Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Vato1 » 17 Яну 2016, 22:20

Здравейте на всички!

Надявам се на малко помощ относно следния проблем с Е38, двигателят е М62В44.

Двигателят има едно неприятно клатене и прекъсване в ниските обороти.
Л-сондите са заменени с нови, но диагностиката показва, че ECU-то отчита сигнал от 0.15V при реален 0.9V до -0.70V при реален 0.1V. Това за мен означава, че отчита постоянна обедняване и се стреми постоянно да обогатява горивната смес. Без Л-сондите отчита постоянно ниво от -0.70V. Замерването на сондите показва, че си работят нормално и си менят напрежението при умишлено обогатяване или обедняване на сместа (чрез ECU-то на ГИ). Ако се изключат сондите и през ГИ се зададе горивна смес, при която се отчита около 0.5-0.6В напрежение, оборотите се нормализират. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем с ненормално отчитане на сигнал от сондите и къде може да е ключът от палатката? Ако се налага замяна на ECU-то, какво е нужно да се направи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от zvetiko » 18 Яну 2016, 8:42

Vato1 написа:Здравейте на всички!

Надявам се на малко помощ относно следния проблем с Е38, двигателят е М62В44.

Двигателят има едно неприятно клатене и прекъсване в ниските обороти.
Л-сондите са заменени с нови, но диагностиката показва, че ECU-то отчита сигнал от 0.15V при реален 0.9V до -0.70V при реален 0.1V. Това за мен означава, че отчита постоянна обедняване и се стреми постоянно да обогатява горивната смес. Без Л-сондите отчита постоянно ниво от -0.70V. Замерването на сондите показва, че си работят нормално и си менят напрежението при умишлено обогатяване или обедняване на сместа (чрез ECU-то на ГИ). Ако се изключат сондите и през ГИ се зададе горивна смес, при която се отчита около 0.5-0.6В напрежение, оборотите се нормализират. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем с ненормално отчитане на сигнал от сондите и къде може да е ключът от палатката? Ако се налага замяна на ECU-то, какво е нужно да се направи?


Колега, с какво е измерен сигнала на ламбда сондите? Имай предвид, че това, което се вижда с интерфейса за диагностика, не е моментната стойност на ламбда сондата, а е с няколко секунди закъснение. Освен това, ако наистина сондата прави отрицателно напрежение, в този момент ламбда контрола се изключва. Важно е и какви сонди си сложил- тези на Бош за около 160-200лв не работят добре, за оригиналните от 500лв е ясно, добре работещи са сондите на NGK.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Митко Стоянов » 18 Яну 2016, 10:11

zvetiko написа:Важно е и какви сонди си сложил- тези на Бош за около 160-200лв не работят добре, за оригиналните от 500лв е ясно, добре работещи са сондите на NGK.
Какви тъпотии си написал...не е истина :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Кой поръча клоун, питам аз???
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Vato1 » 18 Яну 2016, 10:27

Да повторя отново, може би не съм обяснил достатъчно ясно. Л-сондите работят добре, нови са, по каталожен номер за тази кола. Както съм писал по-горе - при умишлена промяна на състава на горивната смес напрежението им се изменя нормално от 0 до 0.9V, при много обогатена смес и до 1.15V. Измерването е извършено с професионален мултиметър FLUKE, с вграден осцилоскоп. Сравнено е с показанията на сигнала от компютъра на ГИ, който също отчита нормална работа на сондите. При работа на бензин сместа е постоянно обогатена, при което на изхода на сондата напрежението е постоянно 0.9V и по-високо, докато ECU-то отчита 0.15V.

Въпросът ми е защо компа на колата отчита по такъв ненормален начин сигнала от сондите? Bosch MP 5.2 е компютърът. На мен лично съмненията ми са за проблем с АЦП-тата, които отговарят за сигнала от сондите. Но наистина се надявам на малко помощ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от kener » 18 Яну 2016, 15:21

Новите сонди с конектори ли бяха или на жици. Да не са завъртени сигнал и маса, които отиват към бенз. комп.
40653

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Vato1 » 18 Яну 2016, 18:02

Не са. При обръщане на сигналните проводници директно замасява - реалният сигнал е 0V, компютърът отчита -0.70V.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Пресиян Василев » 18 Яну 2016, 18:16

Спойки няма нали ? Кънектнати са чрез твърда връзка нали така.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от павката » 18 Яну 2016, 18:26

kener написа:Новите сонди с конектори ли бяха или на жици. Да не са завъртени сигнал и маса, които отиват към бенз. комп.



Пресиян Василев написа:Спойки няма нали ? Кънектнати са чрез твърда връзка нали така.

газовото ги отчита коректно,а бензиновия ги бърка в стойностите им,това е интересното
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Vato1 » 18 Яну 2016, 22:10

И на мен ми е интересно, затова и пуснах темата. И без ГИ пак отчита сондите по същият начин. Пробвахме с работещи сонди от друга кола - резултат няма. Отчита ги по същия начин.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Vato1 » 18 Яну 2016, 22:12

Пресиян Василев написа:Спойки няма нали ? Кънектнати са чрез твърда връзка нали така.

Да, с твърда връзка са.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от kener » 19 Яну 2016, 11:14

Баси случая!
Да не е отишла някоя маса(замасяване) на бензиновия компютър.
40653

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 28.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e36 coupe
Мечтае да кара: m4

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от ikoleman » 13 Фев 2016, 13:08

И аз да се включа, сонди 2бр. От край време не им работи подгрева на мотор м52b25, след ревизия на мотора изобщо не тръгнаха. Последно изчистих грешките за двете сонди, след което грешка не се появи повече. Снощи свалих сондите и сложих втора употреба от същия двигател. Преди да ги включа закачих импата или изненада компа казва имаш сонди (БЕЗ да са закачени) онемях. В резюме компютъра си мисли че има датчици без да са там.

Sent from my SM-T815 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с отчитането на сигнала на Л-сондите

Мнение от Vato1 » 12 Мар 2016, 23:22

Явно виновниците са АЦП-тата за сигналите от сондите. И при мен подгрева на Л-сондите не работи, но грешка излиза само на 1-ва сонда. Надявам се другата седмица да има развитие по въпроса с проба с работещ компютър. Вече всичко друго е елиминирано като причина.

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook