Ванос М62Б44

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 07 Май 2013, 18:46

Някой запознат с ваноса на м62б44 99г двигател.Видях в един сайт че подлежи на ремонт,сменят се няколко О-пръстени от които един е тефлонов.Обаче тези пръстени ги няма в дарукар и никаде на нашия пазар.Намерих ги в един руски сайт,но един колега каза че този ванос не е с уплътнения а е с пластини.Моля за помощ да се разбера къде е истината,защото ми предстои ремонт на двата ваноса,вериги обтегачи и прочие.Колата е Е38 99г

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Ванос М62Б44

Мнение от omegaart » 10 Май 2013, 14:51

Който има ванос си го оправя :Р

http://www.beisansystems.com/products.html

Ето от тук си поръчай.
M62TU Vanos Seals Repair Kit
Item # BS051, $60
For BMW engine M62TU

Даже не са и скъпи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 10 Май 2013, 15:44

Аз този сайт го знам и от там ще ги поръчам.Понеже един специалист се изказа че ваноса на осмаците е с пластини а не с уплътнения и затова питах в крайна сметка каде е истината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 30 Май 2013, 22:32

Така дойдоха ми пръстените за ваносите,Но проблема който ми изникна е следния,за да се направи центровка на мотора има специализиран инструмент който блокира валовете в точно определен момент,освен това наглася градуираните шайби по които четат датчиците на разпределителните валове.Някой има ли представа дали този инструмент може да се намери на прилична цена,защото 700лв ще са ми в повече.А най-лошото е дори и да си направя белези по които да се водя,не съм сигурен че тези които преди мен са пипали мотора са направили всичко като хората.Освен това ми изписва грешка в датчик на разпределителен вал.Сменям датчика и грешката пак си я има.Някой ако може да даде идея ще съм много благодарен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 10 Юли 2013, 20:56

Развитието по темата е следното.Разглобих мотора почти целия,остана само блока и главите.Смених всички гарнитури на капаци картер колектор общо взето само на главите останаха.Дойде човек зацепи валовете но само тях.След около 10 дена колата при палене изчука и почна да тресе(прекъсва).Оказа се от 1-ви до 4-ти цилиндър не работеха.Разглобих отново и се оказа че единия вал този с ваноса се беше отхлабил болта и се върти само ваноса без вала.С малко блъскане на главата ми в стената се оказа че зацепването на мотора е елементарно,направих си го сам без излишни специални инструменти.Стегнах валовете и 4-те както си трябва,защото преди това човека с инструмента каза че много ги стягам,а се оказа че са хлабави болтовете.Сега автомобила е самолет,няма го тропането от ваносите,има старт който преди го нямаше.Който има проблем с М62Б44 с ванос да не се лъже да му правят центровка за 200-300-400лв.Това са излишни пари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 608
Регистриран на: 10.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: мечтата на живота си
Мечтае да кара: е38 с евтино гориво

Re: Ванос М62Б44

Мнение от chernobila » 10 Юли 2013, 22:12

amgpower написа:Развитието по темата е следното.Разглобих мотора почти целия,остана само блока и главите.Смених всички гарнитури на капаци картер колектор общо взето само на главите останаха.Дойде човек зацепи валовете но само тях.След около 10 дена колата при палене изчука и почна да тресе(прекъсва).Оказа се от 1-ви до 4-ти цилиндър не работеха.Разглобих отново и се оказа че единия вал този с ваноса се беше отхлабил болта и се върти само ваноса без вала.С малко блъскане на главата ми в стената се оказа че зацепването на мотора е елементарно,направих си го сам без излишни специални инструменти.Стегнах валовете и 4-те както си трябва,защото преди това човека с инструмента каза че много ги стягам,а се оказа че са хлабави болтовете.Сега автомобила е самолет,няма го тропането от ваносите,има старт който преди го нямаше.Който има проблем с М62Б44 с ванос да не се лъже да му правят центровка за 200-300-400лв.Това са излишни пари.



Винаги така се преебваме и после сами си оправяме колите :banghead: Ония чичко с инструментите и оная лелка с диагностиката ..... :banghead: само серат,зимат пари и после сами си я оправяме :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Ванос М62Б44

Мнение от gentata » 10 Юли 2013, 23:06

amgpower написа:Развитието по темата е следното.Разглобих мотора почти целия,остана само блока и главите.Смених всички гарнитури на капаци картер колектор общо взето само на главите останаха.Дойде човек зацепи валовете но само тях.След около 10 дена колата при палене изчука и почна да тресе(прекъсва).Оказа се от 1-ви до 4-ти цилиндър не работеха.Разглобих отново и се оказа че единия вал този с ваноса се беше отхлабил болта и се върти само ваноса без вала.С малко блъскане на главата ми в стената се оказа че зацепването на мотора е елементарно,направих си го сам без излишни специални инструменти.Стегнах валовете и 4-те както си трябва,защото преди това човека с инструмента каза че много ги стягам,а се оказа че са хлабави болтовете.Сега автомобила е самолет,няма го тропането от ваносите,има старт който преди го нямаше.Който има проблем с М62Б44 с ванос да не се лъже да му правят центровка за 200-300-400лв.Това са излишни пари.

Здравей колега, и при мен го има тракането. Не съм 100% сигурен че е точно от ваноса но който по-разбиращ го чуе все казва "ваноса е карай си така". Преди време ми се счупи обтегача на веригата за късмет без никакви последствия. При ремонта бяха сменени всички неща от ангренажа без малките вериги и зъбните колелела. Човека който прави ремонта също нямаше специалния интрумент за центровката на валовете и ваноса и незнам как я направи без него но си е добре. Майстора прави и опити да събере от три двигателя части за ваноса че да се пооправи. След ремонта тракането понамаля но явно това се дължеше на добавките в маслото които сложи, ефекта беше временен. И на въпросите:
Комплекта, който си си поръчал от Beisan Systems този ли е?
M62TU Vanos Seals Repair Kit
Item # BS051, $60
For BMW engine M62TU

Или освен горния си поръчал и това:
M62TU Vanos Extra Teflon Ring
Item # BS052, $20
For BMW engine M62TU

Ще са необходими ли туловете, които предлагат че да се поръчват и те? Като цяло сложна ли е процедурата по смяната на тези уплътнения?

ПП Да ги бях намерил тези по време на ремонта на ангренажа че беше пръснат двигателя м...a му :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 11 Юли 2013, 0:00

gentata написа:
amgpower написа:Развитието по темата е следното.Разглобих мотора почти целия,остана само блока и главите.Смених всички гарнитури на капаци картер колектор общо взето само на главите останаха.Дойде човек зацепи валовете но само тях.След около 10 дена колата при палене изчука и почна да тресе(прекъсва).Оказа се от 1-ви до 4-ти цилиндър не работеха.Разглобих отново и се оказа че единия вал този с ваноса се беше отхлабил болта и се върти само ваноса без вала.С малко блъскане на главата ми в стената се оказа че зацепването на мотора е елементарно,направих си го сам без излишни специални инструменти.Стегнах валовете и 4-те както си трябва,защото преди това човека с инструмента каза че много ги стягам,а се оказа че са хлабави болтовете.Сега автомобила е самолет,няма го тропането от ваносите,има старт който преди го нямаше.Който има проблем с М62Б44 с ванос да не се лъже да му правят центровка за 200-300-400лв.Това са излишни пари.

Здравей колега, и при мен го има тракането. Не съм 100% сигурен че е точно от ваноса но който по-разбиращ го чуе все казва "ваноса е карай си така". Преди време ми се счупи обтегача на веригата за късмет без никакви последствия. При ремонта бяха сменени всички неща от ангренажа без малките вериги и зъбните колелела. Човека който прави ремонта също нямаше специалния интрумент за центровката на валовете и ваноса и незнам как я направи без него но си е добре. Майстора прави и опити да събере от три двигателя части за ваноса че да се пооправи. След ремонта тракането понамаля но явно това се дължеше на добавките в маслото които сложи, ефекта беше временен. И на въпросите:
Комплекта, който си си поръчал от Beisan Systems този ли е?

M62TU Vanos Seals Repair Kit
Item # BS051, $60
For BMW engine M62TU

Или освен горния си поръчал и това:
M62TU Vanos Extra Teflon Ring
Item # BS052, $20
For BMW engine M62TU

Ще са необходими ли туловете, които предлагат че да се поръчват и те? Като цяло сложна ли е процедурата по смяната на тези уплътнения?

ПП Да ги бях намерил тези по време на ремонта на ангренажа че беше пръснат двигателя м...a му :banghead:


Поръчах си тези от 60$.Всичко с доставката излезна 132лв.Друго не съм взимал.Пръстените се сменяват сравнително лесно,но трябва много да е внимава с тефлоновия.И особено като вкарваш буталото на самия ванос което се завърта ъглово също много се внимава да не прещипе тефлоновия пръстен.Освен смяната на пръстените трябва да се кримпне или да се обере луфта между валцовката на ваноса и прасмасовия сепаратор.От този луфт идва тракането.Има си специална скоба за тая работа,но аз го направих с дорник на пресата.Е не стана като заводската валцовка но вече не трака.Освен това при мен бяха обуркали центровката на ваносите и на градоираните дискове за датчиците на разпределителния вал.След като си нагласих ваносите и тези дискове които са върхо ваносите колата наистина започна да върви,стана доста нервна.Преди това беше много мудна.4.4 чупи обтегача и прави мазало,хубаво е че не си счупил мотора.Аз смених само веригата голямата и обтегача,заедно с единия водач,банана и у-образния водач са ми старите.Разликата в шума на мотора е коренна.Според мен си заслужаваше ремонта на ваносите и смяната на другите неща.Макар и 2000лв да заминаха не съжалявам.На мен също ми говореха карай си така ама мен това ме дразнеше супер много.Ако имаш възможност оправи си ги,нека ги зацепат както трябва и всичко ще е по мед и масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 11 Юли 2013, 0:04

chernobila написа:
amgpower написа:Развитието по темата е следното.Разглобих мотора почти целия,остана само блока и главите.Смених всички гарнитури на капаци картер колектор общо взето само на главите останаха.Дойде човек зацепи валовете но само тях.След около 10 дена колата при палене изчука и почна да тресе(прекъсва).Оказа се от 1-ви до 4-ти цилиндър не работеха.Разглобих отново и се оказа че единия вал този с ваноса се беше отхлабил болта и се върти само ваноса без вала.С малко блъскане на главата ми в стената се оказа че зацепването на мотора е елементарно,направих си го сам без излишни специални инструменти.Стегнах валовете и 4-те както си трябва,защото преди това човека с инструмента каза че много ги стягам,а се оказа че са хлабави болтовете.Сега автомобила е самолет,няма го тропането от ваносите,има старт който преди го нямаше.Който има проблем с М62Б44 с ванос да не се лъже да му правят центровка за 200-300-400лв.Това са излишни пари.



Винаги така се преебваме и после сами си оправяме колите :banghead: Ония чичко с инструментите и оная лелка с диагностиката ..... :banghead: само серат,зимат пари и после сами си я оправяме :banghead:


Прав си колега дойде взе ми 100лв за 10 минути,нагласи ми само валовете (разпределителните) без дисковете по които четат датчиците на разпределителните валове на ваносите и "айде като я сглобиш и запалиш ела аз ще я закача на диагностика и ще ти оправя тея дискове".Да ама за да нагласи тези дискове пак трябва да се свалят капаците на клапаните,а гарнитурите им не са евтини.И накрая нито ваносите нагласени нито дисковете пък за капак се развиха валовете.Пълни некадърници заедно с диагностиците.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 608
Регистриран на: 10.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: мечтата на живота си
Мечтае да кара: е38 с евтино гориво

Re: Ванос М62Б44

Мнение от chernobila » 11 Юли 2013, 20:21

amgpower написа:
chernobila написа:
amgpower написа:Развитието по темата е следното.Разглобих мотора почти целия,остана само блока и главите.Смених всички гарнитури на капаци картер колектор общо взето само на главите останаха.Дойде човек зацепи валовете но само тях.След около 10 дена колата при палене изчука и почна да тресе(прекъсва).Оказа се от 1-ви до 4-ти цилиндър не работеха.Разглобих отново и се оказа че единия вал този с ваноса се беше отхлабил болта и се върти само ваноса без вала.С малко блъскане на главата ми в стената се оказа че зацепването на мотора е елементарно,направих си го сам без излишни специални инструменти.Стегнах валовете и 4-те както си трябва,защото преди това човека с инструмента каза че много ги стягам,а се оказа че са хлабави болтовете.Сега автомобила е самолет,няма го тропането от ваносите,има старт който преди го нямаше.Който има проблем с М62Б44 с ванос да не се лъже да му правят центровка за 200-300-400лв.Това са излишни пари.



Винаги така се преебваме и после сами си оправяме колите :banghead: Ония чичко с инструментите и оная лелка с диагностиката ..... :banghead: само серат,зимат пари и после сами си я оправяме :banghead:


Прав си колега дойде взе ми 100лв за 10 минути,нагласи ми само валовете (разпределителните) без дисковете по които четат датчиците на разпределителните валове на ваносите и "айде като я сглобиш и запалиш ела аз ще я закача на диагностика и ще ти оправя тея дискове".Да ама за да нагласи тези дискове пак трябва да се свалят капаците на клапаните,а гарнитурите им не са евтини.И накрая нито ваносите нагласени нито дисковете пък за капак се развиха валовете.Пълни некадърници заедно с диагностиците.


При диагностиците си е е***о майката :mrgreen: Ти от къде си колега?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 11 Юли 2013, 21:28

От София съм.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 7.08.2011
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: колело с климатик
Мечтае да кара: мотопед с климатроник

Re: Ванос М62Б44

Мнение от vencenco » 06 Юли 2014, 23:01

извинявам се че питам с нахалство,но колега как зацепи ваносите , тез пластинки пред датчиците по какво се води ????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Ванос М62Б44

Мнение от amgpower » 07 Юли 2014, 19:50

vencenco написа:извинявам се че питам с нахалство,но колега как зацепи ваносите , тез пластинки пред датчиците по какво се води ????


Ако питаш за градуирания диск по който чете датчика на разпределителния вал,зацепва се когато си сложил ангренажните капаци тези малките.На тях са навити едни болчета с еврейска звезда.Когато мотора е на центровка,долу на коляновия вал си сложил дорник,горе си изравнил 4-те разпределителни вала и си стегнал ваносите заедно с колелата към разпределителните валове,както и си отпуснал обтегачите за да се опънат веригите,тогава слагаш дорник 6мм мисля през отворите на които за завити винтовете и на самия диска има отвор,минава и през неговия отвор.Тогава стягаш гайката и дисковете са ти на центровка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 7.08.2011
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: колело с климатик
Мечтае да кара: мотопед с климатроник

Re: Ванос М62Б44

Мнение от vencenco » 11 Юли 2014, 18:48

точно за тези дискчета имах предвид,
ти си бомба колега,
ще пробвам и ако не се получи 6те те питам пак
блягодя :yes:

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook