"E38 750i - новият ми проект"

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 07 Апр 2019, 9:27

Дупки правя всякякви :mhihi: особено, когато става въпрос за хидравличния багажни на Е38. Та поразпробих малко, спретнах един кабелен сноп, наместих детайлите от системата и остана да сменя хидравличното масло на помпата и да обезвъздуша цялата система. Това с обезвъздушаването още не съм го измислил как да стане и не съм търсил информация по въпроса, така че който знае как става нека да сподели.
Докато се занимавах с багажника не направих много снимки, но ще има още няколко, които показват местата на монтиране на елементите в самия капак и свързването им.
При самото разпробиване на отвора за преминаването на двата шланга за хидравличния амортисьор е добре да се спазва правилото "Сто пъти мери един път режи", както и качествени инструменти. Аз лично ползвах коронка на Бош за изрязване на отвори в метал, но бях разочарован от качеството. Водещото свредло се оказа изработено от толкова мек материал, че се изкриви и бях на път да си отворя огромна дупка, която да се чудя как да запълня. Едно китайско свередло се оказа по-здраво от Великия Бош, та с него довърших работата:
ИзображениеИзображение
Щеше ми се отворът да е малко по-малък, но с боклуците, които продават на нашия пазар, съм доволен, че всичко мина гладко и нямаше непоправими поражения.

Ето и няколко кадъра от заигравката с кабелите:
ИзображениеИзображениеИзображение

Багажникът вече щеше да е завършен, но този уикенд се отдадох на маързел и забавления с Е39та.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 09 Апр 2019, 14:25

Малко продължение на темата с хидравличния багажник.
Не е тайна, че прекарването на кабели в капака на багажника, независимо от предназначението им, е едно от неприятните занимания. Самите кабели доста трудно преминават през гофририраната гумена изолация. докато при трета и пета серия гофрата е едино цяло и свързва капака на багажника с купето, то при Е38 нещата са проектирани доста по-добре. Изолацията на кабелите, влизащи в капака на багажника е съставена от три части. Едната е твърда пластмасова тръба с възможност за фиксиранне към тялото на амортисьора и две гъвкави гофрирани гумени свързващи части. Това е едно улеснение, защото при внимателно разделяне на трите части, лесно може да се прекарат кебелите в капака на багажника.
Както се вижда на снимката, нещата стрват по-лесно с малко магия :mhihi:
ИзображениеИзображение

Тук вече кабелите са прекарани и е възстановена връзката между споменатите по-горе три части:
Изображение

Следващата стъпка е свързването на кабелите към съответните букси, като предварително е добре да се изолира кабелният сноп с текстилен изолирбанд:
Изображение

Добре е също да се привърже новият кабелен сноп към вече съществуващия:
Изображение

И един малък трик, свързан с осветлението на бутона за затваряне на багажника, който се монтира на самия капак.
При внимателно проследяване на схемата се вижда, че осветлението, което е на капака на багажника и осветлението на споменатия по-горе бутон са свързани към един и същ източник с еднакви по сечение и цветове кабели. Това дава възможност да не се прекарват кабели от багажника до комфорт модула, а да се свържат по цветове или с бързи връзки, или със запояване или с преходна букса. Аз лично ги свързах по цветове малко зад буксата, показана на снимката и изолирах всяка спойка с термошлаух.
Изображение

Следва продължение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 10 Апр 2019, 11:20

Ето и продължението.
Ако прекарването на кабелите през гофрираните изолации между купето и капака на багажника е трудоемко, то прекарването на кабелите в багажното отделение не е по-малко предизвикателство. При проектирането на Е38, инженерите са добавили едни пластмасови канали, през които минават кабелните трасета. Тези канали са на няколко места по колата, но в случая е важен един, който се намира в дясната страна на багажника и се закрепя към метална скоба, което пък служи за "ключалка" на задната дясна кора, покриваща акумулатора/акумулаторите.
На снимките ясно се вижда черната пластмасова тръба, която има три "копчета" и може да бъде внимателно разтворена, кабелите да бъдат положени в нея и тя отнова да бъде закопчана. Кабелите, които преминават през тази тръба са тези, които се свързват към модулът за управляние на хидравличния багажник.
ИзображениеИзображение

Свързването на захранването по схемите е показано да бъде чрез F80, които се свързва към основен предпазител F101. Там са свързани и предпазителите от F50 до F54 влючително. При това положение свързването на F80 към F101 може да стане само ако при изграждането на инсталацията е била предвидена разпределителна платка, но въпреки внимателния преглед, такава не открих. Решение на проблема има, защото на практика в задната разпределителна зона с предпазители, това е пластмасовата кутия над акумулатора, има поне 3-4 свободни предпазителя, към които може да се свърже F80. Аз лично избрах F103, които е за DDE и на практика в бензинова Е38ца не се използва за нищо.
Ето снимка на кутията с основни предпазители. С червено е заградено мястото, къдео свързах F80.
ИзображениеИзображение

Следващата стъпка беше прекарването на шланговете, монтирането на помпата, монтирането на хидравличния амотрисьор и свързването на системата в едно. Ограденото с червено на снимката е пробката за пълнене на помпата с хидравлично масло.
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

При монтажа на хидравличния амортисьор се използват две зегерки или както там се наричат. Това е парт номерът им:
Изображение


Сега ще се върна към помпата и хидравличното масло. Това е един много важен момент, защото този ъпгрейд се прави основно със системи втора ръка, свалени от автомобили, които се разпродава на части. Не очаквах предния собственик да е обслужвал системата, при условие, че тя е работила и не е съсздавала проблем. Само дето обслужването на хидравличната система си е нещо важно и наложително, защото с течение на времето се променя вискозитета на маслото, натруправет се отлагания от работата на помпата и т.н. Следващите кадри са красноречиви.
Състоянието на маслото в помпата беше отврятително, както като консистенция, така и като вискозитет. Количеството не го коментирам.
ИзображениеИзображение

Както се вижда от снимките, маслото прилича на туткал, когато е разтопен. Нямаше как да снимам черните примиси, които бяха с по-голяма плътност и стояха като отделна фракция на фона на цялата тази ....
Ето и няколко кадъра за сравнение.
ИзображениеИзображение

Новото масло, поръчано от Бова Кар - Бургас пристигна в комплект с нова пробка за помпата, дихтунги и болтове за монтиране на шланговете към помпата. Самото масло е много "тънко", при сравнение със това, което беше в помпата, направо се чудя как е работила :dunno: Ето и новото масло налято в помпата:
Изображение

На практика използвах цялото количество хидравлично масло, защото останалата част от системата беше празна и при запълването ѝ, нивото в помпата намаля на половина, така че долях и частта, която остана в шишенцето. Обезвъздушаването на системата е автоматично, просто помпата трабва да направи няколко цикъла на отваряне и затваряне на багажника, като в началото е нормално капакът да не помръдне.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 19 Май 2019, 14:38

При ъпгрейда на колата с хидравличен багажник, което според мен е най-хубавата екстра, с която може един автомобил да бъде снабден, добавих окабеляването и монтирах камера за заден ход. Тя допълва картината, получена от парктроника и не е никак излишна. А хидравличният багажник работи много добре:
https://youtu.be/V5FbWzNcHEM :lalala:
Надявам се да не се налага да бъдат добавяни допълнителни релете на задната бушониера, защо ми остана само едно свободно място, както и долълнителни кабели за "маса" :lol:
ИзображениеИзображение
Последва внимателно връщане на всякакви изолации и кори в багажника:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Всичко вървеше по план и решх да се захвана с допълване на окабеляването за ел. задна седалка с ел. подглавници, лумбална функция и мулти-функционален заден подлакътник, кабелите за подгрева на задната седалка вече бяха прекарани, когато разглеждайки ел. схемите и разглеждайки сними из интернет пространството, открих два ОЕМ парт номера, които доведоха до обрат в плановете ми и аз се предадох на изкушението. Резултатът от моята слабост е:
ИзображениеИзображение

На първата снимка е пълната ОЕМ инсталация под задната седалка, която позволява донасищането на колата с всички благинки, свързани със задната седалка. Оказа се, че инсталацията е налична в складовете на БМВ в Германия и пристигна до БГ за пед дена. На втората снимка е един кабелен сноп, който не е показан на нито една от ел. схемите на Е38 и беше наистина добро попадение. Това е кабелът от мулти-функционалният заден подлакътник до незнайна част от ОЕМ инсталацията на Е38 и също не е показан на нито една ел. схема.
ИзображениеИзображение

Крайният резултат от моето откритие е: ще се повдига отново мокета :mhihi: Надявам се това да бъде за последно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 27 Юни 2019, 9:42

Е38 е страхотен автомобил и реших да допълня комфорта на возещите се на задната седалка, така че удоволствието от мултимедията да не рефлектира върху шофьота, както и инструментите, които шофьорът изплзва да не пречат на забавленето на пътуващите отзад. Още при проектирането на колата БМВ са предвидили възможността за втори монитор и използването на телевизията в заднта част на автомобила със слушалки, за да не се пречи на водача да слуша любимата музика или да следи навигационната система. Проблемът в БГ обаче е, че форматът на излъчваната цифрова телевизия не се поддържа дори от цифровите автомобилни тунери, нали сме много модерни и напредничеви :mhihi:
Често обаче пътуващите в един автомоил имат различни музикални вкусове и аз реших да поработя над следното:
Използване на външен източник на сигнал (USB flash drive) който да бъде лесно управляван от шофьора и от пасажерите. Музиката от този източник да бъде достъпна в целия автомобил през аудио системата, както и да може да бъде пренасочен към изход за слушалки в задната зона, докато в автомобила звучи радио или CD. Като допълнение пасажерите на задната седалка да могат да гледат видео клипове, филми или ефирна телевизия, докато шофьорът слуша любимата си музика.
За целта използвах ОЕМ ТВ тунера на колата и демонтирах високочестотната част. На нейно място добавих DVB-T, за което направих интерфейсна платка. Тази платка позволява DVB-T да се управява от бутоните на волана и бордовия монитор, както и от дистанционно управение в задната зона. На практика дистанционното управление ще се изпозва само от пасажерите в задната зона.
Новият ТВ тунер поддържа DVB-T, DAB, USB, Stereo Out.
ИзображениеИзображениеИзображение

Това е окончателният вариант на ТВ тунера. Кутията ще бъде обработена и ще бъдат добавени означения за 3,5 милиметровите букси.
Изображение

USB порта позволява просвирването на музика във всвъзможни музикални формати, гледането на клипове и филми също във всевъзможни формати, както и преглед на снимки. За по-голямо удобство, USB порта ще бъде изведен на букса, монтирана на задния подлакътник.
Едната 3,5 милиметрова букса е стерео изход, който ще бъде свързан със стерео букса, монтирана на задния подлакътник.
Другата 3,5 милиметрова букса е за връзка с приемника на дистанционното, които също ще бъде монтиран на задния подлакътник.

Снимки от целия птоцес ще кача до края на седмицата, като завърша окончателно проекта.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 02 Дек 2019, 14:17

През последните няколко месеца се отдадох на удоволствието от шофирането на Е38 из цяла Европа. Добре си прекарахме със семейството и бях зарязал всякакви проекти по колата до преди седмица-две, когато на вниманието ми попаднаха едни благинки и въпреки, че беше време за зимния сет, аз реших да проверя как ще стоят на колата :lalala: :lalala: :lalala:
Изображение
Style 101, front 9x20, back 10x20, ET 24
Предстои им едно освежаване, което може да стане през следващите няколко месеца.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от Vladocbr » 02 Дек 2019, 15:08

Страхотни неща правиш с тази кола.
Поздравления!
Би ли споделил за тв тунер малко по-конкретно от къде може да се вземе и как да се преправи?

Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3118
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 728i, E39 523i drove E36 325tds
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: viewtopic.php?f=8&t=179527

Re:

Мнение от stony1 » 04 Дек 2019, 22:46

Vladocbr написа:Страхотни неща правиш с тази кола.
Поздравления!
Би ли споделил за тв тунер малко по-конкретно от къде може да се вземе и как да се преправи?

Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk

Благодаря!

Относно ТВ тунера нещата стоят по следния начин:
Самият цифров тунер трябва да е предназначен за автомобили, т.е. да хваща ефирна цифрова телевизия в движение. Аз лично използвам един, който е за вграждане. Тънкият момент с тунера е да се направи, така че да се управлява от бутоните на бордмонитора и тези на мулти-волана, защото с дистанционно е доста неудобно. За целта разработих една интерфейсна платка, а окончателният вариант на тунера изглежда така:
20191009_181043851_iOS.jpg

Понеже българският пазар не предлага нищо, братята китайци идват на помощ.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Предишна

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook