хидравличен багажник

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

хидравличен багажник

Мнение от aristocrat » 17 Юли 2015, 15:24

Здравейте. Имам хидравличен багажник, но като започне да отваря в самото начало му трябва малко помощ, за да тръгне нагоре и да се отвори сам. При затварянето си се затваря самичък. Не знам като скорост как е в сравнение с останалите, но като цяло си се движи бавно. Днес смазах местата, където се захващат амортисьорчетата и отгоре, и отдолу, но разлика няма (така и предполагах, но все пак да пробвам...) Направи ми впечатление, че като свалях амортисьорчетата има разлика в поведението им.
При свален амортисьор от шофьорската страна, като багажникът се крепи на десния амортисьор, багажникът си се движи супер свободно и леко. Десният е оригинален на bmw и пише e38 на него.
При обратната ситуация - свален десен, когато се крепи на левия, багажникът си се движи трудно. Не знам каква марка е, понеже има някакъв етикет отзад, който е скъсан, но предполагам, че е подменян.
Дали проблемът ще се реши със замяна на десния амортисьор, или грешно съм се насочил?
Като натисна копчето за отваряне се отделя леко нагоре, но ако не го побутна малко, багажникът си стои долу. Имам и клипче, но сега няма как да го кача...

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.12.2010
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: Е38

Re: хидравличен багажник

Мнение от bimma » 17 Юли 2015, 16:02

Здрасти,
имах същият проблем на моята ,до акумулатора в дясно е помпата на която е и съдържателя 99% нямаш достатъчно масло,ако въобще има !!! :clap: :clap: :clap:
Налива се през един имбусс отгоре,5 ца ако не се лъжа, но трябва да се отреже понеже мястото е късо.
Относно маслото трябва да е за хидравлика на самолети, ако си от пловдив мога да ти споделя :lol:

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: хидравличен багажник

Мнение от Митко Стоянов » 18 Юли 2015, 11:13

Долей си хидравлична течност или направо я смени
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: хидравличен багажник

Мнение от aristocrat » 19 Юли 2015, 11:43

Има ли заместител на оригиналната?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: хидравличен багажник

Мнение от deank » 19 Юли 2015, 12:20

Въпреки че не се препоръчва, аз използвах ATF Dextron - същото което слагам на серво-усилвателя - това на Е65, но на Е38 вероятно е същото.

Принудих се да ползвам не-оригинална, защото трябваше поне 5 пъти да наливам и изхвърлям течността и да обезвъздушавам докато излязат всички боклуци и въздух - ако бях ползвал AeroShell щеше да ми излезе златно.

Не съм сигурен при теб от коя страна е амортисьора, който е закачен към помпата за багажника, но левия и десния са различни (при мен на Е65 левия е закачен към буталото от помпата).

Обикновено проблема е с нивото на хидравличната течност, но при недостатъчно ниво по-скоро капака ще се отваря, но няма да може да се затваря, а не обратното както е при теб, защото при затворен капак, течността се връща в помпата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Там някъде...
Пол: Мъж
Кара: миньол

Re: хидравличен багажник

Мнение от speedtool » 19 Юли 2015, 16:17

На моята 65ца сипаха от ПроАуто течност за механизъм на кабриолет на Рено :D .Същото е правено на още две такива и резултата е чудесен-предполагам,че и от други марки става :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.12.2010
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: Е38

Re: хидравличен багажник

Мнение от bimma » 24 Юли 2015, 17:26

Казуса с течността не е толкова елементарен, в зависимост с какъв вид е проектирана да работи системата/синтетична или не/ е препоръчително да не се експериментира. Използването на неправилната течност би довело до разпад на всички уплътнения,О-пръстени и тн.,моята препоръка е да буташ на ръка докато си намериш правилната течност.Прикачвам ти спецификацията на правилната течност, по нея мисля че можеш да намериш алтернативи/дори и по разни селскостопански летища/.И отново казвам трябват ти не повече от 100-150 мл.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: хидравличен багажник

Мнение от aristocrat » 24 Юли 2015, 21:02

Мен ме притеснява различното поведение при амортисьорчетата и това, че единият е сменян. Възможно ли е да е от това? Имаме и голфо и багажникът е с газови амортисьори. Като се отвори леко нагоре, амортисьорите направо го изтласкват супер бързо нагоре и ако не знаеш, направо ти разбива устата.. Предполагам, че десният е заминал, понеже се преодолява без усилие, така че възможно ли е просто с един амортисьор да не може да изтласка първоначално багажника и затова да си стои долу?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: хидравличен багажник

Мнение от turbo » 28 Юли 2015, 21:55

Според това: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=41_0075
Десният и левият "амортисьори" нямат нищо общо. Десният е обикновен, газов (номер 6), а левият е хидравличен (номер 11) и в него си влизат 2 тръбици от помпата.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: хидравличен багажник

Мнение от aristocrat » 28 Юли 2015, 22:53

Толкова седмици има с такива багажници...никой ли не може да каже :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: хидравличен багажник

Мнение от predel » 28 Юли 2015, 23:14

turbo написа:Според това: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=41_0075
Десният и левият "амортисьори" нямат нищо общо. Десният е обикновен, газов (номер 6), а левият е хидравличен (номер 11) и в него си влизат 2 тръбици от помпата.


Така е, само левия е хидравличен....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: хидравличен багажник

Мнение от asennikolov » 29 Юли 2015, 22:44

Аз имах същия проблем преди 4 години. Взех от Дару кар комплект оригинална течност, дифтунги и още някакви джаджи, защото казаха, че не трябва да се слага АТФ. Цената беше нещо като 70-80 лв, не помня точно. Смениха ми я, и оттогава работи.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 30.08.2008

Re: хидравличен багажник

Мнение от chervenia » 30 Юли 2015, 17:07

Колега имах същия проблем преди 4 години.При мен излезе амортисьор за смяна,тъй като изпускаше.Видимо нямаше някакъв голям теч,но в основата където се движи пръта имаше течност.И тъй като вдига натоварването е най-голямо тръгва,но няма достатъчно сила и ако съвсем леко го бутнеш нагоре отваря.Иначе затваря,няма проблем.Нов е по спомен 816лв оригинален.Аз взех от кола на части и проблема се реши.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: хидравличен багажник

Мнение от 7BREYTON » 07 Фев 2017, 2:49

Някой скоро да е купувал тоя комплект, че имам

Номенклатурен номер : 51248236504
Описание : ХИДРАВЛИЧНО МАСЛО БАГАЖНИК Е38
Ед.цена (с ДДС) : 91.86 BGN
Няма наличност

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=60&hl=15



или друго масло което да става, от къде да намеря?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: хидравличен багажник

Мнение от Дифашир » 08 Фев 2017, 16:06

1. Хидравликата като механика не е нещо сложно технологично.Резервоар-> помпа -> хидравлична бутилка ( в случея двустранна, което здачи че работи при отваряне и затваряне ) отделно тази схема се управлява от управляващ блок релета датчици ...... тук е момента да кажа също (предполагам една част от хората не знаят) че в капака близо до копчето има един датчик, който наподобява кутийка мисля по-малка от кибритена на размери.За да се стигне до него обаче трябва да се отдели мокета . Той следи положението на капака и в зависимост от това в колко отворено положение се намира , след като се даде сигнал с копчето управляващия блок задава команда (най -общо казано) на помпата по кой от двата маркуча да създаде налягане. Вътрешността на датчика кото споменах като цяло има улей по който се движи да го нарека ,,сплескана съчма,, . В зависимост от това в кой край на улея се намира съчмата електрониката я отчита и така се знае капака дали е отворен или затворен или поне до каква степен е отворен защото понякога отварянето и затварянето може да е възпрепятствано и капака не винаги е в крайни положения. Плоската съчма се движи от гравитационните сили, винаги се стреми да е към земята. Случвало ми се е при всяко натискане на копчето винаги да задества помпата посока отваряне. Мислех че е от този датчик, но той си работеше и се оказа залепнало едно от релетата, намиращи се до блока който е до помпата. С няколко откачания на акумулатора релето се отлепи :D

2. От едната страна на капака се намира бутилката ( с маркучите) а от другата амортисьор, чийто роля е да помага на помпата при отваряне и плавно движение на капака при затваряне.

3. Бързината не е критерий за добрата работа на системата, а по-скоро самият звук при работата на помпата. Ако е равномерен и без прекъсвания значи всичко е наред ,ако звукът се променя и капака не се вдига плавно а ,, насича ,, значи има недостиг на масло. Ако има достатъчно масло в резервоара, помпата се обезвъздушава много лесно още при първото максимум второто отваряне след доливане на масло.

4. Маслото е флуид. Тук и по пронцип в хидравличните системи не е важно смазването както е прецизно при двигателното. Така или иначе що е масло малко или много ще маже, а в случея нямаме елементи които се въртят с толкова големи и постоянни обороти за да се гони издражливост при голямо натоварване и т.н. . Тук по-скоро се търсят други качества като определена плътност на маслото, по еднородна гъстота при разликата във външната температура и евентуално щадене на някои елементи като уплътнения , които може да се окаже че са уязвими към някои масла. Мисля че хората са го измислили и не е нужно да експериминтираме. Системата би работила и с М10 :lol: тъй като и той е флуид ,но въпроса е до кога !?

5. Цената на маслото преди години беше около 70лв. Тази от 90 ми се вижда малко височка но пък може да се провери на няколко места. Скоро видях изложено в Елит Кат и мисля също беше около 70лв. Продава се в комлект с няколко дифтунги и холендърчета ( мисля по 2 ). Трябва да се намери във всеки магазин който предлага ОЕМ части. Не забравяйте че през определено време се натрупват утайки и трябва да се подмени маслото и почистване на резервоара.

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook