерен цвят.След полагането на поне две ръце лак може да се премине на четка и така до запълване на порите за това се използва грунд който е с по високо съдържание на твърдо вещество.След 5 до 8 ръце според зависи нанасяното количество се пристъпва към заглаждане със шкурка.И на края финищ лак който запечатва лаковото покритие и не е разтворим от алкохоли.

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook