Въпрос относно работната температура

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София;Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е38
Мечтае да кара: вече не мечтае
Детайли за колата: е38 728iA

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от 4i4o Mitko » 10 Авг 2012, 15:46

Благодаря за отговорите колеги :yes: И едно голямо :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София;Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е38
Мечтае да кара: вече не мечтае
Детайли за колата: е38 728iA

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от 4i4o Mitko » 03 Юли 2016, 12:32

Да "поизтупам" малко темата от прахта :) След манипулация, която все отлагах поради редица причини, малко свежи наблюдения по работната температура на М52Б28 - тези 102-103-107 градуса хич не са нормални, всичко що е пластмаса по водния тракт заминава. След слагането на термостат с работна температура 80 градуса (по спецификация трябва да е на 92 градуса), сваляне и промивка на водния радиатор (вътрешна и външна) и почистване на всичката гняз между радиаторите, работната температура и в най-големите жеги и задръствания в София не се е вдигала над 97-98 градуса. При извънградско и нанагорнища, не съм виждал по-висока от 94-95 градуса.
Така, че моят съвет към всички с въпросния агрегат - направете тази манипулация, която не изисква много финанси и труд и ще имате двигател, работещ на по-ниска температура и няма да превръщате пластмасовите съединения в бакелитени :mhihi:
След това само :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от meha » 12 Юли 2016, 11:26

4i4o Mitko написа:След слагането на термостат с работна температура 80 градуса (по спецификация трябва да е на 92 градуса), сваляне и промивка на водния радиатор (вътрешна и външна) и почистване на всичката гняз между радиаторите, работната температура и в най-големите жеги и задръствания в София не се е вдигала над 97-98 градуса. При извънградско и нанагорнища, не съм виждал по-висока от 94-95 градуса.
Така, че моят съвет към всички с въпросния агрегат - направете тази манипулация, която не изисква много финанси и труд и ще имате двигател, работещ на по-ниска температура и няма да превръщате пластмасовите съединения в бакелитени:



Съвсем не е нужно да слагаш такъв термостат и да променяш режима на двигателя :!: Пролема най-вероятно ти е във водния радиатор! Лутах се поне 1 година докато открия разковничето и всички ми обесняваха ,че дори го бях приел и за истина,как този мотор е нормално да работи от 97 до 105 градуса .НЕ Е :!: След смяна на воден радиатор ,държи 96-97 градуса при всякакви режими,рядко стига 100 ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 27.10.2005
Местоположение: София 1000
Кара: кротко
Детайли за колата: E34 520 1993
E38 750 1997
F01 740 LI 2009

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от DivX » 14 Юли 2016, 18:43

Простете ми за въпроса, но след като се отключи менюто, къде показва работната температура?
4i4o Mitko написа:
7BREYTON написа:как се активираше тва скрито меню на Е38 ...


CheGevara написа:
ОТКЛЮЧВАНЕ НА ТАЙНИТЕ МЕНЮТА НА Е39/E38 (ГОЛЯМ КОМПЮТЪР)



1.Дайте На контакт
2. Натиснете и задръжте дясното копче на километража (Check Control) показва се "Check Control OK" и след около 10 сек. "Test Nr. 01"
3.Натиснете лявото копче и се показва номера на рамата
4.Съберете Последните 7 цифри от номера: DG23278 = 22
5.Сега натискайте дясното копче толкова пъти докато се покаже "Test Nr. 19"
6.Тогава с левия бутон толкова пъти натискайте, докато настроите горната сума
7. След това натиснете дясното веднъж и менютата са отключени


И втори въпрос, препоръчайте сервиз или човек, който рециклира или може да прегледа водния радиатор и да даде обективна и точна диагноза, за това дали проблема със загряването е в радиатора, след като всичко друго се смени.
или направо да го сменям и него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 27.10.2005
Местоположение: София 1000
Кара: кротко
Детайли за колата: E34 520 1993
E38 750 1997
F01 740 LI 2009

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от DivX » 22 Юли 2016, 19:39

CheGevara написа:
ОТКЛЮЧВАНЕ НА ТАЙНИТЕ МЕНЮТА НА Е39/E38 (ГОЛЯМ КОМПЮТЪР)



1.Дайте На контакт
2. Натиснете и задръжте дясното копче на километража (Check Control) показва се "Check Control OK" и след около 10 сек. "Test Nr. 01"
3.Натиснете лявото копче и се показва номера на рамата
4.Съберете Последните 7 цифри от номера: DG23278 = 22
5.Сега натискайте дясното копче толкова пъти докато се покаже "Test Nr. 19"
6.Тогава с левия бутон толкова пъти натискайте, докато настроите горната сума
7. След това натиснете дясното веднъж и менютата са отключени[/quote]

8, След това се отива на "Test Nr. 07", където може да се следи работната температура на охлаждащата течност

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от ///M Power » 23 Юли 2016, 7:37

При мен М52Б28ТУ, държи 99-100 градуса при всякакви условия (при 20 външна, при 30 пак толкова, с клима без клима) в момента който я настъпя температурата пада (според това колко е настъпена може да охлади до 88 градуса) и после плавно отново си стига 99-100 градуса и заковава там. Нормално?

пс: Наскоро чистих радиатори и сложих ново виско.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София;Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е38
Мечтае да кара: вече не мечтае
Детайли за колата: е38 728iA

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от 4i4o Mitko » 23 Юли 2016, 15:40

Според мен НЕ е нормално да държи по-висока температура от 94-95 градуса. Колега M Power - нормално е при подаване на газ и вдигане на оборотите в движение например, да сваля температурата - водната помпа върти повече антифриза и виското се движи с по-високи обороти. При стоене на място и ниски обороти - обратно, вдига температурата заради ниските обороти на помпата и виското.
Meha - възможно е да си напълно прав за водния радиатор, но нищо не ми пречи да проверя как се държи двигателя с термостат на 80 градуса. На този етап си работи чудесно, температурата варира между 88 и 93-94 градуса. Все пак не знам доколко ми е в ред и водната помпа, че в момента съм с помпа от друг мотор секонд хенд (новата, която смених като купих колата и се разпадна лагера и за мой късмет не стана беля в движение). Радиатора ми само е свален, промит и качен обратно. Интересно ми е какви температури ще държи зимата, за това ще пиша догодина :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от the_gate » 23 Юли 2016, 16:35

на М52 TU термостата е на 97 С...а на м52 е 92 С ,това са си 5 градуса разлика

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от ///M Power » 23 Юли 2016, 18:37

При термостат на 97, да разбирам, че температурата от 99-100 е добре?

Sent from my LenovoA3300-H using Tapatalk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от RORO » 24 Юли 2016, 14:42

Едната ми е м52 б28 един ванос сменени : виско муфа , радиатор , капачка разширителен съд , водна помпа , термостат , гарнитура глава последната снимана от Светла в надежда и шлайфана (оказа се крив блок) правих си я сам на тротоара пред къщата на Тошко стругаря във надежда втора част защото я бях дал на един ГОЛЯМ МАЙСТОР мисля че се пишеше като NASTEP от форума който само ми изскуба резбите на блока от презатягане на главата и се наложи сам да си я правя сега държи постоянно 93 до 95 при каране с 180-190 постоянно .А другата м52 б 28 двоен ванос пак 93-95 както и да се кара по нея все още не съм правил големи ремонти само смених водна помпа щото се строши лагера предният. ... :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 27.10.2005
Местоположение: София 1000
Кара: кротко
Детайли за колата: E34 520 1993
E38 750 1997
F01 740 LI 2009

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от DivX » 30 Юли 2016, 15:37

м73б54 и аз слушах много разбирачи, смени това, смени онова, докато не смених воден радиатор и накрая истината е 93 до 95 градуса. Преди над 160 км., при външна температура над 35 градуса започваше да грее. Сега от София до Бургас при 35 градуса навън, климатик и пълен багажник повече от 95 не е качвала, на баири 95, на спускане пада до 91 и после пак 93. Та който се колебае да знае, че 20 годишни коли без поддръжка и нови части неможе. В сервиза ми се смееха, че и вода съм му купил и не давах да наливат от чешмата, ама според мен има огромно значение. Нов антифриз, капачка, разширителен съд, радиатор, гумени тръби и т.н., и си пътуваш спокоен.
В задръстването в най-голямата жега Поморие Ахелой 1 час, държа 95гр, но в Ахелой не издържа и стигна 105, след което отново падна на 93, ама това си бе екстремно горещо, без да изключвам климатика.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e83

Re: Въпрос относно работната температура

Мнение от mongo_bg » 04 Фев 2017, 23:28

Здравейте, на М52б20 работната температура на термостата е 92 градуса, при ме мен лятото на климатик макс стигаше до 95, зимата на планинско на сняг с проби за дрифт и даржене на оборот от 5000 нагоре стигасхе до 105 градуса, викото никога не сам го усещал да се включва, но според мен не е проблем 105, но не и да го даржи при нормално натоварване на мотора, проблема може да е водната помпа, ако е започнала да се износва и има луфт дебита и намалява и следователно по бавно се охлажда течноста, може да се разбере на студена кола при отворена капачка, трябва да хвърля лека струя вода от прореза към радиатора при подаване на газ трябва да хвърля доста обилно, ако не прави добра струя сменяйте водната помпа за да не стане беля и за информация знам че поне бмв-та от е36 нагоре които имат климатик и съответно електрическа перка на климатика, ако мотора достигне висока граница на темературата незнам точно колко май е около 115 аварийно включва перката на климатика

Предишна

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook