e38 740d-не пали при топъл мотор

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.11.2011
Пол: Мъж

e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vegass » 26 Апр 2012, 21:45

Здравеите имам проблем с Е38 740д
Пали много добре когато е студена но когато загрее върти доста преди да запали (в добрия случай) в лошия върти сякаш няма нафта (резервоара е на 1/2(нафтата е хубава )) и не пали , пали едва тогава когато я оставиш да истине леко (25мин-45мин). Ходих на диагностика но не намират никаква грешка и по закона за гадоста там си палеше добре...някои ако има идеи да споделя

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Disasterr » 26 Апр 2012, 22:59

При ТДС-а го прави от разтегната агр. верига и го решават /до едно време/ с реглаж на ГНП-то. При теб предполагам проблема е същия. Откога го прави? Понякога ако стартера не върти здраво, пак не пали топла. При мен беше така. Оправих стартера и топла върти 3-4 пъти и пали безотказно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vladobate » 26 Апр 2012, 23:08

Disasterr написа:При ТДС-а го прави от разтегната агр. верига и го решават /до едно време/ с реглаж на ГНП-то. При теб предполагам проблема е същия. Откога го прави? Понякога ако стартера не върти здраво, пак не пали топла. При мен беше така. Оправих стартера и топла върти 3-4 пъти и пали безотказно.

Заеби го тоя тдс, тука не важи, момента на впръскване не зависи от веригата. По-скоро някой датчик влияещ се от температурата и на диагностика живи данни чрез сравнение на стойнстите ги трябвало да излезе, повтарям упражнението с диагностика докато се прояви проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Дифашир » 26 Апр 2012, 23:56

+1 за ревизиране на стартера.Минал съм го :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Disasterr » 27 Апр 2012, 9:16

Колега що се изказваш неподготвен. Проблема му е 99% във веригата и се компенсира със здрав стартер. Я пак си помисли, колко пък да не зависи момента на впръскване от разтегната верига???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от stefan_bmw7 » 27 Апр 2012, 14:35

Disasterr написа:Колега що се изказваш неподготвен. Проблема му е 99% във веригата и се компенсира със здрав стартер. Я пак си помисли, колко пък да не зависи момента на впръскване от разтегната верига???

Колега този двигател няма нищо общо с тдс-а, няма как да не пали заради вериги ,само с добра диагностика ще се хване проблема
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Disasterr » 27 Апр 2012, 16:17

Колега, двигателя е V-образен, има 2 цилиндъра и една турбина повече като цяло. От тези разлики ли не пали?! :D

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.11.2011
Пол: Мъж

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vegass » 27 Апр 2012, 16:20

Това с веригата ниамаше ли да е постоиано без значение дали е топал или не мотора ??? А в сервиза момчетата ми казаха пак този вариант със стартера (стартера варти доста добре)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vladobate » 27 Апр 2012, 22:40

Disasterr написа:Колега що се изказваш неподготвен. Проблема му е 99% във веригата и се компенсира със здрав стартер. Я пак си помисли, колко пък да не зависи момента на впръскване от разтегната верига???

Ами щото голямо щоу пада тука с тия хибриди: ТДС-4литров комънрейл . Сори повече ще се подготвям следващия път , ама няма настигане бе много знаете. Понеже е технически форум би ли споделил колега кога точно подава ГНП-то (на тоз двигател) нагнетеното гориво на 4-та дюза щото може проблема на колегата да е точно от това и да иска настройка на помпата , знам ли , предполагам . :mhihi: Номер 14 оттук http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ead_cover/ знам че прави мизерии пък и се влияе от температура , но не знам няма ли да запише грешка . Все пак диагностика би трябвало да помогне най-вече . Има по-знаещи да кажат . Успех .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Disasterr » 27 Апр 2012, 23:10

Според мен проблема е в агр. верига. Колегата каза, че на диагностика не излиза нищо, няма и как ако е веригата. Да иде още 2 пъти по 40 лв. на диагностика за да му обяснят, че е без значение дали е комън рейл или стандартна с-ма на впръскване. Ако там беше проблема, първо това щеше да излезе като я закачиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.11.2011
Пол: Мъж

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vegass » 27 Апр 2012, 23:14

Ако беше верига не би ли следвало и студена да не пали ?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.11.2011
Пол: Мъж

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vegass » 27 Апр 2012, 23:20

Дифашир написа:+1 за ревизиране на стартера.Минал съм го :yes:

Този савет ми го даде и едно от маисторчетата :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от vladobate » 27 Апр 2012, 23:42

ГНП при комън рейл служи да нагнети горивото в рейла до определени стойности и да ги поддържа в определени граници ( мин-макс ) , за което следи датчик за налягането в рейла. Освен това има датчик колянов вал който следи в какво положение е той и би трябвало да подава адекватна информация за момента на впръскване на всяка една дюза което се осъществява чрез отварянето й ( образно казано ) чрез сигнал ( ел. импулс ) от компа обработващ информациите от всички датчици и сензори засягащи горивозапалителната система. Огромната разлика между комънрейл двг и прекамерен дизелов двигател ( какъвто е ТДС) е че при ТДС момента на впръскване се осъществява от надналягането създадено от ГНП в точно определен момент от завъртането( въртеливото движение преминава в праволинейно постъпателно ) чисто механично чрез гърбица и бутало ( в нагнетателната част на помпата ) и съответното нагнетено гориво подадено на съответната дюза отваря същата ( чрез налягане преодоляващо пружинните сили на пружината в дюзата) и се осъществява горивоподаването в прекамерата . Тази функция на ГНП е отнета в комънрейл системата поради което и невъзможността на ГНП да обуслява момента на впръскване на нафтата еле е задвижвано ( трябва да се върти за да създава нужното налягане ) от верига или ремък или квото и щеш да е . Единствено разтегнатите вериги могат да оказват влияние ( и те го правят ) на центровката колянов вал-разпределителен вал и може да се получи разминаване в нагнетяването на горивната смес в цилиндрите и момента на отваряне - затваряне на всмукателни и изпускателни клапани откъдето да се наруши нормалната работа на мотора и евентуално непалене обаче това би трябвало да се отрази и на студения старт пък и има и датчик кол. вал който следи положението му и мисля си все пак толкоз високотехнологичен двигател би трябвало да отчете толкова голяма разлика в центровката и компа да подаде адекватна информация за проблем , а колегата пуснал темата не отбелязва това като факт , демек няма инфо за проблем . Затова и мисля проблема в топлия старт не ще да е това . Мое мнение .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Disasterr » 28 Апр 2012, 10:09

vladobate написа:Единствено разтегнатите вериги могат да оказват влияние ( и те го правят ) на центровката колянов вал-разпределителен вал и може да се получи разминаване в нагнетяването на горивната смес в цилиндрите и момента на отваряне - затваряне на всмукателни и изпускателни клапани откъдето да се наруши нормалната работа на мотора и евентуално непалене.


Карам тдс и като я купих я закарах на диагностика, ей така не палеше. Първо стойностите на ГНП-ми погледнаха /в неговия случей ECU-то/, и бяха пипани точно за да компенсират разминаването, което се получава /дава и се предварение/. Системата на впръскване не мисля, че има значение в случая, както и всичките разлики в двигателите, защото проблема е принципно еднакъв, според мен.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: e38 740d-не пали при топъл мотор

Мнение от Ilko Ivanov » 30 Апр 2012, 6:08

Смени си датчика на разпределителния вал и ще се оправи колата ;)

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook