Система за контрол на налягането в гумите?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Система за контрол на налягането в гумите?
Колеги, някой наясно ли е как точно функционира тази система при Е38ците... Като взех колата на бордовия, на немски език се изписваше съобщението reifenkontr. inactiv. На контакт натиснах и задържах копчето, което е за тази система и се намира под километража, зад лоста на чистачките (на по-старите Е38 там им е копчето за автопилота) и на дисплея се изписа Reifendruck set. Сега като го натискам в движение нищо не се показва нито на бордовия, нито на дисплея на навигацията. Та въпроса ми е как работи тая система? Ако спадне някоя гума само тогава ли изписва съобщение или?
- badly_boy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 126
- Регистриран на: 8.05.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: e38 730d
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Аз също имам такава система, но уви датчиците за налягането в гумите при мен липсват. Нови струват по около 200лв. бройката. Знам че работят на bluetooth принцип и са с батерия която НЕ се подменя, предполагам с цел. Издържат около 10 години. Та колега щом ти е изписало "raiffen control set", значи всичко е наред. Предполагам че, ако усети разлика в наляганията на гумите тогава пищи. При мен колата "плаче" всеки път когато я изгася: Tyrepressure control inactive
Последна промяна badly_boy на 15 Юни 2012, 11:32, променена общо 1 път
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
До колкото разбрах аз при е38 няма точно датчици за следене на конкретното ниво във всяка една отделна гума. Като се задържи копчето на контакт се задава едно положение на гумите. От там нататък ако някоя гума спадне и започне да се върти по-различно от останалите, защото се получавало "усукване" то това би трябвало да се отрази от датчика на абс-а и той да подаде сигнал, че нещо "не е както трябва". Не можело както при други автомобили да ти покаже конкретното налягане във всяка една от гумите...
- St-George
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: София
- Кара: E38 M62B35
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Аз на две от джантите имах такъв датчик, ама нещо ми изпускаше от вентила и гумаджията имаше само от обикновените вентили и датчика даде фира
А принципно нямам такава система за контрол на налягането, но джантите са си оригинални от Е38 - 16ки...
А принципно нямам такава система за контрол на налягането, но джантите са си оригинални от Е38 - 16ки...
- Дифашир
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
има датчици и четящо устройство на всяка гума,дори аз имам зимни и летни ,разликата е на какво налягане работят,защото едните нали се помпят повече.Това ''таер контрол ин актив'' сигнализира че контрола за налягането в гумите е активиран,а той се активира всеки път когато повърви 10-тина минути,защото му е време гумите да се повъртят за да отчете стойностите,а с копчето на таблото се рестарртира когато сваляш гумите и натрупа някоя грешка.
- asennikolov
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Нe съм съгласен с колегата Дифашир. " Tire control inactive" означава, че системата не е активна. При мен, като запаля и тръгна, всичко е О.К. Нямам индикации за грешки. След 6-7 км ми изписва КАТО ГРЕШКА на чек-контрола " Tire control inactive" . И остава да си свети като грешка. И така след всяко ново палене на двигателя. Затова, колеги, ако някой знае какъв е проблемът, помагайте!
- Дифашир
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
еми нз. аз знам че тогава се активира и в зависимост от това от коя страна е мека гума или пукната.дори ми е изписвало "таер дефект"
- asennikolov
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Колега kreizo, проучих детайлно как работи системата. Във всяка джанта има датчик за налягането в съответната гума, който след потегляне и изминаване неголямо разстояние предава по безжичен път данни за това налягане на бордовия компютър. За да се настрои системата, първо се напомпват всички гуми до зададеното от завода производител налягане. След това се дава на контакт и бутонът, който се намира на таблото зад лоста на чистачките, се натиска и се задържа натиснат няколко секунди, докато на дисплея излезе надпис " set tire pressure", или както е при теб на немски. След това палиш и потегляш. След като изминеш известно разстояние, всеки датчик подава информацията на бордкомпютъра и той запаметява зададеното налягане. При последваща промяна на налягането в някоя от гумите - например при спукване - системата ти изписва съобщение за това на дисплея. Важно е да знаеш, че настройката се прави еднократно, а не преди всяко пътуване. Когато няма проблем, и да натискаш бутона, няма да се случи нищо. Щом чек контролът ти дава " check o.k.", значи всичко е наред и системата работи.
Надявам се да съм бил полезен с информацията.
При мен проблемът е ,че системата започва да работи и след 6-7 км се деактивира сама незнайно защо. Затова искам да помоля колегите, ако имат идея, да помогнат, за което благодаря предварително.
Надявам се да съм бил полезен с информацията.
При мен проблемът е ,че системата започва да работи и след 6-7 км се деактивира сама незнайно защо. Затова искам да помоля колегите, ако имат идея, да помогнат, за което благодаря предварително.
- Retrofit
- младши ентусиаст
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
asennikolov написа:Нe съм съгласен с колегата Дифашир. " Tire control inactive" означава, че системата не е активна. При мен, като запаля и тръгна, всичко е О.К. Нямам индикации за грешки. След 6-7 км ми изписва КАТО ГРЕШКА на чек-контрола " Tire control inactive" . И остава да си свети като грешка. И така след всяко ново палене на двигателя. Затова, колеги, ако някой знае какъв е проблемът, помагайте!
Колега "Tire control inactive" означава, че системата е загубила връзка с някое колело, всеки датчик в гумата има батерия вътре, която не се сменя и е с приблизително 7 години живот.
Проблема ти мисля че е точно в батериите, също може и повреден датчик да имаш или повредена антена за сигнала.
Проблем може да прави и ако имаш датчик в резервната гума, да се смущават, защото системата е направена да следи до 5 гуми.
Закачи я на диагностика, веднага трябва да излезе проблема.
- asennikolov
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Благодаря, колега. Бях на диагностика при едно момче, известен е във форума и е добър диагностик според колегите от форума, а и на мен е свършил доста работа (не е редно да му споменавам името), но не можаха да уточнят проблема - ще отида пак.
А като казваш, че батериите не се сменят и изкарват около 7 години (а моята кола е на 12, за съжаление), какво се прави тогава? Дали не се сменят целите датчици - 4 бр. по 200 лева? И една молба - ако знаеш някой, който е наясно с проблема и може да го диагностицира, би ли ми дал телефона му на едно л.с.?
Благодаря!
А като казваш, че батериите не се сменят и изкарват около 7 години (а моята кола е на 12, за съжаление), какво се прави тогава? Дали не се сменят целите датчици - 4 бр. по 200 лева? И една молба - ако знаеш някой, който е наясно с проблема и може да го диагностицира, би ли ми дал телефона му на едно л.с.?
Благодаря!
Retrofit написа:asennikolov написа:Нe съм съгласен с колегата Дифашир. " Tire control inactive" означава, че системата не е активна. При мен, като запаля и тръгна, всичко е О.К. Нямам индикации за грешки. След 6-7 км ми изписва КАТО ГРЕШКА на чек-контрола " Tire control inactive" . И остава да си свети като грешка. И така след всяко ново палене на двигателя. Затова, колеги, ако някой знае какъв е проблемът, помагайте!
Колега "Tire control inactive" означава, че системата е загубила връзка с някое колело, всеки датчик в гумата има батерия вътре, която не се сменя и е с приблизително 7 години живот.
Проблема ти мисля че е точно в батериите, също може и повреден датчик да имаш или повредена антена за сигнала.
Проблем може да прави и ако имаш датчик в резервната гума, да се смущават, защото системата е направена да следи до 5 гуми.
Закачи я на диагностика, веднага трябва да излезе проблема.
- Retrofit
- младши ентусиаст
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Да, решението е със смяна на сензорите, другия вариант е с побългаряване и отваряне за смяна на батерия, но е пипкава работа, не за всеки.
Ето така се сменя:
А за добра диагностика, не мога да ти препоръчам никого, понеже не съм от София.
Ето така се сменя:
А за добра диагностика, не мога да ти препоръчам никого, понеже не съм от София.
- asennikolov
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Благодаря за информациятя, колега. Знаеш ли колко би струвала тази интервенция и къде могат да я направят?
Retrofit написа:Да, решението е със смяна на сензорите, другия вариант е с побългаряване и отваряне за смяна на батерия, но е пипкава работа, не за всеки.
Ето така се сменя:
А за добра диагностика, не мога да ти препоръчам никого, понеже не съм от София.
- Retrofit
- младши ентусиаст
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Нямам идея дали въобще някой ги ремонтира, трябва да е някой сръчен електричар
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
Здравейте колеги, при мен беше същия проблем. Смених си датчиците с нови и всичко се управи. Преди това се опитах да сменя батерията, стана но работеше когато си поиска. Моята кола е Е46, но принципа на действие е един и същ.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- Дифашир
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: Система за контрол на налягането в гумите?
в момента и аз съм на същата интервенция.Май ще имам проблем с намирането на батерии.Доста здраво е сглобен датчика и не е за всеки наистина.Тъй като аз имам 2 комплекта които работят на различно налягане (мисля че са зимни и летни) едните са на зимните гуми 235/60/16 а другите бяха на летните същия размер.Сега обаче ще ги слагам на 18-ките и нз. дали ще проработят.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани