Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
BMW винаги са се славели с неправилно изчислена и лоша спирачна система- не я ли пипнеш, обикновено се пребиваш.
Може би отговора на загадката е в:
Никога не съм имал проблем, при каквито и да е условия на спиране, с маркови дискове и накладки за модела- фен съм на ATE. Е, веднъж имах- реших да пробвам с някакви "спортни" накладки на Феродо, за 100 и няколко лева, при 190км/ч и проливен дъжд, пипнах леко педала на спирачката, но нищо не се случи и започна да се изправя косата ми, при следващото докосване дисковете вече бяха сухи и колата започна да намалява скоростта, от тогава задължително само "меки" накладки.
Може би отговора на загадката е в:
... дисковете не знам, не съм ги сменял никога
Никога не съм имал проблем, при каквито и да е условия на спиране, с маркови дискове и накладки за модела- фен съм на ATE. Е, веднъж имах- реших да пробвам с някакви "спортни" накладки на Феродо, за 100 и няколко лева, при 190км/ч и проливен дъжд, пипнах леко педала на спирачката, но нищо не се случи и започна да се изправя косата ми, при следващото докосване дисковете вече бяха сухи и колата започна да намалява скоростта, от тогава задължително само "меки" накладки.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
По-добри накладки за оригиналната спирачна система от Jurid, няма!
Не случайно MB S-class, BMW 7-er (почти всички Е65), излизат от завода с такива...
Колкото до автора - по принцип ако всичко ти е наред по системата, няма как да имаш този проблем. Доста е мислено и изчислявано по нея, преди да бъде пусната за серийно производство. Но така и така ще купуваш, можеш да вземеш 4-ри бутална система Brembo от 2.8 или 3.0d., качествени "меки" накладки и си ти човека. Надали се движиш с 250-300км за да прибжягваш до керамична система.
Успех!
Не случайно MB S-class, BMW 7-er (почти всички Е65), излизат от завода с такива...
Колкото до автора - по принцип ако всичко ти е наред по системата, няма как да имаш този проблем. Доста е мислено и изчислявано по нея, преди да бъде пусната за серийно производство. Но така и така ще купуваш, можеш да вземеш 4-ри бутална система Brembo от 2.8 или 3.0d., качествени "меки" накладки и си ти човека. Надали се движиш с 250-300км за да прибжягваш до керамична система.
Успех!
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Ето малко развитие по темата от мен.
Купих перфектни апарати от 740 от колега за 100лв, намерих ATE Original накладки от друг колега за 105лв. (не съм ги купил още) сега търся спирачни дискове, мисля пак ATE да взема, ето тук гледам ориентировачно за цени на дискове, но мисля, че ще ми излезат 200лв АТЕ.
Гледах специално и за Jurid и Pagid, но до колкото разбирам там нещата са супер добри в топ класа където цените са съвсем други, така, че мисля да си карам с ATE (които никак не са лоши) за сега
Скоро ще ги направя и смяната, заедно с това ще рециклирам главен спирачен цилиндър и горна помпа съединител, както и смяна спирачна течност ATE DOT4 SL6
Купих перфектни апарати от 740 от колега за 100лв, намерих ATE Original накладки от друг колега за 105лв. (не съм ги купил още) сега търся спирачни дискове, мисля пак ATE да взема, ето тук гледам ориентировачно за цени на дискове, но мисля, че ще ми излезат 200лв АТЕ.
Гледах специално и за Jurid и Pagid, но до колкото разбирам там нещата са супер добри в топ класа където цените са съвсем други, така, че мисля да си карам с ATE (които никак не са лоши) за сега
Скоро ще ги направя и смяната, заедно с това ще рециклирам главен спирачен цилиндър и горна помпа съединител, както и смяна спирачна течност ATE DOT4 SL6
Едни врати напред
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
nforced написа:Ето малко развитие по темата от мен.
Купих перфектни апарати от 740 от колега за 100лв, намерих ATE Original накладки от друг колега за 105лв. (не съм ги купил още) сега търся спирачни дискове, мисля пак ATE да взема, ето тук гледам ориентировачно за цени на дискове, но мисля, че ще ми излезат 200лв АТЕ.
Гледах специално и за Jurid и Pagid, но до колкото разбирам там нещата са супер добри в топ класа където цените са съвсем други, така, че мисля да си карам с ATE (които никак не са лоши) за сега
Скоро ще ги направя и смяната, заедно с това ще рециклирам главен спирачен цилиндър и горна помпа съединител, както и смяна спирачна течност ATE DOT4 SL6
Съвет , вземи си Ate Power , заслужават си а цената не е кой знае колко различна. Колегата Лавиатан ги продава на добри цени.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4699
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
turbo написа:nforced написа:Много ми интересно защо на 728 спирачния апарат е с 4 бутала, а на 740 е само 1 голямо
Виж това вече е интересен въпрос... Даже и цената на спирачния апарат е по-висока на 728и, което е логично при положение, че е 4-ри бутален.
И аз се чудя каква е логиката с спирачните апарати при Е38 Четири-бутални апарати се слагат на 725tds, 728i, 730d, 730i и 735i, на 740i слагат едно-бутални, а на 750i две-бутални
Аз не съм много умен ама четири-бутални апарати не са ли по-добри от едно- или две- бутални апарати
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Bavarcho написа:turbo написа:nforced написа:Много ми интересно защо на 728 спирачния апарат е с 4 бутала, а на 740 е само 1 голямо
Виж това вече е интересен въпрос... Даже и цената на спирачния апарат е по-висока на 728и, което е логично при положение, че е 4-ри бутален.
И аз се чудя каква е логиката с спирачните апарати при Е38 Четири-бутални апарати се слагат на 725tds, 728i, 730d, 730i и 735i, на 740i слагат едно-бутални, а на 750i две-бутални
Аз не съм много умен ама четири-бутални апарати не са ли по-добри от едно- или две- бутални апарати
То не трябва да си умен за да се сетиш , просто има формула за изчисление на размер диск , спрямо теглото и мощността на дадена кола. При по-малките мотори с по-малко мощност искат да могат да спират с по-малки дискове по-добре , после минават на големите дискове и за най-големия параход пускат пак голям диск с 2 бутални.
Виж при е39 как 530-ката от един размер минава на дискове като за 540 в последствие (заводско).
Просто така е пишело в дебелите немски книги и така са го направили. Някакъв чак толкова огромен + на 2 буталните няма , та да го мислите толкова
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4699
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
omegaart написа:То не трябва да си умен за да се сетиш , просто има формула за изчисление на размер диск , спрямо теглото и мощността на дадена кола. При по-малките мотори с по-малко мощност искат да могат да спират с по-малки дискове по-добре , после минават на големите дискове и за най-големия параход пускат пак голям диск с 2 бутални.
Виж при е39 как 530-ката от един размер минава на дискове като за 540 в последствие (заводско).
Просто така е пишело в дебелите немски книги и така са го направили. Някакъв чак толкова огромен + на 2 буталните няма , та да го мислите толкова
Разликата в дисковете ясно.. Мисълта ми беше като са сложили четири-бутални апарати в Е38 на малките мотори защо не са ги сложили на всички модели. А е трябвало да се правят и още два вида апарати..
Говорим да си се запази големината на диска както си е за всеки модел - малките модели с по-малки дискове, големите с по-големи.
Цената на четири-буталните апарати и едно-буталните явно е различна, но при цената на нова седмица от магазина надали тази разлика би се отразила много.
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
omegaart написа:Съвет , вземи си Ate Power , заслужават си а цената не е кой знае колко различна. Колегата Лавиатан ги продава на добри цени.
Четох напред назад за тези дискове и като цяло май няма много разлика, но за сметка на това има различни оплаквания, като изкривяване например? Лавиатан няма такива "в момента".
п.с. в крайна сметка се оказа, че няма АТЕ Power за 740, затова поръчах от "нормалните" АТЕ-та...
Това което казва колегата omegaart за броя бутала звучи логично, може би просто са се опитали да компенсират по-малкия диск с по-хубав апарат.. Това пък от своя страна изглежда странно, но има си хора да му мислят за тези неща
Едни врати напред
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
ивчо написа:vladobate написа:И що не му трябват меки накладки ? А тез керамичните за магистрала ли ще да са .... С меки накладки ще спира ,скоростта няма значение , с керамики ще му трябва цигара време да загреят за да спира
Само колегата ме е разбрал че говоря не за истински керамични, а за АТЕ Керамик ... Те са си ориентирани към малко по-спортна изява, без да прегряват ! Но нямат нужда от загряване и т.н. разнидруги WRC щиротии
Ти да нямаш проблеми с апаратите, та синят само в края ! Нормално ако се прегреят - стават сини по цялата си повърхност !
Баш са си керамични , навсякъде така ги водят . Каква технология и какво точно е съдържанието надали ще ни осведоми някой , но си има викат керамични . А колкото до първоначалното загряване и то си е факт , че не спират както стандартни докато са студени , трябва им малко топло ( това от колега дето си ги кара го е забелязал ) .
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
zvetiko написа:BMW винаги са се славели с неправилно изчислена и лоша спирачна система- не я ли пипнеш, обикновено се пребиваш.
ти направо ги отказа бе.от кои модели започват неправилно изчислените спирачни системи?
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Стига спам, скоро ще сменям нещата и ще пиша пак.
Едни врати напред
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Колеги,
мъчи ме един въпрос от няколко дни! в момента са ми изпаднали дискове от е60 324мм. искам да ги сложа на 520 с идеята че до 2 месеца вече ще е 528 (стига да има подходящ мотор), та въпроса ми:
Тези дискове тежат, 21кг. и нещо .... моите старите тежат 15кг., това как ще се отрази на въртенето, на волана, карането и изобщо като цяло?
мъчи ме един въпрос от няколко дни! в момента са ми изпаднали дискове от е60 324мм. искам да ги сложа на 520 с идеята че до 2 месеца вече ще е 528 (стига да има подходящ мотор), та въпроса ми:
Тези дискове тежат, 21кг. и нещо .... моите старите тежат 15кг., това как ще се отрази на въртенето, на волана, карането и изобщо като цяло?
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Изобщо никаква разлика не може да има във вървенето и въртенето на волана, нямаше много смисъл да питаш за това.. Не знам как ще ги сложиш обаче, най-малкото ти трябват други апарати, а дали дисковете въобще ще легнат и дупките ще паснат нямам идея. Аз на твое място бих си взел дискове и апарати от 540 ако си решил, след това може да очакваш да спира по-добре, нищо повече. И не забравяй да смениш цялата спирачна течност за да има смисъл упражнението.
Едни врати напред
Re: Upgrade на спирачни дискове 728->740->750
Обратно по темата, миналата година по това време някъде смених всички дискове и накладки с ATE (обкновенни, не Power/Керамик т.н.) отпред сложих от 740 (324мм) и съответните апарати. Ревизирах всички апарати, общо взето извадих всички бутала ги намазах с хидравична грес (ATE) защото бяха "трудно подвижни" проверих всички гумички и т.н. направих промивка на спирачната състема с нова течност (пак АТЕ SL.6), намазах контактните повърхности (между бутало и накладка, водачи, т.н.) с Textar Ceratec и каквото още друго се сетих, че мога да направя. Истинските резулатите дойдоха няколко хиляди колкометра по-късно (поне по спомени), общо взето вече мога да спра от 200 примерно с пълна кола без тя да се предаде и всичко да се изпече
Едни врати напред
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани