Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

Мнение от nforced » 15 Фев 2015, 19:52

Лятото имах интересна случка, карам си на магистралата леко бързо.. решавам да спра на бензоностанция и набивам спирачки в последния момент, спирането беше незадоволитено, спирачките просто се предадоха в един момент, ето и дисковете след това:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

всички накладки са TRW, дисковете не знам, не съм ги сменял никога.
Мисля да сложа спирачни апарати от 740 и ATE накладки за да подобря ситуацията, има ли нещо за което да се притеснявам?
Търся по-солидно спиране като резултат.
Последна промяна nforced на 16 Фев 2015, 16:01, променена общо 1 път
Едни врати напред

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от vladobate » 15 Фев 2015, 21:27

Jurid накладки спират по-добре. Може би няма смисъл за 4мм в диаметър да минаваш на други дискове и апарати. Нови дискове ( може би АТЕ ) , рециклиране на спирачните апарати, нова течност и гореспоменатите накладки и ще си много доволен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от ивчо » 16 Фев 2015, 8:53

Търси си керамични АТЕ ! Явно е че си спрял не от 130 км/ч :mhihi:
Фадинг се нарича това което е станало ! Не ти трябват "меки" накладки ... Щом магистрално шпориш с 150+++ нещо тип "рейсинг" търсиш !
Отделно много по-добре ще е с другите апарати !
Тез дискове може да ги бракуваш спокойно вече :yes:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от nforced » 16 Фев 2015, 11:27

За керамичните става много сложно/скъпо, по-скоро по-големи дискове (740) + АТЕ накладки нови ще ми свършат работа, има ли нещо друго което трябва да се смени освен апаратите, на пръв поглед изглежда само апарати и дискове трябват?
Като гледам на моята кола дисковете са 316mm а на 740i са 324mm, не е малка разликата. 750i/740d са 328мм за сравнение, може пък и такива да сложа, разликата в цената е малка.
Едни врати напред

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от larry_boy » 16 Фев 2015, 13:24

Чак пък скъпо, гледай какво си подмятаме тука в пета серия

viewtopic.php?f=35&t=386521

Не ми се вярва да нямаш 5-6 стотака, друг е въпроса дали ти се дават :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от vladobate » 16 Фев 2015, 13:33

ивчо написа:Търси си керамични АТЕ ! Явно е че си спрял не от 130 км/ч :mhihi:
Фадинг се нарича това което е станало ! Не ти трябват "меки" накладки ... Щом магистрално шпориш с 150+++ нещо тип "рейсинг" търсиш !
Отделно много по-добре ще е с другите апарати !
Тез дискове може да ги бракуваш спокойно вече :yes:

И що не му трябват меки накладки ? А тез керамичните за магистрала ли ще да са .... С меки накладки ще спира ,скоростта няма значение , с керамики ще му трябва цигара време да загреят за да спира , виж за състезание където имаш 300 спирания ОК . Дискове по-големи с 10-на мм добре като ъпгрейд ама по-малките няма смисъл от заигравката. Спирачните апарати , трябва да види дали имат разлика с неговите щото може и да няма като усилие примерно...та така . А смисъл да се минава на по-голямо ама евтинко е никъв , тъй че и това има значение .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от nforced » 16 Фев 2015, 13:40

Не е толкова и за парите, просто не знам дали ми трябват керамични (никога не съм карал с такива), карам предимно в града, но е хубаво и да не става като на снимките
Едни врати напред

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от ///M Power » 16 Фев 2015, 14:39

Мен лично ми се струва нелогично при изправна спирачна система при първо спиране от голяма скорост колата да прегрее спирачките, вариантите за възможни проблеми са много (леко задържа апарат (прегява диска), до кофти комбинация дискове-накладки или да си попаднал на някакви ментета и тн.) Ако ще сменяш дискове и апарати все пак бих се насочил към най-голямите възможни

728i предни 316x28 - 8.8 или 7.3 kg
задни 324х12 - 6.5 кг

740i предни 324x30 - 10.4 kg
задни 324х12 - 6.5 кг

750i предни 334x32 - 11.6 kg
задни 328х20 - 7.3 кг

Това мисля са разликите, както виждаш само на 50-ката задните са различни.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от nforced » 16 Фев 2015, 15:58

Ок, като гледам се оформят стоманени дискове от 740i/740d/750i и може би керамични накладки или "обикновенни" ATE.
Четох за керамичните спирачки и това със загряването не знам дали ми допада, но като се замисля всички "наточени" коли би трябвало да са с такива и съответно не би трябвало да е проблем.

Друго се пресетих, при това положение има ли нужда да се смени главния спирачен цилиндър, моят ще смогне ли на по-големите апарати?

Накладките са 100% оригинални TRW (уж хубава марка, влакове спират...) а дисковете не знам какви са честно не съм ги сменял. Според мен при карането на магистралата и от жегата дисковете са били топлички през цялото време въпреки, че не съм спирал на практика, сега се зачудих нормално ли е да има някакво триете при изправни апарати което да покачва температурата на дискове/спирачки по време на магистрално каране?

Карам Е60-кат вече трета година с комбинация Zimmerman sport и Ате керамика.
Доволен съм . Няколко пъти ми се е налагало на магистрала от 180- до около 60 да спирам и то доста агресивно . Справиха се добре.
Не знам дали аз имам грешна преценка или не , но докато са студени /градско/ колата спира една идея по-зле от другата ми кола която е с нормално Ате . След като загрее и достигне явно накаква определена работна темперетура спирането е доста по-добро от тази с нормалното Ате . Дано съм бил полезен ;)
Последна промяна nforced на 08 Мар 2015, 18:16, променена общо 1 път
Едни врати напред

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740

Мнение от ///M Power » 16 Фев 2015, 18:42

nforced написа:Накладките са 100% оригинални TRW (уж хубава марка, влакове спират...) а дисковете не знам какви са честно не съм ги сменял, колата беше пълна с багаж и 3ма души на път за черноморието. Според мен при карането на магистралата и от жегата дисковете са били топлички през цялото време въпреки, че не съм спирал на практика, сега се зачудих нормално ли е да има някакво триете при изправни апарати което да покачва температурата на дискове/спирачки по време на магистрално каране?


Винаги има някакво триене, но ако въздуховодите между бронята-подкалник са здрави, въздушната струя би трябвало да е сметната от БМВ, да охлажда достатъчно, и дисковете да не прегряват.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

Мнение от nforced » 16 Фев 2015, 18:53

Въздуховидите са здрави, всичко е в оригинален вид и изправно, според мен когато навън е над 30C дисковете просто си стоят по-топли заради триенето, това е само предположение разбира се. Тук говорим за 4 сини диска, не просто предните... Тези с оцветка в средата са задните, тези във външният край са предните.
Едни врати напред

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

Мнение от ивчо » 16 Фев 2015, 19:10

vladobate написа:И що не му трябват меки накладки ? А тез керамичните за магистрала ли ще да са .... С меки накладки ще спира ,скоростта няма значение , с керамики ще му трябва цигара време да загреят за да спира


Само колегата ме е разбрал че говоря не за истински керамични, а за АТЕ Керамик ... Те са си ориентирани към малко по-спортна изява, без да прегряват ! Но нямат нужда от загряване и т.н. разнидруги WRC щиротии ;)
Ти да нямаш проблеми с апаратите, та синят само в края ! Нормално ако се прегреят - стават сини по цялата си повърхност !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

Мнение от nforced » 16 Фев 2015, 20:04

Да, ето за нещо такова става дума от ebay но и тук в БГ има от къде да се вземат на по-ниски цени без чакане.
ATE Ceramic
Едни врати напред

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 1.05.2010
Кара: E65 745D

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

Мнение от nforced » 21 Фев 2015, 14:51

Едни врати напред

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750

Мнение от turbo » 02 Мар 2015, 18:32

nforced написа:Много ми интересно защо на 728 спирачния апарат е с 4 бутала, а на 740 е само 1 голямо

Виж това вече е интересен въпрос... Даже и цената на спирачния апарат е по-висока на 728и, което е логично при положение, че е 4-ри бутален. :shock:

Явно е най-добре да не се занимаваш със смяна на спирачките, а само да си смениш дисковете с някакви свестни или дори спортни - нещо надупчени, набраздени едно-друго. Също и да сложиш някакви перформънс накладки, профилактика тип смяна на спирачна течност по възможно най-добрия начин и с голямо внимание. След това да покараш няколко стотин километра без резки, драматични спирания по възможност, след което вече да пробваш подобна ситуация на спиране, като тази, която ти е посинила дисковете лятото.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook